MIF - VLH 2/2 2023

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: MIF - VLH 2/2 2023

Inläggav Varanen » tor feb 02, 2023 10:30 pm

Vi har verkligen en låg smärttröskel. Huvudmålet verkar vara att ingen ska känna minsta lilla fysiska smärta.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: MIF - VLH 2/2 2023

Inläggav bratsson » tor feb 02, 2023 10:42 pm

Laget är inte vant när en tränare blir arg som Jörgen. Det fungerar inte.
Detta har aldrig hänt med Sam. 2 så stora förluster nära i tid.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: MIF - VLH 2/2 2023

Inläggav Aleks » tor feb 02, 2023 10:47 pm

Vaknade nyss av en mardröm, vi blev totaltöverkörda av MIF. Inte ofta man somnar innan matchstart men får se den nu i efterhand. Inga spoilers innan jag sett klart matchen tack, ska bli kul att se om Lakers har hämtat lite energi från vinsten mot Örebro.













8-O :dontknow: :wallbang: :eyecrazy: :cry:
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: MIF - VLH 2/2 2023

Inläggav PutteA » tor feb 02, 2023 10:54 pm

bratsson skrev:Laget är inte vant när en tränare blir arg som Jörgen. Det fungerar inte.
Detta har aldrig hänt med Sam. 2 så stora förluster nära i tid.
Jag tror inte detta har med JJ att göra utan ett gäng som fått vattenskallar, och tror dom är oövervinneliga. Som nån skrev, det har varit på G länge detta. Ett lag som inte är beredda att göra jobbet hittar sällan en vinnande väg över tid, utan verkligheten kommer ikapp. Sen tror jag som jag skrev efter matchen mot IKO. Vi har ett för svagt lag rent fysiskt. Och det börjar visa sig nu när vi närmar oss slutet av säsongen och lagen på alla nivåer av tabellen börjar steppa upp. Det blir mer och mer fysiskt ju närmare slutspel vi kommer, och jag tycker det varit ganska tydligt sista tiden att vi räcker inte till. Malmö hade ju lekstuga i sargspelet idag. Dom gjorde ju vad som ville där. Våra flugviktare till forwards har ju inget att sätta emot Malmös stora spelare. Och det lär ju knappast bli lättare i ett slutspel. Det känns som den kritiken som fanns tidigt i höstas trots allt är befogad. Vi har spelat bra i en tidig grundserie där alla lag spelar för att positionera sig. Nu har vi en tydlig tabell, nu börjar upploppet och då visar sig våra svagheter.

Ska bli intressant att se om HE tar in nått. Jag är tveksam.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: MIF - VLH 2/2 2023

Inläggav bratsson » tor feb 02, 2023 10:56 pm

PutteA skrev:
bratsson skrev:Laget är inte vant när en tränare blir arg som Jörgen. Det fungerar inte.
Detta har aldrig hänt med Sam. 2 så stora förluster nära i tid.
Jag tror inte detta har med JJ att göra utan ett gäng som fått vattenskallar, och tror dom är oövervinneliga. Som nån skrev, det har varit på G länge detta. Ett lag som inte är beredda att göra jobbet hittar sällan en vinnande väg över tid, utan verkligheten kommer ikapp. Sen tror jag som jag skrev efter matchen mot IKO. Vi har ett för svagt lag rent fysiskt. Och det börjar visa sig nu när vi närmar oss slutet av säsongen och lagen på alla nivåer av tabellen börjar steppa upp. Det blir mer och mer fysiskt ju närmare slutspel vi kommer, och jag tycker det varit ganska tydligt sista tiden att vi räcker inte till. Malmö hade ju lekstuga i sargspelet idag. Dom gjorde ju vad som ville där. Våra flugviktare till forwards har ju inget att sätta emot Malmös stora spelare. Och det lär ju knappast bli lättare i ett slutspel. Det känns som den kritiken som fanns tidigt i höstas trots allt är befogad. Vi har spelat bra i en tidig grundserie där alla lag spelar för att positionera sig. Nu har vi en tydlig tabell, nu börjar upploppet och då visar sig våra svagheter.

Ska bli intressant att se om HE tar in nått. Jag är tveksam.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Nä jag hoppas det inte är Jörgen, för då har vi problem.
Men glöm inte att det är hans första säsong som Head Coach.
Nå väl att han kan hockey mer än alla andra men att få ihop en grupp är något helt annat.

"– Senast vi förlorade skällde jag och det finns ingen anledning att göra det i dag. Jag är otroligt besviken på insatsen. Malmö vinner närkamperna, har större driv och hunger och spelar en väldigt bra hockey. Jag har ingen bra förklaring, men det är tråkigt att vi lämnar försvarsspelet och målvaktsspelet i sticket. Då vinner man oftasr inga matcher, säger Jönsson"
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: MIF - VLH 2/2 2023

Inläggav Dysterqvist » fre feb 03, 2023 1:10 am

Vet inte om en eller två nya spelare in spelar någon roll , kannske bättre hålla i slantarna med tanke på ryckten om ekonomin , tabell tvåa med drygt 10 omgångar kvar hadde jag tagit alla dar i veckan vid seriestarten . En ricktig mål görare hadde suttit fint men skulle inte förändra nåt på det stora hela:laget väger lätt och båda mål vakterna är ojämna , känslan jag har är väll att detta inte kommer räcka långt i ett slut spel , med eller utan ett ny förvärv.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: MIF - VLH 2/2 2023

Inläggav Stupet » fre feb 03, 2023 2:19 am

Hade hellre sett en riktigt tung fysisk spelare komma in isf. Typ en Noah Welsh som både kan ge och ta stryck. Just nu har vi knappt någon som gör det och det kommer aldrig någonsin funka i ett slutspel. Du måste iaf ha 2-3 spelare som på riktigt inte är rädda för att skita ner sig och sen ha en general som rent fysiskt står upp för laget. Som läget är nu så skulle tex Victor Ejdsell kunna köra över Robban totalt och ingen i det nuvarande laget skulle kunna stå upp för Robban som om vi hade haft Rahimi eller Welsh. Vi behöver fysik och spelare som hellre skitar ner sig än glider runt som några jävla lallare för det är precis det som de flesta gjorde mot Malmö ikväll.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster