Truppen säsongen 22/23

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 01, 2022 3:01 pm

Svårt att se Växjö ta in en spelare redan.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav PutteA » lör okt 01, 2022 5:46 pm

Härmapan skrev:Men var Kossila verkligen skadad när han kom?

Han spelade väl hela förra säsongen?

När blev han skadad - under försäsongen då eller?

Inte oväntat men otroligt dåligt att informationen är NOLL…
Han var skadad när man värvade honom. Samma sak gäller både Bengtsson, Ågren och Blichfeld.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Härmapan » sön okt 02, 2022 12:54 am

Ok, vilken skada hade han då?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Aleks » sön okt 02, 2022 11:09 am

Härmapan skrev:Ok, vilken skada hade han då?


Om det är någon här som ska till Slainte på tisdag så kan ni väl pressa Markusson lite kring det. Och kanske vad de tycker om kommunikationen kring truppen i allmänhet...
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav noneedforaname » sön okt 02, 2022 12:32 pm

Aleks skrev:
Härmapan skrev:Ok, vilken skada hade han då?


Om det är någon här som ska till Slainte på tisdag så kan ni väl pressa Markusson lite kring det. Och kanske vad de tycker om kommunikationen kring truppen i allmänhet...


Evertsson uttalade sig i somras (på Palladium?) om att VLH under hans tid i klubben aldrig haft för avsikt att kommunicera skador utåt.

(edit: ej exakt citat, kanske ska tilläggas)
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Svartvadet » sön okt 02, 2022 12:37 pm

Jag kan tycka det är bra, iom de är arbetsgivare ändå. Samtidigt kan man prata om det utan att det är detaljerat.

T.ex säga "Kossila hade vi beräknat till premiären, men hans skada är lite mer komplicerad. Vi har en förhoppning om spel till slutet av Oktober"
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Aleks » sön okt 02, 2022 1:37 pm

Att de inte har för avsikt att kommunicera skador som Evertsson sa på Palladium är har vi nog alla förstått, tänkte ändå att det kan vara bra att problematisera vad det kan innebära för oss som följer laget. Jag kommer sällan till VIDA och tänker "undrar vilka som spelar idag?" utan tycker det är intressant att följa truppen och hur vägen framåt ser ut.

Självklart har man som arbetsgivare ett ansvar att inte läsa högt från vårdens journaler men eftersom truppen någonstans är det centrala i det som många av oss lägger väldigt mycket pengar på vill man ha någon form av vetskap. Exempelvis har jag gått och varit intresserad över Kossilas kvalitéer ganska länge då han är en av de tyngre värvningarna. Men är han månader bort kan det vara skönt att släppa den tanken som supporter och fokusera på de spelarna vi har eller eventuella nyförvärv.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 02, 2022 1:58 pm

Att de inte kommenterar skador har jag inga direkta problem med. Dock körde de ingen avstämning i slutet av förra året eller början av den här säsongen. Där vi får höra lite hur sportchefen tänker om laget och spelarna. Det är direkt dåligt att inte ta sig den tiden och kommunicera med supportrarna.

När de gäller vår osynliga center så har jag grymt höga förväntningar där att han ska klara att utmana RR och JK. Tycker helst vi ska vänta in hans premiär innan laget förstärkas för att veta hur laget ser ut och vad som behövs mest. Hur lång tid till kan det egentligen ta innan han är med på is? Tar det månader kanske han måste ersättas när försäkringen kickar in.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav bratsson » sön okt 02, 2022 4:19 pm

Kan man vinna sm-guld genom att hålla tätt bakåt och bara göra mål via ett backskott och även när 4e kedjan ibland får ett flygande anfall?
Frågar åt en kompis

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Kloker » tis okt 04, 2022 5:36 pm

Enestubbe skrev i en krönika för lite sedan att det är anmärkningsmärkt att defensiven-/fjärdebrunkarlinan ska behöva leda och upprätthålla inkasserade poäng när offensiven levererar NADA.

Kossila, Blichfeld, Halbgewach och Rieder. Frågor på det?

Inledningen är poängmässigt bra. MEN Henrik Evertsson måste ju AGERA - OFFENSIVT!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Dysterqvist » tis okt 04, 2022 8:37 pm

Det måsste nog in minst en till forward , verkar vara blött krut i danskens bössa pluss att Halbgewachs väger för lätt.
Läste precis att Filip Cederqvist blivit nerskickas till Buffaloes farmarlag . Han lär väll ge det en chans , annars är det en forward jag gärna skulle vilja se i Växjö igen .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Härmapan » lör okt 08, 2022 12:11 pm

Då kom det i alla fall besked i smp rörande Kossila där man fick veta… absolut ingenting…

Men jag gissar på ljumskproblem som ju kan ta 1-100 veckor typ…

https://www.minhockey.se/sport/stjarnva ... -17d326f4/
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Svartvadet » sön okt 09, 2022 11:54 am

Tydligen är Halbgewachs på väg bort enl. Allehanda. MoDo intresserade.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Aleks » sön okt 09, 2022 12:39 pm

Svartvadet skrev:Tydligen är Halbgewachs på väg bort enl. Allehanda. MoDo intresserade.


Han hade en tuff start, är det då detta satte igång? Eller var det hela bara en kortsiktig lösning då både Rieder och Kossila är bort på obestämd tid... Oavsett så känns det ju inte direkt klockrent att skicka honom nu om inte våra skadade forwards är tillbaka väldigt snart. Dessutom känns det alltid som att nästa skada på någon annan väntar runt hörnet.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 09, 2022 12:48 pm

Synd. Men då blir ju alla gnällspikar nöjda. Tycker han varit bra och jobbar hårt. Handlar det om att han inte trivs så är det bra om han lämnar Men är det rent sportsligt behövs han om inget annat ska in. Var har du läst detta? Tycker det verkar konstigt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Svartvadet » sön okt 09, 2022 1:15 pm

Nej, artikeln är ifrån idag
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Varanen » sön okt 09, 2022 1:22 pm

Men journalisten spekulerar ju bara. Inget fel med det om man är tydlig om att det är spekulationer. Jag kan kolla på varje laguppställning och hitta spelare som KAN vara på väg bort. Det enda som finns här är att Modo varit intresserade av Hal, han inte levererade i början och att vi har en bred trupp. Intressant att se vad som händer med truppen om alla är friska, men vi pratar om hockey och det är ovanligt att en trupp inte skulle drabbas av skador. Kan ekonomin hantera det bör vi ha kyla i magen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Svartvadet » sön okt 09, 2022 3:15 pm

Med Kossila och Rieder i laget, då hänger Dansken och Ågren löst just nu.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Svartvadet » sön okt 09, 2022 3:31 pm

"– Jag såg matchen i torsdags och har väldigt svårt att se att han skulle lämna Växjö. Det där är en tidningsanka och det ligger nog ingen sanning i det där. Jag har väldigt svårt att se att de skulle göra sig av med honom så fort, i så fall är det en dålig människa och då är det ingenting för oss heller, säger Gradin"

MoDos GM verkar vara snabb på bollen, så du hade rätt Varanen
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav steve_saviano_theking » sön okt 09, 2022 3:52 pm

Varanen skrev:Men journalisten spekulerar ju bara. Inget fel med det om man är tydlig om att det är spekulationer. Jag kan kolla på varje laguppställning och hitta spelare som KAN vara på väg bort. Det enda som finns här är att Modo varit intresserade av Hal, han inte levererade i början och att vi har en bred trupp. Intressant att se vad som händer med truppen om alla är friska, men vi pratar om hockey och det är ovanligt att en trupp inte skulle drabbas av skador. Kan ekonomin hantera det bör vi ha kyla i magen.


Vi vet ju sedan tidigare att ekonomin är extremt ansträngd pga elpriserna, det kan ju vara så att vi behöver låta en annan klubb ta över hans kontrakt för att ha råd att ha kvar alla isytor.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 09, 2022 4:07 pm

Svårt att tro att elpriserna påverkar nuvarande trupp. Då skjuter man på framtida anställningar.
Hittar inget på aftonbladet om det. Känns mer som att någon liksom minHockey missade helheten och beslutade sig för att han inte håller baserat på de tre första omgångerna :roflol:

Rör det sig om spekulation är det mer än troligt att det bara är en fis i solsystemet och ingen supernova. Men jag gillar även när fisar släpps av här. Så bra där Svartis.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav bratsson » sön okt 09, 2022 6:49 pm

steve_saviano_theking skrev:
Varanen skrev:Men journalisten spekulerar ju bara. Inget fel med det om man är tydlig om att det är spekulationer. Jag kan kolla på varje laguppställning och hitta spelare som KAN vara på väg bort. Det enda som finns här är att Modo varit intresserade av Hal, han inte levererade i början och att vi har en bred trupp. Intressant att se vad som händer med truppen om alla är friska, men vi pratar om hockey och det är ovanligt att en trupp inte skulle drabbas av skador. Kan ekonomin hantera det bör vi ha kyla i magen.


Vi vet ju sedan tidigare att ekonomin är extremt ansträngd pga elpriserna, det kan ju vara så att vi behöver låta en annan klubb ta över hans kontrakt för att ha råd att ha kvar alla isytor.
Ja, dom kör väl inte ens isaggregaten för fult då det varje match är vatten på planen? [emoji848]

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav bratsson » tis okt 11, 2022 4:18 pm

Efter att ha läst intervju med både den halvvuxen och dansken så förstår man att dom har varit vana med att kunna koncentrera sig helt åt det offensiva spelet. Men nu k i SHL så fungerar inte det utan man måste även kunna försvara sitt mål och då blir offensiven påverkad helt naturlig.
Hoppas dom en dag ska orka med både och, och det är glädjande att dom accepterar att det defensiva måste göras.(Gjorde Elvenes det för HV71?)

Alla kan inte få en mjuk, go roll som Lasch och stå på offensiva blå och vänta tills det vänder.

Med detta sagt så tror jag dom 2 pöjkarna kommer blomma ut efter jul och bli lagom produktiva lagom till slutspelet.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav bratsson » fre okt 14, 2022 10:44 am

Jaha inget nytt om Kossila, Rieder?
Skapligt sparkapital.
Och Ågren skadad igen.

Det luktar förstärkning på gång, men starkt att ligga 1a med sådana spelare i sjukstugan.
15e Oktober kom Rieder till oss efter en NHL-tryout. Kan vi hoppas på något liknande scenario i år igen?


Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Person » fre okt 14, 2022 11:30 am

bratsson skrev:Jaha inget nytt om Kossila, Rieder?
Skapligt sparkapital.
Och Ågren skadad igen.

Det luktar förstärkning på gång, men starkt att ligga 1a med sådana spelare i sjukstugan.
15e Oktober kom Rieder till oss efter en NHL-tryout. Kan vi hoppas på något liknande scenario i år igen?


Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Jag trodde Ågren var sjuk. Om han nu är skadad så är det nog inget större eftersom SMP skrev i tisdags att han eventuellt kunde spela igår.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav bratsson » fre okt 14, 2022 12:43 pm

Person skrev:
bratsson skrev:Jaha inget nytt om Kossila, Rieder?
Skapligt sparkapital.
Och Ågren skadad igen.

Det luktar förstärkning på gång, men starkt att ligga 1a med sådana spelare i sjukstugan.
15e Oktober kom Rieder till oss efter en NHL-tryout. Kan vi hoppas på något liknande scenario i år igen?


Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Jag trodde Ågren var sjuk. Om han nu är skadad så är det nog inget större eftersom SMP skrev i tisdags att han eventuellt kunde spela igår.
Ok.
Då är det andra gången han är sjuk på kort tid.

Men bra om han kommer tillbaka, även fast Filip Eriksson gör det bra.


Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Härmapan » ons okt 19, 2022 11:55 am

Och där kom detaljerade besked om skadeläget…

Det innebär således att det inte har med hemlighetsmakeri att göra utan ren lathet från informationsansvarig…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Svartvadet » ons okt 19, 2022 12:10 pm

Det är ju fantastiskt att de ändå gjorde det!!
En eloge, för de måste lyssnat på supportrar eller läst härinne
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav bratsson » ons okt 19, 2022 12:58 pm

https://www.vaxjolakers.se/article/4zgj ... skadelaget
Hehe ja.
Kul ändå att dom lyckats dra ihop sponsorer till just det inlägget. [emoji28]

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Härmapan » ons okt 19, 2022 1:04 pm

Sant, man ska väl inte gnälla när de gör nåt - men man kunde ju lätt göra en sån här rapport per vecka…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Towen » ons okt 19, 2022 3:46 pm

Inte speciellt upplyftande läsning om ni frågar mig. Tolkar det som att stjärntrollet (Varanen hävdar Europas bästa?) blir borta nära två månader till, och HITLER Junior i kanske en månad..

Tänk om det är den här vintern Svartis SUPERSPJUTH äntligen slinker genom Tullen. Vi måste polera anfallet. Lyckas vi med det vinner vi serien. Och Sanny kommer i direktsändning i podden..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Dysterqvist » ons okt 19, 2022 4:39 pm

Towen skrev:Inte speciellt upplyftande läsning om ni frågar mig. Tolkar det som att stjärntrollet (Varanen hävdar Europas bästa?) blir borta nära två månader till, och HITLER Junior i kanske en månad..

Tänk om det är den här vintern Svartis SUPERSPJUTH äntligen slinker genom Tullen. Vi måste polera anfallet. Lyckas vi med det vinner vi serien. Och Sanny kommer i direktsändning i podden..


Vem är du kallar för Hitler junior …? Pissdåligt nick name oavsett måsste jag säga :notOK:

Rögle verkar släppa Kim Rosdahl , hade nog funkat fin fint i Växjö .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Aleks » ons okt 19, 2022 4:41 pm

Tänk vad lätt det var att informera om skadeläget. Bara några rader om förväntad frånvaro, vi fick tom lite insyn i anledningen. Lite av min frustration lägger sig när man inte behöver gå till varje match och fråga sig om en spelare är tillbaka eller inte.

Nu när en skaderapport är gjord tycker jag det bästa vi kan göra är att ösa med positiv feedback så att de förstår att det här är något viktigt för oss supportrar.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Härmapan » ons okt 19, 2022 7:06 pm

Aleks skrev:Tänk vad lätt det var att informera om skadeläget. Bara några rader om förväntad frånvaro, vi fick tom lite insyn i anledningen. Lite av min frustration lägger sig när man inte behöver gå till varje match och fråga sig om en spelare är tillbaka eller inte.

Nu när en skaderapport är gjord tycker jag det bästa vi kan göra är att ösa med positiv feedback så att de förstår att det här är något viktigt för oss supportrar.
Helt enig!

Det borde förmedlas att detta uppskattas [emoji106]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Kloker » ons okt 19, 2022 11:00 pm

Om nu Rieder är borta ett par veckor till, Ågren har ont och Kossila ska börja trampa is i slutet på december - borde då inte truppen förstärkas? Jag vet att tabelläget vid dags datum ser bra ut, men det är ju ändå två (tre...) offensiva toppspelare som är borta. Tycker att det verkar lite märkligt att det inte ageras.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster