Truppen säsongen 22/23

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Härmapan » lör aug 27, 2022 12:52 pm

vlk skrev:
Person skrev:
Stupet skrev:Jag vill gärna ha svar från Evertsson på hur i helvete han tänkte när han tog in Kossila och Blichfeldt? Den ena är långtidsskadad och den andra är totalt osynlig i match efter match efter match. Jag har hela tiden frågat mig vem i helvete Evertsson tänker ska göra målen i år. För jag ser fortfarande ingen. Visst att man trodde på Kellman men han är ju lika trött som en seg åsna. Och sen tänkte man Blichfeldt ändå kunde få en chans. Det har han fått nu 4 matcher i rad. Men inte ett enda mål än. Sen har vi ju då Kossila. Jadu när får vi se Kossila göra mål? Jo kanske när Evertsson inser att det håller inte på SHL nivå att värva spelare från secondhand marknaden om du vill vara med i toppen.
Blichfeld har väl ändå gjort två mål? Absolut att hans insats kan ifrågasättas men sådant som är konstant fakta bör ju åtminstone vara korrekt för att åsikter ska kunna vara nyanserade.
Vi får se när serien avverkat 15 omgångar


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Både tålamodet och minnet är kort…

En viss Elias P var starkt ifrågasatt både under försäsongen och även under inledningen avvdet året…

Jag jämför ingen av ovanstående med honom rent hockeymässigt - men ha lite is i magen innan ni bryter ihop!

Kellman var ju en av de bästa i VM för 3 månader sen!
Hur har Evertsson fått honom att att tappa ALLT på denna korta tid - och framför allt varför?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav vlk » lör aug 27, 2022 2:10 pm

Härmapan skrev:
vlk skrev:
Person skrev:[quote="Stupet"]Jag vill gärna ha svar från Evertsson på hur i helvete han tänkte när han tog in Kossila och Blichfeldt? Den ena är långtidsskadad och den andra är totalt osynlig i match efter match efter match. Jag har hela tiden frågat mig vem i helvete Evertsson tänker ska göra målen i år. För jag ser fortfarande ingen. Visst att man trodde på Kellman men han är ju lika trött som en seg åsna. Och sen tänkte man Blichfeldt ändå kunde få en chans. Det har han fått nu 4 matcher i rad. Men inte ett enda mål än. Sen har vi ju då Kossila. Jadu när får vi se Kossila göra mål? Jo kanske när Evertsson inser att det håller inte på SHL nivå att värva spelare från secondhand marknaden om du vill vara med i toppen.
Blichfeld har väl ändå gjort två mål? Absolut att hans insats kan ifrågasättas men sådant som är konstant fakta bör ju åtminstone vara korrekt för att åsikter ska kunna vara nyanserade.
Vi får se när serien avverkat 15 omgångar


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Både tålamodet och minnet är kort…

En viss Elias P var starkt ifrågasatt både under försäsongen och även under inledningen avvdet året…

Jag jämför ingen av ovanstående med honom rent hockeymässigt - men ha lite is i magen innan ni bryter ihop!

Kellman var ju en av de bästa i VM för 3 månader sen!
Hur har Evertsson fått honom att att tappa ALLT på denna korta tid - och framför allt varför?[/quote]Lystring. Jag skrev ovan 15 omgångar av serien. Slut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Härmapan » lör aug 27, 2022 3:41 pm

vlk skrev:
Härmapan skrev:
vlk skrev:[quote="Person"][quote="Stupet"]Jag vill gärna ha svar från Evertsson på hur i helvete han tänkte när han tog in Kossila och Blichfeldt? Den ena är långtidsskadad och den andra är totalt osynlig i match efter match efter match. Jag har hela tiden frågat mig vem i helvete Evertsson tänker ska göra målen i år. För jag ser fortfarande ingen. Visst att man trodde på Kellman men han är ju lika trött som en seg åsna. Och sen tänkte man Blichfeldt ändå kunde få en chans. Det har han fått nu 4 matcher i rad. Men inte ett enda mål än. Sen har vi ju då Kossila. Jadu när får vi se Kossila göra mål? Jo kanske när Evertsson inser att det håller inte på SHL nivå att värva spelare från secondhand marknaden om du vill vara med i toppen.
Blichfeld har väl ändå gjort två mål? Absolut att hans insats kan ifrågasättas men sådant som är konstant fakta bör ju åtminstone vara korrekt för att åsikter ska kunna vara nyanserade.
Vi får se när serien avverkat 15 omgångar


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Både tålamodet och minnet är kort…

En viss Elias P var starkt ifrågasatt både under försäsongen och även under inledningen avvdet året…

Jag jämför ingen av ovanstående med honom rent hockeymässigt - men ha lite is i magen innan ni bryter ihop!

Kellman var ju en av de bästa i VM för 3 månader sen!
Hur har Evertsson fått honom att att tappa ALLT på denna korta tid - och framför allt varför?[/quote]Lystring. Jag skrev ovan 15 omgångar av serien. Slut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro[/quote]Jag menar inte enbart dig - men spelare sågas ju till höger och vänster efter en dålig period eller två på försäsongen!

Det är inte i augusti vi ska vara som bäst!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav PutteA » lör aug 27, 2022 6:26 pm

När det gäller Blichfeld så var jag tveksam till honom redan innan. Dessutom kom det ganska oroande åsikter från experthåll gällande honom. Och när han då går in och egentligen inte bidrar till nånting så här långt. Ja han har gjort två mål, men det säger ingenting. Är man osynlig resten så vett i fan om det är nått att hänga i granen. Men som jag skrev igår, jag hoppas att han är en Kiiskinen som får en utomjordisk fart så fort serien börjar, men sorry, här är jag tveksam. Han ser fullständigt dissorienterad ut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Svartvadet » lör aug 27, 2022 7:56 pm

Det är det svåra med försäsong - du vet inte vilka som tar det på lite allvar eller inte alls!

Blichfeld sitter på bra skott och en del skills, kan man få honom att inse att jobbet ska göras med - då har vi en fullträff! Skulle gärna kört en Miracle on Ice med de som inte gör jobbet. Ställ ut hinkar på isen och kör idioten tills de spyr, om de inte vill jobba i matcherna
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Dysterqvist » lör aug 27, 2022 7:59 pm

Ja visst kann man sitta nöjd och glad och konnstatera att det inte är nu som laget ska vara som bäst . Varför bry sig alls om resultat med mer vid denna tid på året egentligen ? Detta ordnar sig garanterat .

Eller så kan man , som jag och fler med mig , börja skruva lite oroligt på sig innför fortsättningen . I mitt fall rör det sig om engagemang för laget , inte för att nödvändigtvis vara dyster och gnällspik !
Silly season har i mitt tycke hittills varit en stor besvikelse med många stora frågetecken , vissa farhågor har inte försvunnit sett till dom inledande träningsmatcherna den saken är klar .
Märkligt lite diskutioner här inne rörande nye tränaren Jönsson och hans nya spelsystem också.Där tror jag den största faran för fiasko finns , Jönsson är totalt oprövad som huvud tränare och ska till råga på allt ersätta landets främste . Bara för att han har medaljer och utmärkelser som få andra spelare behöver det inte bettyda att han är en suverän coach , tyvärr .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » lör aug 27, 2022 9:24 pm

Har läst samma sak ett par säsonger nu. Även året vi vann guld var spelare och Evertsson inte bra nog. Gynge, pettersson. Alla var dåliga innan de plötsligt blev bäst.

Klart att Växjö kommer gå riktigt riktgt dåligt något år och kanske är de det här året.
Men många här verkar ju ha det som en årlig tradition att tycka att allt är dåligt. Blir aldrig någon diskussion av det.

Det jämförs vmmatcher med träningsmatcher.
Någonstans känns inte så givande att ta en diskussion då. Åtminstone inte för mig.
Men som du säger är det ingen lätt situation för Jörgen att kliva in i.


Senaste matchen var inte bra av de två sista perioderna jag såg. Är inte nöjd men antar att jag varit med förlänge för att bekymra mig redan efter några träningsmatcher.

Svårt att värdera Jörgens prestation ännu tycker jag. Jag gillar tränare som testar många formationer och ändrar när det inte händer något. Det tycker jag han gjort bra hittills.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Svartvadet » lör aug 27, 2022 9:47 pm

Tror inte någon vill det ska vara dåligt!

Det handlar om en kärlek till laget och vad vi blivit bortskämda med. Alla vet ju att laget kan nå topp 6 tom, men jag vill inte ha för höga förväntningar utan tänker mer realistiskt
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav vlk » lör aug 27, 2022 9:49 pm

StenhårtSlagskott skrev:Har läst samma sak ett par säsonger nu. Även året vi vann guld var spelare och Evertsson inte bra nog. Gynge, pettersson. Alla var dåliga innan de plötsligt blev bäst.

Klart att Växjö kommer gå riktigt riktgt dåligt något år och kanske är de det här året.
Men många här verkar ju ha det som en årlig tradition att tycka att allt är dåligt. Blir aldrig någon diskussion av det.

Det jämförs vmmatcher med träningsmatcher.
Någonstans känns inte så givande att ta en diskussion då. Åtminstone inte för mig.
Men som du säger är det ingen lätt situation för Jörgen att kliva in i.


Senaste matchen var inte bra av de två sista perioderna jag såg. Är inte nöjd men antar att jag varit med förlänge för att bekymra mig redan efter några träningsmatcher.

Svårt att värdera Jörgens prestation ännu tycker jag. Jag gillar tränare som testar många formationer och ändrar när det inte händer något. Det tycker jag han gjort bra hittills.
Hur orkar du lägga så mycket krut på vad andra tycker och skriver. Lev och låt leva.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » mån aug 29, 2022 1:22 pm

Nu kan det här vara inbillning eller bara för att det är försäsong och j20 inte startat sin serie. Men tycker mig se att Jörgen fyller ut med fler juniorer för att få ett helt lag med fyra femmor och sju backar. Hallam körde ju ibland med få eller inga juniorer även om det fanns plats även innan pandemi om mitt minne inte sviker mig. Om det är Chief eller Coach som ligger bakom det vet jag inte men trevligt att se och hoppas det forsätter så. Att låta dem spela kan kosta någon placering men kan göra laget starkare kommande säsonger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Dysterqvist » tis aug 30, 2022 12:00 am

StenhårtSlagskott skrev:Nu kan det här vara inbillning eller bara för att det är försäsong och j20 inte startat sin serie. Men tycker mig se att Jörgen fyller ut med fler juniorer för att få ett helt lag med fyra femmor och sju backar. Hallam körde ju ibland med få eller inga juniorer även om det fanns plats även innan pandemi om mitt minne inte sviker mig. Om det är Chief eller Coach som ligger bakom det vet jag inte men trevligt att se och hoppas det forsätter så. Att låta dem spela kan kosta någon placering men kan göra laget starkare kommande säsonger.

Det har ju saknats ordinarie spelare i varje match hittills , som mest 10 st då är det klart att man varit tvungna att spela fler juniorer änn tidigare år . 10 borta har nog aldrig hänt tidigare.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » tis aug 30, 2022 9:07 am

Dysterqvist skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Nu kan det här vara inbillning eller bara för att det är försäsong och j20 inte startat sin serie. Men tycker mig se att Jörgen fyller ut med fler juniorer för att få ett helt lag med fyra femmor och sju backar. Hallam körde ju ibland med få eller inga juniorer även om det fanns plats även innan pandemi om mitt minne inte sviker mig. Om det är Chief eller Coach som ligger bakom det vet jag inte men trevligt att se och hoppas det forsätter så. Att låta dem spela kan kosta någon placering men kan göra laget starkare kommande säsonger.

Det har ju saknats ordinarie spelare i varje match hittills , som mest 10 st då är det klart att man varit tvungna att spela fler juniorer änn tidigare år . 10 borta har nog aldrig hänt tidigare.


Det har du rätt i :D
Även när fler kommit tillbaka har det fyllts på. Vi får se hur det blir när serierna för j18, j20 och Repplaget drar igång serierna.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Dysterqvist » tis aug 30, 2022 11:53 am

Jag tycker det är välldigt bra att man ger juniorerna chansen, flera på försäsongen och förhoppningsvis några även när allt drar igång . Växjö har ju fått oförtjänt kritik för att man inte tar upp juniorer , för någon sässong sedan röt Hallam tillbaka i en intervju och visade på siffror att Växjö var det lag som luftat flest juniorer under sässong . Förhoppningsvis blir det så också med Jönsson vid rodret .
Däremot har det inte varit så många egna egna , så att säga, som kommit fram . Extra kul då när en kille som Rix får debutera i större sammanhang . Tumme upp från gnällspiken här :ok:
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav steve_saviano_theking » fre sep 02, 2022 4:30 pm

Det kanske är jag som har fel, men är det inte märkligt att både Lowe och Krupic går före Claesson? I mina ögon är han en av de stabilare i laget i egen zon.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Towen » fre sep 02, 2022 4:37 pm

Inte så svårt. I CLAESSON vet Jörgen precis vad han får och hur man vill använda honom. LOWE och KRUPIC är "suspect wild geese" - som måste flygas in (eller skjutas ner) ..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Härmapan » sön sep 04, 2022 9:36 pm

Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Aleks » sön sep 04, 2022 9:57 pm

Härmapan skrev:Får se vad det blir av detta?

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... albgewachs


Modo eller vadå? Menar du att han ryktas hit?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Hockeymupp » sön sep 04, 2022 10:02 pm

Aleks skrev:
Härmapan skrev:Får se vad det blir av detta?

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... albgewachs


Modo eller vadå? Menar du att han ryktas hit?


https://www.minhockey.se/sport/avslojar ... kers-radar
Hockeymupp
Forumamatör
 
Inlägg: 5
Blev medlem: ons apr 27, 2016 8:48 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Aleks » sön sep 04, 2022 10:10 pm

Där ser man. Undra om det finns en strategi med att värva 3 spelare från AHL:s i särklass sämsta lag? Antagligen har väl Kellman lite koll på båda härifrån men hittills har inte Blichfeldt direkt rosat marknaden offensivt trots att han var starkaste poängspelaren från Barracuda förra året.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Dysterqvist » sön sep 04, 2022 10:40 pm

En riktig bjässe också . Räcker nog med att Folin snyter sig så rammlar denna killen.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Aleks » sön sep 04, 2022 10:47 pm

Dysterqvist skrev:En riktig bjässe också . Räcker nog med att Folin snyter sig så rammlar denna killen.


Med rätt spets kan man alltid slå sig in. Lasch har ju hittat sin nisch och är betydligt mindre. Nu kanske det är så att Kossila inte är helt redo och något mer behövs under hösten och därmed är detta ett hett alternativ. Att det finns de som känner honom i truppen får vi hoppas är till godo denna gång.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Dysterqvist » sön sep 04, 2022 10:56 pm

Sant . Saviano är väll ett till väldigt bra exempel på att storleken inte alltid är avgörande 8)
Men det hadde känts bättre med en helt vanlig forward för en gångs skull, med normala stats . Inte skadad , inte ens halvskadad, inte pytteliten , inte sämst +/- av alla . En pålitlig pjäs helt enkelt , inte en till chansning från AHLs sämsta lag .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Aleks » sön sep 04, 2022 11:17 pm

Dysterqvist skrev:Sant . Saviano är väll ett till väldigt bra exempel på att storleken inte alltid är avgörande 8)
Men det hadde känts bättre med en helt vanlig forward för en gångs skull, med normala stats . Inte skadad , inte ens halvskadad, inte pytteliten , inte sämst +/- av alla . En pålitlig pjäs helt enkelt , inte en till chansning från AHLs sämsta lag .


Hade gärna sett en på förhand vassare spelare också. Nu är han visserligen inte klar men som jag förstod det så är det långt gånget i förhandlingar och Lakers vill ha honom. Med andra ord är det i denna kategori man letar. På EP stod det att han ryktades till Modo, om det stämmer att allsvenska klubbar rycker i honom känns han inte tokhet. Men kanske är han billig nu när elpriserna skenar :lol:
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » mån sep 05, 2022 12:49 am

Om det här är rätt kille eller om det är falskt alarm återstår att se. Spontat överraskad att Växjö önskar förstärka truppen redan nu och med den typen av spelare. På något sätt känns det som att Jörgen och Evertsson vill spela en helt annan hockey än Sam gjorde och bygger laget därefter.

Har Smålandsposten prickat rätt i någon värvning de senaste fem åren?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Person » mån sep 05, 2022 6:04 am

StenhårtSlagskott skrev:Om det här är rätt kille eller om det är falskt alarm återstår att se. Spontat överraskad att Växjö önskar förstärka truppen redan nu och med den typen av spelare. På något sätt känns det som att Jörgen och Evertsson vill spela en helt annan hockey än Sam gjorde och bygger laget därefter.

Har Smålandsposten prickat rätt i någon värvning de senaste fem åren?
Smp brukar ha bra koll.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » mån sep 05, 2022 9:35 am

Ja, åtminstone nu.
Enligt Madhawkkällor är han nu klar för Växjö.

Nu ska lyssna på Iron Jayden. :clap:
Får man spela i 666?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Dysterqvist » mån sep 05, 2022 9:50 am

-38 i plus/minus , skrämmande dåligt igen . Om dansken hade sämst i hela AHL måsste denna killen väl haft näst sämst? Vet inte vad som hänt med Evertsson , för ett antal år sedan var han tydlig och noggrann med att det bara skulle värvas vinnare , det är så man bygger vinnar kultur . Förlorare kunde gå någon annanstans .
Nu är det plöttsligt annars tider:
Ågren från DIF som åkte ur, dansken och så då denna nye från AHLs bottenskrap , Lowe från alpligan mm.
Jag fattar ingenting , män att något inte står rätt till är ganska uppenbart .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Person » mån sep 05, 2022 10:15 am

Dysterqvist skrev:-38 i plus/minus , skrämmande dåligt igen . Om dansken hade sämst i hela AHL måsste denna killen väl haft näst sämst? Vet inte vad som hänt med Evertsson , för ett antal år sedan var han tydlig och noggrann med att det bara skulle värvas vinnare , det är så man bygger vinnar kultur . Förlorare kunde gå någon annanstans .
Nu är det plöttsligt annars tider:
Ågren från DIF som åkte ur, dansken och så då denna nye från AHLs bottenskrap , Lowe från alpligan mm.
Jag fattar ingenting , män att något inte står rätt till är ganska uppenbart .
Håller till viss del med. Det är många värvningar som är chansningar men jag ser inte riktigt ett mönster i att det är ”icke-vinnare” som värvas. Ågren kan inte på något sätt skuldbeläggas för DIF:s uttåg när han inte ens spelade. Sedan finns det andra frågetecken kring det.
Vad gäller Blichfeld och Halbgewachs så är det två yngre spelare som spelat i ett amerikanskt system, dvs de väljer inte ens vart de ska spela. Så hamnar du i en organisation med en sämre talangpool så blir det tufft att vinna något. Dessutom är det väldigt svårt att säga något om siffror i just AHL. Alla spelar för sig själva. TJ Hensick var ju eftertraktad i flera säsonger men visade sig vara medioker i SHL. Jag ger inte mycket för varken bra eller dålig poängskörd eller +/- när det kommer till AHL-spelare.

Som sagt, många osäkra värvningar men det beror mer på andra faktorer än just poängen. Det är enligt mig isåfall mer oroväckande att flera spelare haft skador i närtid.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » mån sep 05, 2022 10:22 am

Dyster. Men du är ju sanslös. Du ser väl vad andra lag plockar in. Inga superstjärnor direkt. Gamla nhlspelare eller folk från Ahl. Nhlspelare kostar mer än vad Shllagen kan betala.
Sedan kan det bli fiasko men det är ingen dålig värvning om du kollar på vad andra lag plockar in från statsen. Minus ser inte bra ut men det säger bara en liten del av sanningen. Vilken typ av spelare vill du ha in?
Tycker mer det känns som coach och chief vill spela med snabbare med pucken än att ställa upp en mur bakåt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Dysterqvist » mån sep 05, 2022 10:57 am

StenhårtSlagskott skrev:Dyster. Men du är ju sanslös. Du ser väl vad andra lag plockar in. Inga superstjärnor direkt. Gamla nhlspelare eller folk från Ahl. Nhlspelare kostar mer än vad Shllagen kan betala.
Sedan kan det bli fiasko men det är ingen dålig värvning om du kollar på vad andra lag plockar in från statsen. Minus ser inte bra ut men det säger bara en liten del av sanningen. Vilken typ av spelare vill du ha in?
Tycker mer det känns som coach och chief vill spela med snabbare med pucken än att ställa upp en mur bakåt.


Jodå jag ser vad dom andra SHL lagen plockar in , bara senaste veckan har konkurrenterna plockat in
Komarek -> Luleå
Elie -> FBK
Dahlén -> Timrå
Schemitsch -> Malmö

Växjö kontrar med ännu en smurf , med hopplös +/- . Detta blir säkert jättebra :ok:
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » mån sep 05, 2022 12:53 pm

Dysterqvist skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Dyster. Men du är ju sanslös. Du ser väl vad andra lag plockar in. Inga superstjärnor direkt. Gamla nhlspelare eller folk från Ahl. Nhlspelare kostar mer än vad Shllagen kan betala.
Sedan kan det bli fiasko men det är ingen dålig värvning om du kollar på vad andra lag plockar in från statsen. Minus ser inte bra ut men det säger bara en liten del av sanningen. Vilken typ av spelare vill du ha in?
Tycker mer det känns som coach och chief vill spela med snabbare med pucken än att ställa upp en mur bakåt.


Jodå jag ser vad dom andra SHL lagen plockar in , bara senaste veckan har konkurrenterna plockat in
Komarek -> Luleå
Elie -> FBK
Dahlén -> Timrå
Schemitsch -> Malmö

Växjö kontrar med ännu en smurf , med hopplös +/- . Detta blir säkert jättebra :ok:


Bara Dahlen som sticker ut och det vet vi ju alla att han inte var aktuell för shlklubbar. Är ganska ovanligt att en sådan kille hamnar i SHL. Timrå fick köra både swishkampanj och företagstigeri för att ge Dahlen högsta lönen i Timrå.

Elie har inte spelat mycket på grund av skador senaste säsongerna och var dragkamp mellan Fbk och Luleå som desperat letar offensiv spets. Troligen inte billig och ganska osäkert kort också.

Komarek har inte mycket bättre stats och har starka kopplingar till Luleå. Beprövad i Shl och troligen lite dyrare då. Luleå lite desperata för att ersätta omark efter att gått bet på flera spelare.

Malmöspelaren är back men knappast mycket mer imponerande.

Tänk på att Nhl har mycket tydligare rollfördelning och att ahl är ett utvecklingslag. Kan ha helt andra drivkrafter än ett representationslag. Sedan är ju höga minus mindre bra men betyder inte att en spelare är dålig i shl för det återstår att se vilken roll han ska ha och hur han fungerar. Kan bli misslyckat men kan också bli lika bra som komarek eller Elie.

Den enda spelare som jag tycker verkar väldigt skarp på senare tid och jag tror skulle göra stor skillnad i Växjö var Petteri Lindbohm. Men vet inte om han var aktuell eller inte.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott mån sep 05, 2022 1:24 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Dysterqvist » mån sep 05, 2022 1:24 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Dysterqvist skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Dyster. Men du är ju sanslös. Du ser väl vad andra lag plockar in. Inga superstjärnor direkt. Gamla nhlspelare eller folk från Ahl. Nhlspelare kostar mer än vad Shllagen kan betala.
Sedan kan det bli fiasko men det är ingen dålig värvning om du kollar på vad andra lag plockar in från statsen. Minus ser inte bra ut men det säger bara en liten del av sanningen. Vilken typ av spelare vill du ha in?
Tycker mer det känns som coach och chief vill spela med snabbare med pucken än att ställa upp en mur bakåt.


Jodå jag ser vad dom andra SHL lagen plockar in , bara senaste veckan har konkurrenterna plockat in
Komarek -> Luleå
Elie -> FBK
Dahlén -> Timrå
Schemitsch -> Malmö

Växjö kontrar med ännu en smurf , med hopplös +/- . Detta blir säkert jättebra :ok:


Bara Dahlen som sticker ut och det vet vi ju alla att han inte var aktuell för shlklubbar. Är ganska ovanligt att en sådan kille hamnar i SHL. Timrå fick köra både swishkampanj och företagstigeri för att ge Dahlen högsta lönen i Timrå.

Elie har inte spelat myckwt på grun av skador senaste säsongerna och var dragkamp mellan Fbk och Luleå som deaperat letar offensiv spets. Troligen inte billig och ganska osäkert kort också.

Komarek har inte mycket bättre stats och har starka kopplingar till Luleå. Beprövad i Shl och teoligen lite dyrare då. Luleå lite desperata.

Malmöspelaren back men kanappast mycket mer imponerande.

Tänk på att Nhl har mycket tydligare rollfördelning och att ahl är ett utvecklingslag. Kan ha helt andra drivkrafter än ett representationslag. Sedan är ju höga minus mindre bra men betyder inte att en spelare är dålig i shl för det återstår att se vilken roll han ska ha och hur han fungerar. Kan bli misslyckat men men kan också bli lika bra som komarek eller Elie.


Desperata ? Vet inte vad det är som gör FBK och Luleå mer desperata här än Växjö . Det är väll mer desperat att plocka in en halvfigur med uselt pluss-minus jämfört med att plocka in ren och skär klass som Komarov. Elie vet jag inte mycket om men han väger närmare 100 kg och kann uppenbarligen producera . Jag ju vilken jag hällst hade haft i laget av han och Halbgewachs när det börjar bli allvar . Malmös nya back tog jag med somm exempel för att han också väger 100 kg , Det blir ännu en för Växjö Smurfers att bita i . Värvningen av Dahlén kommer nog betala sig , oavsett vad dom ger honom i lön !
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » mån sep 05, 2022 1:37 pm

Nu menar jag Luleå är desperata efter flera nej. Inte Färjestad. Det har försökt ersätta några av de bästa spelarna i shl och fått flera nej. Bland annat Elie.
(Premium) https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... t-bekvamt/

Men bara för vi vill ha in bättre och tyngre spelare behöver inte Iron Jayden var en dålig värvning?
Frölunda har ingen forward över 90 kg. Vi har tre. Tyngd är inte allt.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott mån sep 05, 2022 1:47 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Person » mån sep 05, 2022 1:45 pm

Vi snackar ändå om en spelare som gjorde 70 mål i WHL, en liga som vi värvade Malte Strömwall från och då hade Strömwall gjort 21 mål när han kom till oss.
Nu visade det sig att Strömwall behövde några år att växa in i seniorhockeyn, och samma tid har kanske Halbgewachs behövt. Sedan hade det inte skadat om han var några centimetrar längre och kilo tyngre. Men visst fan finns det potential i honom!
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav bratsson » mån sep 05, 2022 1:54 pm

Förstår inte.
Det har väl alltid varit Everts styrka att hitta bra och billiga spelare över pölen som ingen annan har någon koll på.

Hade Evertsson värvat Komarov så hade ni skrikit "inte en gubbe till!" Osv.

Låt dom spela och visa upp sig i ligan innan.
Vet inte varför den här sillyn blivit så skitnödig på det här forumet.

Återkom i omgång 10 när vi ligger på 14e plats.....

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster