Kvalitén på vårt forum

Ris och ros, förslag och synpunkter på innehåll och publicerat material på

Moderatorer: Klonis, PutteA

Kvalitén på vårt forum

Inläggav Cobra » ons jul 17, 2013 9:35 am

Här kan vi ventilera åsikter kring denna nyhet på Lakers Lakejers hemsida: http://www.lakerslakejer.se/kvaliten-pa-vart-forum
Användarvisningsbild
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 1039
Blev medlem: tis sep 24, 2002 7:12 pm
Ort: Växjö

Re: Kvalitén på vårt forum

Inläggav Daste » ons jul 17, 2013 11:31 am

Efterlyser en samling regler och strängare moderering för att få bort personangrepp ifrån trådarna.
;)
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Kvalitén på vårt forum

Inläggav PutteA » ons jul 17, 2013 1:34 pm

Jag tycker det Cobra skriver är slående och jag tycker att vi var och en först går till oss själva istället för att börja med att slänga upp en massa regelverk och moderatorer med högafflar i högsta hugg! Det borde inte vara så svårt att lyfta forumet igen om var och en följer Cobras ganska enkla råd.

Eller är det allas uppfattning att vi ska moderera sönder vårt forum?
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Kvalitén på vårt forum

Inläggav Cobra » ons jul 17, 2013 3:25 pm

Poseidon har mycket annat att göra än att jaga oss forumbesökare med sin treudd, så även han hälsar att det vore skönt att slippa en massa regler ;)
Användarvisningsbild
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 1039
Blev medlem: tis sep 24, 2002 7:12 pm
Ort: Växjö

Re: Kvalitén på vårt forum

Inläggav Power Play » ons jul 17, 2013 10:04 pm

Mycket trevlig, klok och efterlängtad skrivelse! Det är många som gjort samma iaktagelser som Cobra, varav en hel del lämnat forumet.

Låt detta bli första steget tillbaka till ett kul och intressant ställe att lufta hockey på.

Heja Lakers!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Kvalitén på vårt forum

Inläggav ollebolle » ons jul 17, 2013 10:26 pm

Låt vara för att jag som vanlig forumbesökare inte ser allt som skrivs, men jag tycker nog att det jag sett inte är så farligt. Då är jag visserligen härdad från betydligt större forum.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Kvalitén på vårt forum

Inläggav Cobra » ons jul 17, 2013 10:45 pm

Man tackar för supporten Power Play. Man tackar också för feebacken ollebolle, jag kan hålla med dig om att nivån är ett subjektivt ställningstagande. Någonstans måste dock nivån sättas och detta ansvar ligger hos styrelsen som ju är medlemmarnas förlängda arm så att säga. Vårt uppdrag är i grund och botten att vara medlemmarnas "slavar" och se till att verka för föreningens bästa. Både vi i styrelsen och de flesta av våra medlemmar vill att forumet ska vara en plats för alla och bidra till att fler vill bli medlemmar snarare än att bli avskräckta. De flesta gillar trots allt inte att läsa om folk som blir kallade idioter (fritt översatt) och det får anses vara en inte allt för stor ansträngning att tänka till en gång extra innan man publicerar det man skrivit.

Håller även med dig om att många andra forum är värre än vårt. Lakers Lakejer nöjer sig dock aldrig med att vara som alla andra, varför göra det när vi istället kan vara bäst ;).

Nu blev det en ganska lång text ser jag, men jag tycker om att skriva så det brukar bli så :) Du får inte ta det som att jag går till angrepp mot ditt svar ollebolle, jag kom bara på att det var mer jag ville ha sagt än det som stod i originaltexten. Tack för att du lockade fram det ;)
Användarvisningsbild
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 1039
Blev medlem: tis sep 24, 2002 7:12 pm
Ort: Växjö

Re: Kvalitén på vårt forum

Inläggav ollebolle » tor jul 18, 2013 8:09 pm

Cobra, jag har inget att invända emot modererandet som sådant. Jag har inte heller (förstås) något emot att folk tänker efter före. Däremot kan jag - tyvärr - tänka mig att när ett forum når över viss storlek blir det lättare mer hårda ord och personangrepp. Jag har inte en aning om så är fallet här, men det är åtminstone tänkbart.
Det har hittills inte hänt att jag tagit illa upp för att någon svarar på det jag skriver och det hände inte nu heller. Min (ytterst ovanliga) forumirritation kan möjligen ta sig i uttryck i att jag för mig själv undrar om det är lite glapp i synapserna hos en del skribenter.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna


Återgå till Om hemsidan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst