Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Man har ju gått ut och sagt att man vill ha en logga och färg som man är ensamma om, så varför envisas med att ha samma Lejon som ASK? Kan ligga mycket kommersiellt bakom Lejonet, men kunde det inte ha stått "Växjö Lakers - och under "Det rätta virket" istället på skölden? Bara som ett exemepl. Alltså liiite mer fantasi och finess. Loggan ser kall ut och fattig på färg. Jag hoppas att den blåa färgen kommer till sen på ett eller annat sätt.Räven skrev:Just idag kan jag säga att jag sett snyggare och mer genomtänkt logga. Jag gillar inte Lejonet, det är exakt samma som ASK har och det tycker jag att de kunde ha varit ensamma om.
Lakershjärta71 skrev:Kan ligga mycket kommersiellt bakom Lejonet, men kunde det inte ha stått "Växjö Lakers - och under "Det rätta virket" istället på skölden?
Lite blått i skulle inte skada, alltså färgen som är på matchdräkten, för om loggan är helt orange då borde matchdräkten vara nästan genomgående orange också.Lalin skrev:Nu när man under flera dagar har kunnat se den nya och den gamla loggan jämte varandra så råder det inget tvivel om att jag tycker att den nya är snyggare.
Lakershjärta71 skrev:Lalin, var är den blåa bakgrunden?
http://www.vaxjolakers.se/website1/sv/n ... 2_grp-s1/3
Enligt det nya matchstället så får det en att tro att blått är den typiska färgen för Lakers, och INTE orange. Ska det inte synas mer på matchdräkten, tycker ni? Ska blått vara så dominerande?
Lakershjärta71 skrev: Nu har jag snackat klart om det!
PutteA skrev:Stjärnorna har inget direkt symbolvärde, men om jag fattade Mattias rätt så kommer stjärnorna att användas mer som association. Vi säger tex på ett plagg, en väska e.d i Växjö Lakers orangea färger, så hittar du kanske bara typ skölden utan lejonet och utan texten Växjö Lakers, utan bara en stor 5-uddad stjärna. Denna lite annorlunda logga kan påträffas här och där, och ska göra att du automatiskt tänker på Växjö Lakers. Loggan finns även i svart/vitt!!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster