Jerring-Priset

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Jerring-Priset

Inläggav NEDOMANSKY » mån jan 14, 2008 11:59 pm

Svenska Folket har Valt :wink:

Jag bugar och Knäböjer i riktning Rosengård, Tack Zlatan :golfclap:

Ett Garv och Mästare samtidigt :ok:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Klonis » tis jan 15, 2008 12:25 pm

Skandal!!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav buck » tis jan 15, 2008 1:44 pm

Japp... tyckte faktiskt gott att Sven Jerring kunde vunnit den!!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Piggelin » tis jan 15, 2008 1:51 pm

Sämsta och tråkigaste Idrottsgalan på länge. :(
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » tis jan 15, 2008 3:23 pm

Ja, lite stelt var det allt. Rheborg hade sina poäng iofs :)
Zlatan ja..säga vad man vill men göra mål i landslaget kan han inte. Men det är ju inte viktigt. Nästa galas drottning heter Kalla. Då ska jag applådera.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » tis jan 15, 2008 4:19 pm

Jag gillar Zlatan, kul att han vann! :D
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Talismanen » tis jan 15, 2008 5:31 pm

Niles skrev:Ja, lite stelt var det allt. Rheborg hade sina poäng iofs :)
Zlatan ja..säga vad man vill men göra mål i landslaget kan han inte. Men det är ju inte viktigt. Nästa galas drottning heter Kalla. Då ska jag applådera.


Njaa nu är det nog inte så enkelt som att han inte kan göra mål. Ända sedan Zlatan tog riktigt fart och blev riktigt bra (hände i Italien imo) så har jag hävdat att spelarna runt honom i landslaget är för dåliga för honom. Därmed inte sagt att dom är dåliga rent allmänt men för en spelare som Zlatan räcker inte nån av dom till. Och en spelare kan inte göra så pass mycket själv, inte ens han. I Inter är han omsvärmad av stjärnspelare och där får han ut all sin brillians. Tyvärr blir det inte så i landslaget.
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav Räven » tis jan 15, 2008 6:22 pm

En av de allra bästa galorna hittills (idrott) och ett vansinnigt rättvisst Jerringpris. Det kan helt enkelt inte vara fel eftersom det är en stor del av svenska folket som röstar. Sedan kan jag tillägga att Zlatan fick nästan 1/3 av rösterna, bara det säger hur överlägsen han var.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lalin » tis jan 15, 2008 6:53 pm

Räven! Ja inte röstar man väl på en Svenne? :whistle:

Zlatan är värd priset precis som de andra var. Peter Settman var fantastisk :golfclap: :lol: ( Obs inte ironi ) :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Komodoödlan » tis jan 15, 2008 11:01 pm

Anja skulle ha fått Jerringpriset. Att som helt otippad med en ganska brokig säsong bakom sig som hon hade då, och kort därefter ta 3 guld i ett världsmästerskap i tre discipliner med väldigt små marginaler på hemmaplan i Åre, det är riktigt, riktigt STORT!!!

Zlatan, visst, han har utvecklats som fotbollsspelare i Inter, men är totalt osynlig i landslaget.
Jag tycker inte att han är i närheten av Anjas individuella prestation.

Han vann för att hans namn är Zlatan.
Komodoödlan
 

Inläggav NEDOMANSKY » ons jan 16, 2008 12:52 am

Fotboll VÄRLDENS STÖRSTA Idrott :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Komodoödlan » ons jan 16, 2008 12:52 am

Varför ska det ha betydelse? Det är väl prestationen i sig som bör vara avgörande. Anja tog inte bara 1 guld, inte heller 2 guld, utan 3 GULD i en idrott där millimetrar kan avgöra om man kommer i mål eller inte. Hon blev bäst i världen i tre discipliner! Jag tycker inte att man kan begära så mycket mer av en idrottskvinna.

Monica Svensson fick väl det där priset för 2007 års bästa idrottsprestation i Kronoberg i gång, som OBS! måste vara en av VÄRLDENS MINSTA OCH DESSUTOM MEST IFRÅGASATTA IDROTTER.

Då borde ju t.ex. CJ få det priset istället eftersom ishockey är en mycket större sport i världen än vad gång är.
Komodoödlan
 

Inläggav Talismanen » ons jan 16, 2008 7:47 am

Man tycker ju olika det är ju uppenbart. Men att va en av dom främsta i fotboll i hela världen, ja det slår ju rätt hårt. Visst är Anjas prestation jättebra men, nä det är för svårt att jämföra så jag låter det va här. Han vann iaf inte bara för att han heter Zlatan. Tror man det ska man nog tänka om och fundera på hur stort fotbollen egentligen är.
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » ons jan 16, 2008 11:49 am

Klonis skrev:Skandal!!!


skandal för att efternamnet är ibrahimovic eller ?.
Så många som varit avundsjuka på honom under hela hans karriär så många som försökt trycka ner honom.
Han blir bättre och bättre för var dag som går.
ZLATAN IBRAHIMOVIC VÄRLDENS FRÄMSTE!!!!!!!!!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Räven » ons jan 16, 2008 3:58 pm

Till råga på allt så har han blivit ödmjuk, han har vuxit på fler plan än just fotbollsplanen.

Han vann med en storseger i ordets rätta bemärkelse, jag vill inte på något sätt ta ifrån Anja och Susanne deras prestationer, men för mig skiljer det mycket, när man väljer vem man ringer och röstar på. Ljusår är ett litet begrepp i dessa sammanhang.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav serra » ons jan 16, 2008 4:00 pm

Det är bara att inse...det svider i visa svenne ögonen att en "blatte" fått Jerring Priset...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Klonis » ons jan 16, 2008 4:04 pm

Zlatan blir kung när han sänker Grekland i fotbolls-Em,När han slutar spela i skit Inter ,När han gör mål i Landslaget
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav serra » ons jan 16, 2008 4:08 pm

Konstigt inställning Klonis..Tycker du samma sak om Ljungberg, Elmander mm?? Det är ju viktigt att dom producerar och få speltid i sina klubblag för att prestera i landslaget.

Klonis, ring mig när Sverige har vunnit ett EM guld..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav NEDOMANSKY » ons jan 16, 2008 6:15 pm

Prestationen K-Ödlan består i att sakta och tålmodigt mala ner ALLA som Kritiserar KUNG Zlatan från tiden i Lekparken i Fashionabla Rosengård till att stå i Globens Strålkastarljus med elegant Smoking och Garva, och NU trots allt skitsnack Tacka Svenska Folket för att De Vuxit till Sig :wink:

Att sedan konkurrensen i Fotboll är 1 miljon gånger högre än i Slalom :roll: /110m Häck 8O :roll: visar att Zlatans jobb hitills får även Foppa att framstå som medelmåttig.

Du ska veta K-Ödlan att det trixas Boll något alldeles oehört runt om vår Glob :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Dragkampslakej » ons jan 16, 2008 6:25 pm

Är prestationen enklare för att det finns färre utövare? Kräver inte alpin åkning träning? I så fall ska man ju starkt ifrågasätta Tony Rickardssons jerringpris då antalet speedway utövare inte lär vara högre än alpint utövare. Nä alla var nog värdiga vinnare.

Jag tycker Zlatan har nog växt mer än svenska folket. Han verkar nu förstå att fotboll handlar om mer än BARA Zlatan och att anpassa spelet efter honom. Han verkar hittat lite ödmjukhet någonstans på vägen. Och då kan man till och med vinna Jerringpriset.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Niles » ons jan 16, 2008 6:28 pm

Räven skrev:Till råga på allt så har han blivit ödmjuk, han har vuxit på fler plan än just fotbollsplanen.

Han vann med en storseger i ordets rätta bemärkelse, jag vill inte på något sätt ta ifrån Anja och Susanne deras prestationer, men för mig skiljer det mycket, när man väljer vem man ringer och röstar på. Ljusår är ett litet begrepp i dessa sammanhang.


Ljusår..hmm. Det får du nog förklara, förstår överhuvudtaget inte ur man kan bedöma slagstyrkan på en fotbollsspelare. Men Jerringpriset är ju iofs ingen jurybedömning utan en popularitetstävling gjord av svenska folket. Världens bästa rocklåt är..ja just det. Idrottsprestationer kan ibland inte jämföras, det är väl rätt självklart. Dock smäller 3 VM-guld högre än en klack i Italienska ligan för mig i alla fall, och det har inget med namnet att göra. Var och en gör sin bedömning baserat på..ja just det.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav alfax » ons jan 16, 2008 6:46 pm

Räven skrev:
Han vann med en storseger i ordets rätta bemärkelse,

30% för zlatan ,27% för Kallur,så storseger kallar jag det inte.
Men grattis zlatan ,folket har röstat och telefonräkningarna är skyhöga i Rosengård.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11981
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Räven » ons jan 16, 2008 6:51 pm

Jo, vad jag menar är att jag gör jämförelse mellan antalet licensierade fotbollsspelare och antal licensierade sprinters, eller utförsåkare. Att sedan nå toppen i de olika sporterna, talar enligt mig sitt tydliga språk

Calle Hageskog brukar säga att det svåraste som finns är att bli nummer ett i tennis, mätt på antalet licensierade spelar i alla länder, att sedan livnära sig på tennis, är nästan omöjligt, endast de 100 främsta i världen, gör det.

Sedan är Jerringpriset ett pris som svenska folket röstar fram, och nog sjutton finns både Anja och Susanna hos det svenska folket.

Men visst, 69% av oss alla, röstade på någon annan, vilket bara bekräftar att vi tycker olika.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav #54 » ons jan 16, 2008 10:03 pm

Zlatte kommer bara bli bättre, o Kallur kommer ta os guld iår. Däremot är det ingen som slår Anjas prestation 3 guld 1 silver o 1 brons o i storslalom körde hon ur när hon ledde sen fanns det inga mer grenar.

Nästan lika stor skandal som när Kallur slog tre kronor förra året.

Tur att hon fick bragdguldet iaf när lite riktiga personer röstade, Jerring priset är tyvärr lite som idol, men det är förståligt.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
#54
Forumproffs
 
Inlägg: 995
Blev medlem: tor jan 20, 2005 12:38 pm
Ort: Härifrån

Inläggav NEDOMANSKY » ons jan 16, 2008 11:22 pm

Ganska Festligt att Riksdagsvalet avgörs med att ORIKTIGA Människor röstar :whistle:

Tänk vad bra det skulle va om några FÅ RIKTIGA Tjecker fick bestämma :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Lakersfan_03 » tor jan 17, 2008 2:01 am

Italienska ligan är nog den svåraste att ösa in mål i. Så skitinter vet jag inte om man kan säga. Helt rättvist att han vann. Hade någon annan vunnit hade jag också tyckt det var rättvist.
Får hoppas han börjar producera lite i landslaget också
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav #54 » tor jan 17, 2008 3:40 pm

Jo det såg vi hur det gick senast svenska folket fick välja regering, i den nya regering sparkas ju ministrar som det sparkas tränare i elitserien.

Sen måste man vara äldre än dig neddo om man ska rösta i valet :wink:
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
#54
Forumproffs
 
Inlägg: 995
Blev medlem: tor jan 20, 2005 12:38 pm
Ort: Härifrån

Inläggav Blixten » tor jan 17, 2008 9:24 pm

[quote="alfax"]

Men grattis zlatan ,folket har röstat och telefonräkningarna är skyhöga i Rosengård.[/quote]



Och hur vet du alfax att telefonräkningarna är skyhöga i Rosengård?
Källa? Eller svider det att en förortspojk med attityd vann före folkliga söta trevliga lilla Kallur?
Bespara oss från dina pinsamma inlägg om Zlatan, du har redan klargjort tydligt att du inte gillar pojken och det har du rätt till.
Jag tycker att du ska ge tusan i och hacka på honom som han vore djävulen själv! Skäms på dig, du i din ålder ska vara ett föredöme här på forumet och inte sprida massa skitsnack om Rosengård o d!
Användarvisningsbild
Blixten
Forumamatör
 
Inlägg: 128
Blev medlem: ons jan 16, 2008 10:28 pm

Inläggav Tobbe » tor jan 17, 2008 10:47 pm

VA! Gillar inte Alfax Zlatan??? 8O

Zlatan är fan kung och i detta fallet har Alfax ingen talan :wink:
Ända in i kaklet..............
Användarvisningsbild
Tobbe
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tor apr 18, 2002 12:59 pm
Ort: Bramstorp

Inläggav Dragkampslakej » lör jan 19, 2008 11:54 am

Alfax är ett föredömme här på forumet så även Nedomansky. Man behöver inte tycka likadant som alla andra. man får tycka illa om Zlatan. Eller som Nedomansky tycka bra om Zlatan. Det är lite det som är tjusningen att alla inte tycker likadant så det går igång en diskusion. Däremot så bör man hålla god ton mot andra skribenter vilket även där både Alfax och Nedomansky brukar vara föredömmen oavsett ålder. Rosengård är väl ganksa ökänt i malmö utan Zlatans hjälp? Men vist kanske det inte var Alfax mest nyanserade inlägg :lol:

Nicklas Lidström för nästa års Jerringpris!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Komodoödlan » lör jan 19, 2008 2:00 pm

Men tar man som Anja 3 guld i sin sport i ett VM på hemmaplan efter en bedrövlig säsong strax innan så tycker jag att det krävs något extremt för att någon annan ska sno Jerringpriset från henne. Jag är ändå inte så säker på att Zlatan borde ha fått det. Men det får stå för mig. Jag är kluven.
Komodoödlan
 

Inläggav Blixten » lör jan 19, 2008 2:52 pm

Folket har röstat, kan inte bli rättvisare omröstning. Passar inte resultatet gör som "rosengårdarna" nästa år, enligt alfax ring utav bara fan! Kan tänka mig att Zlatan motståndarna är fler än "rosengårdarna". För det är väl bara en stadsdel i Malmö? Då kanske vi slipper ha en arrogant, divig förortspojke som jerring prisvinnare.
Anja var givetvis en bra kandidat till priset, men det är jämnt i toppen och denna gång drog Zlatan längsta strået.

Och du dragkamparn! Tror nog att alfax kan försvara sina grodor själv, men som du skriver han inser nog även själv att det inte var så begåvat skrivet.
För mig som inte vet, vad är rosengård känt för förutom att det är där Zlatan växte upp?
Användarvisningsbild
Blixten
Forumamatör
 
Inlägg: 128
Blev medlem: ons jan 16, 2008 10:28 pm

Inläggav NEDOMANSKY » lör jan 19, 2008 3:46 pm

Det är framförallt känt för Gränsövergången i en Gångtunnel, på ena sidan en linje står det Sverige och på andra sidan Rosengård :P detta vittnar om STOR humor samt insikt om en del av Sveriges avigsidor.

+

Malmö Readhawks Pojklag tränar i ishallen som byggdes till ALLA Invandrarungdomar som skulle få chansen att bli Hockeyspelare, nu sket Dessa i detta och fortsatte att JOXA med Trasan istället :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn


Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst