Spelriktningen i den nya arenan!!

Här diskuterar vi allt som gäller Vida Arena.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ska vi ha bortalagets målvakt närmast VS i två perioder, eller?

Ja, offensiv hockey i 2 perioder.
99
94%
Nej, defensiv hockey i 2 perioder
3
3%
Spelar ingen roll alls.
3
3%
 
Antal röster : 105

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Niles » tor dec 16, 2010 1:37 pm

Om jag fattat rätt är det så här..

1. Nån har ritat in att laget skall anfalla 2 perioder mot östra kortsidan och 1 mot västra. Man har också placerat omklädningsrummet så att man har nära till sitt bås i 2 perioder.

2. Ett av det viktigaste klubben har (Klacken) som förutom att se till att vi har stämning i hallen, står på arenans visuellt sämsta platser på Västra ståplats. Alla jag pratat med säger sig skita i ståplats, flera kan till och med tänka sig att sluta gå på matcherna om det skulle genomföras.

Alternativ 1: Klubben genomför ändringen, Lakers får närmare till egna båset i 2 perioder och lite längre i 1 period.
Konsekvens: Det kommer bli en betydande minskning av klackens medlemmar som står kvar, klacken som vi känner den kommer sannolikt att upphöra. Klubben visar här att man inte bryr sig om vi har klack eller inte.

Alternativ 2: Klubben låter riktningarna vara som idag, laget får nära till båset i 1 period och något längre i 2perioder.
Konsekvens: Man värnar om det viktigaste man har och större delen av arenans besökare blir nöjda och glada.

Skall det bita borde en lista med namnunderskrifter cirkulera på Västra Stå, och gärna på sittplats också där man ställer alternativen mot varrandra.

Serra som känner Markusson kanske kan ställa samma fråga till spelarna. Vill man ha en klack i hallen och anfalla 2 perioder mot den hängivna klacken, eller vill man ha en tyst arena och anfalla 2 perioder mot restaurangen och motståndarfansen? Jag är ganska säker på vad dom tycker..

Jag är också ganska säker på att dagens spelriktningar med 2 anfallsperioder i hemmazon gynnar Lakers rent resultatmässigt.

Vill nog påstå att Lakers leker med elden. Och jag är rädd att våra farhågor kan besannas, inte minst när man ser logernas placering.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav buck » tor dec 16, 2010 3:10 pm

bra sammanfattat, Niles!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav serra » tor dec 16, 2010 4:07 pm

stora frågan nu är ju när tas def beslut om hur det blir????
Ingen jag har pratat med och det var en hel del igår kommer att stå på västra stå nästa år om det blir så.

men det är nog som niles skriver. det ska mkt till att dom ska ändra det nu...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav serra » tor dec 16, 2010 4:19 pm

om det blir att vi får def zon i 2 per så tycker jag vi ska vara tysta i några matcher nu så dom får se hur det kommer att bli i nya arenan
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav PutteA » tor dec 16, 2010 4:21 pm

Som jag sagt i en annan tråd, så håller Lagans nu på att räkna in sektionerna för att se exakt antal platser etc. När detta är färdigt, ska det sammanställas, och i början på året kommer vi åter sätta oss med VLH för att bl.a titta över och fastställa ett Lakejabonnemang. I samband med de kommer det troligtvis att fastslås även när det gäller denna fråga. Spelriktningen är inte på något sätt bestämd från VLH:s sida. Era synpunkter och inlägg i debatten kan visa sig helt avgörande.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Lakersfan_03 » tor dec 16, 2010 4:43 pm

Jag kräver svar NU!!!!!!!!
Mot Tingsryd kommer det vara knäpptyst från min sida om Lakers inte går ut med information NU NU NU!
Vi måste agera innan det är försent. Jag vill ha ett uttalande från VLH
Är någon med mig?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Klonis » tor dec 16, 2010 4:50 pm

Lakersfan_03 skrev:Jag kräver svar NU!!!!!!!!
Mot Tingsryd kommer det vara knäpptyst från min sida om Lakers inte går ut med information NU NU NU!
Vi måste agera innan det är försent. Jag vill ha ett uttalande från VLH
Är någon med mig?



du/vi kommer inte att få något svar på detta förrän kanske om 1 månad när de har kommit så långt i planeringen det är mkt och göra innan dess Lakers vet vad vi vill
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Lakersfan_03 » tor dec 16, 2010 4:56 pm

Det håller inte.
Det är väl en självklarhet att laget spelar två perioder mot klacken så vi får se anfallshockey framför oss? Jag förstår inte problemet i vad som behöver planeras angående detta. Jag såg aldrig detta som ett problem förens igår då man fick höra om att de ens tänker tanken på att låta oss se defensiv hockey i två perioder. GÖr Växjö detta mot oss så har dom pissat oss i ansiktet, man ska samarbeta lite med varandra. För kom ihåg, Växjö är inget utan oss
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav max92 » tor dec 16, 2010 6:05 pm

Starta upp en namninsamling på internet för detta?
Användarvisningsbild
max92
Forumamatör
 
Inlägg: 61
Blev medlem: tis okt 20, 2009 2:56 pm
Ort: VXO

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Niles » tor dec 16, 2010 7:08 pm

http://www.namninsamling.se

Kan ju vara en väg som kan spridas lätt och få tyngd, om nån vill ta tag i det. LL´s styrelse tycker jag skall ha välsignat den vägen att vandra innan i så fall. Det känns viktigt
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav PutteA » tor dec 16, 2010 11:48 pm

LL vill avvakta till Januari nån gång, när det är tänkt att Lagans ska presentera hur sektionerna kommer att se ut. Då som först börjar planeringen inför nästa säsong och Vida Arena. Då som först kommer VLH att gå till beslut i dessa frågor. Givetvis kommer LL att stödja aktioner för att vi ska få som vi vill, men inte förrän VLH och Lagans har fått möjligheten att göra det dom ska innan. Oavsett vad vi och alla andra tycker så kommer inte VLH att lämna några som helst besked om nånting, förrän dom har allt klart för sig hur det kommer att se ut, detta måste vi alla acceptera.

Till sist kan jag säga att Lakers ledning är väl medvetna om vad LL och vår ståplatspublik tycker i denna fråga, det finns det ingen tvekan om alls. Så fortsätt rösta ni som inte röstat, förövrigt så manar vi till lugn så länge.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Anders L » fre dec 17, 2010 8:56 am

PutteA skrev:LL vill avvakta till Januari nån gång, när det är tänkt att Lagans ska presentera hur sektionerna kommer att se ut.


This is bull shit!!!!!!!!!!!!

Det är ju väldigt konstigt att man bygger i fem, sex månader innan man fundera på hur det skall se ut. :dontknow: För tusan vad har man haft arkitekterna till? :ajaj: Finns det inga ritningar? :eyecrazy:
Det är ju ingen palmhydda man bygger, som man kan ändra efter hand. :eeeh:
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav PutteA » fre dec 17, 2010 9:54 am

Det ingen bull shit Anders. Man har nog en grundplåt, men sedan finns det säkert olika alternativ hur sektionerna ska se ut. Lagans ska säkert presentera dom bästa möjligheterna för VLH. Så här är det, vare sig man accepterar det eller inte.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav buck » fre dec 17, 2010 9:59 am

enligt den info jag fått så är det redan beslutat att det blir defensiv hockey i 2 perioder mot västra stå!
vill inte avslöja min källa, men jag håller den som högst trovärdig.

nu vill jag öra en bekräftelse eller en dementi från officiellt håll!

:evil:
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav serra » fre dec 17, 2010 11:13 am

Ingen expert på det här med bygge, men visst fan låter det konstigt att sek inte skulle vara klara vart och hur dom ska stå???
"jaha, ska vi sätta en sek till här eller ska vi ta den på andra sidan"

Tror lite som buck skriver. Det är nog ganska kört för oss och Lakers mörkar lite.

Hoppas verkligen jag har fel
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav norrhockey » fre dec 17, 2010 11:48 am

Jag ska väl igentligen inte lägga mig i era problem men låter jävligt märkligt som utomstående som har följt ert bygge på håll, att just nu gå ut med detta. Det är ju mål man vill se och alla som har besökt en ishall oavsett om den är på 5000 pers eller 1500 så drar sig ju publiken åt motståndarmålet där man får se målen som laget man älskar gör mål på. Så Vida Arena kommer bli värdens bästa bortahall om så är fallet att ni får den plats ni absolut inte vill ha men som bortasupportrarna kommer älska om ni nu bojkottar ståplats.
norrhockey
Forumamatör
 
Inlägg: 83
Blev medlem: tor dec 02, 2010 12:04 am

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Coffe #800 » fre dec 17, 2010 11:56 am

Känns väldigt konstigt detta !!
Hoppas verkligen Lakers tar en rejäl funderare över detta och ändrar sina ritningar eller planer !!!
För blir det inte offensiv zon i två perioder så har dom erkkigen pissat på Lakers lakejer och på resten av ståplatspubliken som står på ståplats!!!!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Daniel » fre dec 17, 2010 12:27 pm

byggsitt plats över hela skiten

en arena utan ståplats är en död arena
sen att Lakers håller på är precis som vanligt, det är de med den stora plånboken som räknas
sedan så får vi se hur bra detta blir

sedan att LakersLakejer sväljer lakers argument med hull och hår är bara så dåligt
hur svårt kan det vara att svara på för lakers del

om detta blir verklighet så har jag betalt in mitt sista medlemskap till båda föreningarna det är en sak som är klar :wallbang:
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav PutteA » fre dec 17, 2010 2:09 pm

Vad är det vi sväljer med hull och hår Daniel????

Vi ligger i diskusionsstadiet med VLH när det gäller ett special abonnemang för LL inför nästa säsong i Vida Arena. Men vi kommer inte vidare i den frågan än så länge då vi väntar med att Lagans Bygg AB ska bli klara med inräkningen av platser. Dom ska komma med en mer exakt siffra över hur många som kommer in i hallen. Efter det kan man sätta sektionerna och VLH kan börja sätta sina prisgrupper inför nästa säsong. När man är klar med detta kommer vi att återuppta diskusionen kring det nya abonnemanget och även fortsätta övertyga VLH om att spelriktningen skall vara offensiv för VS i 2 perioder.

Konstigt att du fortsätter att attackera LL Daniel. hade inte vi varit observanta hade kanske inte detta upptäckts förrän vi hade stått där på första matchdagen. Eftersom vi observerade detta, ställde vi också VLH mot väggen. Vi har talat om för VLH att detta är av yttersta vikt för LL och ståplatspubliken. Men vi kanske ska släppa ärendet istället och låta dig och var och en själva ta fighten med VLH, då kanske du får ett snabbare svar????
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Anders83 » fre dec 17, 2010 2:55 pm

Lugna ner er lite nu innan det ballar ur fullständigt :evil:

Styrelsen har god kontakt med VLH angående arenan och det är långt ifrån sista gången vi har sagt vårat i frågan och omröstningen är en del av det även om det är självklart för de flesta men här kan vi samla åsikter som vi tar med oss och kan lägga fram till dem.

Det är inte långt till årsskiftet heller om någon kollat kalendern senaste tiden så det finns ingen anledning till panik även om jag förstår att ni blir upprörda över problemet.

Vi har ALLTID våra medlemmar som första prioritet och det går vi igenom eld och vatten för var så säkra.

Vi är inga springpojkar åt VLH vi är ett bollplank och bollen kan studsa jävligt hårt tillbaka 8)
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Daniel » fre dec 17, 2010 3:27 pm

anntalet platser eller sektioner Lagganbygg kommer fram med eller ett lakej abonnemang
spelar ingen roll om inte spelriktningen är mot vs 2 perioder

då kan ni förhandla fram ett hur billigt lakej abonnemang ni vill det kommer ändå inte vara specielt många som är intresserade av det.

så Lakers borde kunna svara på det redan nu allt annat är bull shit
och det är detta jag menar ni köper. :golfclap:
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav PutteA » fre dec 17, 2010 4:01 pm

Ok Daniel, jag märker att du inte tror på oss i LL:s ledning, och det får man ju anse som jävligt sorgligt!

I och med detta så mailade jag Lasse Håkansson, och ställde frågan om igen, och att folk inte kan vänta med detta en månad. Jag påpekade att vår ståplatspublik är irriterad över att frågan ens existerar. Jag påpekar också att detta var en viktig del från LL:s sida i försnacket med VLH inför bygget. Lasse är VD och har inte mandat att ta dessa beslut själv, och de vet jag, men eftersom detta blivit så infekterat så ställer jag ändå frågan en gång till. Lasse ger mig tillåtelse att publicera hans svar öppet här:

----------------------
Lars Håkanssons svar

Jag har inget bra svar att ge mer än vad jag hittills sagt. Jag kom själv in i Lakers när bygget redan var påbörjat så jag har svårt att uttala mig om hur diskussionerna gick i den här frågan innan byggstart. Nu har vi en arena som står klar till nästa säsong så låt oss nu gemensamt lösa frågan och framförallt inte reta upp sig i förväg på något som inte är klart.

Hälsar alla en God Jul och ett Gott Nytt År!

Mvh // Lars



Det enda jag köper i detta Daniel är att vi inte får nått svar i denna fråga nu, jag kan tyvärr inte göra annat. Vill du avkräva VLH på ett svar innan januari, så står telefonnr och mailadresser på vaxjolakers.se

Det enda jag kan lova just nu är att LL kommer kriga med allt vi har för att få det som vi vill. Men vi kan inte göra det förrän vi har möjligheten att sätta oss ner igen med VLH. Och det blir i Januari!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Anders L » fre dec 17, 2010 4:19 pm

Jag tycker vi lugnar oss tills januari nästa år, då. Det finns ju gott om tid tills serien dra i gång ändå.
Å så låter vi LL sköta snacket med VLH.

Ha en trevlig helg.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Lakersfan_03 » fre dec 17, 2010 5:03 pm

Om LL tillåter att vi inte får offensiv hockey i två perioder så står man verkligen inte upp för sina medlemmar. Jag förstår att LL vill avvakta och att man för en dialog med VLH. Men tycker ni inte att det borde vara en självklarhet att vi får offensiv hockey i två perioder?
Jag kan garantera att ståplatsen kommer vara tom om VLH pissar på oss. Nu är det dags att folk börjar ta sitt ansvar. Man gör ett bygge och att man ens föreslår defensiv hockey i två perioder är respektlöst enligt mig. Hur svårt kan det vara egentligen? Jag hoppas man inte väntar för långe och inser att det är ''försent'' sen. Känns som att VLH mörkar en del angående detta precis som något skrev ovanför.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav PutteA » fre dec 17, 2010 5:05 pm

Vad trött jag blir ibland??????? :dontknow:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Lakersfan_03 » fre dec 17, 2010 5:10 pm

lovar du offensiv hockey i två perioder PutteA? då släpper jag/vi det
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Anders83 » fre dec 17, 2010 5:42 pm

Lite svårt ultimatum Amil när vi sitter svarslösa i skrivande stund.

Vi kommer stå upp precis som vi alltid gör och vi kommer inte ge oss på detta . VI har lyssnat och vi kommer föra talan vidare .

Nu valde vi att lufta frågan till medlemmarna och det är väl ändå ett bra sätt att visa att vi ville höra er oxå?

Klubblokalen,bussarna,festerna osv är väl oxå ett bra sätt att visa att vi gör något för medlemmarna?

Vi har vårt ansvar och det tar vi och jag hoppas ni förstår att våra medlemmar går alltid först .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Lakersfan_03 » fre dec 17, 2010 6:57 pm

Det förstår jag Anders.
Det jag menade var att diskussionerna ska föras vidare då. Jag hoppas och tror även att ni har gjort det självklart för VLH att vi ska stå som idag d.v.s två offensiva perioder mot oss. De borde ju förstå att ingen kommer stå där om det blir en verklighet med två deff perioder. Jag tycker det är konstigt att den här frågan ens kommer upp, tycker inte du?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav ultraboy » fre dec 17, 2010 8:13 pm

Varför kan man inte bara byta bås? inte så insatt, men då blir det väl offensivt spel mot vs? förklara gärna om ni är insatta!
y.
Användarvisningsbild
ultraboy
Forumentusiast
 
Inlägg: 343
Blev medlem: tor jan 29, 2009 11:25 pm

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav alfax » fre dec 17, 2010 8:17 pm

Nu tycker jag att vi låter styrelsen i LL sköta detta här ,jag vet att ni jobbar alltid för lakejernas bästa och ni har mitt fulla förtroende .
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Etnoj » fre dec 17, 2010 9:02 pm

ultraboy skrev:Varför kan man inte bara byta bås? inte så insatt, men då blir det väl offensivt spel mot vs? förklara gärna om ni är insatta!


Själv är jag okunnig. Men skulle tippa på att det har med omklädningsrum och spelargångar att göra. Hiss ner till garaget osv osv.
Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"
Användarvisningsbild
Etnoj
Forumentusiast
 
Inlägg: 400
Blev medlem: ons jan 13, 2010 12:55 am
Ort: Wexio

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav PutteA » fre dec 17, 2010 9:20 pm

Lakersfan_03 skrev:lovar du offensiv hockey i två perioder PutteA? då släpper jag/vi det


Men för helvete, det är inte LL som bygger hallen, det är inte LL som äger frågan. Hur fasen ska jag kunna lova det då????? Det jag kan lova, och som vi nu har försökt få fram till er alla är att vi kommer strida för det vi villhela vägen in i kaklet. Därför att VI i LL:s ledning har samma mål som våra medlemmar, som vanligt. Och jag kan också lova en annan sak, att skulle vi inte få igenom våra krav gällande detta, så kommer jag också lämna ståplats inför nästa säsong. Detta är en viktig fråga för mig med, och för hela styrelsen. Det jag inte alls gillar är att vi blir attackerade, och att vi nästan blir påtvingade ansvaret för utgången av frågan. Vi kan inte mer än att stånga oss blodiga för vår sak, och då menar jag OSS, Lakers Lakejer. I din text här ovan låter det nu helt plötsligt som vi och ni, när blev det så???
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Lakersfan_03 » fre dec 17, 2010 9:29 pm

Jag tror dig Putte, lugna ner dig lite..
Om du, som du skriver, kommer stånga dig blodig för att vi ska få det så, så kommer vi också få det. Jag kan inte få in i mitt huvud att VLH skulle vilja skapa en debatt med arga supportrar. så med andra ord så kan du lova det om man ska läsa mellan raderna i ditt senaste inlägg, om du förstår vad jag menar.
Supportrarna vinner ALLTID..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav alfax » fre dec 17, 2010 9:35 pm

Putte jag förstår att Du blir irreterad .Ta er samman alla lakejer nu och inse vi har en styrelse som gör ALLT för att detta ska lösas .Vad mer kan de göra??? Tänk istället hur mycket tid ideelt de gör i denna fråga och i övrigt :!:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav PutteA » fre dec 17, 2010 9:48 pm

Som sagt, jag/LL kan inte lova nått, eftersom jag/LL inte äger frågan. Men tillsammans med VLH ska vi hitta en lösning!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

FöregåendeNästa

Återgå till Vida Arena

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster