Feedback på sajten...

Ris och ros, förslag och synpunkter på innehåll och publicerat material på

Moderatorer: Klonis, PutteA

Feedback på sajten...

Inläggav anderzon » ons sep 18, 2002 9:43 am

Det är vår ambition att driva och utveckla en kajplats på nätet för Lakers supportrar och Lakejer. Hemsidan och forumet administreras idag på idéell basis, men vi inom webbgruppen har höga ambitioner om att utföra ett så bra jobb som möjligt.

Därför är vi intresserade av att få feedback från dig som användare. Har du några förslag, synpunkter eller andra önskemål som du vill föra fram till oss... ja då vill vi att du skriver in dem här.

FORZA LAKERS & LAKEJERNA!


:D :) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :mrgreen: :|
Senast redigerad av anderzon tor sep 26, 2002 4:30 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Re: Feedback på sajten...

Inläggav Sudden » ons sep 18, 2002 12:01 pm

Jag tycker att de e skit bra med dom här intervjuerna.
De som ni har börjat med nu att visa hur många anmälda till bussresorna är också skit bra.
Tack för ett underbart Forum!
Alla till Lakerdome.... Arup e kung!!!!!!!
Användarvisningsbild
Sudden
Forumproffs
 
Inlägg: 682
Blev medlem: mån sep 09, 2002 10:02 am
Ort: WeXiÖ

Inläggav alfax » ons sep 18, 2002 4:29 pm

Skitbra det ni har uträttat .

Jättebra det ni gör. en önskan från mej privat, vore om vi Lakejer satte betyg på spelarna match efter match ,.skalan 1-5.jag tror det vore rättvisare att utse årets spelare på denna grund.Som sagt en tanke värd att att fundera på, enligt mej.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » ons sep 18, 2002 4:33 pm

alfax skrev:Jättebra det ni gör. en önskan från mej privat, vore om vi Lakejer satte betyg på spelarna match efter match ,.skalan 1-5.jag tror det vore rättvisare att utse årets spelare på denna grund.Som sagt en tanke värd att att fundera på, enligt mej.


Får börja med att tacka!

Vi har omröstning på sidan redan Alf. Den kommer starta nu när vi börjar serien, då kan man rösta på sin personliga favorit efter varje match.
De 5 bästa i varje omgång får poäng. 1:an får 10 poäng, 2:an får 8 poäng, 3:am får 6 poäng osv.

Kolla mitt på startsidan på sidan så ser du vart omröstningen kommer ligga om du lyckats missat det hittills.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Putte#24 » ons sep 18, 2002 6:46 pm

Vi borde lägga ut en nyhet om hur omröstningen fungerar. Tycker det börjar bli lite för många forumskategorier, kanske kan man plocka bort "allmänt" och "nyheter" :idea:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav alfax » ons sep 18, 2002 7:09 pm

PeR ,jag är ledsen, men jag hade inte sett detta ,Det är precis som jag vill ha det . det mest rättvisa system som går att uppbringa och inte ett där man efter serien slut röstar fram den man tycker och blir påverkade av andra. KANON att Ni löst detta...TACK!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » ons sep 18, 2002 8:35 pm

Putte / Lakers Lakejer skrev:Vi borde lägga ut en nyhet om hur omröstningen fungerar. Tycker det börjar bli lite för många forumskategorier, kanske kan man plocka bort "allmänt" och "nyheter" :idea:


Jag lägger ut en nyhet om hur omröstningen fungerar på söndag när jag startar ny omröstning.

vad det gäller forumet är vi medvetna om att det är för många kategorier och vi kommr plocka bort allmänt.

Bra att ni kommer med synpunter. Vill höra fler...
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav anderzon » lör sep 21, 2002 7:22 pm

Omröstningen blir spännande att följa... frågan är vilket pris vinnaren får?

Kanske en signerad matchtröja...
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Per Carlsson » lör sep 21, 2002 8:19 pm

Förra säsongen fick Arto Miettinen en glasskål, specialdesignad endast till Lakers Lakejer från Kosta glasbruk. Det var en ingraverad hockeyspelare på den samt hans namn och texten Publikens lirare 2001/2002.

Så nåt liknande fint ska vi nog kunna ta fram även i år.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Rubrik för omröstningen

Inläggav #12 » sön okt 06, 2002 9:35 pm

Jag tycker omröstningen är mycket bra! Dock saknas det en sak enligt mej... När man kommer in på startsidan så står det bara "Omröstningen" och "välj din spelare här". Om man inte har varit på sidan innan eller aldrig har röstat innan så är det svårt att fatta vad man röstar om. Är det årets spelare, favorit-spelare eller nåt annat? Jag tycker ni ska lägga till en rubrik, typ : "Vem tycker du var matchens lirare mot XXX"? Detta skulle kunna göras smidigt i php, så att det sköts automatsikt om ni inte vill lägga gå in och skriva det efter varje match. Det är ju många andra smidiga och bra funktioner(på er sida) som nån har gjort i PHP så detta borde inte vara någon överkurs för web-programmeraren.

Annars är det en mycket bra sida!

Tack för ordet!
Användarvisningsbild
#12
Forumamatör
 
Inlägg: 16
Blev medlem: sön okt 06, 2002 9:20 pm

Inläggav anderzon » mån okt 07, 2002 8:24 am

Bra feedback #12... vi ska förtydliga oss vad gäller omröstningen.

Välkommen till forumet! :)
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Bra site ...

Inläggav Wolger » mån okt 07, 2002 8:21 pm

Siten är jättebra och den har jättebra information för de som är hockeyintresserade. Det var rosen nu kommer riset. Tänk på de som har synskador, bl a de som ser dåligt, man kan då inte skriva hur litet som helst. Nu finns det ju ganska mycket hjälpmedel till dessa som förstorade teckensnitt och annat. Det finns dock en kategori till: Färgblinda, dessa människor kan ha svårt att se de ljus, ljus gråa teckensnitten ibland och de kan få anstränga sig för att kunna utskilja vad det står, vilket leder till att de kanske inte kan läsa länge på eran utmärkta sida. Det är en jättebra sida, kan man dessutom räta ut lite gupp i vägen för de som har ett handikapp så skulle den bli perfekt. Fortsätt erat underbara arbete.
Wolger
 

Inläggav anderzon » tis okt 08, 2002 9:54 am

Mystiq >>

Tack för din feedback. I arbetet och utvecklingen av sajten har vi tagit hänsyn till det du efterfrågar. Det är alltid svårt att anpassa en sajt till en så bred målgrupp som möjligt, och i vissa hänseenden måste vi förlita oss till att användare med olika handikapp, utnyttjar de funktioner som de olika webbläsarna erbjuder vad gäller teckenstorlekar, skärmupplösningar och till viss del teckensnittsfärger.

Själv ser jag basfärger, men jag har svårt för att se färgövergångar och är därmed halvt färgblind 8O . Därmed får jag förlita mig till Hexadecimala värden när vi jobbar med grafiken. För att anpassa sajten bättre mot synskadade besökare, skulle vi kunna komplettera varje objekt med en ALT TAG-slinga som inte bara textmässigt förtydligar objektet och dess eventuella länkning, utan också fungerar väl i röstbaserade webbläsare för denna användarmålgrupp.

Detta ser vi som ett steg längre fram i utvecklingen. Vi har valt att prioritera en bra grunddesign, bra struktur och bra innehåll med såväl nyhets- som läsvärde.

I vårt arbete har vi haft grafiker som lämnat sina synpunkter och dessa har vi också tagit hänsyn till. Att anlita experter inom området kostar också mycket pengar. Eftersom sajten administreras idéellt, tvingas vi också prioritera de resurser i form av kapital, teknisk utrustning/kompetens, tid och arbetskraft som är förknippade med arbetet.

Din feedback är i varje fall noterad och vi kommer beakta den i samband med att vi gör en utvärdering av sajten framledes. Än en gång tack för att du bidrar med ditt engagemang och ambition om att Lakejerna skall tillhandahålla en bra kajplats på nätet för ALLA hockeyintresserade.

Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen


Återgå till Om hemsidan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster