VLH - ÖHK 27/10 1900

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav vlk » tor okt 27, 2022 8:51 pm

86 och 89 inne igen med Kellman.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav Svartvadet » tor okt 27, 2022 8:52 pm

Vi är totalt utmanövererade ikväll!

Bara lyfta på hatten, vi hotar inte ens lite
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav bratsson » tor okt 27, 2022 8:54 pm

bratsson skrev:Är det inte alltid Örebro som skadar någon av våra spelare?
Tror Bengtsson ligger illa till.

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
Nehe, Kellman blev det

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 27, 2022 8:56 pm

Vafan. Noll skott på mig i sista när vi jagar. Kommer vi inte in i zon dumpa på målvakt och börja med tekning.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav vlk » tor okt 27, 2022 8:57 pm

Inte ett skott på mål i tredje


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav Dysterqvist » tor okt 27, 2022 8:58 pm

Det var länge sedan Växjö hadde lika osynkade anfallare som nu , otroligt fel tajmade i byte efter byte . Vad har hänt med Glenn?
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav Stupet » tor okt 27, 2022 8:58 pm

Det är pinsamt vad dålig offensiven är. Bara att erkänna att Henrik Evertssons så kallade spets denna säsongen är totalt jävla värdelösa!! Både Glenn, Jayden, Sexton och dansken är fullständigt under isen. Ingen av dom är någon spetsspelare. Totalt osynliga i match efter match. Bättre att bänka samtliga och plocka in juniorer istället. Kan ju knappast bli sämre.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav vlk » tor okt 27, 2022 9:01 pm

Stupet skrev:Det är pinsamt vad dålig offensiven är. Bara att erkänna att Henrik Evertssons så kallade spets denna säsongen är totalt jävla värdelösa!! Både Glenn, Jayden, Sexton och dansken är fullständigt under isen. Ingen av dom är någon spetsspelare. Totalt osynliga i match efter match. Bättre att bänka samtliga och plocka in juniorer istället. Kan ju knappast bli sämre.
Instämmer, det är smärtsamt att se dem


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav vlk » tor okt 27, 2022 9:23 pm

Det är ingen mening för Jörgen att hänga ut sina sk toppforwards mer. Det tjänar inget till. Dom är inte bättre helt enkelt. Det blir bara värre att skälla mer. 37, 15, 86 och 89 är helt enkelt inga offensiva spjutspetsar i SHL, som är en speciell liga att vara bra i. Det är nog rätt uppenbart nu. Man måste vara spetsig, men också hålla en viss lägstanivå i defensiven.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Senast redigerad av vlk tor okt 27, 2022 9:34 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav Kloker » tor okt 27, 2022 9:29 pm

Henrik Evertsson. Vilken klippa! Han och hans DYRA nyförvärv borde starta en egen liga. Bedrövligt!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 27, 2022 9:44 pm

Fast idag tycker jag det var mer en kollektiv kollaps och ingen var väl egentligen riktigt bra. Josefsson och Cooper får godkänt. Vi förlorade mot ett bättre lag. Fler måste slå sin gubbe.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav Towen » tor okt 27, 2022 9:50 pm

Och det verkar inte finnas vare sig klass att värva eller kosing att värva för - till UPPGRADERAD version av Lakers 2022/23. SNUSTORRT på ryktesfronten.

Den största spelarnyheten i november blir väl att Hugo G är klar för ny klubb.. :(

Positivt idag: Vi gör mål. Ett forwardsmål. Hoppas man sparar pucken som minne..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav bratsson » tor okt 27, 2022 9:55 pm

Fast Örebro var bra idag. Backar hem med allt och dumpar ut och går framåt när tillfälle ges.
Och så har dom folk som kan göra mål när tillfälle ges.
Enkel men effektiv hockey

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav Stupet » tor okt 27, 2022 9:58 pm

Jämför Växjös 2 toppkjedjor med Oskarshamns toppkjedjor. Det är som natt och dag. Evertssons dyra spjutspetsar håller just nu inte änns Hockeyallsvensk nivå.
Man kan oxå jämföra med Oskarshamn igen. Rögle hade 5-3 med 9 min kvar då kliver Oskarshamns spjutspets fram och vänder matchen till vinst för IK. Där är skillnaden. Oskarshamn har verkligen ett par spjutspetar som leverar VARJE kväll även om dom tappar rent kollektivt så kliver spetsen fram. Här kliver aldrig den så kallade spetsen fram. Sexton har inte gjort mål sen en månad tillbaka. Jayden, Sexton och dansken har tillsammans gjort 16 poäng på 14 matcher. Soumela i Oskarshamn har ensam gjort 20 poäng. Skillnad på så kallad spets och äkta spets.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav Stupet » tor okt 27, 2022 10:10 pm

Den bästa poängplockaren på forwardsidan i Växjö är Kellman. Han och Ty Rattie i Linköping ligger sist av alla som toppar sina interna poängligor på totalt 8 poäng. Och 38 forwards har gjort fler poäng än vad vår topplirare har gjort.
Tar vi istället han som skulle ersätta Gynge. Nämligen spjutspetsen Dan Sexton så är det hela 87 forwards i ligan som har gjort fler poäng än Sexton. Man kan nog säga att Evertssons nyförvärvade spjutspetsar just nu är en fullständig flopp.
Senast redigerad av Stupet tor okt 27, 2022 10:18 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav vlk » tor okt 27, 2022 10:17 pm

Vi behöver inte överbevisa någon om att våra sk toppforwards inte duger. Det är uppenbart. Hoppas bara Evertsson kan göra en del rockader och få bort något och in med riktig spets. Det är inte lätt med KHL stängt samt Schweiz har fyllt sina kvoter.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 27, 2022 10:41 pm

Tror att en ny forward kommer in.
Gillar stjernborg men tycker inte han fått till det som jag trodde plus att han kommer lägga både tid och tanke på jvm. Även om Rosén inte gjort så mycket poäng saknas han direkt när han är borta. Även Lundberg till viss del. En match som idag kan Lundberg var riktigt nyttig för han har både kraft och styrka att flytta Örebrobackar framför mål.
Hur bra Kalle är återstår att se men tycker följande ger alla linor ungefär samma mix av spelartyper vilket borde visa sig.

Jayden Rosen Glenn
Rieder Kellman NY(ågren)
Sexton Kossila Lundberg
Nilsson Josefsson Hugo
Ågren
Stjernborg
Dansken


Det viktiga är att vi hittar en balans där tre av fyra linor skapar tryck och turas om att göra poäng.
Ny och Jayden kan byta plats också beroende på vad det är för spelare. Ågren utanför.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav steve_saviano_theking » fre okt 28, 2022 6:59 am

StenhårtSlagskott skrev:Tror att en ny forward kommer in.
Gillar stjernborg men tycker inte han fått till det som jag trodde plus att han kommer lägga både tid och tanke på jvm. Även om Rosén inte gjort så mycket poäng saknas han direkt när han är borta. Även Lundberg till viss del. En match som idag kan Lundberg var riktigt nyttig för han har både kraft och styrka att flytta Örebrobackar framför mål.
Hur bra Kalle är återstår att se men tycker följande ger alla linor ungefär samma mix av spelartyper vilket borde visa sig.

Jayden Rosen Glenn
Rieder Kellman NY(ågren)
Sexton Kossila Lundberg
Nilsson Josefsson Hugo
Ågren
Stjernborg
Dansken


Det viktiga är att vi hittar en balans där tre av fyra linor skapar tryck och turas om att göra poäng.
Ny och Jayden kan byta plats också beroende på vad det är för spelare. Ågren utanför.


Med tanke på att vår ekonomi är extremt ansträngd pga elkrisen och även pga valutaläget så har vi helt enkelt inte råd att värva spets. Det blir mycket dyrare för oss att värva utländska spetsar när kronan är så svag. Den enda möjlighet jag kan se är att vi lyckas locka hem någon svensk som får ett långt kontrakt som börjar bli väl betalt först nästa säsong. Men i princip alla bra svenskar drar ju till Schweiz och märkligt nog även KHL.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav Dysterqvist » fre okt 28, 2022 7:24 am

Att det saknades tre spelare vid start och fem när matchen avslutades påverkar spelet men skönt någonstans ändå att höra Jönsson säga att det inte var någon ursäkt för förlusten .

Samtliga forwards nyförvärv är bleka ja faktiskt riktiga floppar så här långt , detta ihop med att förväntade topp spelare som Rosén , Glenn G och Kellman inte alls har kommit upp i nivå gör att anfallet nästan helt saknar spetts och kraft. Det rycktas ju att Rögle drar i Glenn kanske är han redan där mentalt , det går knappt känna igen honom . Kellman trodde jag skulle bli esset i leken efter sina fina innsatser i våras med Tre kronor , men nu är han nästan lika blek som när han kom förra året .

När Örebro kastade in Abols , Blohmé eller Emil Larsson blev det farligt varje gång , det är tre forwards som naglar sig fast i offensiv zon ock som har förmågan att avgöra matcher . All heder åt Ludde , Josen och Hugo som är Växjös vassaste vapen men dom har inte samma offensiva kvaliteter som Örebros vassaste knivar i lådan . Josens avslut är skrattretande , men det är inte där han har sina främsta kvaliteter . Måsste ändå ge honom cred för att han ändå lyckas komma till bra lägen , det är mer än man kan säga om Halbgewaks , Sexton och Blichfelt. Händer inte mycket där inte.

87 forwards i ligan alltså som är bättre änn Växjös främsta . Har det någonsin sett sämre ut framåt ? Jag tror inte det . Miracle on ice att laget ändå ligger fyra i tabellen , men plocka bort ett par bra backar så ser det ut som igår 1 skott på mål på nästan hela sista perioden när laget ska försöka jaga ikapp :bash:

EN ny forward kommer inte göra stor skillnad , inte om Växjö ska ha med den absoluta toppen att göra . Sex nya hade nog passat bättre . Vet knappt om jag vill se en ny forward , känns som Evertsson helt har tappat det , kan bli ännu mer pengar rätt ner i Växjösjön .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav Svartvadet » fre okt 28, 2022 8:44 am

Jag saknar väl egentligen lite känslan av: jaga talanger/kolla vad vi har i egna leden.

Det man kan konstatera är att Joel Svensson är minst lika bra som Dansken - men han skjuter inte lika mkt. Blichfeld får sina poäng lite på medstuds.

Hurtig är klart bättre än Krupic. Kan inte förstå mig på Krupic-kontraktet alls, hans skridskoåkning är absolut inte SHL-klass.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: VLH - ÖHK 27/10 1900

Inläggav Person » fre okt 28, 2022 9:40 am

Svartvadet skrev:Jag saknar väl egentligen lite känslan av: jaga talanger/kolla vad vi har i egna leden.

Det man kan konstatera är att Joel Svensson är minst lika bra som Dansken - men han skjuter inte lika mkt. Blichfeld får sina poäng lite på medstuds.

Hurtig är klart bättre än Krupic. Kan inte förstå mig på Krupic-kontraktet alls, hans skridskoåkning är absolut inte SHL-klass.
Krupic påminner om Bohm, inte SHL-mässing. Bohm fyllde dock en funktion och hade fysiken. Krupic är något bättre med puck men är trots det ändå vår sämsta back med puck. Så håller med dig Svartvadet, totalt obegripligt kontrakt.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Daste och 19 gäster