VLH.se

Ris och ros, förslag och synpunkter på innehåll och publicerat material på

Moderatorer: Klonis, PutteA

Inläggav Per_växjö » tor aug 30, 2007 8:18 pm

Supporter skrev:Är det bara av ren slapphet att ingen vill ta tag i det?


:roll:

Supporter... Vill du sköta hemsidan så varsågod...
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3176
Blev medlem: mån feb 23, 2004 11:48 pm
Ort: Danderyd

Inläggav ruppo » tor aug 30, 2007 8:19 pm

Supporter skrev:Hur motiverar du det?
Är det bara av ren slapphet att ingen vill ta tag i det?
Varför var det så viktigt med Fråga Henke förra säsongen?

Det är lätt o kräva om man inte själv gör nåt! Som Per skriver, du är välkommen o hjälpa till...

Ibland vill man skriva saker, men så inser man att det antagligen kommer bli censurerat, detta är ett sånt tillfälle!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Supporter » tor aug 30, 2007 8:40 pm

Per_växjö skrev:
Supporter skrev:Är det bara av ren slapphet att ingen vill ta tag i det?


:roll:

Supporter... Vill du sköta hemsidan så varsågod...
Kräva och kräva.. :roll: Det handlar om EN grej, och eftersom Fråga Henke fortfarande finns med på hemsidan förväntar i alla fall jag mig, att den ska bli aktuell inför denna säsongen också. Det finns säkert de som, bara de kan och vill, så kan man sätta igång med Fråga Henke..snaaart. Det kanske inte ens finns tid att radera den.? Medvetna om att länken finns tillhanda borde man i alla fall vara. Men om det är sådan bemanningsbrist för tillfället, så visst, jag bidrar gärna med en hand så det blir gjort.
Funderar bara varför ingen har velat göra den aktiv igen? Jag tycker bara att man ska följa upp det man påbörjade ifjol. Det var en mycket trevlig länk där man kunde fråga Evertsson om allt som rör laget inför säsongen.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » tor aug 30, 2007 9:01 pm

Supporter skrev:eftersom Fråga Henke fortfarande finns med på hemsidan förväntar i alla fall jag mig, att den ska bli aktuell inför denna säsongen också.

Jag kanske har dålig syn...men jag ser ingen Fråga Henke på hemsidan :!:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Supporter » tor aug 30, 2007 9:20 pm

Då har någon precis varit framme och tagit bort den. Det var tydligen en länk som inte var uppskattad.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav ruppo » tor aug 30, 2007 11:01 pm

Till Supporter:

Man kan ju framföra sina önskningar på olika vis. Som jag tidigare skrivit så jobbar vi i webbgruppen på ideell basis vilket betyder att vi har annat och pyssla med oxå vid sidan om att intervjua, skriva och publicera etc.

När du skriver "Är det bara av ren slapphet att ingen vill ta tag i det?" så låter det inte speciellt kul. Vissa grejer måste vi prioritera. Hade vi inte skrivit nån inför eller matchartikel till exempelvis Trojamatchen är jag säker på att du anmärkt på det istället. Det med "Fråga Henke" tar dessutom rätt mycket tid för att få till bra vilket vi i nuläget inte har tid med.

Om du har konstruktiv kritik är du välkommen att framföra detta till mig personligen så kan vi eventuellt ta en diskussion kring detta.
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Supporter » tor aug 30, 2007 11:11 pm

Man kan ju ha egna gissningar och tankar om hur det kanske är ställt. Det kan man väl få framföra.? Det vimlar ju av sådant här på forumet i alla trådar. Tack för svaret i alla fall, då vet jag.

Som du säger, allt handlar om prioriteringar, och förra säsongen så prioriterade man det. Har jag uppfattat det rätt?
Jag upplevde det som att Fråga Henke var mycket uppskattat från Lakers publik. Tråkigt att ni la ner den.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav ruppo » tor aug 30, 2007 11:16 pm

Jo men då såg situationen annorlunda ut.
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Supporter » tor aug 30, 2007 11:17 pm

:roll:
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav ruppo » tor aug 30, 2007 11:19 pm

Och det är inget jag tänker diskutera öppet här... punkt slut!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Kjellsson » mån sep 10, 2007 4:16 pm

Någon som vet om/när det kommer att komma ut en ny A-lags presentation(bilder, nummer, mm) på http://www.vaxjolakers.se?
#38
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs
 
Inlägg: 817
Blev medlem: tis sep 24, 2002 3:11 pm

Inläggav ruppo » mån sep 10, 2007 4:42 pm

Förhoppnnigsvis till helgen!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Kjellsson » mån sep 10, 2007 4:53 pm

Låter lovande! :)

Tack för svaret!
#38
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs
 
Inlägg: 817
Blev medlem: tis sep 24, 2002 3:11 pm

Inläggav Glans » tis sep 11, 2007 11:30 pm

Uppdateringen av lakershemsida suger. Anställ folk på halvtid om dom inte ha råd med det så kan dom lägga ner sidan. Och det är nog inte bara jag som tycker det.
Glans
 

Inläggav Per Carlsson » ons sep 12, 2007 12:59 am

Gnällspik!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Linda » ons sep 12, 2007 9:44 am

Anställ hit och anställ dig. Jojo..det kostar ju ingenting att ha anställd personal.
vi får vara tacksamma att det överhuvudtaget finns folk som är villiga att lägga sin fritid på att se till att vi andra har något att läsa.
Man ska inte kräva av andra det man inte är beredd att göra själv. :evil:
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3759
Blev medlem: sön apr 14, 2002 12:15 pm
Ort: Öja

Inläggav ruppo » ons sep 12, 2007 10:35 am

Tack Linda! :)

Glans: Du tror inte en halvtid också kostar pengar? Hur många av lagen i hockeyallsvenskan tror du har en som är anställd för att bara jobba med hemsidan? Men du kommer nog bli positivt överraskad, kommer hända en hel del framöver...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Supporter » ons sep 12, 2007 10:48 am

Säg så här..vi fick inget veta på nätet innan Lakers uppfanns, så se det som en bonus om det kommer något intressant att läsa då och då på hemsidan.
Svenskafans.com duger gott till mig. De har det mesta.

Hur fungerar Östers IF:s hemsida? Jobbar man ideelt där också? Hur ofta uppdateras den?
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Linda » ons sep 12, 2007 12:08 pm

Vi kan ju ha en spelare mindre i laget så har vi kanske råd med en anställd på hemsidan.

växjölakers.se duger också gott tycker jag. Killarna är fortfarande ganska nya i den här gruppen. Vi kan väl försöka stötta dem och ge dem tid, ni ska se att det blir jättebra med tiden.
Jag kan tänka mig att det vore ett ganska delikat uppdrag att publicera saker på sidan om folk matade den med info och i stort sett färdigskrivna saker, men så är det ju inte tyvärr.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3759
Blev medlem: sön apr 14, 2002 12:15 pm
Ort: Öja

Inläggav Supporter » ons sep 12, 2007 12:33 pm

Ja, en del lag spelar ju faktiskt bättre i boxplay än i spel 5 mot 5. :wink:

Själv skrev jag matchreferat för en herrans massa år sedan, och då var det så himla bråttom med att ha det klart, trots att det bara handlade om träningsmatcher. Men det var inte alltid så lätt det heller. Då kan man fråga sig vilka tidskrav man har på "skrivarna" på hemsidan, när något är relativt aktuellt?

Om det inte rådde en sådan tidspress som det var på oss när vi skrev matchreferat, så hade jag nog tagit en tankeställare och hjälpt till med något som rör hemsidan.
Senast redigerad av Supporter ons sep 12, 2007 1:18 pm, redigerad totalt 1 gång.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav ruppo » ons sep 12, 2007 1:04 pm

Nä tidspress o tidspress.... men ett matchreferat ska ju gärna komma ut samma kväll som matchen spelas eller allra senast till tidigt på morronen där på... sedan är det ju inte så intressant längre!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav alfax » ons sep 12, 2007 2:14 pm

Jag uppskattar ALLA som gör något ideelt för Lakers ...skit i gnällspikarna!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Glans » tor sep 13, 2007 9:30 am

Blablabla. Sparka Evertsson så har dom råd att anställa folk på halvtid, Evertsson har ju inte gjort för mycke för klubben. Han kan hålla sig till målvaktsträning och inget annat. Vad har han gjort för kanonvärvningar??? Den som håller hög klass är väl P. Ström. Och ni som går i Evertsson koppel borde tänka om. Tro nog att Lakers få problem med att hålla sig kvar i serien.
Glans
 

Inläggav Glans » tor sep 13, 2007 9:34 am

alfax skrev:Jag uppskattar ALLA som gör något ideelt för Lakers ...skit i gnällspikarna!!


Och vad gör du för ideelt ? Plocka du upp varor på samarkand. Eller sitter du och gnäller på folk som kommer med kritik gentemot klubben, vakna upp alfax ser du inte vad som håller på att hända men klubben.
Glans
 

Inläggav Primeau » tor sep 13, 2007 9:34 am

Exakt. Det är Evertssons fel att hemsidan ser ut som den gör :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav GS » tor sep 13, 2007 11:42 am

Jag fastnade i en bilkö uppe i Göteborg i gårkväll, är ganska övertygad om att det är Evertssons fel det med :wink: .

Glans, att du bara orkar :roll:
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Inläggav serra » tor sep 13, 2007 12:45 pm

Alla skogsbränder i Grekland...hhmmm..undra var Evertsson har varit på semester iår....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Hjälmtvång » tor sep 13, 2007 12:57 pm

Glans skrev:Uppdateringen av lakershemsida suger.

Med tanke på Glans avatar, var nyss inne på http://hv71.se
Där har inte lagts ut en enda nyhet på 8 dygn :roll:
Lägg in den högt
Hjälmtvång
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons mar 14, 2007 11:48 am

Inläggav alfax » tor sep 13, 2007 1:23 pm

Glans skrev:
alfax skrev:Jag uppskattar ALLA som gör något ideelt för Lakers ...skit i gnällspikarna!!


Och vad gör du för ideelt ? Plocka du upp varor på samarkand. Eller sitter du och gnäller på folk som kommer med kritik gentemot klubben, vakna upp alfax ser du inte vad som håller på att hända men klubben.

Dels plockar jag inte upp några varor på samarkand och vill Du ha reda på vad jag gör ideelt så kan Du fråga Lakersfolket om det.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » tor sep 13, 2007 3:15 pm

Tycker ni gör det bra med hemsidan, kanon att folk ställer upp och hjälper till. Skit i såna som Glans, tillhör väl jönsarna som leker runt på dagisplatserna under tidningens sportartiklar och spyr galla över allt. Troligen utan att någonsin ha gjort ett piss för egen del. De återfinns runt de flesta föreningar.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Fredrik R » mån sep 17, 2007 4:47 pm

Hur kommer det bli med presskonferenserna, kommer dom fortfarande publiceras på vlh.se efter matcherna?
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Varanen » mån sep 17, 2007 5:10 pm

Jag för min del är inte ens intresserad av presskonferenserna. Särskilt meningslösa var tränarnas beskrivningar av matcherna. Hellre en intevju då och då med spelare eller ledare.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav dolitle » mån sep 17, 2007 6:13 pm

Om man måste välja på presskonferens eller intervju med spelare &/eller tränare så väljer jag helt klart intervju. Helst båda delarna klart, men förstår att man inte kan göra allt.

Bra skrivna inför och efter matchen. Dom uppskattas mycket :ok:

En önskan till ansvariga, lägg gärna ut inför matchen tidigare. Detta för att vi som åker på bortamatchen ska hinna läsa innan vi åker.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Supporter » mån sep 17, 2007 6:17 pm

Enligt andra på forumet så ska man inte klaga på de ansvariga för att hemsidan kan ligga efter och inte har tid att uppdatera ibland. Man säger att "Varför gör du inget själv!?..typ". Kanske har det bättrat sig nu.? Menmen, det e bra Dolitle, sätt lite press på dom :wink:
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » mån sep 17, 2007 6:24 pm

Det beror till stor del på hur man framför saker och ting. Ingen är mottaglig för gnäll, men de flesta uppskattar konstruktiv och balanserad kritik. Jag tror inte hemsides-skribenter är annorlunda på den punkten. ;)
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Om hemsidan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster