Skadeläge

Ris och ros, förslag och synpunkter på innehåll och publicerat material på

Moderatorer: Klonis, PutteA

Skadeläge

Inläggav Lakerdome » sön jan 04, 2004 7:22 pm

Vore bra om det fanns täta uppdateringar om skadeläget på hemsidan. Om vilka spelare som är skadade, vilken sorts skada det är samt ungefär när dom beräknas kunna vara i spel igen. Anderzon, vad tror/tycker du?
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon
 
Inlägg: 1149
Blev medlem: sön nov 23, 2003 8:06 pm

Inläggav LaKaj » sön jan 04, 2004 10:46 pm

Jag instämmer med Mattin.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Inläggav Kiddan » mån jan 05, 2004 12:04 am

Ja eller så kan man hålla käft om skadorna så går inga spelare i motståndarlagen ut och går på den spelare som är lite småskadad och gör det värre. ;)

Det finns faktiskt en anledning till att vi inte går ut med detaljerade skadelägen över spelarna.

En lätt handledsskadad spelare skulle annars få sig några extra hugg över handen när kommer in i täta situationer osv...
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin
 
Inlägg: 1292
Blev medlem: sön jun 26, 1977 6:00 am
Ort: Växjö

Inläggav anderzon » mån jan 05, 2004 10:28 am

Visst kan jag på sätt och vis hålla med om att det finns stort intresse kring spelarnas åkommor, men det är precis som Kiddan skriver. En spelare som är långtidsskadad kan man intervjua till och från för att följa upp rehabiliteringen, men att skriva om lättare skador och på så sätt tala om för motståndarna vilka ömma punkter de ska trycka på är inte rättvist mot det egna laget och spelarna enligt min uppfattning.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav LaKaj » mån jan 05, 2004 10:35 am

Den motiveringen köper jag. Småskador behöver inte rapporteras, men det är alltid intressant att följa rehabiliteringen.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Inläggav Lakerdome » tis jan 06, 2004 5:54 am

Ja, småskadorna kan man skippa. Men såna skador som gör att spelarna är borta en tid framöver. Som t.ex alla knäskador som var nu innan jul, samt diverse sjukdomar och sånt. Så man lättare kan ha lite koll..
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon
 
Inlägg: 1149
Blev medlem: sön nov 23, 2003 8:06 pm


Återgå till Om hemsidan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster