Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
friberg skrev:läste nån stans att de kunde göra så här:
behåll 12 lag i ES
4 sista i ES får kvala mot de
4 första i HA och de 4a lagena som ligger i topp
efter KS är färdigspelat spelar i ES.
enligt min mening så vore det kanon då har ju 4 lag chansen från HA varje år att få spela ES och det
kan bli en väldans rullians på lagena.
Räven skrev:Eftersom det ändrades till i år, så bör man köra det minst två år till. Jag tycker att upplägget som är nu, är sportsligt bra.
Vackraste klubbmärket skrev:Utökning av Elitserien lär inte bli aktuell. Åtminstone inte de två-tre närmaste säsongerna..tyvärr.
Hade gärna sett regionala indelningar:
Norra:
Luleå, Skellefteå, MoDo, Björklöven, Timrå
Södra:
Malmö, Hv71, Växjö, Frölunda, Rögle
Västra:
Leksand, Västerås, Färjestad, Örebro, Mora
Östra:
AIK, DIF, SSK, Brynäs, Linköping
Alla möter alla en hemma och borta. ( 38 omg) Regionlagen möter varandra 2 ggr extra (16 omg) Det blir sammanlagt 54 omg mot nuvarande 55 omg. De två första lagen i resp. regionsgrupp går till slutspel. Det sista spelar en Kvalserie med 3 andra sista lag från resp. regionsgrupp tillsammans med de fyra främsta lagen från Allsvenskan. De fyra främsta lagen därifrån är klara för nästa säsongs ES. Detta innebär att regionsindelningarna för säsongen därefter kan komma att skiftas. Ett annat krav jag tycker att man ska ha är att samtliga ES-lagen ska vara tvungna att ha minst tre spelare från resp. juniorlag med i matcherna.
PutteA skrev:Tycker hela ditt upplägg är intressant utom den sista meningen som jag inte håller med om. Känns som en sån där förmyndarregel, och gynnar BARA redan etablerade, och distansen mellan tex HA och ES växer. Vi ska ha en bra hockey som lockar folk, och bra hockey är att se de bästa på varje nivå spela hockey.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster