Skellefteå Aik - VLH

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Skellefteå Aik - VLH

Inläggav Anders Öhrvall » tor apr 28, 2011 11:09 pm

Hej!

Jag bor i Skellefteå och är en trogen VLH supporter. Har själv spelat i HC i mina ungdomsår och någon träningsmatch i Lakers då det bildades. Skellefteå är ett tokigt ställe då det gäller hockey, eftersom alla och då menar jag alla är intresserade av hockey, oavsett ålder, kön, etc. Under de senaste åren har jag hållt fanan högt på arbetet med att hänga upp lakerströjan på kontoret och att dagligen visa upp kaffemuggen med lakers emblemet. Nu när vi är i samma serie så ska det bli jättekul att äntligen få se Lakers i skellefteå. Är det några i framtiden som kommer åka och se Lakers i Skellefteå? Lite tidigt att förutspå, men det vore roligt att ha någon mer med tröjan i hallen! Är det möjligt?

/Anders
Anders Öhrvall
Forumamatör

Re: Skellefteå Aik - VLH

Inläggav PutteA » fre apr 29, 2011 12:51 am

Det kan du lita på Anders. Vi har några riktiga galningar :lol: i den här klubben som åker på allt. Så du behöver inte vara orolig, du kommer inte vara själv. Kul att vi har likasinnade runt om i landet, riktigt kul!! ;) Hoppas du kan ta dig ner till vår nya Arena med nån gång under säsongen!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Thelemakos » fre apr 29, 2011 4:45 am

Anders Öhrvall skrev:Skellefteå är ett tokigt ställe då det gäller hockey, eftersom alla och då menar jag alla är intresserade av hockey, oavsett ålder, kön, etc.

Fast det stämmer ju inte. Den bubblan har ju spruckit sedan länge. Åtminstone går de inte på hockeyn. Ni har ju mer folk på första isträningen än i slutspelsmatcherna.
Vet många Skelleftebor som bara skakar på huvudet när folk försöker säga att staden är hockeytokig. Hur många matcher hade ni ens slutsålda i slutspelet?

Kan lova att Växjö just nu är fan så mkt mer hockeytokigt. Jerusalem och Dö-vik är oxå bättre på det planet. Det förstnämnda med flera år irad av totalt utsåld arena och det senare där det bara finns 2 saker att hålla sig sysselsatt med. Hockey och åka skoter.

Ska även tillägga att jag antagligen kommer till båda våra bortamatcher i Vida i vinter. Ska bli kul å se en ny klubb.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav alfax » fre apr 29, 2011 9:27 am

Färjestad kan väl knappast skryta med någon fullsatt hall under seriespelet tror att Skellefteå är hockeytokigare än Karlstad.Dessutom har de många trevliga fans.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » fre apr 29, 2011 10:01 am

SAIK hade näst sämst publiksiffra i ES 2010/11 - 4.993 st. Kapacitet >6.000.

Det ligger ett visst mått av sanning i att Skellefteåborna tror sig drabbade av hockeyfeber men inte är det. Jag brukar gå på ngn match i Kraft arena per år. Aldrig varit fullt.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Varanen » fre apr 29, 2011 10:08 am

Med min egen begränsade erfarenhet anser jag att Skellefteå är den mest hockeyintresserade orten i landet. Åtminstone om man räknar intresse för att snacka om sporten. Agda 79, Pelle 12, och Bosse 43 spelar ingen roll. Alla vill, och i mitt tycke, kan snacka hockey. Inte bara om sitt eget lag.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » fre apr 29, 2011 10:18 am

Jovisst Varanen, snacka går ju, men snacka så det... Det kanske är så att Skellefte-borna bara är snåla? Mitt företag ligger i Schtaan och visst snackar dom hockey. Men ofta sitter dom i soffan och kollar hemmamatcherna på TV. Och nuförtiden sitter dom mest på toa och sprider parasiter 8).
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Thelemakos » fre apr 29, 2011 3:49 pm

alfax skrev:Färjestad kan väl knappast skryta med någon fullsatt hall under seriespelet tror att Skellefteå är hockeytokigare än Karlstad.Dessutom har de många trevliga fans.

Fast var har jag sagt att Färjestad alltid fyller hallen? Dock pratar alla hockey här oxå. Färjestad är enda stora sportlaget i Värmland. Knappast nån större skillnad mellan Karlstad och Skellefteå. Trots en dålig säsong så hade vi nästan 2000 pers mer i snitt varje match än SAIK. Som sagt, att skellefte är så hockeytokigt som man vill påstå där uppe stämmer inte.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav Malul » fre apr 29, 2011 3:57 pm

Jag har hört att Karlstadsbor tycker det är tråkigt o vinna varje år.Jag håller med.

Det är därför en ny era inleds kommande säsong 8)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders Öhrvall » lör apr 30, 2011 11:24 pm

Hur som helst så snackas det väldigt mycket hockey i stan, men det gör det ju bara bättre för då kan man ju marknadsföra lakers lite hårdare:). Det är många som ändå har tyckt det varit roligt att vlh gått upp, men vänta bara tills lakers ligger före i tabellen, då blir det annat ord i skällan. Välkomna upp!
Anders Öhrvall
Forumamatör

Återgå till Hockey