VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav Varanen » lör sep 30, 2023 5:20 pm

Det är precis som RR sade i en av pauserna. Några matcher går det bra att köra kort med folk. Men i längden håller det givetvis inte. Alvestas stolthet är en klok man.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav steve_saviano_theking » lör sep 30, 2023 5:23 pm

Dysterqvist skrev:Det var väl ändå en jävla tur att dom värvade Gabriel K…?
Han är riktigt bra och exakt den back som man behövde få in.

Skador kommer och går, det ingår i hockey. Fortsätter skadelistan fyllas på är jag säker på att Evertsson agerar.


Jag skrev ju det, ingen kritik mot Gabbe, men hans troligtvis ganska höga lön hade behövts till en forward nu, med facit i hand.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav steve_saviano_theking » lör sep 30, 2023 5:30 pm

Nu måste det värvas, spelarna orkar inte med 2 ordinarie kedjor borta.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav vlk » lör sep 30, 2023 5:32 pm

steve_saviano_theking skrev:
Dysterqvist skrev:Det var väl ändå en jävla tur att dom värvade Gabriel K…?
Han är riktigt bra och exakt den back som man behövde få in.

Skador kommer och går, det ingår i hockey. Fortsätter skadelistan fyllas på är jag säker på att Evertsson agerar.


Jag skrev ju det, ingen kritik mot Gabbe, men hans troligtvis ganska höga lön hade behövts till en forward nu, med facit i hand.
Trams


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav Varanen » lör sep 30, 2023 5:32 pm

Kossila får bjuda på fikat på måndag. Först missar han att sätta pucken när han får stå 2 min helt fri med målvakten för att sedan jongla med pucken över sargen.

Annars helt ok i andra och tredje perioden.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav Dysterqvist » lör sep 30, 2023 5:34 pm

steve_saviano_theking skrev:
Dysterqvist skrev:Det var väl ändå en jävla tur att dom värvade Gabriel K…?
Han är riktigt bra och exakt den back som man behövde få in.

Skador kommer och går, det ingår i hockey. Fortsätter skadelistan fyllas på är jag säker på att Evertsson agerar.


Jag skrev ju det, ingen kritik mot Gabbe, men hans troligtvis ganska höga lön hade behövts till en forward nu, med facit i hand.


Fast då hade vi ju inte haft Gabriel Karlsson. Han behövs mer.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1019
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav Stupet » lör sep 30, 2023 5:38 pm

Jaja 1 poäng hemma med 6 forwards borta är ju ändå godkänt. Måste tillbaka spelare nu inför nästa match annars MÅSTE Evertsson agera.
Men sen är det ju under all kritik att man är så enormt tysta när det gäller skadorna. Kan köpa det under ett pågående slutspel men nu komigen. Kommunikationen till oss fans är faktiskt SKITDÅLIG från Lakers sida. Vilka är det som betalar mycket pengar varje säsong för att se dom spela? Jo fansen. Så komigen. Börja kommunicera.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 30, 2023 5:41 pm

Inte mycket att säga om matchen. Bra kämpat! :clap: Nu måste det lånas in någon.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav vlk » lör sep 30, 2023 5:46 pm

Stupet skrev:Jaja 1 poäng hemma med 6 forwards borta är ju ändå godkänt. Måste tillbaka spelare nu inför nästa match annars MÅSTE Evertsson agera.
Men sen är det ju under all kritik att man är så enormt tysta när det gäller skadorna. Kan köpa det under ett pågående slutspel men nu komigen. Kommunikationen till oss fans är faktiskt SKITDÅLIG från Lakers sida. Vilka är det som betalar mycket pengar varje säsong för att se dom spela? Jo fansen. Så komigen. Börja kommunicera.
Sämsta klubben i SHL vad gäller att kommunicera laget. Åtminstone under all kritik. Förstår inte att man inte gör mer för att få intresse och publik. Lakers tjänar inget på att skapa frustration hos sina kärnsupportrar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav Daniel » lör sep 30, 2023 6:14 pm

Hjälper det och veta vad de har för skador
Blir spelarna mindre skadade.
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav steve_saviano_theking » lör sep 30, 2023 6:20 pm

Sen är ju ”inför matchen” texterna värdelösa, aldrig någon inside, jag kan googla mig fram till all information på 1 minut.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 30, 2023 6:24 pm

Daniel skrev:Hjälper det och veta vad de har för skador
Blir spelarna mindre skadade.


Nej, patientinformation är inte en offentlig handling. Men Chief har inte haft en avstämning den här säsongen och knappast någon under andra halvan av förra. För egen det vill jag ha kommentar om läget. Hur de ser på det. Inte detaljerad information om varje skadad spelare hela tiden.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav venomizer » lör sep 30, 2023 6:28 pm

Tycker man gör två okej perioder. Lätt att vara domare idag när man blundar för allt.

Som många redan påpekat tidigare men med en annan vinkel. Hade ni uppskattat att er arbetsgivare publicerade er sjukdomsbild för hela Sverige? Jag hade det inte. Blir spelarna mindre skadade? Nej.
Är det mer rätt för att alla andra gör det i shl ? Nej.
Man skulle kunna göra det lite annorlunda att försöka förklara ungefär hur länge dom väntas borta, om man funderar på ersättare osv.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 574
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav vlk » lör sep 30, 2023 7:07 pm

Nä nä, ok, tugga på i samma unkna stil. Kanske lika bra att lägga ner klubbens hemsida också ? Vad ska vi med den till ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav Aleks » lör sep 30, 2023 8:18 pm

Alla har sovit på det här för länge! Intresset för Lakers har varit dalande sedan första guldet då allt peakade. Klubben har inte agerat smart när det gäller publikfrågor, satsat på räkcocktail istället för att försöka binda till sig lojala supportrar. Sen ska "lakerssupportrar" också ha sig en känga, bortskämda är väl ett rimligt ord.

Ni vill ha värvningar och att Evertsson ska dundra in spets? Har för mig att en fullsatt lördagsmatch kan omsätta ca 3,5 miljoner, nu var det 3 800 en lördagsmatch och resturangdelen var typ tom. Kan meddela alla här att pengarna för att värva försvinner medan mätta supportrar sitter hemma och streamar matchen från soffan. Växjö står inte bakom Lakers, det blir uppenbart när Sveriges i särklass mest framgångsrika klubb just nu drar 3800 pers en löningshelg.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav steve_saviano_theking » lör sep 30, 2023 8:26 pm

Aleks skrev:Alla har sovit på det här för länge! Intresset för Lakers har varit dalande sedan första guldet då allt peakade. Klubben har inte agerat smart när det gäller publikfrågor, satsat på räkcocktail istället för att försöka binda till sig lojala supportrar. Sen ska "lakerssupportrar" också ha sig en känga, bortskämda är väl ett rimligt ord.

Ni vill ha värvningar och att Evertsson ska dundra in spets? Har för mig att en fullsatt lördagsmatch kan omsätta ca 3,5 miljoner, nu var det 3 800 en lördagsmatch och resturangdelen var typ tom. Kan meddela alla här att pengarna för att värva försvinner medan mätta supportrar sitter hemma och streamar matchen från soffan. Växjö står inte bakom Lakers, det blir uppenbart när Sveriges i särklass mest framgångsrika klubb just nu drar 3800 pers en löningshelg.


Instämmer helt här, och vad gör lakers lakejer för att öka intresset? Var finns drivet? Man har dödat intiativ som tillexempel PCT.

Lakers kommunikationsavdelning och lakerslakejer skulle kunna göra så mycket mer. Men känns faktiskt ganska mätta. Eller vad säger ni som är i styrelsen? Är det mycket jobb som inte når ut?
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav DeLarge » lör sep 30, 2023 11:33 pm

Ja, man hade lika gärna kunnat vinna med 2-1 och så hade det inte gnällts någonting. Ligan är jämn och en pinne idag är inte illa pinkat trots allt.

Det kunde varit betydligt värre, vi hade kunnat hejja på Oskarshamn eller HV
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1076
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav venomizer » sön okt 01, 2023 12:38 am

Jag tycker man har en skev bild av verkligheten om man tror att jag tänker gå på en match för att det står på Lakers hemsida att Ludvig har ont i höften.
Jag tycker hockey är kul men det har aldrig varit det viktigaste och jag har massor med annat. Folk som skriver här och hatar på sina egna blir ju konstigt. Ska jag känna mig mer sugen att komma till hallen för att det gnälls här eller ska jag bara tolka det som en ventil av frustration för att skriva av sig?

Jag är nöjd med att spelarna kämpar idag, märks att man vill något. Spelet lär bli bättre ju längre tiden går.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 574
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 01, 2023 9:00 am

Tycker den här diskussionen borde kunna ha sitt eget ämne.

Det extrema skadeläget är frustrerande för alla. Den skadade som måste stå vid sidan, ledningen som inte kan spela bästa laget och matcha som det var tänkt. Och för oss som vill se bra hockey där VLH tar poäng. Samtliga vill att VLH ska gå bra och ligga i toppen. Nu blir det inte så för tillfället.

Publiken är en annan diskussion som är intressant. Intresset går upp och ner över tid framgången har ett pris. Men det har också en styrka. Frölunda och Färjestad som har mycket publik på sina matcher hade bara för ett par år sedan problem med beläggningen. De gjorde ett antal förändringar som verkar ha fått bra effekt. Sådat kan man titta på.
Sedan så har många lag mindre publik nu. Frölunda, Skellefteå mfl har många tomma stolar. Det är dyrt med hockey när räntor ökar och med inflationen vi haft senaste åren.
Jag har ingen lösning på att få Växjöbor mer intresserade för sina lag som Öster, VLH och Vipers mer än att de gör fantastisk reklam för Växjö och hoppas att fler uppskattar deras prestationer.

HV nästa och då har vi chansen att cementera dem i botten. Den chansen måste vi ta. :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav Aleks » sön okt 01, 2023 12:59 pm

Det finns ingen som hatar på någon här vad jag kan se, men det här är ett forum för diskussion där åsikter får och ska vara olika. Även forumet är väl något att diskutera då det också är av sjunkande intresse genom året.

Alla fattar att Lakers de senaste åren har gjort mycket rätt. Vi har terroriserat hela hockeysverige med pop och alla försöker hitta ett botemedel mot oss.

Min önskan och vilja är att vi ska fortsätta plåga hockeysverige med vad de tycker är plast och klubb utan identitet, men det behövs förutsättningar för det också. Problemet jag adresserar är publiken och inkomster från publik. Vi är sportsligt den främsta klubben men folkets intresse för Lakers i Växjö är rekordlågt. Fallande intresse har varit en trend som måste stoppas, då är det viktigt att vi inte para föser problemet år sidan och säger att det går upp och ned och säkert blir bättre snart.

I mitt tycke är klack och stämning viktigt i svensk idrott. Klacken ger ringar på vattnet och drar folk till arenan även när det sportsligt går trögt. Vi har under flera år haft möjlighet att bygga upp klacken under sportslig framgång då det har varit lätt att ta sig till arenan, men det har vi inte lyckats med. Vi tappar flera miljoner i intäkter varje månad om vi inte vänder trenden. För mig är det på allvar om Lakers ska hålla sig kvar i toppen ytterligare ett decennium.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: VLH - TIK 30/9 2023 kl.15.15

Inläggav Härmapan » sön okt 01, 2023 5:25 pm

venomizer skrev:Tycker man gör två okej perioder. Lätt att vara domare idag när man blundar för allt.

Som många redan påpekat tidigare men med en annan vinkel. Hade ni uppskattat att er arbetsgivare publicerade er sjukdomsbild för hela Sverige? Jag hade det inte. Blir spelarna mindre skadade? Nej.
Är det mer rätt för att alla andra gör det i shl ? Nej.
Man skulle kunna göra det lite annorlunda att försöka förklara ungefär hur länge dom väntas borta, om man funderar på ersättare osv.
Nä, man behöver givetvis inte publicera detaljer eller sjukdomsbild för hela Sverige.

Men med ditt resonemang som grund så hävdar jag att den som betalar din lön (i detta fall fans och sponsorer) åtminstone vill veta HUR LÄNGE du tänker vara borta från jobbet - oavsett anledning…

Precis som du säger så borde man kunna ge lite info - För mig är det helt obegripligt att man inte kan förmedla någon form av tidsprognos för de som är borta!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3307
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster