Passa dig Jimmy Blixt

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Passa dig Jimmy Blixt

Inläggav Lakersfan_03 » fre mar 07, 2008 5:56 pm

här ser vi fighten.
Fyfan vad han ska få igen i lakerdome , det ska buas som aldrig förr när han får pucken.
JÄVLA PAJAS

http://www.youtube.com/watch?v=7qwNIad_CSM
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Blixten » fre mar 07, 2008 6:55 pm

Den fege jäveln var inte ens inblandad i situationen. Såg att det var en liten kille som han hade chans mot och slog till. Hoppas innerligt vi sätter vår starkaste mot aset, kanske inte i år om vi inte har råd med utvisningar eller avstängningar.

Vi MÅSTE värva en polis, typ Honkannen eller någon som vågar stå upp för sina medspelare. Fan det är så man själv önskar att man själv var en av krigarna i laget.
Blixten hade direkt gett sig in i fajten och nitat fanskapet.
Användarvisningsbild
Blixten
Forumamatör
 
Inlägg: 128
Blev medlem: ons jan 16, 2008 10:28 pm

Inläggav Piggelin » fre mar 07, 2008 7:04 pm

Efter att ha sett detta så måste man bara ifrågasätta domarens bedömningsförmåga. Hur fan kan dom få samma straff?
Bedrövligt.
Och i kväll dömer Niklas Persson. Huvva.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Inläggav carl » fre mar 07, 2008 8:13 pm

Att de ska ha samma straff är väl solklart! Båda ställer ju in sig på fight även Andersson är lite tveksam till att börja med.

Det syns tydligt att Andersson inte är en van fighter. Med lite mer rutin hade Andersson vetat sin begränsning - backat undan - och låtit Blixt åka ut med 2:a roughing för det första utdelade slaget. På så sätt hade Andersson "vunnit" utan fight. Man lär så länge man lever.......
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon
 
Inlägg: 1105
Blev medlem: ons okt 22, 2003 8:53 am
Ort: Växjö

Re: Passa dig Jimmy Blixt

Inläggav Herr Oberst » fre mar 07, 2008 9:09 pm

Lakersfan_03 skrev:här ser vi fighten.
Fyfan vad han ska få igen i lakerdome , det ska buas som aldrig förr när han får pucken.
JÄVLA PAJAS

http://www.youtube.com/watch?v=7qwNIad_CSM


Passa sig för vem då? Andersson?

HAHAHA!
Helt rätt att ge honom en lusing där.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon
 
Inlägg: 1140
Blev medlem: mån apr 18, 2005 5:19 pm
Ort: Enköping

Inläggav FALCONETTI » fre mar 07, 2008 10:54 pm

HA HA HA fan va han måste ha fått pryl i skolan! Hellre fly än illa fäktat.
Användarvisningsbild
FALCONETTI
Forumamatör
 
Inlägg: 91
Blev medlem: ons feb 28, 2007 10:52 pm
Ort: LJUNGBY

Inläggav #54 » fre mar 07, 2008 10:57 pm

Varför överhuvudtaget lägga till förnamnet när man har noll koll på spelaren, en gåta?
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
#54
Forumproffs
 
Inlägg: 995
Blev medlem: tor jan 20, 2005 12:38 pm
Ort: Härifrån

Inläggav LasseMaja » fre mar 07, 2008 11:12 pm

Att kalla det fight var att ta i!! :) Man tycker nästan synd om Andersson som ser ut som en liten bortkommen fjärdeklassare eller nåt.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav röd-vit » fre mar 07, 2008 11:17 pm

Helt rätt att Andersson med få matchstraff, han vevar ju på rätt bra fast med handskarna på...Precis som Carl skriver så fattar jag inte varför Andersson vill börja slåss, då får han skylla sig själv..

Men man lär sig av sina misstag, ge killen 1 år i AHL sen är han fit for fight !!!
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: mån feb 21, 2005 4:40 pm
Ort: Jönköping

Re: Passa dig Jimmy Blixt

Inläggav Lakersfan_03 » lör mar 08, 2008 10:03 am

Herr Oberst skrev:
Lakersfan_03 skrev:här ser vi fighten.
Fyfan vad han ska få igen i lakerdome , det ska buas som aldrig förr när han får pucken.
JÄVLA PAJAS

http://www.youtube.com/watch?v=7qwNIad_CSM


Passa sig för vem då? Andersson?

HAHAHA!
Helt rätt att ge honom en lusing där.


nej han kan passa sig från ''Gath'' han som låg nere efter att en spelare hälften hans storlek smällde ner honom totalt..
Fegt av Blixt att gå på en som är så mycket mindre än honom , gå på Markusson istället om du vågar
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Kjellsson » lör mar 08, 2008 1:52 pm

Va är det här för jävla fjoll tråd? Niklas är väl knappast mindre än Blixt, han fick däng denna gång så är det bara. Förhoppningsvis har har skaffat sig lite goda erfarenheter som han kan använda nästa gång det blir fight. Hade han vunnit hade vi varit precis lika uppspelta som renjägarna är nu, låt de suga på den här karamellen.
#38
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs
 
Inlägg: 817
Blev medlem: tis sep 24, 2002 3:11 pm

Re: Passa dig Jimmy Blixt

Inläggav Herr Oberst » lör mar 08, 2008 3:36 pm

Lakersfan_03 skrev:Fegt av Blixt att gå på en som är så mycket mindre än honom , gå på Markusson istället om du vågar


Lägg av. Är man 188cm 92kg (stor fullvuxen karl) som er Andersson är får man faktiskt ta hand om sig själv. Blixt är dessutom lika lång.

Vad Markusson (7cm kortare än Andersson) har med saken att göra förstår jag inte. Men slåss man som en kärring så ska man väl kanske inte hacka på målvakten på det sättet Niklas gör.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon
 
Inlägg: 1140
Blev medlem: mån apr 18, 2005 5:19 pm
Ort: Enköping

Inläggav Lakersfan_03 » lör mar 08, 2008 3:45 pm

Herr oberst , vem fan bryr sig om vad du tycker och tror. gå och ladda inför kvalserien istället där ni förmodligen och förhoppningsvis plockar lite lite poäng som förra säsongen.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav alfax » lör mar 08, 2008 4:12 pm

Han har fullt upp med sina studier skrev han i ett inlägg,men hänga på detta forum halva dagarna har han tid med.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11981
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Zebbe » lör mar 08, 2008 4:27 pm

Är nog beredd på att hålla med Herr Oberst här.

Jag blir nog mer oroad över hur mesigt det såg ut från Lakers hållet. Tycker det ser horribelt jävla sanslöst roligt ut när Blixten håller Andersson på en armslängds avstånd, lungt knäpper upp spännet, tar av hjälmen för att sedan sänka Andersson med en snygg pärla...

Ps: vet ni om att man får en extra två i NHL om man inte tar av sig hjälmen om motståndaren redan är av med sin. Ds

Motiveringen till denna regel är att motståndaren kan skada sina händer/knogar mot hjälmen..Så all heder till Blixten som agerade som en gentleman. :lol:

Jajisses vad jag saknar en sådans spelare i Lakers.
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs
 
Inlägg: 586
Blev medlem: mån nov 21, 2005 9:32 am
Ort: Växjö

Inläggav GS » lör mar 08, 2008 4:49 pm

Håller också med Kyparn.Vadå passa dig Blixt så vi inte skickar Markusson på dig.
Andersson får väl stå upp som en riktig man och ta fighten eller som någon skrev vara mer taktisk och backa undan och se till att ge Blixten en tvåa i skamvrån.

Man får lite barndomsminnen av denna tråd. Om du inte är snäll så hämtar jag Pappa och han är stark han. Du har lite väl höga tankar om nr 38 du Lakerfan_03, han är ingen superman som sänker allt som rör sig på isen i AS.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » lör mar 08, 2008 5:07 pm

Hörrni Ryggdunkare - hold your horses!

Blixt väljer att slå på Andersson av bara helvete på rekomand av Major Fagervall. Blixt ska tända laget. Han lyckas. Ni ska väl inte tro att Blixt valde Andersson av alla FEM på isen av en slump? Andersson valde väl för fan ingen fight. Han gjorde väl så gott han kunde. All heder!

Blixt är en fegskit och jag hoppas att en Lakerskrigare märker Renjägaren å det grövsta i nästa möte.

Blixt är ingen superman, men att ge sig på utvald spelare i motståndarlaget, utan att ens ha varit involverad i den uppkommna (anfallet som föranledde avblåsningen) situationen och nita honom, är fegt.

GS: Vaddå backa undan - eller vara en riktg man? Håller någon dig i kragen så nog fan gör du allt för att stå upp för dig själv. Eller inte. Min slutsats är att du snackar skit. Och konstaterandet är att du ALDRIG har varit i en fight. Bara det är bedrövligt.

Kyparen bara njuter. Jag känner på mig att han asgarvar i högan sky och tänker på vilka jävla nötter det är som försvarar den fega misshandeln av Lakerskrigare Andersson. Förkastligt.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Zebbe » lör mar 08, 2008 5:15 pm

C70T5 skrev:Blixt är ingen superman, men att ge sig på spelaren i motståndarlaget, utan att ens ha varit involverad i den uppkommna situationen och nita honom, är fegt.
/T5!!


Inte mer fegt än när din favvo Honkannen bjöd in Wernblom till fight.
Wernblom fegade ju som bekant ur...han valde just den varianten så honkanen fick sitta av två minuter ensam.

Mucka gräl är som sagt väldigt bra ibland. Kan ju tända laget.
Tänk om vi hade haft ngn som var beredd på att göra det igår!!!

Anton Hedman till Lakers tack!
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs
 
Inlägg: 586
Blev medlem: mån nov 21, 2005 9:32 am
Ort: Växjö

Inläggav GS » lör mar 08, 2008 5:22 pm

Volvo> Jo då jag har visst varit i fight både på isen och i t.ex. handboll så jag har nog en liten aning om vad jag snackar om. Men som vanligt så är du snabb och dömma andra som inte har samma åsikt som du, lägg ner snacket eller ta det via pm men jag har rätt att ha en åsikt utan att du Mr. 100% skall komma och påstå att jag snackar skit.

En rutinerad spelare hade just i ett sådant här läge med tanke på vad Blixt syfte var just backat undan och införskaffat en pp och på så sätt så hade Majorens syfte kanske inte fått en tändande effekt.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Inläggav Herr Oberst » lör mar 08, 2008 5:42 pm

C70T5 skrev:Kyparen bara njuter. Jag känner på mig att han asgarvar i högan sky och tänker på vilka jävla nötter det är som försvarar den fega misshandeln av Lakerskrigare Andersson. Förkastligt.

/T5!!


Nog njuter Översten, fast mest åt nolltrean.
För övrigt tycker jag det är viss skillnad mellan en feg misshandel och en fight där två jämnstora spelare står toe 2 toe i en juste fight.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon
 
Inlägg: 1140
Blev medlem: mån apr 18, 2005 5:19 pm
Ort: Enköping

Inläggav Lakersfan_03 » lör mar 08, 2008 6:37 pm

Klart som fan han ska få igen , Andersson sänktes rejält . fick inte av handskarna och hamnar i underläge. som du säger håller han armlängd till andersson och väntar på att knocka ner honom. jag vill se jimmy blixt i sargen. jag vill se han få stryk.
Men ni andra kanske vill hylla blixt ?. kanske ska skaffa en banderoll åt honom också och gratta honom till vinsten så vi är ''fair'' supportrar ?. varför inte bjuda på tårta
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav GS » lör mar 08, 2008 6:50 pm

Nej jag hyllar inte Blixt utan det jag menar är att du verkar ha en övertro till Nr 38 och tror att han är den totala skräcken för alla spelare i AS.

Andersson fick pisk så enkelt är det och sådant händer i denna sport. Andersson får väl över sommaren söka och upp Honkanen och träna lite med honom så han kan ta fighten nästa gång.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » lör mar 08, 2008 7:11 pm

Inte totala skräcken men tror definitivt att han kan sänka Blixt , får jag inte tro och tycka det ?. får jag inte ogilla blixt för det han gjorde ?.
Jag hoppas någon sänker honom rejält
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Räven » lör mar 08, 2008 8:22 pm

I min värld när det gäller sport/idrott, ingår liksom inte tanken att man ska sänka motståndaren fysiskt, jag tiihör den grupp som vill totalförbjuda alla former av boxning/kampsporter. De hör enligt mig hemma på medeltiden och den har vi passerat sedan länge.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav baronen » lör mar 08, 2008 8:39 pm

.....
Senast redigerad av baronen ons aug 26, 2009 11:07 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
baronen
Forumentusiast
 
Inlägg: 388
Blev medlem: ons nov 17, 2004 11:15 am
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » lör mar 08, 2008 9:26 pm

Tack baronen. snart får vi väl inte heller bua i lakerdome?. kanske borde införa att man inte får svära heller. sånt är ögonorgasm och kan få hallen att koka och elda upp spelarna fullständigt
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Räven » lör mar 08, 2008 10:02 pm

Är nu nyktra eller vet ni vad ni pratar om, fattade ni vad jag menade, knappast. :eyecrazy:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Kjellsson » sön mar 09, 2008 3:54 am

C70T5 skrev:Hörrni Ryggdunkare - hold your horses!

Blixt väljer att slå på Andersson av bara helvete på rekomand av Major Fagervall. Blixt ska tända laget. Han lyckas. Ni ska väl inte tro att Blixt valde Andersson av alla FEM på isen av en slump? Andersson valde väl för fan ingen fight. Han gjorde väl så gott han kunde. All heder!/T5!!


Ibland förstår jag inte hur du resonerar Volvon!? Andersson måste väl ändå ses som den mest värdiga motståndaren som fans på isen just då för Blixten. Eller vem tycker du skulle tagit fighten istället, Magnusson??? Sen saknar jag oxå en Honkanen, för alla lag med ambitioner behöver en spelare med den karaktären!

Jag hade oxå jublat om Andesson vunnit fighten men nu gjorde ju han inte det, så det är bara att gilla läget!!!
#38
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs
 
Inlägg: 817
Blev medlem: tis sep 24, 2002 3:11 pm

Inläggav carl » sön mar 09, 2008 8:24 am

Applåder till Kjellsson! Huvudet på spiken. Tråden präglas inte så lite av "surt sa räven".

Hade Andersson vunnit hade det inte funnits någon Blixt-tråd. Så enkelt är det.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon
 
Inlägg: 1105
Blev medlem: ons okt 22, 2003 8:53 am
Ort: Växjö

Inläggav Anders83 » sön mar 09, 2008 3:53 pm

Öhh jag håller inte med någon överhuvudtaget i den här tråden än så länge för som jag såg det så tryckte Andersson ner en spelare först och lagkamraten går in och backar upp... Han som gick på Andersson var inte inblandad i situationen men det var knappast obefogat ...OCH Andersson vevar på friskt i början så den som ger sig in i leken får leken tåla helt enkelt :ajabaja:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Svartvadet » sön mar 09, 2008 5:54 pm

Min syn;

Alla hockey spelare ska vara så pass taggade så att man ska kunna slåss, även andersson. Det är ynkligt av han att inte kasta handskarna, faktiskt!

Jag lovar er att hade det varit Patrik Carlsson, som är bra mycket mindre, som hade varit i fighten istället så hade han vevat som bara tusan! Varför då? Jo därför att en fight är en match i matchen, varesig du är slagskämpe eller ej. Segraren ger energi till laget. En energi som kan vara mycket värdefull.

Dock vill jag inte hylla blixt på något sätt, han tog en spelare som knappt var inblandad = Fegt.

Ang. Markusson så tycker jag att Lakers ska köpa in en billig spelare som dom har i NHL som sköter fighter och tar bort spelare! Markusson är för värdefull i detta sammanhang! Annars så tror jag att blixt skulle få ganska så rejält med pyngel av Markusson!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6503
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav NEDOMANSKY » mån mar 10, 2008 3:10 am

Förespråkar inte Våld men Svartvadets förslag är tänkvärt, Man offrar inte en viktig spelare för att uppfostra motståndarnas Busar, skaffa en rejäl pjäs som PINKAR in REVIRET vid BEHOV.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Box Play » mån mar 10, 2008 3:27 pm

Det finns mycket bättre sätt att sätta sig i respekt än att bruka nävarna, sätt upp trissan i krysset och flina lite , tunnla busarna och flina lite vem tror ni sen åker ut.
Nä inga hormonstinna fighters i Lakers rejäla spelare som vågar visa annat vill jag ha.
Box Play
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: fre nov 09, 2007 6:50 pm
Ort: En sansad värld

Inläggav Anders83 » mån mar 10, 2008 3:41 pm

jo det vore väl guld värt om man fick ett lagsom bara presterade med teknik och satte i stort sett varje läge men jag tycker absolut att det är lite roligt när dom pucklar på varandra lite och gruffar 8)

något jag däremot tycker är otäckt är huvudtacklingar och liknande tacklingar när dom har huvudet emopt sargen sådant är ju ren galenskap! den biten kallar jag våld men att dom boxas lite är ju lite tjusningen med sporten att det finns lite känslor osv
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ


Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst