Truppen säsongen 22/23

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » tor sep 08, 2022 9:49 am

Sanny tuggar igenom vad han tycker om Växjö i expressen premium idag.

Getingar:
Målvakter: 3
Backar: 5
Forwards: 3
Tränare: 2
Slutplaceringen: 4

Som de flesta varit inne på här så förväntar sig även Sanny att backsidan måste klara att bära laget.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Härmapan » tor sep 08, 2022 12:49 pm

Koivisto tillbaka igen. Nästan 6+ på backarna då ;)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav vlk » tor sep 08, 2022 1:14 pm

Härmapan skrev:Koivisto tillbaka igen. Nästan 6+ på backarna då ;)
Är han spelklar , grymt kul


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Person » tor sep 08, 2022 1:34 pm

Hardy-Persson
Cooper-Bengtsson
Lowe-Koivisto
Claesson

Ser riktigt jäkla bra ut på det berömda pappret! Fungerar det bara i närheten av den potential som finns så kommer backsidan rädda många poäng under säsongen.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » tor sep 08, 2022 3:54 pm

vlk skrev:
Härmapan skrev:Koivisto tillbaka igen. Nästan 6+ på backarna då ;)
Är han spelklar , grymt kul


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Verkligen!
Samtidigt tror man ju knappt på det innan vi verkligen ser han på isen 8O
en nervskda bland annat är ju svår att veta med. Hoppet är ju att en så rutinerad herre mår bättre av att kör gym och träna snarare än spela träningsmatcher. Om vi ska se det positivt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav steve_saviano_theking » tor sep 08, 2022 5:08 pm

Person skrev:Hardy-Persson
Cooper-Bengtsson
Lowe-Koivisto
Claesson

Ser riktigt jäkla bra ut på det berömda pappret! Fungerar det bara i närheten av den potential som finns så kommer backsidan rädda många poäng under säsongen.


Byt ut Lowe mot Claesson så ser det riktigt bra ut!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » tor sep 08, 2022 8:10 pm

Tycker Lowe ska starta. Vill se han när det blir tävlingsmatcher om han höjer sig.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » fre sep 09, 2022 4:54 pm

Podavsnitt om Växjös lag.
Femtefemman: https://open.spotify.com/episode/3zGsMc ... =copy-link
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Varanen » fre sep 09, 2022 8:19 pm

Fjärdekedjan var riktigt bra mot Örebro idag. HugoG ger kedjan en konstruktiv dimension som de inte haft tidigare. Kan vara en nyckel även defensivt eftersom det sparar energi att inte alltid behöva köra dump n chase. Han kan hålla i pucken, göra något själv eller hitta lagkompisar. Hoppas vi kör vidare med den här konstellationen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » fre sep 09, 2022 8:28 pm

Varanen skrev:Fjärdekedjan var riktigt bra mot Örebro idag. HugoG ger kedjan en konstruktiv dimension som de inte haft tidigare. Kan vara en nyckel även defensivt eftersom det sparar energi att inte alltid behöva köra dump n chase. Han kan hålla i pucken, göra något själv eller hitta lagkompisar. Hoppas vi kör vidare med den här konstellationen.


Säger inte emot dig. Men vi har två nyförvärv utanför. Var ska de in?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav vlk » fre sep 09, 2022 11:17 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Varanen skrev:Fjärdekedjan var riktigt bra mot Örebro idag. HugoG ger kedjan en konstruktiv dimension som de inte haft tidigare. Kan vara en nyckel även defensivt eftersom det sparar energi att inte alltid behöva köra dump n chase. Han kan hålla i pucken, göra något själv eller hitta lagkompisar. Hoppas vi kör vidare med den här konstellationen.


Säger inte emot dig. Men vi har två nyförvärv utanför. Var ska de in?
Dom konkurrerar med andra. Vi måste ha en inspelad solid defensiv line. Så länge den fungerar så tycker jag den ska vara orörd.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 10, 2022 6:10 pm

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
Varanen skrev:Fjärdekedjan var riktigt bra mot Örebro idag. HugoG ger kedjan en konstruktiv dimension som de inte haft tidigare. Kan vara en nyckel även defensivt eftersom det sparar energi att inte alltid behöva köra dump n chase. Han kan hålla i pucken, göra något själv eller hitta lagkompisar. Hoppas vi kör vidare med den här konstellationen.


Säger inte emot dig. Men vi har två nyförvärv utanför. Var ska de in?
Dom konkurrerar med andra. Vi måste ha en inspelad solid defensiv line. Så länge den fungerar så tycker jag den ska vara orörd.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Ja, men petar du in något åker någon annan ut. Har vi en center och en vinge som ska in kan Stjernborg och Lundberg vara vid sidan och det är spelare som kan konkurrera med spelare i fjärde.
Är allla skadefri tror jag Nilsson och H.Gustafsson slåss om vem som ska vara på läktaren och vem som ska vara extra.

Men till premiären starta nog laget som senast med men med Jayden som extraspelare.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav vlk » lör sep 10, 2022 11:17 pm

StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:[quote="Varanen"]Fjärdekedjan var riktigt bra mot Örebro idag. HugoG ger kedjan en konstruktiv dimension som de inte haft tidigare. Kan vara en nyckel även defensivt eftersom det sparar energi att inte alltid behöva köra dump n chase. Han kan hålla i pucken, göra något själv eller hitta lagkompisar. Hoppas vi kör vidare med den här konstellationen.


Säger inte emot dig. Men vi har två nyförvärv utanför. Var ska de in?
Dom konkurrerar med andra. Vi måste ha en inspelad solid defensiv line. Så länge den fungerar så tycker jag den ska vara orörd.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Ja, men petar du in något åker någon annan ut. Har vi en center och en vinge som ska in kan Stjernborg och Lundberg vara vid sidan och det är spelare som kan konkurrera med spelare i fjärde.
Är allla skadefri tror jag Nilsson och H.Gustafsson slåss om vem som ska vara på läktaren och vem som ska vara extra.

Men till premiären starta nog laget som senast med men med Jayden som extraspelare.[/quote]Dom bästa och hårdast jobbande spelarna ska spela oavsett vad det står på ryggen. Det måste vara utgångspunkten, annars är vi tillbaka i ett sunkigt lag utan flås och konkursens.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Varanen » mån sep 19, 2022 10:38 am

Jag har bara sett 2 matcher så här långt, men det gnistrar inte direkt mellan RR och Sexton. Jag skulle testa att sära på de. Ett problem vi har, och som vi visste om, är att truppen är fylld med hobbittar. Svårt att pussla ihop kedjorna utan att ett par får prefixen smurf-.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav bratsson » mån sep 19, 2022 3:39 pm

Jahopp.
Rieder borta på obestämd tid [emoji58]

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav vlk » mån sep 19, 2022 4:32 pm

Jaha, då är våra på pappret 2 skarpaste forwards borta då. En omgång spelad. Kasta alla era fantasiuppställningar som inkluderar alla spelare. Den finns bara i drömvärlden. Det är just därför vi ska ha en bred och djup trupp från start. Kommer det sedan en krydda vid jul är det skoj.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav vlk » ons sep 21, 2022 9:47 am

Kraven och förväntningarna på spelarna ska ställas i relation till vad de tjänar och vilket ansvar de förväntas ta i laget. Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Daste » ons sep 21, 2022 1:28 pm

Nån som orkar saxa listan för laget?
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Härmapan » ons sep 21, 2022 1:38 pm

Fem spelare i Växjö Lakers har en månadslön på över 200 000 kronor. Det är Joel Persson, Lukas Bengtsson, Robert Rosén, Joel Kellman och Tobias Rieder.

De tre förstnämnda är allra bäst betalda med en lön på 250 000 eller högre.

Bakom toppfemman kommer främst de nya importerna i truppen som generellt tjänar mellan 100 000 kronor och 175 000 kronor i månaden.
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Kloker » ons sep 21, 2022 4:36 pm

Hockey-/krona? :|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Aleks » ons sep 21, 2022 5:06 pm

Det är verkligen så att våra bäst betalda/viktigaste spelare är de som ska kliva fram när det inte kuggar. Jag tänker att underlaget behöver vara lite mer än en match innan vi kan avgöra läget.

Sen måste man också se vad de gjort över tid det går inte att göra sig av med spelare som har en svacka, för det har alla mer eller mindre. Däremot kan tränare vara aktiva med bänkningar kontra att gr förtroende för att få igång spelare.

Joel Persson hade sin poängbästa säsong någonsin i SHL förra säsongen och någon som på sikt ska bära det här laget över flera säsonger. Viktigt att fortsatt ge högt förtroende.

Kellman är likt Persson någon som ska bära truppen över tid. Var för fyra månader sedan en av de bättre spelarna i tre kronors VM-trupp. Varför tvivla efter några träningsmatcher och en seriepremiär?

Robert Rosén har skrivit sina kontrakt över längre perioder men också gett oss fler guld än vad vi kunnat drömma om. Kulturbärare som kommer få se sin roll minska med åldern, likt Jocke Lindström i SAIK.

Rieder är en viktig spelare för oss och har varit en av de piggaste de senaste matcherna.

Bengtsson är verkligen upp till bevis där leverans är ett krav, han är värvad för att lyfta truppen här och nu.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Kloker » ons sep 21, 2022 6:01 pm

Gamla meriter är inget som man i dags läge ska ha betalt för. Vi får hoppas att dessa kvartsmiljonsmjölkare per månad gör skäl för lönen.

Vad tjänar Henrik Evertsson? Dum fråga egentligen, han sätter väl sin egna lön.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Aleks » ons sep 21, 2022 6:19 pm

Kloker skrev:Gamla meriter är inget som man i dags läge ska ha betalt för. Vi får hoppas att dessa kvartsmiljonsmjölkare per månad gör skäl för lönen.

Vad tjänar Henrik Evertsson? Dum fråga egentligen, han sätter väl sin egna lön.


På sätt och vis är det ju så. Men ingen av de som nämns, förutom Bengtsson som är ny, har underpresterat under sin tid i Lakers. Persson och Kellman har helt marknadsmässiga löner och kommer rimligtvis vara viktiga under säsongen. Rosén är vår bästa spelare genom tiderna och var viktig att få tillbaka när kontraktet skrevs. Klart han inte har en uppåtgående karriärskurva med tanke på åldern, men antar att hans nästa kontrakt kommer ge lite lägre månadslön om ett sådant skrivs.

Min tveksamhet kring årets trupp är knappast de dyraste spelarna utan snarare Blichfeld, Sexton, Lowe och ett svagt målvaktspar. Det är den kategorin som jag tror man kan behöva byta ut OM de inte tar sig.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Dysterqvist » ons sep 21, 2022 6:51 pm

Om det är så att Sexton , Lowe , Larmi , Blichfeld ,Halbgewacht fortsätter vara anonyma, inte levererar , ja då kan vi konnstatera att Evertsson har misslyckats med 85 procent av sina värvningar . Där är vi inte änn, men det ser inte direkt lovande ut för hans nyförvärv. Flera av nyförvärven gjorde poäng i premmiären men lyssna på Lakerspodden , det spelar liksom ingen roll om man är totalt osynlig i övrigt ! Jag tar tusen gånger hellre en spelare som Per Åslund än Sexton , även om han inte hamnar i poängprotokollet varje match ger han alltid allt ock lite till . Sexton ska jag inte dömma ut änn men han gör ju inget större väsen av sig , hittills är han i mina ögon en besvikelse. Jag jämför Åslund och honom för att båda är 36 år . Som Sexton spelar just nu vinns det inga matcher .
Blichfeld? Man vet knappt om han är med eller inte , Junttilla gjorde mer avtryck !
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav steve_saviano_theking » tor sep 22, 2022 1:35 pm

Vi har tydligen budgeterat för 6 miljoner på helåret för elen, denna månaden hamnade kostnaden på 3 miljoner, vilka spelare kommer vi behöva släppa för att överleva tror ni?
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Person » tor sep 22, 2022 5:22 pm

steve_saviano_theking skrev:Vi har tydligen budgeterat för 6 miljoner på helåret för elen, denna månaden hamnade kostnaden på 3 miljoner, vilka spelare kommer vi behöva släppa för att överleva tror ni?
Så drastisk behöver du inte vara. Det kommer komma stödpengar, är flera klubbar som flaggar för liknande resultat. Tyvärr kommer hela denna härva spä på inflationen, men den diskussionen har andra forum som lämpar sig bättre. Vad gäller truppen påverkas den inte. Spelarna har giltiga kontrakt och de vill såklart inte bli släppta för att elen blivit dyr.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav steve_saviano_theking » tor sep 22, 2022 6:38 pm

Person skrev:
steve_saviano_theking skrev:Vi har tydligen budgeterat för 6 miljoner på helåret för elen, denna månaden hamnade kostnaden på 3 miljoner, vilka spelare kommer vi behöva släppa för att överleva tror ni?
Så drastisk behöver du inte vara. Det kommer komma stödpengar, är flera klubbar som flaggar för liknande resultat. Tyvärr kommer hela denna härva spä på inflationen, men den diskussionen har andra forum som lämpar sig bättre. Vad gäller truppen påverkas den inte. Spelarna har giltiga kontrakt och de vill såklart inte bli släppta för att elen blivit dyr.


Vi kan ju hamna där att vi inte har råd att betala lönerna av likviditetsskäl orsakade av elpriserna, då tror jag hellre att de går till en klubb i elområde 1 eller 2, som har råd att betala dom. Kommunen lovar att vi inte ska gå omkull pga elpriserna, men jag tror att vi kommer behöva göra uppoffringar, som exempelvis en sämre trupp.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Person » tor sep 22, 2022 6:53 pm

steve_saviano_theking skrev:
Person skrev:
steve_saviano_theking skrev:Vi har tydligen budgeterat för 6 miljoner på helåret för elen, denna månaden hamnade kostnaden på 3 miljoner, vilka spelare kommer vi behöva släppa för att överleva tror ni?
Så drastisk behöver du inte vara. Det kommer komma stödpengar, är flera klubbar som flaggar för liknande resultat. Tyvärr kommer hela denna härva spä på inflationen, men den diskussionen har andra forum som lämpar sig bättre. Vad gäller truppen påverkas den inte. Spelarna har giltiga kontrakt och de vill såklart inte bli släppta för att elen blivit dyr.


Vi kan ju hamna där att vi inte har råd att betala lönerna av likviditetsskäl orsakade av elpriserna, då tror jag hellre att de går till en klubb i elområde 1 eller 2, som har råd att betala dom. Kommunen lovar att vi inte ska gå omkull pga elpriserna, men jag tror att vi kommer behöva göra uppoffringar, som exempelvis en sämre trupp.
Du tror att spelare bara kan skeppas iväg utan kostnad? Vi kanske inte kan värva mycket mer men att göra sig av med befintliga spelare kostar såvida ingen annan klubb tar över kontrakt rakt av och att spelaren går med på det.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav steve_saviano_theking » tor sep 22, 2022 7:04 pm

Vi kan ju hamna där att vi inte har råd att betala lönerna av likviditetsskäl orsakade av elpriserna, då tror jag hellre att de går till en klubb i elområde 1 eller 2, som har råd att betala dom. Kommunen lovar att vi inte ska gå omkull pga elpriserna, men jag tror att vi kommer behöva göra uppoffringar, som exempelvis en sämre trupp.

[/quote]Du tror att spelare bara kan skeppas iväg utan kostnad? Vi kanske inte kan värva mycket mer men att göra sig av med befintliga spelare kostar såvida ingen annan klubb tar över kontrakt rakt av och att spelaren går med på det.[/quote]

Självklart lämnar spelarna inte gratis. Men om vi inte har några pengar till att betala löner så tror jag spelarna lämnar självmant. Vi kan inte trolla med knäna om pengarna tar slut. Om elkostnaderna fortsätter som de gjort så kommer vi få lägga ca 27 miljoner (9*3) på el istället för 6 miljoner. 21 miljoner skall trollas fram på något sätt.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav vlk » tor sep 22, 2022 7:07 pm

Larmi kan vi byta ut , det går inte att spela med en sådan målvakt


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Truppen säsongen 22/23

Inläggav Härmapan » fre sep 30, 2022 8:27 pm

Tydligen (enligt AB) är vi med och rycker


”Och det finns ett flertal intresserade klubbar.
Brynäs, Växjö, Färjestad, Örebro och Luleå är på jakt efter forwards och åtminstone de två förstnämnda ska vara konkret intresserade.”

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... -dal-colle
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Person » fre sep 30, 2022 9:23 pm

Härligt med lite size på de vi är intresserade, framförallt efter att Halvvuxen kom in i en redan liten forwardsbesättning.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Aleks » fre sep 30, 2022 9:28 pm

Härmapan skrev:Tydligen (enligt AB) är vi med och rycker


”Och det finns ett flertal intresserade klubbar.
Brynäs, Växjö, Färjestad, Örebro och Luleå är på jakt efter forwards och åtminstone de två förstnämnda ska vara konkret intresserade.”

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... -dal-colle


Storleken kan man ju inte klaga på iaf. Pumpat en del matcher i NHL också. Vad finns uttalat om Reider och Kossila? Om vi redan rycker i fler forwards känns det som att kanske iaf Kossila lär låångt bort från spel. De kanske resonerar som så att om Kossila är hel till januari få han ses som januari-nyförvärvet för att spetas till inför spurten och därmed använder man pengarna till eventuella förstärkningar redan nu.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Svartvadet » lör okt 01, 2022 10:39 am

Kossila är ett under för mig.... Man önskar ju att man visste vad som hänt? Det börjar luktar D'Arcy McConvey aka McHöft om honom.

Det känns otroligt konstigt att värva en spelare som beräknas vara borta så pass länge som han varit. Har någon ens sett honom ta ett skär i Vida?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Härmapan » lör okt 01, 2022 1:52 pm

Men var Kossila verkligen skadad när han kom?

Han spelade väl hela förra säsongen?

När blev han skadad - under försäsongen då eller?

Inte oväntat men otroligt dåligt att informationen är NOLL…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster