Svartvadet skrev:PutteA skrev:Svartvadet skrev:Helt givet matchstraff ju? Han svingar ju för fan klubban i nyllet som om det vore ett tennisrack. Gustafsson lär få sy ett par stygn
Kul att Folin får slåss lite, gäller att skicka rätt signaler för framtiden. Speciellt på Tyrväinen.
Konstigt att man inte ser GM oftare då. Många läppar varje år som havererar pga hög klubba. Men vi ser Max 2+2 i 99% av dessa. Alla som skickar en hög klubba har ju ofta ett syfte att antingen träffa puck eller lyfta motståndarens klubba. Tims ambition är ju att träffa pucken. Borde ju vara GM varenda gång i så fall det går hål och vi ser blodvite.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Fast det är ju en djävulusisk skillnad på det som Emil gör eller om du ska "slå klubban uppåt" och missar i jämförelse med vad Tim gör? Tim har klubban i huvudhöjd och försöker "skjuta" i luften!? Använd handen istället isf. Enorm skaderisk och betydligt skillnad i kraft!
En missad lyftning innehåller rätt mycket kraft också. Många tänder som ryker på det sättet. Eftersom dom räknar med motstånd när dom går för en lyftning så är kraften maximal, och all den kraften landar i ansiktet istället. Jag tycker inte det är någon skillnad. Stor stor skaderisk i bägge. Däremot kan jag hålla med om att Tims agerande är enormt korkat.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro