Lakers-Rögle

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers-Rögle

Inläggav Lakers00 » tis okt 05, 2004 8:52 pm

Verkar som vulkanen vaknat........nu är det upp till bevis på Fredag.

http://aia.nu/
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Inläggav Putte#24 » tis okt 05, 2004 10:54 pm

Uppladdning på Zelda´z!!!
Och afterhockey sen...

Går buss på fredag, pris 20:- t/r

http://www.lakerslakejer.com/lakerspuben.php
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav C70T5 » tis okt 05, 2004 11:07 pm

Finfina priser!
Härligt Connex & Zeldas :ok:

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav #65 » ons okt 06, 2004 6:28 am

Hoppas på lika många supportrar som de hade här senast det var fredagsmatch. I mitt tycke den mäktigaste bortaklacken som har besökt Lakerdome. Sen att Shjon avgjorde den matchen i sudden var ju inte tråkigt :twisted:
Har du sett Malmö.
Har du sett Världen!
Användarvisningsbild
#65
Forumamatör
 
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 04, 2003 11:11 am
Ort: Region Syd

Re: Lakers-Rögle

Inläggav Baloo » ons okt 06, 2004 7:06 am

Lakers00 skrev:Verkar som vulkanen vaknat........nu är det upp till bevis på Fredag.

http://aia.nu/

För vi ska Pi**a i vulkanen, ja vi ska Pi**a i vulkanen..... :roll:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Inläggav Per_växjö » tor okt 07, 2004 6:21 pm

Enligt en från Rögle klacken blir de upp mot 400 8O
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3176
Blev medlem: mån feb 23, 2004 11:48 pm
Ort: Danderyd

Inläggav erok » tor okt 07, 2004 6:33 pm

400 pers är inte illa.Kommer det då 3600 från växjö med omnejd ja då blir det fullsatt.
fan att man ska jobba fredag natt :cry:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Lobo » tor okt 07, 2004 6:47 pm

Någon som vet läget för Selander ? Skulle vara gott med han på isen igen :twisted:
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav rockport » tor okt 07, 2004 8:38 pm

dom kan komma hur många som helst. det är vi som ska äga läktarmatchen. vi är oslagbara hemma! krossa pajasarna :bash:
|tillhör eliten|
Användarvisningsbild
rockport
Forumentusiast
 
Inlägg: 262
Blev medlem: tis nov 05, 2002 2:36 pm
Ort: vxö

Inläggav Putte#24 » fre okt 08, 2004 9:17 am

Tror att det kommer ca 200.

IKVÄLL VILL SKA ALLA HJÄLPA TILL STENHÅRT!!! :headbang:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav TheMiKe » fre okt 08, 2004 9:21 am

Rösten börjar hämta sig så smått efter Oskarshamnsmatchen!

Måste till glasbanken och hämta smörjmedel för ikväll ska det bli ljudnivå modell tokvansinne! :D

Vi ses på Zelda's!

KROSSA RÖGLE!!!
Användarvisningsbild
TheMiKe
Forumamatör
 
Inlägg: 85
Blev medlem: lör mar 06, 2004 11:58 pm

Inläggav Bortsprungen Lakej » fre okt 08, 2004 10:11 am

Hinner man få plats i klacken om man tar Connexbussen från Zeldaz? Brukar väl vara hyfsat tjockt med folk vid den tiden- speciellt en sådan här match. Vill ju inte bli motad av nån tjurig typ längst upp som kan vara fallet ibland.
Användarvisningsbild
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast
 
Inlägg: 270
Blev medlem: ons mar 26, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö/Göteborg

Inläggav serra » fre okt 08, 2004 10:15 am

FAN!!..för den jävlen som ställer sig i klacken ikväll utan att skrika...
ni som känner er träffade ställ er jämte!!
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Bortsprungen Lakej » fre okt 08, 2004 10:22 am

Ha ha serra- jag hade tänkt skrika så du behöver inte vara orolig- bud på att lämna plats till alla från zeldaz på läktarn menar jag
Användarvisningsbild
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast
 
Inlägg: 270
Blev medlem: ons mar 26, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö/Göteborg

Inläggav serra » fre okt 08, 2004 10:34 am

tvivlar inte en sek att du kommer att skrika bort.lakej...men det finns andra som inte gör det..och dom kan stå jämte....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Lakejer115 » fre okt 08, 2004 12:03 pm

Per_växjö skrev:Enligt en från Rögle klacken blir de upp mot 400 8O


Det stod att de skulle vara 300st......på deras forum.Och dessutom verkar de vara hur säkra som helst på att vinna bägge matcherna.På läktaren och på isen.

Så jag säger,fan ta den som står på ståplats,jämte klacken osv.....och inte skriker och sjunger ikväll.Och hjälper laget till en seger....
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs
 
Inlägg: 536
Blev medlem: ons jun 30, 2004 6:41 pm
Ort: Växjö..........Centrum

Inläggav Lille meg » fre okt 08, 2004 1:33 pm

Abstinens!! Dette er min første match på...uhm.. typ 2 uker! 8O Så i dag skal det skrikes.. :twisted:
Håkan, Jerry, Fidde, Robban, Leffe och alla ni andra på ståplats; I dag skriker vi som utav bare h*lvetet! Lena är tyvärr sjuk i dag og kan inte komma, så vi får skrike som bare det. AIA skal overrøstes, og klarer ikke vi det får vi ställa oss i klacken og hjelpe til på den måten. Det finns inget annat, denne matchen SKAL vi vinne, på isen og på läktaren. Välkommen AIA, ser fram emot at krossa er på läktaren! ;) :headbang:

Ojojoj, nytt intro i dag også!! :clap: Åååh, kan ikke klokken snart bli ISHOCKEYTID?!

Sees i ladan
/En glad norska
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs
 
Inlägg: 703
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:59 pm
Ort: Oslo/Växjö

Inläggav Bä$tuz » fre okt 08, 2004 4:20 pm

rockport skrev:dom kan komma hur många som helst. det är vi som ska äga läktarmatchen. vi är oslagbara hemma! krossa pajasarna :bash:
Ähum.. så Lakers Lakejer är alltså synonymt med JK, DFG eller var du nu är med?
HIF tills jag dör!
Bä$tuz
Forumamatör
 
Inlägg: 6
Blev medlem: fre okt 08, 2004 4:10 pm
Ort: Helsingborg

Inläggav Mindreader » fre okt 08, 2004 4:21 pm

Lille meg skrev:Abstinens!! Dette er min første match på...uhm.. typ 2 uker! 8O Så i dag skal det skrikes.. :twisted:
Håkan, Jerry, Fidde, Robban, Leffe och alla ni andra på ståplats; I dag skriker vi som utav bare h*lvetet! Lena är tyvärr sjuk i dag og kan inte komma, så vi får skrike som bare det. AIA skal overrøstes, og klarer ikke vi det får vi ställa oss i klacken og hjelpe til på den måten. Det finns inget annat, denne matchen SKAL vi vinne, på isen og på läktaren. Välkommen AIA, ser fram emot at krossa er på läktaren! ;) :headbang:

Ojojoj, nytt intro i dag også!! :clap: Åååh, kan ikke klokken snart bli ISHOCKEYTID?!

Sees i ladan
/En glad norska


Pinsamt, har ni inte lärt Er?? som AIA kan Ni aldrig bli. I sina bästa stunder sveriges överlägsnaste klack!!! Lr som Stumpan i FBK uttryckte det " dom är som en fotbollsklack i Italien, enormt samstämiga!!!

Sen får vi se hur det går på isen!! Lev väl :D
Hellre ett löst skott av en bebis än ett hårt skott i huvudet av Arup
Mindreader
Forumamatör
 
Inlägg: 24
Blev medlem: sön aug 15, 2004 1:06 pm

Inläggav Putte#24 » fre okt 08, 2004 4:22 pm

Självgoda är dom...
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav Bä$tuz » fre okt 08, 2004 4:42 pm

AIA hade varit en medelmåttig klack i fotbollsallsvenskan. Dock mycket möjligt att de är världens bästa i sin sport.
HIF tills jag dör!
Bä$tuz
Forumamatör
 
Inlägg: 6
Blev medlem: fre okt 08, 2004 4:10 pm
Ort: Helsingborg

Inläggav alfax » fre okt 08, 2004 4:47 pm

Bä$tuz skrev:AIA hade varit en medelmåttig klack i fotbollsallsvenskan. Dock mycket möjligt att de är världens bästa i sin sport.

Bättre än Helsingborgs då...men det säjer ändå ingenting om att de är bra.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Bä$tuz » fre okt 08, 2004 4:52 pm

Nja.. tycker att det är ganska stor skillnad mellan HIF:s och Rögles klackar.
HIF tills jag dör!
Bä$tuz
Forumamatör
 
Inlägg: 6
Blev medlem: fre okt 08, 2004 4:10 pm
Ort: Helsingborg

Inläggav Mygel » fre okt 08, 2004 4:58 pm

Bä$tuz skrev:Nja.. tycker att det är ganska stor skillnad mellan HIF:s och Rögles klackar.


Du kan inte jämföra AIA med HIF:s klack. AIA vinner i alla lägen och jag tror att HIF fansen är väl medvetna om det. Speciellt som halva deras repertoar är tagen från AIA.

Det som jag ser som mest intressant är att Lakejerna snackar om att de ska skrika medan AIA säger att de ska sjunga. Hade jag varit i Växjö så hade öven jag ställt mig närmare AIA, vilket alla vill vara.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav alfax » fre okt 08, 2004 5:06 pm

Mygel skrev: Hade jag varit i Växjö så hade öven jag ställt mig närmare AIA, vilket alla vill vara.


Bara man har staketet mellan sej så man inte får deras bara överkroppar på sej när de kastar sig mot plexiglaset.

Beträffande skrika så är det bara att konstatera vad Oskarshamnsborna tyckte om vår SJUNGANDE klack.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Bä$tuz » fre okt 08, 2004 5:10 pm

Mygel:
Haha.. Ja vi tar ju verkligen våra sånger från er. :twisted:
HIF tills jag dör!
Bä$tuz
Forumamatör
 
Inlägg: 6
Blev medlem: fre okt 08, 2004 4:10 pm
Ort: Helsingborg

Inläggav Mygel » fre okt 08, 2004 5:21 pm

alfax skrev:Beträffande skrika så är det bara att konstatera vad Oskarshamnsborna tyckte om vår SJUNGANDE klack.


Det är väl självklart att de blir lyckliga när det kommer ne grupp av personer som kan sjunga iallfall 2 sånger och inte bara banka monotont på en trumma som IKO klacken.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Mygel » fre okt 08, 2004 5:25 pm

Bä$tuz skrev:Mygel:
Haha.. Ja vi tar ju verkligen våra sånger från er. :twisted:


Nu skrev jag visserligen inte det, men sånt kan man ha överseende med. Men om du snackar lite med dina gamla HIF fans polare så kan du nog luska ut var HIF klacken har fått en hel del ramsor från, antingen inspirationen eller rent plagiat.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav alfax » fre okt 08, 2004 5:27 pm

:roll: Nu ska vi inte bli osams om detta Mygel om vad våra klackar kan åstadkomma.Men..varför är inte Du med ikväll?
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Mygel » fre okt 08, 2004 5:33 pm

alfax skrev::roll: Nu ska vi inte bli osams om detta Mygel om vad våra klackar kan åstadkomma.Men..varför är inte Du med ikväll?


Därför att jag befinner mig närmare ekvatorn än någon ishall i hela världen. Men i december kanske man tittar upp på semestern.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Bä$tuz » fre okt 08, 2004 6:06 pm

Mygel:
Under de två senaste åren har jag stått i HIF-klacken under nästan alla matcher både hemma och borta och varit aktiv på Kärnans forum. På den vägen har jag fått en någorlunda hyffsad koll på var våra ramsor kommer ifrån och jag kan ju säga så mycket som att Rögle inte är inblandat.
Våra sånger är i de flesta fall allmänt förekommande i England och just därifrån är det som inspirationen till vår repertoar kommer. Precis vilka klubbar som det är frågan om är svårt att svara på eftersom sångerna just är allmänt förekommande men lag som brukar nämnas är bland annat Swansea och Millwall.

De mer rutinerade bland kärntrupperna är nästan uteslutande anglofiler som växt upp med Tipsextra och som regel åker de över till UK för att se på fotboll åtminstone en gång om året. Någon enstaka är till och med ansedd av engelska supportrar som en av dem. Med den bakgrunden och på grund av att de vid flera tillfällen visat stora kunskaper om engelsk supporterkultur har jag svårt att ta ditt inlägg på allvar.
I den mån som Kärnans och AIA:s sångreportarer sammanfaller med varandra skulle jag snarast tro att det är AIA som stått för kopierandet. Något som också verkar vara den allmäna uppfattningen bland HIF-supportrar med koll.
HIF tills jag dör!
Bä$tuz
Forumamatör
 
Inlägg: 6
Blev medlem: fre okt 08, 2004 4:10 pm
Ort: Helsingborg

Inläggav Mindreader » fre okt 08, 2004 6:49 pm

Bä$tuz skrev:Mygel:
Under de två senaste åren har jag stått i HIF-klacken under nästan alla matcher både hemma och borta och varit aktiv på Kärnans forum. På den vägen har jag fått en någorlunda hyffsad koll på var våra ramsor kommer ifrån och jag kan ju säga så mycket som att Rögle inte är inblandat.
Våra sånger är i de flesta fall allmänt förekommande i England och just därifrån är det som inspirationen till vår repertoar kommer. Precis vilka klubbar som det är frågan om är svårt att svara på eftersom sångerna just är allmänt förekommande men lag som brukar nämnas är bland annat Swansea och Millwall.

De mer rutinerade bland kärntrupperna är nästan uteslutande anglofiler som växt upp med Tipsextra och som regel åker de över till UK för att se på fotboll åtminstone en gång om året. Någon enstaka är till och med ansedd av engelska supportrar som en av dem. Med den bakgrunden och på grund av att de vid flera tillfällen visat stora kunskaper om engelsk supporterkultur har jag svårt att ta ditt inlägg på allvar.
I den mån som Kärnans och AIA:s sångreportarer sammanfaller med varandra skulle jag snarast tro att det är AIA som stått för kopierandet. Något som också verkar vara den allmäna uppfattningen bland HIF-supportrar med koll.


Killar inte ska ni bråka här i Lakers forum, det kan dom sköta själva!!! :D

Men allvar, har du stått i HIF klacken hela 2 år?? jag kan ju lugna dig med att Hif klacken inte har fått inspiration från AIA..dom har snott rätt av!! Många från aia har hållt till på Olympia oxå, på den vägen är det!
Hellre ett löst skott av en bebis än ett hårt skott i huvudet av Arup
Mindreader
Forumamatör
 
Inlägg: 24
Blev medlem: sön aug 15, 2004 1:06 pm

Inläggav Bä$tuz » fre okt 08, 2004 8:35 pm

Mindreader:
Jaja, jag är ny men desto mera engagerad.

Har dock svårt att tro att de grabbar som tagit sångerna från England skulle se sig mer som Rögle än som HIFare. Och att döma av sångarkivet på ert forum så är inte sångerna identiska även om man klart kan se att någon av upphovsmännen tagit inspiration från den andre.

Förresten, har ni börjat sjunga Tom Harke än? Rögle tills jag dör?
HIF tills jag dör!
Bä$tuz
Forumamatör
 
Inlägg: 6
Blev medlem: fre okt 08, 2004 4:10 pm
Ort: Helsingborg

Inläggav Mygel » lör okt 09, 2004 2:18 pm

Bä$tuz skrev:Mygel:
Under de två senaste åren har jag stått i HIF-klacken under nästan alla matcher både hemma och borta och varit aktiv på Kärnans forum. På den vägen har jag fått en någorlunda hyffsad koll på var våra ramsor kommer ifrån och jag kan ju säga så mycket som att Rögle inte är inblandat.
Våra sånger är i de flesta fall allmänt förekommande i England och just därifrån är det som inspirationen till vår repertoar kommer. Precis vilka klubbar som det är frågan om är svårt att svara på eftersom sångerna just är allmänt förekommande men lag som brukar nämnas är bland annat Swansea och Millwall.

De mer rutinerade bland kärntrupperna är nästan uteslutande anglofiler som växt upp med Tipsextra och som regel åker de över till UK för att se på fotboll åtminstone en gång om året. Någon enstaka är till och med ansedd av engelska supportrar som en av dem. Med den bakgrunden och på grund av att de vid flera tillfällen visat stora kunskaper om engelsk supporterkultur har jag svårt att ta ditt inlägg på allvar.
I den mån som Kärnans och AIA:s sångreportarer sammanfaller med varandra skulle jag snarast tro att det är AIA som stått för kopierandet. Något som också verkar vara den allmäna uppfattningen bland HIF-supportrar med koll.


Nu är det inget vi ska debattera i detta forum. Men faktum är att en stor del av de som skapade HIF - klacken var o i vissa fall fortfarande är AIA:are. AIA kom liksom förre Kärnan o Frontline. AIA skapades i slutet av 80talet av Ängelholmare o HBgare, då HIF fortfarande förde en undanskymd tillvaro i de lägre serierna. När sedan HIF gick up steg en hel del Helsingorgare över till Olympia o försökte bygga en läktar kultur där. I denna uppbyggnad tog de med sig sångerna o läktar livet från AIA. Det är egentligen inte mycket att debattera om. De gamla pågarna på Olympias läktare kan säkert förklara för dig hur det gick till. Följde själv HIF ett litet tag o vet hur det ligger till.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Putte#24 » lör okt 09, 2004 3:12 pm

:sleeping:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 7 gäster