VLH - IKO 12/3 2024

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH - IKO 12/3 2024

Inläggav Aleks » tis mar 12, 2024 11:58 pm

Ser nu att slutspelet kommer spelas efter modellen H-H-B-B-H-B-H. Utifrån den modellen kan man med hemmaplansfördel skaffa sig ett fint slagläge samtidigt som det kan bli tungt att åka på bortaturné om man tappat en hemmamatch eller två.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: VLH - IKO 12/3 2024

Inläggav Towen » ons mar 13, 2024 3:40 am

Vet inte hur man resonerade inför den här matchen. Ville man vinna? Jag antar det. Man vill ha hemmafördelen så långt som möjligt i slutspelet. Kan bli guld värt i semin. Och ett play-in-lag i kvarten kommer vara tröttkört ju längre serien går. Över sju matcher skall vi slå motståndet oavsett. Det behöver inte bli så dramatiskt som ifjol.
Sen gillar jag att vi säkrar en CHL-plats igen. Chans på dubbeln nästa säsong - och vi SKALL ha hit den bucklan. Vi blev bestulna 2018.

Någon mer än jag som kommer sitta vid tv:n med popcorn på fredag? HV - IKO. Skräck är bra underhållning när du kan konsumera den på avstånd :mrgreen: 8) :mrgreen: 8)
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: VLH - IKO 12/3 2024

Inläggav DeLarge » ons mar 13, 2024 8:47 am

Hatar bäst-av-tre-systemet. Växjö Lakers hade på en bra dag kunnat sno två matcher mot Colorado Avalanche. Det är verkligen lotteri i åttondelen.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: VLH - IKO 12/3 2024

Inläggav vlk » ons mar 13, 2024 10:19 am

I min värld förlorade vi igår. Ingen kommer att minnas den meningslösa matchen mot Oskarshamn förrän vi i efterhand tittar i backspegeln och säger ” varför i helvete valde vi inte Linköping”?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - IKO 12/3 2024

Inläggav Härmapan » ons mar 13, 2024 11:33 am

I den formen och den totala avsaknaden av ilska och jävlaransmma vi befinner oss i nu kan jag inte se hur vi ska kunna slå Luleå…

Vi kanske kan sno en match på skumma domslut och turstudsar men aldrig att vi vinner 4 matcher…

Ska vi ha skuggan av en chans måste samtliga titta sig i spegeln och bestämma sig för att ge 100%

Det hör lallandet vi har hållit på med de senaste 7-8 matcherna håller inte tyvärr…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3306
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: VLH - IKO 12/3 2024

Inläggav bratsson » ons mar 13, 2024 11:50 am

Luleå känns som ett typiskt slutspelslag, många spelare där som kommer höja sig 3-4 snäpp, det tror jag vi inte har i Växjö.
Jaja skit samma, kanske inte ens blir Luleå så...
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - IKO 12/3 2024

Inläggav Dysterqvist » ons mar 13, 2024 12:16 pm

Vad dystra ni är :wink:

Eller så hade man lagt sig igår, fått möta ett stekhett LHC och torskat? Då hade det hetat att det är en jävla losermentalitet att lägga sig, bättre vi hade gått in i slutspelet med en vinnarkänsla osv osv.

Det är ju som det är, ingen mening i att spekulera hit o dit och måla upp scenarion som eventuellt inte kommer hända. Växjö har sett minst sagt sega ut, jag hoppas att man taggar till nu när det roliga börjar. Annars blir det tufft oavsett motstånd. Men 2a i grundserien kom vi, inte så illa ändå! Fy fan vilken ångest på vissa andra håll i Småland.
För inte så länge sedan kändes Växjö oslagbara, den nivån finns i laget. Om man hittar tillbaka dit kommer det bli en lång hockeyvår!
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: VLH - IKO 12/3 2024

Inläggav alfax » ons mar 13, 2024 12:33 pm

Dysterqvist skrev:Vad dystra ni är :wink:

Eller så hade man lagt sig igår, fått möta ett stekhett LHC och torskat? Då hade det hetat att det är en jävla losermentalitet att lägga sig, bättre vi hade gått in i slutspelet med en vinnarkänsla osv osv.

Det är ju som det är, ingen mening i att spekulera hit o dit och måla upp scenarion som eventuellt inte kommer hända. Växjö har sett minst sagt sega ut, jag hoppas att man taggar till nu när det roliga börjar. Annars blir det tufft oavsett motstånd. Men 2a i grundserien kom vi, inte så illa ändå! Fy fan vilken ångest på vissa andra håll i Småland.
För inte så länge sedan kändes Växjö oslagbara, den nivån finns i laget. Om man hittar tillbaka dit kommer det bli en lång hockeyvår!

:clap: :clap: :clap: Bra skrivet .
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: VLH - IKO 12/3 2024

Inläggav vlk » ons mar 13, 2024 1:17 pm

Dysterqvist skrev:Vad dystra ni är :wink:

Eller så hade man lagt sig igår, fått möta ett stekhett LHC och torskat? Då hade det hetat att det är en jävla losermentalitet att lägga sig, bättre vi hade gått in i slutspelet med en vinnarkänsla osv osv.

Det är ju som det är, ingen mening i att spekulera hit o dit och måla upp scenarion som eventuellt inte kommer hända. Växjö har sett minst sagt sega ut, jag hoppas att man taggar till nu när det roliga börjar. Annars blir det tufft oavsett motstånd. Men 2a i grundserien kom vi, inte så illa ändå! Fy fan vilken ångest på vissa andra håll i Småland.
För inte så länge sedan kändes Växjö oslagbara, den nivån finns i laget. Om man hittar tillbaka dit kommer det bli en lång hockeyvår!
Om några veckor kan vi titta i backspegeln. Tills dess kör vi muntra och glada tillrop och hoppas på ett mirakel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - IKO 12/3 2024

Inläggav Varanen » ons mar 13, 2024 1:33 pm

Mirakel är att ta i. Slutspel är något annat än serien. Vi har GRYM rutin. En faktor man inte ska underskatta. Luleå passar oss illa, vilket är sant. Men det är inte så att de har visat på ett stabilt psyke den här säsongen. Örebro kanske slår ut de.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - IKO 12/3 2024

Inläggav Dysterqvist » ons mar 13, 2024 1:44 pm

Inget av lagen nedanför topp 6 är några drakar, Växjö är typ 20p före allihop. Det säger en del. Sen kan allt hända, vissa lag passar andra bättre osv. Men att prata om mirakel är bara löjligt, Växjö kom på andra plats i tabellen pga man är ett bra lag.
Det som talar för motståndarna i match 1 är att Växjö brukar vara sega efter ett uppehåll, nu möter man dessutom ett lag som varit igång. Det är väl det som oroar mej mest, men det ska ju spelas minst tre matcher till. Växjö brukar takta igång och jag hoppas man kommer växa mer och mer, en sån som Emil S kan bli ett riktigt monster. Även Lowe.
Åker vi ut så får det väl bli så, vi är regerande mästare och tabelltvåa i år. Jag kan inte klaga på utfallet de senaste säsongerna :D
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: VLH - IKO 12/3 2024

Inläggav Towen » ons mar 13, 2024 3:56 pm

Undrar om lagledningen åker ner till Ängelholm för att scouta Rögle - Timrå på plats? Man kanske äter middag hos Jörgen's päron?

Eller blir det bira hos Kung Kenny? :clap: :clap:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: VLH - IKO 12/3 2024

Inläggav Härmapan » ons mar 13, 2024 4:30 pm

Dysterqvist skrev:Inget av lagen nedanför topp 6 är några drakar, Växjö är typ 20p före allihop. Det säger en del. Sen kan allt hända, vissa lag passar andra bättre osv. Men att prata om mirakel är bara löjligt, Växjö kom på andra plats i tabellen pga man är ett bra lag.
Det som talar för motståndarna i match 1 är att Växjö brukar vara sega efter ett uppehåll, nu möter man dessutom ett lag som varit igång. Det är väl det som oroar mej mest, men det ska ju spelas minst tre matcher till. Växjö brukar takta igång och jag hoppas man kommer växa mer och mer, en sån som Emil S kan bli ett riktigt monster. Även Lowe.
Åker vi ut så får det väl bli så, vi är regerande mästare och tabelltvåa i år. Jag kan inte klaga på utfallet de senaste säsongerna :D
Det är klart att vi gjort en bra säsong och förtjänar vår tabellplacering!

Det som söker mig är hur spelet har sett ut sista månaden… Det kanske har berott på att vi inte brytt oss så mycket om serielunken…? Vad vet jag?

Men om inte spelat, och framför allt inställningen, lyfter sig markant så påstår jag att vi åker ut så det smäller i 4 raka mot Luleå!

Jag hoppas innerligt att laget taggar till och inte tror att vi ska kunna dutta omkring och slå sköna flippmackor även i slutspelet…

Om vi verkligen vill så slår vi Luleå - men det kommer att krävas något helt annat än det vi sett på sista tiden…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3306
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: VLH - IKO 12/3 2024

Inläggav Towen » ons mar 13, 2024 4:46 pm

# 87 ROSÉN har FYRA guld - och är ändå en amatör jämfört toppskiktet i Växjö Lakers Hockey. LUNDBERG var uppe i fyra innan han tappat mjölktänderna.

Det finns så mycket rutin och kärlek i det här laget. Och SLUTSPEL ÄR VÅRT SYRE :clap: :clap:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 48 gäster