Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
steve_saviano_theking skrev:Är det #38 som håller så hårt i pengarna? Det känns som att vi borde både spetsat och breddat laget för längesen, vi är alldeles för känsliga för skador.
Jasså , han är tillbaka till jul. Självklart måste flera pjäser in nu. Allt annat känns nästan oseriöst annars.Person skrev:Nättinen haltar alltså fortfarande rejält. SMP skriver att han är tillbaka runt jul. Nu måste en forward och en center in på forwardsidan. Sedan behövs också en tung back.
När det väl finns på plats ge vi ett lag för att gå långt i slutspel.
Men dom är ju skadade och inte med. Eller ska de spela med gips ?Varanen skrev:Klara och klara. Om vi ser på forwardssidan något så när objektivt så har vi:
Nättinen (EHT-standard) - RR (topp SHL) - Gynge (topp SHL)
Rieder (EHT-standard) - Holmberg (EHT-standard) - Calof (topp SHL)
G.Gustaffson (God SHL-standard) - H. Gustafsson (Lovande) - Lycksell (God SHL-standard)
Nilsson (Medel) - Josefsson (God SHL-standard) - Lundberg (God SHL-standard)
Forslund (medel)
Stjernborg (Lovande)
Hagman (Lovande)
Att hävda att detta är dynga och att klubben inte är serös är trams. Nu har vi skador (vilket alla klubbar i världen har mer eller mindre) och självklart måste man då agera. Men den panik som av vissa utmålas är det inte. RR, Nättinen och Lycksell är avbräck. Men det hade det varit i RBK eller Frölunda också om motsvarigheterna i deras uppställning varit frånvarande. På backsidan saknas det egenskaper. Backsidan är inte komplett även om alla är friska och krya. Därför anser jag att man bör prioritera en högklassig back om tillfälle ges. Men som jag också skrev ovan så är jag inte emot värvningar av spjuth. Om de nu är spjuth och inte plastpilar från macken.
Varanen skrev:Jag vill inte rucka på Rieder - Holmberg - Calof.. Rieders förmåga att skjuta högt gör honom gör honom lämplig som ytter i vårt lagbygge. Dessutom tycker jag mig se att Calof håller på att piggna till. Jag tror det är bäst om vi låter den här kedjan mala på.
G.Gustafsson - Lundberg - Gynge.
Nättinen - H.Gustafsson - Lycksell
Kan bli hur bra som helst om vi hittar synergi effekter och tillräcklig defensiv smartness/vilja.
Nilsson - Josefsson - Forslund/Hagman
De vet vad som gäller. Hagman går rakt in på den ytterplats som av någon anledning (skada) är obesatt.
Helt bombis på att det kommer både back och ett par forwards. Steppar inte målvakterna upp kan det komma en målis också, om rätt namn dyker upp.Svartvadet skrev:Nja, tycker du är lite väl hård...
Jag tolkar det mer som att "det finns ingen marknad för den sort vi söker". Är det bara breddspelare så tycks juniorerna göra det bra, iaf hittills. Evert har säkert, som vanligt, en plan på att utöka med 2-3 namn i Januari.
Jag ser dessutom mycket hellre spelare som Hagman än någon trött avdankad Armstrong på isen...
Towen skrev:Zion NYBECK på väg till Lakers enligt mediamupparna.
"-Zion kommer aaaldrig att spela i VLH.", "-Hela familjen hatar Växjö."
Ha ha, är det inte dags att byta sport Svartis?
Dessutom gammal taifare så han lägger troligen hellre av än flyttar hit…StenhårtSlagskott skrev:Andree Pettersson lämnar sin KHL-klubb efter sex matcher. Borde kunna vara aktuell för SHL om vi nu letar forward för hela säsongen. Dock är han ju en lättviktare men borde kunna ersätta någon skada i ett PP.
https://hockeysverige.se/2021/11/17/and ... ktet-i-khl
https://www.eliteprospects.com/player/7 ... -petersson
Stupet skrev:Juniormässigt så har ju ingen spelare blivit bättre med Växjö. Förutom Calle Rosen då. Oftast när junisarna lämnar Växjö så hamnar dom ju inte direkt i AHL/NHL utan i division 2, 1 och på sin höjd i Hockeyallsvenskan. Även om Zion hade varit i den åldern till att välja mellan Växjö och Hv idag så hade han ändå valt Hv pga utvecklingen bland juniorspelare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster