Lakers-Nybro

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav alfax » fre feb 20, 2004 5:39 pm

tjuren skrev:Just det Lakers, ödmjukheten.. var har ni den?.. En gang for alla kommer ni krossas pa sondag, ligga o grata med saltet fran popcornen svidande i saren. RBK och Vikings till PO... salta popcornen till nasta sasong.



Ni har krossat oss många gånger i årets serie ,ödmjukhet var det ja,.ditt inlägg har mycket av den varan.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Putte#24 » fre feb 20, 2004 7:14 pm

tjuren skrev:Just det Lakers, ödmjukheten.. var har ni den?.. En gang for alla kommer ni krossas pa sondag, ligga o grata med saltet fran popcornen svidande i saren. RBK och Vikings till PO... salta popcornen till nasta sasong.


Hehe... ska du säga :lol:

Tycker Rögle är mer värda en playoffplats än Nybro som var riktigt sopiga före jul...
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav tjuren » fre feb 20, 2004 7:24 pm

tycker oxo RBK ar mycket varda en PO plats. dock inte av den anledningen. Den serien har vell inget samband med denna?, forutom att ni startade med 1 respektiva 2 mer poang an oss.. kan ju rakna pa olika satt..
Det kan bara finnas en seriesegrare..
Användarvisningsbild
tjuren
Forumamatör
 
Inlägg: 27
Blev medlem: tor nov 27, 2003 2:35 am
Ort: Nybro

Inläggav GS » fre feb 20, 2004 7:41 pm

Snoken skrev:Ge upp nu. Carls åsikt är att man ska vara ödmjuk och det är han. Han kan ju inte hjälpa att resten av Troja-fansen är tröga.


Att jag svarade Carl som jag gjorde var inte alls för att på något sett hoppa på honom utan just detta att Carl är väl en av få Trojasupporters som kommer med vettiga inlägg på detta och andras forum. Det jag menade var att det verkar aldrig vara någon som frågasätter sina egna supporters när dom kastar skit på Lakers. Men om vi råkar nämna något negativt så är vi helt plötsligt kaxiga, uppblåsta och jag vet inte allt, det är ju bara att gå in på andra forum och läsa.
Ta nu denna goe tjur som hakar på direkt, vi vet hur popcorn skall saltas så det behöver du inte upplysa oss om.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malul » fre feb 20, 2004 7:43 pm

trodde folk lärt sig o sluta klaga på oss,dem kan ju få popcornpåsar uppkastede på läktarna av våra spelare!! 8O
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav alfax » fre feb 20, 2004 7:48 pm

GS skrev:.[/quote
Ta nu denna goe tjur som hakar på direkt, vi vet hur popcorn skall saltas så det behöver du inte upplysa oss om.



Och Lakers vet också hur Nybro ska tas ,det har de visat innan denna säsong.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lobo » fre feb 20, 2004 11:00 pm

tjuren skrev:Just det Lakers, ödmjukheten.. var har ni den?.. En gang for alla kommer ni krossas pa sondag, ligga o grata med saltet fran popcornen svidande i saren. RBK och Vikings till PO... salta popcornen till nasta sasong.


Växjö vs Nybro denna säsong
4-5 efter straffar, 3-2 , 4-2 , 6-4, 4-2

Sammanlagt 13-2 i poäng till Växjö. Känns inte som att ni skall kaxa er för mycket bara.. .. men pucken är rund o allt kan hända om nybro gör mål på sina hörnor :D
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav Snoken » fre feb 20, 2004 11:59 pm

TexMex på Nybros klotterplank skrev:Fyra bussar? Hoppas att det är en jävla massa som kör själv då.. Allt annat är ju riktigt uselt faktiskt.. Vi ska iallafall vinna läktarmatchen i Växjö.. Försöka.. :P Ses i växjö!

Hur kan man skriva något sådant? Precis som om fyra bussar skulle vara dåligt. Jag tror människan glömmer att de bara har haft mer än en buss på en match under hela säsongen. Det var riktigt kaxigt skrivet! Bara för att de får ihop lite bussar för en gångs skull så är det skitdåligt att det bara är fyra stycken. :evil:
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav C70T5 » lör feb 21, 2004 12:11 am

Snoken, lugna ner dig.
Är det inte det ena, så är det det andra.
Är det lika långt mellan Nybban och Växjö, som mellan Växjö och Rögle?
-Nää, just det.
Men Vi hade 11 bussar, och detta räknat i nederkant.
4 bussar ifrån Nybro, visst skit bra, men ändå......
Medgångssuporters, heja Nybro....
VLH ROCKAR!!!!

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 lör feb 21, 2004 12:48 am, redigerad totalt 2 gånger.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Snoken » lör feb 21, 2004 12:26 am

Det är inte så jag menar. Helt plötsligt är fyra bussar dåligt i Nybro-ögon mätt. Det är lite konstigt att de har den inställningen när de inte ens kunde drömma om detta för en månad sedan.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav tjuren » lör feb 21, 2004 1:28 am

Problemet ar att ni saltar popcornen lite val mycket.. lite onodigt mycket.. dock positivt med lakers ar att ingen mobbat mig sonder och samman for att jag saknar prickar over meinaa bokstaver..

hursomhelst 13-2 i poang spelar mindre roll nar det ar EN match som kommer spelas, de dar 13 poangen spelar mindre roll nar det racker med 3 for att fa Nybro helt klara.

Vikings mot Play off o da vore det fan om ett popcorn-gang skulle hindra oss.. pa sondag blir dett brannvin blandat med appelsinjuice i er gammla risiga hall :>

Det ar skillnad pa pengar och kultur. Det ar skillnaden mellan Nybro och Vaxjo.. Nybro till Play off.
Det kan bara finnas en seriesegrare..
Användarvisningsbild
tjuren
Forumamatör
 
Inlägg: 27
Blev medlem: tor nov 27, 2003 2:35 am
Ort: Nybro

Inläggav tjuren » lör feb 21, 2004 1:29 am

Men visst.

Vem njuter inte av

"Ett skott ett mal for lakers...."
Det kan bara finnas en seriesegrare..
Användarvisningsbild
tjuren
Forumamatör
 
Inlägg: 27
Blev medlem: tor nov 27, 2003 2:35 am
Ort: Nybro

Inläggav C70T5 » lör feb 21, 2004 1:34 am

Tjuren!!! skål på dig!
Men köp dig ett riktigt tangentbord.
Väl Mött!!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Varanen » lör feb 21, 2004 2:11 am

Carl - Man kan respektera den arbetsinsats motståndarna gör utan att önska de sportslig framgång. Jag ser hellre RBK i playoff än Nybro. Först och främst för att Nybro är våra ärkerivaler, min högst personliga erfarenhet säger mig att nybroiter är stöddigare och sist men inte minst för att RBK var 20 poäng före Nybro i grundserien. Alla hockeyälsakare vet att hockeyförbundet styrs av gräsätande fotbollsfanatiker vars enda mål är att radera hockeyn som sport från jordens yta. Jag vill inte att ett lag som vilade sig fram till fortsättningsserien skall nå längre än ett lag som faktiskt kämpade in i det sista. Enbart Nybro och hockeyförbundet tycker det.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14051
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav kaabe » lör feb 21, 2004 2:25 am

nybro får mig att tänka på en låt som heter "walking through barbed wire" med papa roach. det är coolheten och inte traditionen som vinner i längden, om ni fattar.

och ja, jag är full, men tänk på hur många sanningar som kommer fram under alkoholens inverkan. hejdå godnatt
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: tor jan 23, 2003 2:39 am
Ort: Rivieran

Inläggav tjuren » lör feb 21, 2004 12:04 pm

Allt eftersom man laser dina inlagg, kan man koppla sambandet mellan dig och ditt nickname...

De lag som kommer 1-2, ar varda PO-spel.

Forresten, nar bor man vara i Vaxjo Isahll for att fa en biljett imorgon?
Användarvisningsbild
tjuren
Forumamatör
 
Inlägg: 27
Blev medlem: tor nov 27, 2003 2:35 am
Ort: Nybro

Inläggav Snoken » lör feb 21, 2004 12:26 pm

Tjuren, kom till ishallen strax innan 16 så får du nog en biljett :lol:

Skämt åsido, förmodligen blir det full imorgon så var där 45 min innan. För övrigt tycker jag nog er ishall är lika skabbig som vår, med skillnaden att vi har bättre högtalare :)
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav tjuren » lör feb 21, 2004 1:52 pm

haha, ja det kanske man kan saga, det dar med hogtalarna har "bara" intraffat en gang denna sasongen, givetvis kom den mot er :)

Nu borjar nervositeten smyga sig pa.. Kanner dock att Nybro kommer fixa detta, om inte pa sondag sa pa onsdag.

Nybro mot Play-off...
Det kan bara finnas en seriesegrare..
Användarvisningsbild
tjuren
Forumamatör
 
Inlägg: 27
Blev medlem: tor nov 27, 2003 2:35 am
Ort: Nybro

Inläggav Snoken » lör feb 21, 2004 2:51 pm

Jag ser mycket hellre att Nybro går till Playoff genom att knipa andraplatser medan vi tar första. Visserligen tycker jag att det känns "fel" eftersom de inte imponerade i grundserien. Men Rögle, som var så kaxiga innan säsongen, kan gott få sig en knäpp på nosen.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Qrax » lör feb 21, 2004 2:58 pm

Tjuren: Jag bokade min biljett på www.ticnet.se och hämtade den nyss på närmaste ATG-ombud. Jag orkar inte komma långt innan matchen och stå där och vänta.
Qrax
Forumproffs
 
Inlägg: 543
Blev medlem: ons dec 10, 2003 3:04 pm

Inläggav Räven » lör feb 21, 2004 2:59 pm

Snoken: Jag är beredd att hålla med dig, det snackades så mycket från Rögle att de var en transportsträcka till elitseriekvalet och att det handlade om "big hockey", som skulle göra mos av allt motstånd, så det är ok för mig om de misslyckas, jag hoppas på Lakers som etta och Nybro som två.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav buck » lör feb 21, 2004 5:35 pm

Personligen ser jag ju helst Örebro i PO, för de har ju inte vara kaxiga alls...

Visst tusan finns det gott om Lakersfans som glömt ödmjukheten åxå. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav tjuren » lör feb 21, 2004 8:44 pm

Nu ar jag riktigt javla laddad..


Hoppas pa en (som alltid annars) schysst o bra match imorgon, men denna gangen ar det Nybros tur att dra det langsta straet, och sa kommer det aven bli..

Fan, jar ar sa nervos ...

Lycka till i morgon pojkar :P
Det kan bara finnas en seriesegrare..
Användarvisningsbild
tjuren
Forumamatör
 
Inlägg: 27
Blev medlem: tor nov 27, 2003 2:35 am
Ort: Nybro

Inläggav Micha » lör feb 21, 2004 9:15 pm

Jag tror inte alls att Nybro drar det längsta stråt imon....


Synd bara att man jobbar å missar första perioden....men som tur är så finns ju direktrapporteringen....Annars hade det vart riktigt illa!!


KOM IGEN LAKERS!!!!!


8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast
 
Inlägg: 305
Blev medlem: fre okt 03, 2003 10:10 am
Ort: Öster

Inläggav Snoken » lör feb 21, 2004 11:55 pm

Ska verkligen Lakejernas rapportering finnas? Den brukar inte köras på hemmaplan. Antar att du menar swehockey?
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Micha » sön feb 22, 2004 10:07 am

Ja....det var swehockey jag menade, även om det inte stod i klartext....var väl lite trött i huvet av att sitta på jobbet en lördag kväll klockan 8!!!

Men swehockey blir det i första perioden och sedan får man rusa till matchen efter första....
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast
 
Inlägg: 305
Blev medlem: fre okt 03, 2003 10:10 am
Ort: Öster

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster