Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav serra » ons maj 17, 2006 3:59 pm

Holmqvist kommer.....:)
"tror" jag iaf....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Varanen » ons maj 17, 2006 4:46 pm

Hoppas också på Holmqvist. Att få in ytterligare en grundback vore viktigt för att balansera våra "tvåvägsbackar" (jag hatar det uttrycket eftersom det oftast är en omskrivning för att backen är kass defensivt).

Daniel Svensson kan hockey. Därmed en hockeyskribent jag uppskattar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Fille Rille » tor maj 18, 2006 12:05 pm

Holmqvist är i allafall med på försäsongs träningen.....såg grabbarna häromdagen och då var han med.

Så jag tycker det vore tid att offetliggöra det 8)
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
Användarvisningsbild
Fille Rille
Forumamatör
 
Inlägg: 132
Blev medlem: tis nov 05, 2002 11:51 am
Ort: Väster/Wäxjö

Inläggav Primeau » tor maj 18, 2006 12:30 pm

Hur hamnade detta ämne i tråden "Andra lags silly"?!
Dax att flytta över den till, ja varför inte till tråden "Davis Holmqvist"...?
Övrigt: det FilleRille säger verkar schysst!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Primeau » fre maj 19, 2006 11:48 am

Oskarshamns nye finne, Max Kenig, verkar vara rena mardrömen. Nå´n finsk supporter hade lagt in bl a följande om honom på IKO´s forum:
His biggest weakness is his size and strength; he can be put quite easily aside. Some say, that he also has to check his attitude, he’s possibly a bit moody, which shows in his performance. Perhaps a bit characteristic, he mentions in interview on year 2003 ( http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?si ... mnit&id=11 08), that the summer before was the first, when he had to train to get his place on the team, and that his always been a bit lazy, and have always chosen the easy way.

Det har varit ganska många gliringar från iko´s supportrar angående vårat senaste finska nyförvärv, och äntligen får jag användning av mitt favorituttryck: "Man ska inte kacka i eget bo"! :D :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Mygel » fre maj 19, 2006 12:42 pm

ruppo: dax att uppdatera Rögles lag:

In:
Patrik Ahlstrand från Malmö
Patrik Zackrisson från Frölunda

Bort:
Henrik Eriksson till Almtuna

Rykte som försvunnit:
Mathias Sjöberg från Tyringe

Nytt rykte som har tillkommit:
Ryan Vesce från Springfield Falcons
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav ruppo » fre maj 19, 2006 2:10 pm

Japp, ska ta tag i detta...

Vart hittar du ryktet och Vesce?
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Mygel » fre maj 19, 2006 2:19 pm

Ryan Vesce ryktet är inte publicerat i någon media. Däremot så har det dryftats bland flera skilda personer på AIAs forum att Ryan Vesce kan komma att presenteras som nyförvärv efter hockeyVM. De nämner källan som personer inom klubben.

Nu skrivs det även att Fredrik Persson, back, har skrivit på ett nytt kontrakt. Detta måste dock bekräftas.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Mygel » fre maj 19, 2006 3:21 pm

Alexander Bergström är dessutom klar för Olofström.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » fre maj 19, 2006 4:17 pm

jadu mygel, med ryan vesce i erat lag så är ni och drar om 1 platsen, enligt mig.

Personligen så älskar jag värkligen vesce! snabb och gör extremt mycket poäng med, och ett vasst prick skytte!

och det säger allt om en bra forward! Grattis till han isåfall!
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor nov 20, 2003 11:12 pm

Inläggav Malul » fre maj 19, 2006 4:19 pm

vi låter yngwe köra över honom första mötet så slipper vi ryan sen!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Mygel » fre maj 19, 2006 5:55 pm

Malul skrev:vi låter yngwe köra över honom första mötet så slipper vi ryan sen!


Nu när Wessner är borta från allsvenskan så måste väl någon annan spelare stiga fram som den som har som huvuduppgift att skada spelare.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Mygel » fre maj 19, 2006 11:36 pm

Fredrik Persson har även skrivit på ett nytt kontrakt.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav ruppo » lör maj 20, 2006 12:03 am

Sådär ja, då ska nog allt vara uppdaterat igen... får hojta till om ni hittar några fel!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav A-sta » lör maj 20, 2006 10:21 am

Bofors har värvat Mika Lehtinen från TPS.
Ett kanonförvärv anser jag. :cry:
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Inläggav ruppo » lör maj 20, 2006 10:35 am

Mmm, kan nog bli en ordentlig tillgång för dem...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Varanen » lör maj 20, 2006 1:10 pm

Mika Lehtinen anser jag vara bättre än Markku Paukkunen, men han har opererats under våren. Det vet säkert BIK så den har givetvis gått bra. Roligt att standarden på AS höjs. Varför hjälper inte RBK till? :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Mygel » lör maj 20, 2006 3:24 pm

Varanen skrev: Varför hjälper inte RBK till? :wink: :lol:


Åja, vi har ju trots allt OS bästa back i laget som även är Tre Kronors lagkapten samt har vunnit guldpucken som Sveriges bästa spelare. Senast så värvade vi Zackrisson som anses vara bland de mest talangfulla spelarna i Sverige samt Mads Bödker som är en av Danmarks mest talangfulla spelare. Så visst försöker vi fast vi är inte så bra att hantera media och få ut det till alla.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav ruppo » lör maj 20, 2006 4:01 pm

Tror Rögle kommer få ett lika slagkraftigt lag som vanligt till kommande säsong! Tror inte det finns en klubb i Sverige som inte skulle vilja ha exempelvis Kenny.
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Varanen » lör maj 20, 2006 4:07 pm

Nu handlade ju inte min kommentar om Kenny. Han höjde standarden på AS redan förra säsongen och hjälper till att upptätthålla standarden med sin hockeykunskap. Jag angav riktning, inte status.

Bödker kan inte jämföras med Paukkunen eller Lehtinen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Musta » lör maj 20, 2006 4:59 pm

Enligt Bofors IK ska Mika Lehtinen alltså dit, men enligt Lehtinen själv stämmer det inte att han ska till Allsvenskan. Jatkoaika.com har intervjuat "Lesi":

-Den nyheten stämmer inte. Jag ska verkligen inte till Allsvenskan.

-Först ska jag rehabilitera mitt knä och sen kolla vart jag ska. Innan slutet av juni tänker jag inte förhandla med någon klubb alls.


Det var ju intressant. Hur kan en klubb säga att de värvat en spelare om inte spelaren själv vet något om kontraktet?

http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?si ... et&id=5726
Musta
Forumamatör
 
Inlägg: 25
Blev medlem: tor apr 13, 2006 8:34 am
Ort: Helsingfors

Inläggav ruppo » lör maj 20, 2006 5:02 pm

Ja det verkar mycket skumt, för enligt denna artikeln är han ju klar. Men samtidigt är det inget dem gått ut med på hemsidan, o det tycker man ju dem borde gjort med ett så pass stort nyförvärv!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav ruppo » lör maj 20, 2006 5:52 pm

Då detta allt mer verkar vara ett rykte än bekräftad övergång valde jag o flytta Mika Lehtinen från Bofors klara trupp till rykten...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Varanen » lör maj 20, 2006 6:02 pm

Lehtinen verkar inte ens vara ett rykte. Enligt egna uppgifter vill han inte börja förhandla med någon innan slutet av nästa månad. Hela historien verkar skum. Direkta citat utan att man talat med den man citerar. Rena lögner kallas sådant.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav ruppo » lör maj 20, 2006 6:06 pm

Mmm... hela affären verkar väldigt skum! För i artikeln jag länkade till innan säger ju Bofors att dem gjort klart med Lehtinen, men de har inte publicerat nåt på sin egen hemsida, så man får väl anta att det inte stämmer att han gjort klart med dem!

Verkar som de bakom artikeln är de som dragit i gång det. I artikeln står det:
- Välbehövlig rutin, konstaterar Biks Stefan Bengtzén om sin nye back.

Läser man däremot på Bofors sida på SvenskaFans står det följande:
– Namnet har inte ens varit uppe, säger Stefan Bengtzén.


Man kan ju undra hur det står till med Bengtzén egentligen? :lol:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Varanen » lör maj 20, 2006 6:17 pm

Men skit i de källorna i det här fallet. Mika Lehtinen har själv sagt att något kontrakt inte existerar (och han borde ju veta om han skrivit på eller inte). Bl a säger han så här till Jatkoaika.fi (Fritt översatt): Jag är verkligen inte på väg till AS.

Sådana här fadäser drar löjets skimmer över hela AS och i synnerhet BIK, även om de skulle vara oskyldiga till det inträffade. Trist.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav ruppo » lör maj 20, 2006 10:42 pm

Sanningen om Mika Lehtinen-historien:
Enligt det värmländska nätmagasinet kanon.se ska Mika Lehtinen ha skrivit på för Bofors, men så var inte fallet. En kapad emailadress låg bakom det falska ryktet.


Bofors sportchef Stefan Bengtzén fick sin emailadress kapad under fredagkvällen, vilket ledde till att uppgiften att TPS Åbos finske back Mika Lehtinen skulle ha skrivit på för den värmländska klubben.

En uppgift, som dessvärre för Bofors, är osann och som snabbt letade sig vidare över Internet.

Så Bofors får leta vidare efter en tung backförstärkning, samtidigt som hockeycentralen.se förstås bara kan beklaga att människor inte bara sprider falsk information, utan dessutom gör det under andra personers namn.

Källa: Hockeycentralen
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Mygel » sön maj 21, 2006 12:53 am

Varanen skrev:Bödker kan inte jämföras med Paukkunen eller Lehtinen.


Du kan hockey bättre än så Varanen. Både du och jag vet att i våra två lagbyggen så kan du inte sätta vår dansk mot Paukkunen. Då han ska vara er förste back så borde han väl jämföras med våran förste back, Kenny J. Om vi ska mäta ..... så borde väl Bödker ställas mot någon av era unga backar för att se vem som höjer standarden på serien mest. Oavsett vad så tror jag att uppmärksamheten kommer att öka på serien ännu mer nästa säsong. Tre lag från Sthlm regionen är förhoppningsvis nog för snurrige Thorneaus på Stockholmsbladet att skriva en notis om serien. Dessutom är medias gullegris nr 1 i serien, Leksand. Förutsättningar finns för att allsvenskan till och med får mer uppmärksamhet än ES... :wink:
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Varanen » sön maj 21, 2006 1:23 am

Du har givetvis helt rätt om att man måste jämföra positioner/roller mellan lagen, men håll med om att Silly Season hittills inte varit särskilt het för AS-lagen. Inga förvärv som gjort att man tappar andan. Jag skulle oroa mig lite för er målvaktsposition om jag hetat Mygeli (Observera den finska stavningen). Av de nyförvärv ni signat så skulle jag kunnat tänka mig Martin Johansson och givetvis Zackrisson. Men ni har ju en del från tidigare...frågan är om er trupp kommer hålla högre klass än fjolårssäsongens. Jag är tveksam.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Tux Thunderbird » sön maj 21, 2006 3:01 am

Varanen skrev:Du har givetvis helt rätt om att man måste jämföra positioner/roller mellan lagen, men håll med om att Silly Season hittills inte varit särskilt het för AS-lagen. Inga förvärv som gjort att man tappar andan. Jag skulle oroa mig lite för er målvaktsposition om jag hetat Mygeli (Observera den finska stavningen). Av de nyförvärv ni signat så skulle jag kunnat tänka mig Martin Johansson och givetvis Zackrisson. Men ni har ju en del från tidigare...frågan är om er trupp kommer hålla högre klass än fjolårssäsongens. Jag är tveksam.


Kom ihåg att både Karma och Josef t ex hade rätt mediokra säsonger (efter sina respektive standarder) förra säsongen. Jag tror nog att vi fortfarande har möjlighet (beror förstås en del på återstående värvningar) att få starkare trupp än förra säsongen. Får vi Ryan eller Byrån så är det tveklöst så t ex. Henrik Eriksson är förstås en tung förlust, men Patrik Ahlstrand ersätter honom i stora stycken. Kanske något färre poäng, men något bättre som slitvarg är mitt intryck av vad jag sett och hört.

Dessutom ska vi komma ihåg att de tunga värvningarna för HA lär komma någon/några veckor efter VMs slut. Först ska NHL rata det de inte vill ha, sedan ska ES rata det de inte vill ha av det NHL inte vill ha, sedan får toppklubbarna i HA chansen att överbetala för det som blivit över. Om du inte vill ha Ahlstrand så blir jag förvånad, på HA nivå är han en mycket kompetent forward. Och Bödker ser jag som mycket intressant. Jaja, vi kan nog argumentera oss blå om vem som lyckats bäst, vi lär få veta i vinter.

/TT
"Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650

"Storartad verbal förnedring åt våra ärade motståndare" -- Tux Thunderbird ~2005
Användarvisningsbild
Tux Thunderbird
Forumamatör
 
Inlägg: 31
Blev medlem: fre feb 25, 2005 10:59 pm
Ort: Lund

Inläggav Varanen » sön maj 21, 2006 4:42 am

Det gick tom med något rykte om att VLH riktat lite intresse gentemot Ahlstrand. Orsaken till att jag inte hade värvat honom är att vi redan har Romö och jag vet inte hur han är som ytterforward. Det gäller att få ihop spelarna till ett lag, men jag kan inte se att ni hittills skulle ha ett bättre lag än förra säsongens på pappret. Men det är inte på pappret man vinner matcher utan på isen. Min jämförelse har inte varit mellan våra lag utan mellan er trupp den gångna och nuvarande säsong.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » sön maj 21, 2006 10:39 am

jag tycker ändå att det kvittar vad rögle värvar, har man kenny i sitt lag så har man ju redan en hel elitserie femma 8O :lol:
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor nov 20, 2003 11:12 pm

Inläggav A-sta » sön maj 21, 2006 2:23 pm

Johan Bülow från Allhege i Italien till Bofors. 5 år i ES med Linköping men ingen målspruta precis. 103 kg ( förhoppningsvis inte muskler) så han är nog " tung" att möta.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Inläggav Herr Oberst » sön maj 21, 2006 5:12 pm

Varanen skrev:jag kan inte se att ni hittills skulle ha ett bättre lag än förra säsongens på pappret.


Den enda spelaren vi tappat som kommer saknas är Henrik Eriksson.
De spelare vi har på pluskontot som känns mycket intressanta är Bödker och Zackrisson. Spelare som vi redan vet håller hög Allsvensk klass är Martin Johansson, Beckstrand och Ahlstrand. Enligt vissa miffon håller Ahlstrand klar elitserieklass.

Som jag ser det så är vi klart hetare på pappret än förra året. Dessutom har vi "tappat" några spelare som faktiskt inte riktigt höll måttet längre.
Sen har vi faktiskt nån plats kvar att fylla och det borde finnas en del stålar att lägga på lite riktigt duktiga spelare
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon
 
Inlägg: 1140
Blev medlem: mån apr 18, 2005 5:19 pm
Ort: Enköping

Inläggav Varanen » sön maj 21, 2006 5:37 pm

Ni rögleiter har givetvis bättre koll på ert lag än jag. Det är alltid så att alla fans kan sina egna lag bäst. Rätt naturligt, men eftersom det inte pågår någon annan intressant diskussion fortsätter jag att ge min syn utifrån. Vi kollar hur det faktiskt ser ut i nuläget:

Henrik Eriksson -> Patrik Ahlstrand. = -
Jere Myllyniemi -> Christopher Nilstorp = -
Niklas Karmhag -> Samuel Beckstrand = -
Daniel Josefsson -> Mads Bödker = -
Kristoffer Starck -> Martin Johansson = +
Ola Persson -> Patrik Zackrisson = +
Mikael Svensk -> Ingen

Jag tycker om man sammanfattar detta att ni, på pappret, faktiskt inte ser bättre ut än förra året. Mycket kommer givetvis hända framöver, men det vet jag inget om.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster