Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Bee skrev:Asså trodde #25 bytt nummer till #16 samt tappat 25 kilo..
Hur är utvecklingen på #8 och #3???
Jag vet att våran PP stats är grym vilket i mina ögon till stor del är Heeds förtjänst.. Vem ska axla det om SSK tar tillbaka honom? #77 kanske
Bee skrev:Asså trodde #25 bytt nummer till #16 samt tappat 25 kilo..
Jag vet att våran PP stats är grym vilket i mina ögon till stor del är Heeds förtjänst.. Vem ska axla det om SSK tar tillbaka honom? #77 kanske
Manglaren skrev:Bee skrev:Asså trodde #25 bytt nummer till #16 samt tappat 25 kilo..
Nej, men jag trodde att vi diskuterade intern utveckling av befintliga spelare...=)
Björn har varit lite ojämn, men inte direkt dålig som du vill få det till. Tom Linder platsar idag inte på sex backar så hur hans utveckling ska vara relevant i just detta fall förstår jag inte?? Förra året hade han mer istid än i år, beror det på att han blivit sämre eller på en stabilare backsida överlag?
Självklart hade det varit önskvärt om Heed och Blaz varit Växjö spelare med 100% säkerhet, något annat vore att ljuga. Även med två backvärvningar, så finns det knappast några garantier kring ett Elitserie avancemang. Fanns det inte pengar till spelare som skulle kunna komma in och göra det bättre, så gjorde man helt rätt i att inte ta in någon. Något man ser över lag i Sverige idag, visst attraktionskraften att spela här är idag inte lika stor som för ett par år sedan, men man har också blivit bättre på att säga nej till skräp (Gäller ej TAIF) och hatten av för det!
Edit: Så Lundbohm har inte mycket att göra med Lakers PP-stats?
Coffe #800 skrev:Så du menar att om vi stoppar in en målvakt som bara har spelat på j20 nivå alltså andra ligan i j20, rakt in i en kvalserie så håller han måttet ????
Det finns inte en chans att våra målvakter gör det ???
Tempot skotten ja allt blir mycket mycket bättre!!! Då är det störrechans att en kille som
Spelat på en högre nivå har lättare att anpassa sig till tempot och spelet !
Men så får man verkligen inte hoppas att så blir fallet!
Kloker skrev:Alla vet vi att det inte presenterades någon spelare på den 31/1. Trots ihärdiga rykten och spekulationer. Men vad är det egentligen som måste presenteras den 31/1. Ingenting egentligen förutom att all pappersexercis ska vara klar. Värvningen i sig kan presenteras precis när som helst.
På matchen igår så surrades det om att det hade skrivits kontrakt med minst en spelare, men att VLH valt att inte yppa en stavelse om det än. Typ som en liten överraskning när Kvalserieplatsen definitivt är säkrad. Henrik Evertsson vet vi är en mästare på att hålla tyst. Frågan är bara hur trovärdigt detta rykte kan vara. Men intressant låter det iaf. Mycket intressant...
gladfisk skrev:Chris och Cam Abbott från Luleå har tydligen inget kontrakt efter denna säsongen, de två hade varit något att ha i laget om vi nu skulle ta oss till en ES.
Kloker skrev:Alla vet vi att det inte presenterades någon spelare på den 31/1. Trots ihärdiga rykten och spekulationer. Men vad är det egentligen som måste presenteras den 31/1. Ingenting egentligen förutom att all pappersexercis ska vara klar. Värvningen i sig kan presenteras precis när som helst.
På matchen igår så surrades det om att det hade skrivits kontrakt med minst en spelare, men att VLH valt att inte yppa en stavelse om det än. Typ som en liten överraskning när Kvalserieplatsen definitivt är säkrad. Henrik Evertsson vet vi är en mästare på att hålla tyst. Frågan är bara hur trovärdigt detta rykte kan vara. Men intressant låter det iaf. Mycket intressant...
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 7 gäster