Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Herr Oberst » mån maj 08, 2006 4:11 pm

Du kan göra Kenny Jönsson röd. Han har avfärdat alla rykten om NHL inför kommande säsong. Däremot har han sagt att dörren står öppen till året därpå.
En annan av Rögles bästa spelare, Micke Johansson har skrivit på ett nytt kontrakt på 2 år med rätt att bryta för Elitseriespel innan den 30/6.
:clap: :ok:
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon
 
Inlägg: 1140
Blev medlem: mån apr 18, 2005 5:19 pm
Ort: Enköping

Inläggav ruppo » mån maj 08, 2006 4:59 pm

Ok, då ska jag föra in detta på nästa uppdatering...

Även intressant att notera är att Nyköping lyckats knyta åt sig poängmaskinen Niklas Fogström från TAIF...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav ruppo » mån maj 08, 2006 7:04 pm

Nu är listan uppdaterad igen. Enligt VIK är deras trupp i stort sätt spikad nu. Väntar bara på svar från Patrik Juhlin om han stannar kvar i Davos eller kommer tillbaka till VIK. I annat fall behöver de bara fylla på med ytterligare en forward innan deras 22 manna trupp är komplett!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav C70T5 » mån maj 08, 2006 10:13 pm

Nybro Vikings har gjort klart med en ny finsk forward vid namn Juha Silvander som senast huserade i den finska andraligan.

Juha Silvander
Hockeymagasinet
Nybros Hemsida

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav ruppo » mån maj 08, 2006 10:18 pm

Redan tillagt! :lol:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Primeau » tis maj 09, 2006 10:57 am

Vita Hästens Magnus Ericsson var "klar" för Troja men valde i sista stund Almtuna. Så kan det gå
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Primeau » tis maj 09, 2006 11:15 am

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Varanen » tor maj 11, 2006 10:42 am

Som vanligt svettas man inte bara av vädret vid den här tiden på året utan även av Silly Season. Vad händer? Varför händer inget?

Men om man granskar våra konkurrenter så börjar jag lugna ner mig. Leksand och SSK kommer att få ihop slagkraftiga lag. Deras plan är ju att slå ut minst ett ES-lag nästa vår. Men resten har inte imponerat. Jag ser inget lag som på pappret har värvat giftigare än oss själva. Med tanke på serieupplägget måste målsättningen vara att komma sämst 7:a och före våra smålandskombatanter. IKO har sitt lag närmast färdigt. Scary? Not! Jimmie-boy är deras hetaste nyförvärv. Han är bra men vi vet också att han kan tappa fattningen helt. Nybro? Mmmm...de gör det bra med tanke på resurserna och vi vet att de kan slå oss med sitt tjej-lag. Den förbannelsen måste brytas. Nybro slåss för att undvika negativt kval. Det som talar för att de gör det är alla gratispoäng mot oss. Aaaarrrrgghhh!

Resten då? Bofors ES-satsning har inte visat sig ännu. RBK kommer få ihop ett bra lag, men de har inte varit aktiva på marknaden än så länge. Martin Johansson är en bra spelare helt klart, men räcker inte ensam för att skrämma. Almtuna är med i budet om varenda ledig spelare i hela världen. Resultatet är Mikael Svensk, en ok back.

Fagervalls Björklöven är närmast klara. Kunde de inte bättre med tanke på miljonerna som pumpades in? Vad kostar det laget egentligen? VIK är också klara med årets Silly. Gäsp.

Nej, allt är fortfarande under kontroll trots att bara ett nyförvärv hittills är från samma eller högre nivå än AS (Karjalainen) om man jämför med de vi skall möta.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Primeau » tor maj 11, 2006 11:39 am

En rätt OK sammanfattning.
Bra Varanen :ok:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Curtains » tor maj 11, 2006 1:44 pm

Saknar bara det förväntade slutet i sammanfattningen som borde låta något i stil med "Och själva, Växjö Lakers, har vi återigen ett lag som utan större problem borde gå vidare till kvalserien, för att väl där snurra upp konkurenterna och bärja elitserieplatserna"

Signarat, Rullgardinen
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör
 
Inlägg: 89
Blev medlem: tor okt 07, 2004 11:27 am

Inläggav Primeau » tor maj 11, 2006 2:25 pm

[quote="Curtains"]Saknar bara det förväntade slutet i sammanfattningen som borde låta något i stil med "Och själva, Växjö Lakers, har vi återigen ett lag som utan större problem borde gå vidare till kvalserien, för att väl där snurra upp konkurenterna och bärja elitserieplatserna/quote]

Läs igen, det är ju ung. detta som står skrivet :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Charlamov » tor maj 11, 2006 3:42 pm

När det gäller Leksands trupp så tycker jag bestämt att det ser betydligt svagare ut på det berömda pappret än föregående säsong. I verkliga livet kan tänkas att nyförvärven kommer att bli lite mer än svettiga i pannan...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Primeau » tor maj 11, 2006 3:44 pm

Dom ca 2 miljoner supportrarna kommer nog kräva en hel del :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Varanen » tor maj 11, 2006 3:56 pm

Charlamov - Men givetvis ser LIF:s trupp svagare ut, de har trillat ner en division. Den räcker i alla fall till en topp-placerig i AS.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Charlamov » tor maj 11, 2006 4:11 pm

Skulle kanske lagt till... I jmf med Södertälje vilka verkar få ett MER slagkraftigt lag än Leksand. För att få en mer rättvis bedömning då båda kommer från samma serie.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Primeau » tor maj 11, 2006 4:20 pm

SSK borde aldrig trillat ut med det laget. På pappret...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Mygel » tor maj 11, 2006 9:52 pm

Varanen skrev:...Mikael Svensk, en ok back.


Jag tror du kan hitta en stort antal personer som har en annan syn på saken. Speciellt om du frågar i Rögle lägret...
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Varanen » tor maj 11, 2006 9:58 pm

Vad då? Att han är bättre än ok eller att han suger?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav bävern » fre maj 12, 2006 5:59 am

Vore jag lökfans så skulle jag vara väldigt orolig nu, bara en bunke div ett spelare. :lol:
bävern
Forumamatör
 
Inlägg: 78
Blev medlem: ons okt 06, 2004 11:36 pm

Inläggav Primeau » fre maj 12, 2006 7:53 am

Tycker IKO´s värvningar hittills sett vettiga ut; ett gäng spelare som säkert kommer bli tunga att möta ihop med nå´n målhungrig lite kvickare spelare.
Fast ser man till dom spelare som lämnat så lär Oskarshamn inte bli bättre kommande säsong. Det är nog Bävern som borde vara en smula orolig :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Mygel » fre maj 12, 2006 8:11 am

Varanen skrev:Vad då? Att han är bättre än ok eller att han suger?


Åt det negativa hållet. Jag trodde att han skulle kunna vara en billig och duglig back när Hammers kursade. Men de matcher jag hann se när jag var hemma så var han rent utsagt usel. Kan ha varit att han jämfördes med den övriga backbesättningen i Rögle eller att moståndet var extra tufft. Han har svårt för tempo, passningar, placering och skott. Han är säkert en duglig back för lagen på den nedre halvan. Men för lagen som siktar på den övre så finns det en hel del andra backar man kan lägga pengarna på.

När jag nu skriver detta så blir det säkert så att han utvecklas enormt över sommaren och gör en kanonsäsong i Almtuna. Brukar hända med spelare som lämnar Rögle... :roll:
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Varanen » fre maj 12, 2006 8:34 am

Mygel - Ok. Förstärker ju bara min tes ovan om att konkurrenterna inte genomfört starkare silly seasons än VLH...hittills vill säga.

bävern - Och så glömmer vi lägligt ES-målvakten igen. Du vet killen från världens bästa målvaktsskola. Inte nordens eller europas, utan världens. Målvaktsskolan NHL-klubbarna dräglar efter. Fast ni har ju värvat en finsk landslagskeeper...rullskridskolandslagets. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav PMK1 » fre maj 12, 2006 8:54 am

Visst Varanen kommer våran nya målis från en hockeynation med toppmålvakter, men för att vara LITE realistiska kan vi nog konstatera om killen nu är så fruktansvärt bra varför väljer han då o spela hos oss som kom på tionde plats i Allsvenskan?
Användarvisningsbild
PMK1
Forumamatör
 
Inlägg: 61
Blev medlem: tor aug 05, 2004 2:45 pm

Inläggav Loseddos » fre maj 12, 2006 10:32 am

För att han fick ett bud som var jävligt bra!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav ruppo » fre maj 12, 2006 12:41 pm

Sådär, då var listan uppdaterad ytterligare... inga direkt stora grejer som hänt
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Varanen » fre maj 12, 2006 1:57 pm

PMK1 - Han är inte bara från hockeynationen som producerar flest toppmålvakter, utan han är en produkt av världens bästa målvaktsutbildning (den i TPS).

Frågan varför han väljer VLH kan jag inte med säkerhet svara på. Utlandsäventyr kanske lockar, tryggheten att veta att man är förstemålvakt, att klubben satsar fullt ut på en. Lägg därtill en ekonomisk kompensation som säkerligen inte är fy skam. Att det blev ett lag i AS kan bero på att det är en av (om inte den bästa) andra ligan i Europa. Ett bra skyltfönster inför framtida äventyr. Jag har förstått att insikten om Karjalainens kapacitet inte riktigt sjunkit in hos de våra ännu och det kommer det inte att göra förrän serien drar igång i höst. Men det är en mycket kompetent målvakt som kommer vakta kassen för oss. En stor framgång för klubben.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Razzel » fre maj 12, 2006 3:43 pm

SSK fortsätter att brandskatta Bofors, Johan Sjödell-Wiklander är den senaste.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast
 
Inlägg: 421
Blev medlem: lör mar 01, 2003 1:57 am

Inläggav C70T5 » fre maj 12, 2006 5:18 pm

Patrik Hucko, backgiganten, är klar för Nyköping (av alla jefla lag)... :cry:

Ett riktigt bra nyförvärv må jag då säga!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » fre maj 12, 2006 5:56 pm

ajajaj... att dom fick tillbax han var riktigt tungt, jag såg honom som en av dom bästa backarna som jag någonsin sett.... helt klart en sån kille som Lakers hade behövt...
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor nov 20, 2003 11:12 pm

Inläggav ruppo » fre maj 12, 2006 6:58 pm

Uppdaterat ytterligare en gång... De mest häpnadsväckande är väl att Nyköping fått tillbaka Patrik Hucko samt att Huddinge värvat två ungerska :?: spelare!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav C70T5 » fre maj 12, 2006 9:02 pm

Oskarshamn har gjort klart med en finsk center-/forward vid namn Max Kenig.

Hemsida - Oskarshamn

En jäkla poängspruta må jag säga...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » fre maj 12, 2006 9:10 pm

Jadu Volvon, 6 poäng på 49 matcher imponerar :lol:

plus att han kommer säkert att skrämma livet ur markusson, sicken bjässe 8O


Edit: Han gjorde ju faktiskt 27 poäng på 19 matcher en gång som junis :lol:
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor nov 20, 2003 11:12 pm

Inläggav Lobo » fre maj 12, 2006 10:37 pm

Inte någon toppvärvning direkt, men kanske ett kompliment till de annars tuffare spelare som IKO värvat men det känns som att en målskytt till saknas i lagbygget.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav carl » fre maj 12, 2006 10:43 pm

Varanen skrev:Mygel - Ok. Förstärker ju bara min tes ovan om att konkurrenterna inte genomfört starkare silly seasons än VLH...hittills vill säga.


Den allsvenska silly season hittills i år är betydligt blekare och mindre spektakulär än förra årets. Vanligtvis brukar man ha fullt sjå att följa alla transfers, men i år är det hur enkelt som helst. Bättre än så här måste ju föreningarna kunna prestera, eller sitter alla och väntar på att kunna göra klipp runt midsommar.....? Om alla gör det kommer det inte bli många bra affärer i år.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon
 
Inlägg: 1105
Blev medlem: ons okt 22, 2003 8:53 am
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » fre maj 12, 2006 10:51 pm

Håller med dig Carl. Ovanligt blekt i år. Jag tror det beror på att de flesta lagen satsade rätt hårt den första säsongen. Det fanns en osäkerhet om hur standarden i den ihopslagna serien skulle bli. En del har nog fått ekonomisk baksmälla av det. Observera att en del lag i stort är färdiga. Jag vet inte om man räknar med att byta ut spelare under säsongen eller om budgetarna är tightare.

Plussidan är givetvis att fler unga talanger nu får plats i trupperna. Gott!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster