Saik - VLH 26/12 2022 kl.18.00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Saik - VLH 26/12 2022 kl.18.00

Inläggav PutteA » mån dec 26, 2022 9:37 pm

Som några påpekar, för att utmana Skellefteå i ett slutspel så behöver vi byta ut några pjäser i vår fw uppsättning, det är väldigt tydligt. Vi är för skadekänsliga nu. Är tongivande spelare eller rollspelare borta så har vi det jobbigt. Hade vi haft våra ordinarie centrar på plats idag hade vi nog kunnat utmana mer. Men när dom får göra 0-1 i sista så är det nästan spiken direkt. Vi hade så långt inte skapat tillräckligt med offensiv hockey för att kunna vinna. Vi hade behövt att ta detta till overtime. Vi hade inte pushen idag för att kunna vinna inom 60.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Saik - VLH 26/12 2022 kl.18.00

Inläggav Towen » tis dec 27, 2022 2:38 am

Väntat när vi flyger upp med det manskap vi gör. Så här i efterhand synd att flighten inte behövde vända, och matchen skjutas upp. Jag trodde jag skulle vara mer besviken än vad jag är. Det var inte i den här matchen vi tappade poäng - det var senast hemma mot dem då vi skulle haft alla tre. Hade krävts att KOSSILA varit sig själv idag med 1+2, nu förväntar jag mig ett hattrick från hans klubba i nästa match. Hoppas verkligen att kvällens nolla gjort oss rejält förbannade till att ta ut över Timrå. Vi skall fortfarande vinna serien.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Saik - VLH 26/12 2022 kl.18.00

Inläggav StenhårtSlagskott » tis dec 27, 2022 10:05 am

Första målet avgjorde matchen och hade VLH gjort det kunde vi vunnit med 3-0. Nya tag på onsdag.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Saik - VLH 26/12 2022 kl.18.00

Inläggav Varanen » tis dec 27, 2022 11:31 am

Positivt igår var lagets inställning. De krigade på bra och spelade tight. Saik är seriens bästa offensiva lag och skapade inte jättemycket innan 1-0. Synd att vi har några alibi-spelare, eller rättare sagt spelare som inte har kunnandet för ett topp-lag i SHL. Hoppas chiefen agerar, Ju tidigare vi får in de nya pjäserna desto snabbare får vi in de i "tänket".

Faxa på!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster