IKO - VLH 28/1 -2023

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: IKO - VLH 28/1 -2023

Inläggav Kloker » sön jan 29, 2023 12:07 am

Detta är ingen dipp. Det är ett fiasko. Poängtappen senaste matcherna är under all kritik. Eller vad säger den kramgoa forumseliten och Hönsrövskramarna? 8O :oops: :oops: 8O
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: IKO - VLH 28/1 -2023

Inläggav bratsson » sön jan 29, 2023 12:28 am

Solklar dipp.
Puckarna kommer börja ramla in igen
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: IKO - VLH 28/1 -2023

Inläggav PutteA » sön jan 29, 2023 12:45 am

bratsson skrev:Solklar dipp.
Puckarna kommer börja ramla in igen
Ja du har nog rätt, dom kommer att börja trilla in igen, men frågan är med vilken frekvens. Om vi tittar på de 86 skott på mål vi har haft de senaste 120 minuterna så vet jag inte riktigt vad jag ska tänka och tycka. Det är väldigt mycket avslut i dåliga vinklar, från långt håll osv. Det är inte många gånger av dessa 86 avslut där man hoppar till ordentligt och känt att det där var riktigt nära. Och detta anser jag beror på att vi spelar bra, och luras av att vi har mycket puck och trycker på, men vi kommer sällan in i de heta områdena. Vi är mycket på utsidan. När våra backar får pucken så skjuter dom 90% i blocket, 10% rinner igenom men då oftast utan någon täckning framför mv. För våra forwards har svårt att stånga sig in där. Vi hamnar jämte och mv kan plocka puckar utan problem.

Min känsla är att detta liknar nu året då vi åkte ut mot ett tyngre Malmö. Vi är bra i grundserien men räcker inte när det börjar tuffa till sig. Och det börjar tuffa till sig redan nu. Vi spelar bra, men det krävs mer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: IKO - VLH 28/1 -2023

Inläggav Varanen » sön jan 29, 2023 1:43 am

Wow. Smärtan i mitt brunöga börjar avta lite nu. Vad hände efter första?

Vi ska vara tacksamma att Cooper gjorde ett.

Tisdagskvällen ger förhoppningsvis nya besked om truppen då vi snackar en rockad mellan klubbarna.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: IKO - VLH 28/1 -2023

Inläggav bratsson » sön jan 29, 2023 4:54 pm

"– Det kan vara så att vi behövde en smäll inför slutspurten av grundserien. Det suger nu och jag är väldigt besviken, det säger jag inget annat. Men när vi tittar bakåt efter säsongen kanske vi kommer inse att det som hände i dag ledde till något bra, jag hoppas det."
Cooper vet
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: IKO - VLH 28/1 -2023

Inläggav Towen » sön jan 29, 2023 4:58 pm

Jag tar med mig två saker från den här käftsmällen:

1. COOPER'S balja är matchens - kanske omgångens - snyggaste mål. En man i porr-mousche ser alltid till att lämna isen snyggt.

2. Jag har aldrig sett JÖNSSON så upprörd efter match förut. Man riktigt kan ta på ilskan under PK:n. Det är förstås något bra. Vittnar om en vinnarskalle som - INTE - tänker nöja sig med en plattsäsong. Kung Coach's mentalitet och erfarenhet har alla möjligheter att lyfta det här laget 'on track' och en nivå upp.


Det måste nog in två nummer till. Två riktigt styva TUPPAR. Som skakar om konkurrensen. Och som alltid går rakt och hänsynslöst på mål.
Död marknad? Marknaden är aldrig död. Med lika delar ambition och karatehockey så kan även en blind höna..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: IKO - VLH 28/1 -2023

Inläggav Stupet » mån jan 30, 2023 4:32 am

Håller med dig PutteA att det börjar likna mer och mer säsongen när vi åkte ut mot Malmö. Och detta har vi ju snackat nu om sen Melart lämnade. Vi måste ha minst en general i truppen ifall vi ska kunna gå långt. Det som är så enormt märkligt är bara att VI ser att detta behövs. Fast han som har varit längst av alla i klubben på ledarsidan ser det inte. Varför lär sig aldrig Evertsson? Det är bara att titta på alla guld åren så förstår man. 1:a året hade vi Welch. 2:a året hade vi Rahimi. 3:e året hade vi Melart. Detta och förra året har vi inga generaler och då blir det så som vi ser det. För mig vore det mest självklara att om man gör sig av med en general då ersätter man honom med en ny general för att man vet att det har varit ett vinnande koncept. Men Evertsson tänker tydligen inte så. Han tänker istället att det är bättre att chansa på något annat. Och i många fall har det inte varit ett vinnande koncept. Visst att vissa chansningar har gått hem men väldigt många har oxå blivit platt fall.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: IKO - VLH 28/1 -2023

Inläggav mollers » mån jan 30, 2023 11:03 am

Det ska ju vara en försvarsgeneral som håller måttet i det övriga spelet också. Eller tycker du vi ska ta in Stefan Warg nu bara för att han är en gris med utöver det högst medioker?
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: IKO - VLH 28/1 -2023

Inläggav vlk » mån jan 30, 2023 11:40 am

Warg är ingen General.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: IKO - VLH 28/1 -2023

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jan 30, 2023 2:29 pm

På de tre senaste matcherna så gör laget mål på 2,56% av skotten :oops:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: IKO - VLH 28/1 -2023

Inläggav Dysterqvist » mån jan 30, 2023 3:02 pm

Hadde dom som är tänkta att leverera mål gjort detta hadde det troligtvis sett annat ut . Ett starkt kollektiv och bra deffensiv bra målvakts spel har räddat det mesta hittills . Sviktar deffensiven och målvakterna blir det torsk , trubbigt och ofarligt frammåt som i dom senaste matcherna .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: IKO - VLH 28/1 -2023

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jan 30, 2023 8:38 pm

Dysterqvist skrev:Hadde dom som är tänkta att leverera mål gjort detta hadde det troligtvis sett annat ut . Ett starkt kollektiv och bra deffensiv bra målvakts spel har räddat det mesta hittills . Sviktar deffensiven och målvakterna blir det torsk , trubbigt och ofarligt frammåt som i dom senaste matcherna .


Som tur är så går målskyttet som allt för i livet. Upp och ner.
Kanske bra utdelning redan imorgon igen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster