Vad tycker du om nya loggan?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Vad tycker du om den nya loggan?

Jag tycker den är riktigt snygg, exemplariskt arbete bakom!
16
18%
Jag tycker den är okej!
38
43%
Jag tycker den är alldeles för enkel och saknar egen tanke bakom!
15
17%
Jag tycker den är rent av skitful, gör om gör rätt!
19
22%

Antal röster : 88

Vad tycker du om nya loggan?

Inläggav Svartvadet » fre apr 22, 2011 12:19 pm

Jag kanske är ensam om att vilja få fram denna statistik? Vore kul att se iaf! Man kommer nog vänja sig vid denna också! :wink:
Senast redigerad av Svartvadet fre apr 22, 2011 2:04 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Re: Vad tycker du om nya loggan?

Inläggav PutteA » fre apr 22, 2011 2:02 pm

Egentligen är du ju inte så där jättesnäll i din undersökning då 3 av fyra alternativ i stort sätt är av det negativa slaget. Ska man göra en undersökning ska den göras med lika mycket alternativ på bägge hållen.
Det andra alternativet hade räckt med "Den är helt ok!!", det sista "inte mer" gör även det alternativet negativt.
Egentligen hade det bästa varit två alternativ: OK eller INTE OK! Eftersom jag inte tycker det är den snyggaste loggan i sverige eller genom tiderna, så blir det alt. nr 2 för mig, dock är jag mer positiv till loggan än vad alt 2 ger sken av. Förstår du vart jag vill komma. Men det är klart, undersökningen är gjord av nån som i grunden är negativ till loggan, då blir det väl så här. Det tråkiga är ju att jag vill ju inte starta en annan undersökning som spelar mer åt det positiva hållet, utan jag tycker det ska räcka med en undersökning!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav PutteA » fre apr 22, 2011 2:12 pm

TACK!!! 8)
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Kloker » fre apr 22, 2011 2:31 pm

Svartvadet, vilken negativ bakåtsträvare du är. Du rapar skit om detta logg-/emblembyte hela tiden! Gläds istället för i helvete åt att Växjö Lakers och dess styrande vill göra något som gagnar verksamheten och VÄXJÖ LAKERS!

Håll dig till din dagisblogg istället - ya fukking wanker...
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav AxxeBajen » fre apr 22, 2011 2:44 pm

Kläderna är okej men loggan ser förjävlig ut... Vilken person som helst som använt paint lite skulle utan problem kunna måla upp den... Gör om, gör rätt! Forza Bajen!
Forza Bajen!
Användarvisningsbild
AxxeBajen
Forumamatör

Inläggav PutteA » fre apr 22, 2011 2:46 pm

Hur snygg är bayern loggan da?????? :shocked:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lalin » fre apr 22, 2011 3:06 pm

Ska jag säga något negativt så är det bokstäverna i namnet kanske hade kunnat utformats bättre. Men är detta slutresultatet så sluter jag upp bakom. Jag håller på Växjö oavsett namn, kläder eller logga!
Senast redigerad av Lalin fre apr 22, 2011 3:28 pm, redigerad totalt 1 gång.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » fre apr 22, 2011 3:19 pm

PutteA skrev:Hur snygg är bayern loggan da?????? :shocked:

Bild

Inget vidare... :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » fre apr 22, 2011 3:23 pm

Tycker att den är rätt skön faktiskt. :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav PsyCam » fre apr 22, 2011 4:12 pm

Logon diskuteras visst både här och i tråden om färgschema, men denna rubrik passade bäst för mina 2 cent. När jag först såg logon blev jag besviken, men som många påpekat, efter en stund/dag så såg den bättre ut. Man behöver nog helt enkelt smälta den ett tag. Visst "S":et ser lite skumt ut och typsnittet väldigt basic, men sådant åtgärdas säkerligen.

Vad som sitter kvar i mina tankar är dock detta: Vissa kallar det kronobergsvapen, andra Smålandsvapen. Jag vet inte vilket som stämmer, men efter några sekunder i Google images kan jag konstatera att de verkar vara desamma eller åtminstone likadana. Vad är då lejonet i vår logo, representerar den Småland eller Kronoberg? Vi är inte "Småland Lakers" eller "Kronoberg Lakers". Som någon på smp eller hockeymode skrev så hade snarare St. Sigfrid i så fall varit mer passande.

Växjö, Vägsjö gav upphov till namnet Lakers. Tyvärr finns ingen koppling i nuvarande logo eller typsnitt till vare sig vägar eller sjöar. Jag tänker inte sitta och säga att jag kan slänga ihop något bättre, för den ser trots allt inte dålig ut. Den speglar bara inte Växjö Lakers, vare sig mer eller mindre än den förra logon gjorde.
PsyCam
Forumamatör

Inläggav Svartvadet » fre apr 22, 2011 5:02 pm

Kloker skrev:Svartvadet, vilken negativ bakåtsträvare du är. Du rapar skit om detta logg-/emblembyte hela tiden! Gläds istället för i helvete åt att Växjö Lakers och dess styrande vill göra något som gagnar verksamheten och VÄXJÖ LAKERS!

Håll dig till din dagisblogg istället - ya fukking wanker...

För det första, i mitt tycke så ÄR detta emblem att sträva BAKÅT. Den åsikten står jag för. Jag tänker i ett bredare perspektiv, det vill säga, hur raggar man nya fans? Om jag gör en tillbakablick så ser jag mig själv på skolgården:

"Vilket lag hejar du på?"

Hur kom man fram till vilket lag man hejade på? Det laget som hade snyggast logga/matchställ såklart! Själva färgerna är för mig klockrena, då jag verkligen gillar Edmontons färger.

Men sen är jag inte heller gammalmodig av mig som säger "Det var bättre förr" och "Klassiskt är alltid bäst" utan jag vill ha lite ACTION! Lite "Vi mot dom" lite "Vi är inte som alla andra" och det är där jag anser att detta märket klingar fruktansvärt dåligt med det som VI har byggt upp genom åren, det som VI alltid har varit - ett popcorn-lag med Amerikanskt-stuk. I mina tankar så blir det så fel när klubben väljer att ta fram en klassisk-logga när vi INTE är ett klassiskt-lag. Det är ju inte direkt så att Öman kan gå in i biblioteket och leta upp en logga och säga "Vi tar tillbaka denna, för det var såhär det såg ut från början" för våran början var..? Just det, 1997.

Jag förstår att ni andra vill försöka få in ett Klassiskt-märke och se ut som t.ex TAIF, men tyvärr så är jag en utav dom som aldrig har varit ett big-fan utav tradition utan jag gillra nutid och framtid! Lite som när Santa Maria lanserade Tacos i Sverige:

"Vad fan är detta? Nä, vi fortsätter med Potatis för det är tradition..."

Ingen som förstår vart jag vill komma?

Nå väl, jag gillar diskutera detta men just nu är det bara onödigt då klubben redan har gjort ett val att vara som de andra.

Btw, Kloker, det är skönt att se att du inte lever upp till ditt namn! Ta med dig solbrillorna in på forumet nästa gång så kan du få sola dig i min glans :mrgreen:

Tack för kaffet, rookie

Regards, Svartvadet
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre apr 22, 2011 5:17 pm

PsyCam skrev:Logon diskuteras visst både här och i tråden om färgschema, men denna rubrik passade bäst för mina 2 cent. När jag först såg logon blev jag besviken, men som många påpekat, efter en stund/dag så såg den bättre ut. Man behöver nog helt enkelt smälta den ett tag. Visst "S":et ser lite skumt ut och typsnittet väldigt basic, men sådant åtgärdas säkerligen.

Vad som sitter kvar i mina tankar är dock detta: Vissa kallar det kronobergsvapen, andra Smålandsvapen. Jag vet inte vilket som stämmer, men efter några sekunder i Google images kan jag konstatera att de verkar vara desamma eller åtminstone likadana. Vad är då lejonet i vår logo, representerar den Småland eller Kronoberg? Vi är inte "Småland Lakers" eller "Kronoberg Lakers". Som någon på smp eller hockeymode skrev så hade snarare St. Sigfrid i så fall varit mer passande.

Växjö, Vägsjö gav upphov till namnet Lakers. Tyvärr finns ingen koppling i nuvarande logo eller typsnitt till vare sig vägar eller sjöar. Jag tänker inte sitta och säga att jag kan slänga ihop något bättre, för den ser trots allt inte dålig ut. Den speglar bara inte Växjö Lakers, vare sig mer eller mindre än den förra logon gjorde.

Ojojoj, ett inlägg som jag kände jävligt mycket för faktiskt!! Här fanns en hel del godis som ingen tänkt på och som jag faktiskt håller med om. En frågeställning som kan anses helt klart relevant i frågan är ju, varför inte S:t Sigfrid istället, som faktiskt är vårt stadsvapen!! Eller som du skriver "vägar eller sjöar", framför allt en knytning till sjöar kanske gått att få till. :ok:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lalin » fre apr 22, 2011 5:30 pm

När jag hör och ser "Lakers" så tänker jag på sjöarna i Växjö och runt omkring?
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » fre apr 22, 2011 5:59 pm

Det blir en ganska klar skillnad på loggan när man ser den i artikeln på hemsidan, där den är mer orange.

http://www.vaxjolakers.se/website1/sv/n ... 2_grp-s1/3

Förstår inte riktigt alla som inte gillar den? Jag tror den kommer bli kanon tillslut. :ok:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » fre apr 22, 2011 6:17 pm

När man ser färgerna bättre så blir det ett lyft som du säger Fredrik. Det blir bra det här.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » fre apr 22, 2011 6:41 pm

Loggan på hemsidan känns betydligt gulare än Islanders orange färg. Men man får väl anta att det blir exakt samma nyans på loggan som på tröjan ... :|
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » fre apr 22, 2011 7:26 pm

Svartvadet: Tycker du verkligen att det ser så "klassiskt" ut?

Jag måste säga att jag tycker det ser väldigt modernt ut, sobert, men modernt!
Med de färgerna som visas på Vaxjolakers.se ser det än bättre ut än på smp.

edit: jag tror inte att nån här inne blundar för verkligheten och vill ge klubben ett mer anrikt intryck än vad vi har.
Vi har alltid varit popcorn o vi ska inte bli ostbågar bara för att vi ska bråkas med La Familia... ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav ratscore » fre apr 22, 2011 7:39 pm

Jag gillar den nya loggan, men tycker att man borde få lite mer liv i teckensnittet...
Bild
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav friberg » fre apr 22, 2011 7:52 pm

ratscore skrev:Jag gillar den nya loggan, men tycker att man borde få lite mer liv i teckensnittet...
Bild

ja kan hålla med om att ja gillade detta teckensnittet med det övriga vete faan.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Kloker » fre apr 22, 2011 8:35 pm

Svartvadet; JAG, rookie? Du skulle bara veta. Bedrövligt fjortisrevolterande bladder du rattar.

Progressiva flaskbottnar är det bästa - täcker in och ser både det förgågna och det som komma skall. Hoppas, firar och klappar.

Enkelslipade flaskbottnar (Svartvadet) - skiter och frånser det som varit utan ser endast från dag 1 och framåt. Glansbajs också kallat.

Kamma kissen för fan. Fjunis.

Go Växjö Lakers!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav AxxeBajen » fre apr 22, 2011 8:42 pm

Fredrik R skrev:
PutteA skrev:Hur snygg är bayern loggan da?????? :shocked:

Bild

Inget vidare... :lol: :lol: :lol:

Den symboliserar iallafall Bajen Fans som till och med är många år äldre än eran klubb... :lol: Tycker ni borde ta ett snack med de som ritat upp eran nya logga för tycker verkligen inte det ser ut som en hockeysköld någonstans, snarare ett märke för smålandsfotbollen... Som sagt gör om, gör rätt!
Forza Bajen!
Användarvisningsbild
AxxeBajen
Forumamatör

Inläggav Svartvadet » fre apr 22, 2011 9:07 pm

Kloker skrev:Svartvadet; JAG, rookie? Du skulle bara veta. Bedrövligt fjortisrevolterande bladder du rattar.

Progressiva flaskbottnar är det bästa - täcker in och ser både det förgågna och det som komma skall. Hoppas, firar och klappar.

Enkelslipade flaskbottnar (Svartvadet) - skiter och frånser det som varit utan ser endast från dag 1 och framåt. Glansbajs också kallat.

Kamma kissen för fan. Fjunis.

Go Växjö Lakers!

Ja, det är du som är Rookien - enligt spelets regler gäller att innehavaren utav ordet använder sig utav logisk-lapsus, vilket du inte verkar vara införstådd med! Jag finner de flesta utav dina ordval och metaforer väldigt puerila, då ordval som "glansbajs" får mig att tänka på vad en 6-åring hade kallat att göra nummer två i en blöja för...

Lillevän, ska du vara med och leka med de stora elefanterna så får du komma upp med bättre kvalité i inläggen, det blir bara så inkorrekt när man, som du, kammar frillan och hoppas på det bästa... Du är och förblir en rookie!

"Skada inte Rovdjur du inte kan döda" är något du bör ha i åtanke

Vill jag prata med infantila flickor så kan jag gå till förskolan på andra sidan vägen istället...

I rest my case, Rookie

Regards, Svartvadet
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » fre apr 22, 2011 9:40 pm

...åsså blev det ontopic igen.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » fre apr 22, 2011 9:51 pm

Jävla sandlåda och återigen med svartvadet i spetsen. Du dravvlar ju sönder allt. Lägg ner!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Frodo » fre apr 22, 2011 10:03 pm

Tycker loggan är för mesig!
Inget som sticker ut och var är den blå färgen,
gult orange är ju fint till påsk men resten av året?????????????
Användarvisningsbild
Frodo
Forumamatör

Inläggav Kesoo » lör apr 23, 2011 12:27 am

Tycker lite som Svartvadet, tycker inte loggan är ful, men det känns som att varför satsa på något klassiskt när man är ett pop-lag? Om man ska piffa till loggan lite tycker jag man ska få med 1997 på loggan. Alternativt ta bort stjärnorna och få dit 19 på vänster sida om lejonet och 97 på höger sida.
För alltid Lakej!
Användarvisningsbild
Kesoo
Forumamatör

Inläggav PutteA » lör apr 23, 2011 12:31 am

Stjärnorna har ett syfte som ni kommer att få se så småningom!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Kesoo » lör apr 23, 2011 12:33 am

PutteA skrev:Stjärnorna har ett syfte som ni kommer att få se så småningom!!

Jasså? spännande :D
För alltid Lakej!
Användarvisningsbild
Kesoo
Forumamatör

Inläggav mollers » lör apr 23, 2011 3:58 am

mollers
Forumdemon

Inläggav Tullverket » lör apr 23, 2011 10:49 am

Till viss del passar förändringens 4 faser ;)
Jag är i 3:an nu :)

Fas 1: Förnekelse (Allt är som vanligt, inget har hänt, vill inte uppfatta att något är förändrat, ”Elvis lever”)

Fas 2: Motstånd (Inser att något hänt men vill inte acceptera förändringen, ifrågasättande, starka känslomässiga reaktioner eller passivt motstånd – ”ledningens påhitt blåser nog över snart – sitt still i båten”).

Fas 3: Undersökande (Accepterar förändringen, ”slickar såren”, undersöker och prövar nya vägar att leva och hantera förändringen, känslor som kreativitet och mod infinner sig)

Fas 4: Engagemang (Ny stabilitet har skapats, förändringen känns bekväm, energi frigörs till entusiasm och engagemang för det nya läget som nu anses vara det ”normala”).

Källa http://changework.wordpress.com/2007/09/27/elvis-lever-fyra-faser-i-forandring/
Hur kul är det att springa 100 meter så fort du kan, utan tidtagning?
Användarvisningsbild
Tullverket
Forumentusiast

Inläggav ratscore » lör apr 23, 2011 11:26 am

mollers skrev:Dom fick säkert inspiration av denna http://www.youtube.com/watch?v=LhpOGVXH-zU&feature=related

Första gången jag såg det tifot blev jag imponerad, inte bara av vapnet, utan av texten också...
Det var också det första jag tänkte på när jag såg den nya loggan. "IN HOC SIGNO VINCES" kanske skulle kunna bli en ny slogan för VLH!? :D
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Anders83 » lör apr 23, 2011 12:41 pm

Roligt att tifot berörde !

Om Lakers skulle använda den texten så hade jag fått gåshud
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » lör apr 23, 2011 1:40 pm

De hade varit sjukt !!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Kloker » lör apr 23, 2011 1:41 pm

Svartvadet, liiille ovän, du kan ta ditt prosamiserabla analfabetsskrivande, hockeybockeylexikon, femtioelva rosa mjukistuggklossar och dina metaforiska lapsusglansbajsande teorier och köra upp i röven på...dig själv.

Man väcker inte en hockeykungfufighter som sover. Du gjorde precis det. Min lycka - Din olycka.

Hej!
Senast redigerad av Kloker lör apr 23, 2011 1:43 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav Coffe #800 » lör apr 23, 2011 1:42 pm

Ta era privata duster via PM och inte här TACK!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Nästa

Återgå till Hockey