Aftobladet analyserar

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Aftobladet analyserar

Inläggav challe_berglund » fre mar 12, 2004 6:11 pm

Skellefteå - Växjö Lakers
1 - 1,30
X - 4,95
2 - 3,60


Analys

Växjö Lakers fortsätter att ställa till det för de mer etablerade lagen. Man lyckades vinna första playoff-mötet med Skellefteå på hemmaplan i sudden death. Skellefteå var långa stunder det bättre laget men ineffektiviteten var påfallande.
Skellefteå saknade Robert Nordberg och Pontus Petterström senast. Sean Gauthier stod i målet. Växjö hade inga problem. Senaste nytt får utvisa hur läget ser ut inför kvällens match i en fullsatt Skellefteå Ishall.
Mycket trolig etta.


Uppdaterad betalinformation

Skellefteå har frågetecken för fyra spelare: Bert-Olav Karlsson, Pär Mikaelsson, Daniel Hermansson och Robert Nordberg. Ulf Taavola räknar dock med att alla skall spela. Det klokaste är dock att se vilket lag hemmalaget anmäler till matchstart.

Växjö Lakers gör inga ändringar till denna match.

Laget hoppas på en ny skräll ikväll men det känns som Skellefteå AIK är minst ett storlek större.

Hemmalaget kommer att ta sig samman och vinner denna match!


Vi får väl se
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: ons sep 17, 2003 5:59 pm
Ort: Växjö

Inläggav alfax » fre mar 12, 2004 6:40 pm

I för sig ger jag inte mycket för Aftonbladets analyser ,men tack för upplysningen Challe.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Snoken » fre mar 12, 2004 7:00 pm

Var en ganska bra analys tycker jag. Jag tror han har helt rätt. Däremot så hoppas jag ju annat såklart, men hjärtat och hjärnan tror olika i det här fallet.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Räven » fre mar 12, 2004 7:04 pm

Minst en klass bättre vad har de fått det ifrån :cry:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Per Carlsson » fre mar 12, 2004 7:13 pm

Ingen som såg matche i onsdags kan väl säga annat än att man såg vilken kapacitet SAIK har och med det vill jag påstå att dom är minst en klass bättre än oss. Sen om de spelar/spelade som om de är det är ju en annan sak.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Räven » fre mar 12, 2004 7:46 pm

Jo jag kan hålla med, men samtidigt är det bara målen som räknas inga stilpoäng eller extramål för att man har många skott på mål och inte slår sarg ut och det får vi vara glada för. :wink:
Man har ju sett lag genom åren som backat hem i varje match, hållt tätt bakåt och sedan slugt som räven passat på och tryckt in en avgörande puck.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav INDIAN #66 » lör mar 13, 2004 12:08 am

the boys in SheLeftYou har prestationsångest :wink: Snacka om att DE har PRESStationspress på sig på söndag :ok:
Bild
Användarvisningsbild
INDIAN #66
Forumentusiast
 
Inlägg: 414
Blev medlem: fre nov 07, 2003 5:18 pm
Ort: Sveriges Framsida !


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster