VLH - FHC 28/9 19.00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav Varanen » tor sep 28, 2023 9:18 pm

Så j-a enkelt! :hbang:

En perfekt genomförd match. Imponerande faktiskt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav Härmapan » tor sep 28, 2023 9:21 pm

Jag hade inte bytt vare sig Coooer, Lowe, Karlsson eller Persson mot Tömmernäs…

Han kunde ev få gå in i tredje backpar…
Senast redigerad av Härmapan tor sep 28, 2023 9:22 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3306
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav bratsson » tor sep 28, 2023 9:21 pm

Tänk vad lite disciplin och kämparanda kan göra.

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav Varanen » tor sep 28, 2023 9:25 pm

Ja skönt att vi kunde studsa tillbaka direkt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav Dysterqvist » tor sep 28, 2023 9:31 pm

Jag tippar som en kratta :lol:
Riktigt bra insats av samtliga, tycker dock att Emil S kunde vara lite mer dirty. Växjö flest utvisningar i ligan, inget nytt :roll: , kanske har Sylve den äldre fått order om att hålla igen lite? Lite för osynlig hittills imo.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav Varanen » tor sep 28, 2023 10:39 pm

Hans uppgift är att trycka sin hockeyröv i ansiktet på motståndarkeepern, och det har han gjort så här långt. Dessutom kommer han kriga in lite returer. Vi sparar den riktiga evildoingen till slutspelet. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav vlk » tor sep 28, 2023 10:49 pm

Kollade på Hockeykväll på ettan. Herregud så dåligt. Usch. Lägg ner.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav DeLarge » fre sep 29, 2023 1:14 am

Det som imponerar mest är att man relativt komfortabelt städar av TOPPTIPPADDEEEE STARKA VÄLTRÄNADE STJÄRNFYLLLLLDA FRÖLUUUNDA ganska så enkelt, trots alla skador man besitter.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav Towen » fre sep 29, 2023 5:37 am

Den gnälls i svensk ishockey. Igen. Och ännu en gång är det en drama queen från Norrbotten i centrum: Den här gången är det den stygga lampan över målområdet som skrämmer Roger's burväktare. Likt ett barn som ser monster under sängen av skuggor. Och det blir grinigt. Igen. Det blir så när man är övertränad. Ägnar hela sommarträningen åt att cykla jorden runt, och sen en hel säsong åt att hänsynslöst jaga puck.

Vi hade en terrier. Hon jagade mycket boll. En energisk och lycklig hund. Men hon var inte smart. Växjö Lakers Hockey jagar inte. En smart player på fältet ser till att hålla, vårda - och ÄGA puck.
Det går inte annat än att njuta av vårt tiki taka-spel. Hur vi kyligt lirar oss ur trånga situationer och sätter upp spel som vilka stjärnbrassar som helst. En brasse jagar inte boll. En brasse vårdar den. Fråga PELÈ.

Men Kalle KOSSILA, det är hockeyn's Wayne ROONEY - ett litet tekniskt kraftpaket som gör vad som helst med trissan och mål på allt som rör sig ur vilka vinklar som helst. Och snygga baljor.

Och vi är bara i början av miraklet. Vi har minst tre presskonferenser kvar med Roger i en huvudroll. Åh ljuva säsong :clap:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav vlk » fre sep 29, 2023 6:35 am

DeLarge skrev:Det som imponerar mest är att man relativt komfortabelt städar av TOPPTIPPADDEEEE STARKA VÄLTRÄNADE STJÄRNFYLLLLLDA FRÖLUUUNDA ganska så enkelt, trots alla skador man besitter.
Frölunda spelade utan Jere Innala , Isac Born, Tom Nilsson och Mats Rosseli Olsen.

Växjö hade fem forwards borta: Ludvig Nilsson, Dylan McLaughlin, Tobias Rieder, Martin Lundberg och Hugo Gustafsson.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav Dysterqvist » fre sep 29, 2023 7:39 am

Målet kom ju inte till pga lampan, men dom skulle givetvis ha blåst av när den gick igång.
Pinsamt. ”You had one job” :oops:
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav teddy » fre sep 29, 2023 9:53 am

Löningstorsdag och hett möte mot Frölunda.
HUR kan det inte vara fullsatt i en av SHL:s minsta arenor?
Är det som alla säger.
Finns ingen kultur i Växjö, finns inga fans.
Obegripligt i en region som har runt 200 000 invånare (Kronobergs län) med en kommun som har runt 100 000 invånare i en tätort som har ca 75 000 invånare.

Växjö tätort har mer invånare än.
Luleå
Karlstad
Ängelholm
Örnsköldsvik
Sundsvall/Timrå
Skellefteå
Orskarshamn
Leksand
Jönköping (om vi räknar tätorten Jönköping utan ihopslagna tätorten Huskvarna)

Endast Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro som är större.
Hur kan Växjö ha i stort sett alltid ha näst minst publik?
Oskarshamn tar ju bara in 3500 typ. Hade säkert kunna ha mycket mer folk om ladan tog mer.
I alla fall i vissa matcher.

Personligen tror jag det beror på en del faktorer.
1. Dåligt skött från klubben. Hybris med för höga biljettpriser. I dagens tuffa ekonomiska situation prioriterar familjerna annorlunda. I Växjö. För i övriga städer ser det inte likadant ut. Där kommer folket.
2. Dåligt intresse. Växjö är inget omtyckt lag. Mer en produkt. Öster lockar mer nu i slutet av sin säsong.
3. Lakersfansen generellt är för bortskämda. Dom går hela säsongen och väntar till slutspelet.
Fast inte ens då är det knappt fullsatt.
4. Biljettpriserna.
5. Biljettpriserna.
6. Biljettpriserna
…….

Orimligt att den billigaste biljetten ligger på 180kr (ståplats)
ORIMLIGT!!! som Kirsti skulle sagt
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav DeLarge » fre sep 29, 2023 5:11 pm

vlk skrev:
DeLarge skrev:Det som imponerar mest är att man relativt komfortabelt städar av TOPPTIPPADDEEEE STARKA VÄLTRÄNADE STJÄRNFYLLLLLDA FRÖLUUUNDA ganska så enkelt, trots alla skador man besitter.
Frölunda spelade utan Jere Innala , Isac Born, Tom Nilsson och Mats Rosseli Olsen.

Växjö hade fem forwards borta: Ludvig Nilsson, Dylan McLaughlin, Tobias Rieder, Martin Lundberg och Hugo Gustafsson.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Ah fast det jag syftade mestadels på är att exempelvis spelare som Tömmernes och Strömwall tar upp lika mycket mediafjäskeri som hela Växjös lag tillsammans.

MEN att LURA i vassen och sen snuva resteande hockeysverige på SM-guld gör jag som tidigare mer än gärna :clap: :clap: :clap:
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav bratsson » sön okt 01, 2023 6:04 pm

Ring Josefsson

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav Dysterqvist » sön okt 01, 2023 7:17 pm

Vi har varit i det här läget förut, mer än en gång. Växjö krigar på med det man har, tar lite poäng här o där, sen plötsligt är alla tillbaka och laget blir i det närmaste oslagbart :P

Är det kris på riktigt, att ledningen ser att ingen av dom 6 forwards som nu går skadade inte kommer tillbaka på överskådlig framtid, blir det väl snart en del spelare fria efter NHL’s camper? På tal om det såg jag att norrbaggen Lilleberg nu står uppsatt i Syracuses roster. Var det inte nåt med att han inte skulle kunna välja AHL ifall han inte tog plats i Tampa, att han i så fall i stället skulle återvända till Växjö?
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 01, 2023 7:50 pm

Dysterqvist skrev:Vi har varit i det här läget förut, mer än en gång. Växjö krigar på med det man har, tar lite poäng här o där, sen plötsligt är alla tillbaka och laget blir i det närmaste oslagbart :P

Är det kris på riktigt, att ledningen ser att ingen av dom 6 forwards som nu går skadade inte kommer tillbaka på överskådlig framtid, blir det väl snart en del spelare fria efter NHL’s camper? På tal om det såg jag att norrbaggen Lilleberg nu står uppsatt i Syracuses roster. Var det inte nåt med att han inte skulle kunna välja AHL ifall han inte tog plats i Tampa, att han i så fall i stället skulle återvända till Växjö?


Han har ett avtal med VLH. Men normalt blir det SHL om han inte tar plats men NHL bestämmer.
Samtidigt är det inte en back VLH behöver så de kanske sa nej tack eller var det han och hans agent som inte sugen på VLH med backarna som finns här nu. Eller kommer VLH göra plats för Lilleberg och lånar ut backar.
Sedan är inte trupperna spikade där borta så är nog inte helt klart var han spelar. https://www.nhl.com/lightning/news/tamp ... ster-by-30

Min hockey rapporterar följande när övergången till Tampa blev klar:
Han tillhör numera Tampa och är tjänstledig från sitt avtal med oss, skriver Växjö Lakers sportchef Henrik Evertsson i ett textmeddelande till Minhockey/Smp.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - FHC 28/9 19.00

Inläggav vlk » tis okt 03, 2023 7:22 am

Lakers måste akta sig så man inte blir som Öster på 80-90 talet, att man fjärmar sig från sina supportrar och börjar leva sitt eget liv. Då går det fort utför.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster