VLH - Modo 19/10 2023

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH - Modo 19/10 2023

Inläggav Varanen » tor okt 19, 2023 9:18 pm

Så j-a enkelt! :hbang:

Åman-show! Årets stöld. Modo en riktig trevlig bekantskap. Spelade frejdigt värre. Några av deras tanks borde parkerat framför vår kasse. Lite för lätt nu att försvara området.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - Modo 19/10 2023

Inläggav Härmapan » tor okt 19, 2023 9:41 pm

Otroligt intetsägande och tråkig match…

MEN vi vinner trots att spelet haltar och det är starkt!

Det kommer att bli bättre [emoji106]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3306
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: VLH - Modo 19/10 2023

Inläggav DeLarge » tor okt 19, 2023 10:01 pm

2-1, 20-0 eller 5-4 spelar ingen roll! Allt jag ser är tre poäng.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: VLH - Modo 19/10 2023

Inläggav PutteA » tor okt 19, 2023 10:34 pm

Skönt med tre poäng ja, men frågan är vad detta tar oss över tid. Det har varit ganska svaga insatser den senaste tiden. Och det har varit som sämst när vi fått tillbaka spelare från skadelistan. Stirrigt och sömnigt rakt igenom, men starkt att ta det hela vägen till tre pinnar trots rejält med grus i maskinen. JJ har en del att jobba med.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - Modo 19/10 2023

Inläggav Aleks » tor okt 19, 2023 11:01 pm

Svartvadet skrev:Östlund fick en puck i nyllet på värmningen...

Men min fråga är: vart fan är publiken?!?
Är ju bara att konstatera att det är en tidsfråga innan vi går i konkurs om det ska fortsätta såhär.


Jag är så otroligt orolig över publiken och har egentligen varit det redan innan pandemin. Efter hypen av elitserieavancemang och första guldet har det varit en tydlig nedgång trots sportslig framgång. Just nu är siffrorna så dåliga att det har en stor påverkan på vår ekonomiska kapacitet. Vi är just nu sakta på väg utför om inte trenden ändras. Jag tycker nästan att det känns pinsamt att gå till arenan när den står nästan halvtom. De siffror som blir de officiella känns dessutom dopade, kan omöjligt vara folk på plats som redovisas.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: VLH - Modo 19/10 2023

Inläggav Daste » tor okt 19, 2023 11:02 pm

Aleks skrev:
Svartvadet skrev:Östlund fick en puck i nyllet på värmningen...

Men min fråga är: vart fan är publiken?!?
Är ju bara att konstatera att det är en tidsfråga innan vi går i konkurs om det ska fortsätta såhär.


Jag är så otroligt orolig över publiken och har egentligen varit det redan innan pandemin. Efter hypen av elitserieavancemang och första guldet har det varit en tydlig nedgång trots sportslig framgång. Just nu är siffrorna så dåliga att det har en stor påverkan på vår ekonomiska kapacitet. Vi är just nu sakta på väg utför om inte trenden ändras. Jag tycker nästan att det känns pinsamt att gå till arenan när den står nästan halvtom. De siffror som blir de officiella känns dessutom dopade, kan omöjligt vara folk på plats som redovisas.

Generellt räknar man in abonnerade/sålda platser. Därför du kan ha slutsålt och ändock tomma stolar.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1389
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: VLH - Modo 19/10 2023

Inläggav Jocke86 » fre okt 20, 2023 11:48 am

Daste skrev:
Aleks skrev:
Svartvadet skrev:Östlund fick en puck i nyllet på värmningen...

Men min fråga är: vart fan är publiken?!?
Är ju bara att konstatera att det är en tidsfråga innan vi går i konkurs om det ska fortsätta såhär.


Jag är så otroligt orolig över publiken och har egentligen varit det redan innan pandemin. Efter hypen av elitserieavancemang och första guldet har det varit en tydlig nedgång trots sportslig framgång. Just nu är siffrorna så dåliga att det har en stor påverkan på vår ekonomiska kapacitet. Vi är just nu sakta på väg utför om inte trenden ändras. Jag tycker nästan att det känns pinsamt att gå till arenan när den står nästan halvtom. De siffror som blir de officiella känns dessutom dopade, kan omöjligt vara folk på plats som redovisas.

Generellt räknar man in abonnerade/sålda platser. Därför du kan ha slutsålt och ändock tomma stolar.


Också väldigt bekymrad över publiken. Vad gör ledningen? En hundring för varje biljett stå som sitt? Bättre fylla hallen än att en plats för 450 spänn står tom. Fattar inte vilka som köper dessa biljetter? Sen höjer man till 200 för sitt i slutspelet och 150 för stå. Rimligt.

Jag hade själv kunnat köpa de dyraste men princip att en hockeymatch ska inte kosta 450 kronor för en person bara för att komma in och få låna en stol under 60 minuter hockey. För de pengarna hade man kunnat ta med en normalfamilj med två vuxna och två barn och betala parkering. Det är ju så intresset ökar. När vi spelade i Lakerdome 97 och framåt var både mor och far med kostade inte många kronor men sen tillkommer ju allt runt med sovunirer kiosker osv. Mina föräldrar älskade att gå på hockey och de tog med mig och kompisar på resor över halva Sverige för att se Lakers. Så byggs intresse och hjärta.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: VLH - Modo 19/10 2023

Inläggav Aleks » fre okt 20, 2023 3:14 pm

Håller med, vi måste få folket till arenan. Väl där konsumeras annat som adderas till intäkterna. De man lockar till arenan nu kan potentiellt finnas kvar i flera decennier, då kommer det också rullas in pengar.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 19 gäster