VLH.se

Ris och ros, förslag och synpunkter på innehåll och publicerat material på

Moderatorer: Klonis, PutteA

Inläggav Komodoödlan » sön mar 16, 2008 11:29 pm

C70T5 skrev:Bakgrunden till träningsmatchen mot Leksand? Inte en enda stavelse om det på representationssidan. Dåligt!
Som svar på att hemsidan "slöar" har jag förr alltid fått: - Gör det själv!
Komodoödlan
 

Inläggav erok » mån mar 17, 2008 11:14 am

Just nu prioriteras det nog att få in så mycket pengar till klubben som möjligt. Så vi slipper läsa om fogdens indrivningar till hösten
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Klonis » mån mar 17, 2008 3:44 pm

inget på VLHs sida om att en av de tongivade spelarna denna säsong lämmnar :cry:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav calle73 » mån mar 17, 2008 4:43 pm

Nu är det utlagt
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: sön okt 17, 2004 8:13 pm

Inläggav Viberg » tis mar 18, 2008 11:41 am

Tjena allihop,

Jag håller med om att uppdateringen på sidan är för dålig, men vi i webbgruppen kan ju inte skriva om någon nyhet om vi inte får information om vad som har hänt. Exempelvis fick vi som av en händelse reda på att Lakers skulle spela mot Leksand på torsdagen, och då hade vi redan andra planer för oss på fredagen.

Samma sak när det gäller nyförvärv eller spelarförluster. Ibland har vi själva fått ta kontakt med Lakers för att få information, för tyvärr kan vi inte räkna med att de kontaktar oss.

Jämfört med tidigare säsonger är sidan definitivt sämre, men en del av det kan förklaras med att Rickard som skötte sidan ifjol var anställd av Lakers och befann sig på kansliet. Därmed får han en helt annan insyn i den dagliga verksamheten. Vi som sköter sidan i dagsläget gör det helt på ideel basis och har ju givetvis andra intressen här i livet.

Jag vill personligen inte skylla på någon annan, men när man under i stort sett hela säsongen har tvingats leta fram information själv så tröttnar man till slut.

Jag är säker på att samtliga här inne på forumet vill ha en grymt bra hemsida, men för att så ska bli fallet uppmanar jag er att istället ta kontakt med Lakers och påpeka detta. Kanske kan det hjälpa om flera fans hör av sig.

MVH,
Niclas Viberg
Viberg
Forumamatör
 
Inlägg: 8
Blev medlem: tis jul 31, 2007 9:19 am
Ort: Växjö

Inläggav erok » tis mar 18, 2008 1:54 pm

Vem kontaktar man???? De jag mailat ger inget svar tillbaka. Vem har ansvaret????
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Baloo » tis mar 18, 2008 4:00 pm

Tack för ett bra svar Niclas.

Jag förstår mer än väl att man tröttnar på att "ragga" info. Men att LAKERS mer eller mindre pissar på sina mest entusiastiska fans. dvs alla vi som är här inne ofta ofta ofta och Lakerstörstar. Gör mig innerligt förbannad och ledsen.

SE hur bra fans vi har som hjälper till med insamlingar och dyl.... BLA BLA BLA skitsnack.

Hur svårt kan det vara att skicka ett mail till webbansvarig och säga läget om ex Peter Ström. Eller dyl....

SVAGT Lakers
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Inläggav erok » tis mar 18, 2008 5:05 pm

baloo. Jo vi är nog många som håller med dig men med turbolensen i VLH med all negativ publicitet både från SMP Fans å från vissa föräldrar för att deras barn inte får spela så är det inte omöjligt att även de styrande pallar med all negativitet. Nu vet vi ju inte om det är enbart på ekonomiska grunder spelarna lämnar, men inte helt omöjligt. Var helt övertygad om att insamlingen skulle ge den possitiva energin i klubben som alla snackade om men fan vet om det inte blev sämre efter vad man hör nu på byn
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav GS » tis mar 18, 2008 5:53 pm

erok skrev:Vem kontaktar man???? De jag mailat ger inget svar tillbaka. Vem har ansvaret????


Den som har yttersta ansvaret i föreningen är väl ordförande så lämpligt att maila honom om du inte redan gjort det Erok.

Håller med om att det är mycket svagt om man inte svarar om man mialar in och ställer raka och konkreta frågor och detta med att hålla supporters och sponsorer informerade vara av högsta prioritet.

Sedan så kan man nog inte begära att föreningen skall svara på alla mail för jag gissar att det ramlar in mail om både det ena och det andra, men att hålla oss tokar uppdaterade är nog ingen dum idé.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Inläggav Viberg » ons mar 19, 2008 11:25 am

GS skrev:
erok skrev:Vem kontaktar man???? De jag mailat ger inget svar tillbaka. Vem har ansvaret????


Den som har yttersta ansvaret i föreningen är väl ordförande så lämpligt att maila honom om du inte redan gjort det Erok.



Precis, ta kontakt med ordförande Korpe. I vissa fall kan det ju faktiskt också vara så att mail "försvinner" i mängden, har ni inte fått något svar efter några dagar så skicka ett till i så fall.
Viberg
Forumamatör
 
Inlägg: 8
Blev medlem: tis jul 31, 2007 9:19 am
Ort: Växjö

Inläggav erok » ons mar 19, 2008 12:19 pm

ja inget svar än ialafall angående supporterspelaren. Betyder väl att et finns flis i kassan för spektakulära spelare även iår :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav friberg » ons mar 19, 2008 8:04 pm

en undran hur kan smp skriva om spelare som kommer å går å inte vlh hm känns som en läcka nånstans?
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Inläggav Klonis » fre mar 28, 2008 2:02 pm

Inte Mkt på hemsidan om vi har fått en ny klubbchef :cry:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav Viberg » fre mar 28, 2008 2:25 pm

Klonis skrev:Inte Mkt på hemsidan om vi har fått en ny klubbchef :cry:


Vi har fått information om att det inte blir officiellt förrän på måndag, och innan det är officiellt kan vi inte skriva om det. Hoppas det räcker som svar.
Viberg
Forumamatör
 
Inlägg: 8
Blev medlem: tis jul 31, 2007 9:19 am
Ort: Växjö

Inläggav Klonis » fre mar 28, 2008 4:22 pm

okej ja det är ett bra svar konstigt hanterande av vlh bara officiellt på måndag när dom haft presskonferans m,m
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav Komodoödlan » mån mar 31, 2008 11:01 am

Mycket bra att man har lagt fram de spelare som har kontrakt över 08/09 på förstasidan. Men det hade ändå varit ett snäpp bättre om spelarnamnen bestod av en länk som direkt tog en till ex Eiteprospects statistik för respektive spelare.
Men bättre så här än inget alls.
Komodoödlan
 

Inläggav Kiddan » mån mar 31, 2008 11:37 am

Bra förslag ödlan... ska se ifall det inte går att genomföra.
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin
 
Inlägg: 1292
Blev medlem: sön jun 26, 1977 6:00 am
Ort: Växjö

Inläggav Komodoödlan » mån mar 31, 2008 2:26 pm

Det tackar jag för.
Komodoödlan
 

Inläggav Komodoödlan » ons apr 09, 2008 12:48 am

Under forwards på framsidan hade jag gärna sett att man skiljde centrar och forwards åt med förkortningarna (c) och (fw)
Komodoödlan
 

Inläggav Roggan » ons apr 23, 2008 11:38 am

Varför är hemsidan ej igång?

Väldigt länge sen den uppdaterades. Bättre att lägga den i malpåse och öppna upp den när säsongen drar igång igen.
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: tor mar 06, 2003 3:47 pm
Ort: Sittplats

Inläggav Klonis » ons apr 30, 2008 5:28 pm

Fan vilket nytändning man fått nu hoppas det kommer en lång och bra intervju på hemsidan snart oxå nu när alla verkar tagga till
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav Komodoödlan » tor maj 01, 2008 6:27 pm

Har vår andremålvakt Bengtsberg fortfarande inte skrivit på sin underskrift?:roll: (Kolla framsidan)
Komodoödlan
 

Inläggav Klonis » fre maj 02, 2008 1:59 pm

Hoppas det kommer nån info om mötet som öman berättade om som skulle hållas på tisdag tider m,m
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav Klonis » fre maj 02, 2008 4:30 pm

Klonis skrev:Hoppas det kommer nån info om mötet som öman berättade om som skulle hållas på tisdag tider m,m


Kanon :ok: Se till att ta er dit alla som vill dra sitt strå till stacken
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav Komodoödlan » mån maj 05, 2008 10:46 am

Man tycker ju alltid det är uppiggande och spännande med en ny hemsida. Har studerat den igen och även sett den nya kolumnen med kontrakterade spelare som är uppnämnda.
Mall på struktur på framsidan har jag inte något emot, den är bra som den är, men den gråa och trista bakgrundsfärgen med den vaga minivita texten som är knappt läsbar så ser framsidan totalt sett rätt tråkig ut.

Vill uppmuntra till en mer ljusare och "gladare" framsida med klarare färger i blått, rött och gult. Klarblå eller klargul bakgrundsfärg (som den på ICA-kassarna), gul/röd fet text och en färg för rubriker/länkar. Skulle kunna se mer "klatschigt" ut.

Bara ett förslag till en annan gång..om det blir ..en annan gång.. ??
Komodoödlan
 

Inläggav Kiddan » mån maj 05, 2008 2:28 pm

Alltså menar du allvar med detta eller? Vet du hur det skulle se ut? Jag kan väl erkänna att sidan inte direkt andas Lakers men tyvärr så måste jag nog säga att ditt förslag skulle andas McDonalds ala 90-tal.

http://lakers.griffel.net/exempel/index.htm
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin
 
Inlägg: 1292
Blev medlem: sön jun 26, 1977 6:00 am
Ort: Växjö

Inläggav Komodoödlan » mån maj 05, 2008 6:59 pm

Kiddan..ta´t lugnt. Det var bara ett förslag.
Sen kan man nog göra det liiite roligare än det förslag som du la fram här. Hur som helst..tycker nog att en hemsida ska innehålla en del av de färger som står för Lakers, sen hur man formar till det, det lägger jag mig inte i.

Är det möjligt att göra den vita texten ett snäpp större i ett försök att åtminstone få fram skärpan något?
Komodoödlan
 

Inläggav Kiddan » tis maj 06, 2008 10:02 am

Jag är lugn. De här färgkombinationerna du föreslog brukar man normalt ta upp som exempel på hur man inte ska göra så jag ville bara vara säker på att du menade allvar.
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin
 
Inlägg: 1292
Blev medlem: sön jun 26, 1977 6:00 am
Ort: Växjö

Inläggav Flanders » tis maj 06, 2008 10:12 am

Färgmässigt måste jag säga att hemsidan är välbalanserad, håller med Kiddan, det får inte bli för mycket.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav Komodoödlan » tis maj 06, 2008 11:28 am

Kiddan skrev:Jag är lugn. De här färgkombinationerna du föreslog brukar man normalt ta upp som exempel på hur man inte ska göra så jag ville bara vara säker på att du menade allvar.
Haha..okej :roll: Jag är ingen expert, men tycker fortfarande att den vita minimitexten bör bli klarare och mer läslig för ögat. Däremot är den röda rubriksättningen bra, i övrigt grått och trist.

Jag hade föredragit ljusare bakgrund, åt "vanilj" och mörkare färg på texten, som exempelvis färgen längst upp på sidan inne där man skriver pm.
Komodoödlan
 

Inläggav Klonis » ons maj 07, 2008 12:43 pm

ingen info eller nått än om insamlingen på sidan :roll: klockar går...
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav Komodoödlan » ons maj 07, 2008 1:10 pm

Tick..Tack..Tick..Tack..Ti
Komodoödlan
 

Inläggav erok » mån maj 12, 2008 6:56 pm

Förjävla dåligt att lakers inte kan visa hur mycke som har kommit in på deras sida. Så länge inte de vill redovisa så länge kommer inte jag att skänka det jag tänkt skänka. Bryr sig inte Lakers varför ska då jag bry mig.

Tror inte jag är ensam om att tänka så här tyvärr.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Malul » mån maj 12, 2008 7:00 pm

Anders fick frågan på öppna mötet och sa där att det inte fanns möjlighet att löpande redovisa inbringade pengar,så det är inget hån mot oss besökare på sidan.Dock fanns möjlighet att en snabb lägescheck redovisas innan måndag.ovisshet är ordet!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav serra » mån maj 12, 2008 7:04 pm

Erok, det finns flera anledningar till att man väljer att inte redovisa vad som kommit in. Om du nu känner att det är en andledning till att inte skänka något så är det upp till dig.

PS Tro du att Lakers inte visar vad som har kommit in för att dom inte bryr sig så är du dummare än tåget
Senast redigerad av serra mån maj 12, 2008 7:06 pm, redigerad totalt 1 gång.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Om hemsidan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster