Ja, det har redan börjat nu och körts i några dagar. Men för er som vill se kvällens match mellan HC Kometa Brno - HV-71 finns länken här. (OCH JA, Länken är laglig då den tillhör Channel 4, tjeckisk tv)
Brno - HV 2-3. Lagens 3:e match på 4 fyra dagar, och det märktes i slutet på matchen. HV hade dessutom en hel del offensiv spets borta då Krog, Bremberg och Piros saknades. Men jag tycker laget gjorde en oroväckande bra match defensivt. Känns som att de kommer bli jobbiga att möta. Andreas Falk, bäste spelare idag, gillade jag skarpt. Riktigt duktig forecheckare och en verklig "pain in the ass" med sin intensitet. Nu längtar jag till vår match imorgon!
Nä, man har inte blivit det. HV som jag varnade lite för efter att ha sett deras förra match kan inte göra mål på hemmais ikväll. Alltid extra förnedrande att bli nollad hemma. Känns frustrerande att inte kunna bedöma VLH i förhållande till de andra. 0 poäng eller seriesegrare? Inte en susning.
Men mindre neutral än för gästerna gissar jag. Oavsett så torskade man och misslyckades gör mål. Försäsongen säger inte mycket om hur det kommer gå i serien.
Putte: Vad jobbar du med där? Har massa vänner i Nässjö, inklusive brorsan.
Dom gick och såg på hockey i Nässjö btw, vilket jag inte fattar att de la i den rinken, den tar ju knappt några åskådare.. Tur priset på 50:- lockade dom flesta isåfall?
Jag jobbar på AB Sigfrid Stenberg. Vi säljer maskiner till verkstadsindustrin, och jag jobbar som produktionstekniker. Utgår dock från hemmet i Åryd, och har bara min kontorsplats där. Mest ute på fältet hos kunder, som nu.
Så är det med det, som det är, me det som är, så är det
45 minuter kvar till nedsläpp.. Färjestad - Hv-71 i Åmål.
Matchen går att köpa på Viaplay för er som vill se den.
Vågar inte ge er en live länk där den streamas gratis.. För då får jag väl skäll från forum moderatorerna ? Annars kan jag ge den i private kanske om/de/ni som vill se