Klockan är nu 08.00 och utanför BG`s står det 3 förväntansfulla grabbar, sist men inte minst kommer jag själv. Coffe ( Blixten ) Mattisson i TID !! nu är vi kompletta, 4 stycken tok idioter som ska ta sitt pick och pack för att ge sig av mot det Fin(a)landet...
Bilen är fylld och nu bär det iväg!
Malm i förarsätet, Jimmy som Codriver, Coffe och Humlan sköter ställningarna från den bakre Positionen... ( ? )
läget är förväntansfullt och det kommer bli riktigt roligt, det är ju inte var dag man får ta sig mot Finland.
Klockan är nu 9.26 och vi passerar precis förbi Kristusland ( Jönköping ) sitter och funderar på vilka som åker ur i år...
9.40 Nu har tiden passerat frukost tider och de börjar verkligen kurra i magen, coffe har tjatat om att stanna för en macka i minst en timme!
Äntligen stannar vi, Preeeeem ni kör vi MOT MATEN !
Efter att ha käkat en macka och druckit sig en Kopp av de svarta guldet drar vi vidare, mot Stockholm.
Passerade precis en skylt där det stod 2km till McDonalds... hur fasen kan man tänka på mat när man precis har käkat ?...
finns väll bara en person som kan göra detta, man får väll skylla på att vi måste få in lite mer tyngd i Lakejhockey.
Dötid att åka bil det är ju inget emot en riktig Hockeybuss. men vi har de vi här bak i bilen
råkade nästan ut för en total katastrof nyss... skulle logga in på Datorn och till min ringa förvåning lyckades jag skriva in fel kod till de trådlösa nätet två gånger... Fick i panik ringa till mamma för att få tag på den rätta koden... sista försöker nu gäller det......
YES de funkade, hade varit ganska intressant om man hade låst kortet till internet redan vid klockan 11.00.... men nu är vi på Banan igen!
klockan 11.17 Destination Norrköping, mätarställningen ligger på exakt 116 Km/h.
Jimmy har det lätt som CoDriver. med en GPS i rutan hade fan till och med Agda 90 fixat denna simpla uppgift.
Resan går vidare...
Beräknad ankomst till Sthlm är satt till klockan 13.05... det är OOOLLLLIIIIIDDDDLLLIIIIIGGGTTTT spännande!