HV - VLH 22/10 kl.18.00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav steve_saviano_theking » lör okt 22, 2022 8:12 pm

vlk skrev:
steve_saviano_theking skrev:Tur att Evertsson skickade Gynge och värvade Sexton, eller vad säger du Härmapan? Kanske kan vara kul att prova på att vara kritisk en gång?
Jo, Gynge går ju som tåget i aik [emoji23]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Jag tror inte att han hade varit sämre en Sexton här, fast det hade väl knappt någon av oss här inne varit heller, han håller ju knappt korpen-nivå i många matcher.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav Dysterqvist » lör okt 22, 2022 8:20 pm

vlk skrev:Dan Sexton måste vara århundradets floppvärvning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

En av dom , Evertsson har hafft några riktiga bottennapp , Julius Junttilla till exempel.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 22, 2022 8:23 pm

Vilket haveri!

Hem och hitta suget. Det här håller inte!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav Ettan » lör okt 22, 2022 8:24 pm

Vi skulle spelat utan målvakt från början. Hade nog blivit typ 6-7
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 216
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav Härmapan » lör okt 22, 2022 8:25 pm

steve_saviano_theking skrev:Tur att Evertsson skickade Gynge och värvade Sexton, eller vad säger du Härmapan? Kanske kan vara kul att prova på att vara kritisk en gång?
Har vi ett bet eller?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav steve_saviano_theking » lör okt 22, 2022 8:26 pm

Vi kan nog vara ganska säkra på att saker och ting kommer att hända efter detta bottennappet, vad tror ni andra? Jag hoppas på Blichfeld, Halbgewachs, Sexton och Kellman ut. Även om den sist nämnda nog är omöjlig att kicka pga långt och dyrt kontrakt. Jag hoppas på lite kilon, kämpaglöd och målskytte in.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav Dysterqvist » lör okt 22, 2022 8:32 pm

Hur mycket el kann en träningscykel generera ? Borde vara 7-8 stycken som kommer gå varma efter detta haveriet .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav Stupet » lör okt 22, 2022 8:33 pm

Jadu Blichfeldt och Sexton gör inte många rätt. Men det är ju bara att kolla statistiken från de gångna året att förstå att Sexton är på nedgång och att Blichfeldt med sina -47 säger en hel del. Det konstiga är att Evertsson inte verkar se detta.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav Stupet » lör okt 22, 2022 8:53 pm

Det säger ju en del när dina 3 toppspelare poängmässigt är backar och toppforwards inte änns är i närheten.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav PutteA » lör okt 22, 2022 8:56 pm

Jag tror ett stort problem just nu är att JJ inte har råd att sätta nån av toppspelarna på läktaren. Vi har ingen konkurrens. Är det nått spelare vill så är det att spela så mycket som möjligt. Och när dom vet att dom kommer att få spela oavsett så tappar du med automatik den där viktiga edgen. Vi behöver få in Rieder och Kossila samt ytterligare nån för att sätta press och öka konkurrensen. Vi märker nu att det inte håller att backarna och våra defensiva enheter ska dra hela lasset. Jag håller med Kloker faktiskt, trot om ni vill [emoji6], detta är Evertssons fel. En svag rekrytering när det gäller fw sidan. Man rekryterar in skadade spelare som ger en tunnare och i det stora hela en svagare och känsligare trupp.

Min känsla är och har varit hela tiden att vi överpresterat lite inledningsvis vilket först och främst beror på att vi har ligans offensivt bästa backuppsättning, samt en 3 och 4 lina som håller upp ett stort spel. Att våra ledande spelare just nu heter Ludvig Nilsson, Hugo Gustafsson, Martin Lundberg är högst anmärkningsvärt.

Visst vi kan skylla på att HV71 har tur och gör mål på allt. Men jag tycker samtidigt att man ska kolla på dom målen en gång till. Då inser man två saker. 1. HV71 är rejält påkopplade och hugger när läge ges. 2. Och lägena dom får är ju vi själva medproducenter till. Antingen ger vi bort puckarna, eller spelare vi för långsamt och blir söndercheckade eller har vi en sista utpost som inte tar det som han borde ta.

Jag tror egentligen att JJ hade velat gå ner på 2 kedjor idag om det fysiskt hade varit möjligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav steve_saviano_theking » lör okt 22, 2022 9:07 pm

Det är synd att de sjuka elpriserna inte tillåter Evertsson att rätta till det han ställt till med. Vi kommer få köra med denna truppen, jag blir inte förvånad om vi kommer bli tvingade att göra den ännu tunnare… Tyvärr! :cry:
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav Overkill » lör okt 22, 2022 9:44 pm

In med några juniorer och sätt några sk toppspelare på läktaren :arrow:
Ingen minns en fegis!
Användarvisningsbild
Overkill
Forumamatör
 
Inlägg: 199
Blev medlem: tor nov 30, 2017 11:21 pm
Ort: Växjö

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav steve_saviano_theking » lör okt 22, 2022 9:53 pm

Overkill skrev:In med några juniorer och sätt några sk toppspelare på läktaren :arrow:


Det hade nog inte blivit sämre! :clappy: :clappy:

Det är nog det enda vi har råd med.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav steve_saviano_theking » lör okt 22, 2022 9:59 pm

Jag kanske ska tillägga att det är spekulation/rykten från min sida att ekonomin inte tillåter några som helst utsvävningar. Jag har inte fakta, men 1+1 osv….
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav Person » lör okt 22, 2022 10:18 pm

steve_saviano_theking skrev:Vi kan nog vara ganska säkra på att saker och ting kommer att hända efter detta bottennappet, vad tror ni andra? Jag hoppas på Blichfeld, Halbgewachs, Sexton och Kellman ut. Även om den sist nämnda nog är omöjlig att kicka pga långt och dyrt kontrakt. Jag hoppas på lite kilon, kämpaglöd och målskytte in.
Kellman bidrar väl ändå med tio gånger mer än Rosén i dagsläget.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav steve_saviano_theking » lör okt 22, 2022 10:27 pm

Person skrev:
steve_saviano_theking skrev:Vi kan nog vara ganska säkra på att saker och ting kommer att hända efter detta bottennappet, vad tror ni andra? Jag hoppas på Blichfeld, Halbgewachs, Sexton och Kellman ut. Även om den sist nämnda nog är omöjlig att kicka pga långt och dyrt kontrakt. Jag hoppas på lite kilon, kämpaglöd och målskytte in.
Kellman bidrar väl ändå med tio gånger mer än Rosén i dagsläget.


Det har du i och för sig rätt i, men jag tror mer på Rosén än Kellman i kvalet, där tror jag Roséns rutin kan vara viktig!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 22, 2022 10:37 pm

Kan bara hoppas det är en väckarklocka och att truppen sluter upp. Kommande vecka har vi alla toppkonkurrenterna Skellefteå, Örebro och Färjestad. Ska det bli poäng där krävs helt annan inställning. 0 poäng där och vi gör Hv och Iko sällskap i botten ganska snart.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav bratsson » lör okt 22, 2022 10:48 pm

Kan vi inte alla i det här rummet sjunga "We shall overcome..." Och lugna ner oss lite.

Aldrig att vi kommer åka ur den här serien med den backsida vi har.
Och aldrig att vi kommer vinna guld med den forwardsida vi har.

Kan vi inte bara förlika oss med att det är nästa år med Dennis och Holmberg och Karlström vi kommer ta guld och i år får vi titta på de andra storsatsande lagen?

hV71 har säkert 10 miljoner mer i budget än vad vi har.

Ingen kommer att rå på Färjestad i år igen vilket som.

Bara släpp allt och njut [emoji16]

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav Dysterqvist » lör okt 22, 2022 11:05 pm

Serieledare till för bara några timmar sedan , nu tre poäng efter serieledarna Örebro som har en match mer spelad . HV fortfarande jumbo , det syntes inte på isen idag men jag hadde inte velat byta med dom , den saken är klar . Detta var en skit insatts och det lär ske förändringar på forwardsidan om inte dom förväntade stjärnorna levererar . Halbgewachs tar Modo och dansken hamnar i DEL eller nåt , sen vips finns det pengar till att få in lite bättre kräm . Som nån skrev innan kommer det inte räcka till nåt guld ändå , FBK och ett par tre lag till är alldäles för bra , men en det förhoppningsvis kan man få in ett par spelare som kommer peaka NÄSTA säsong , det magiska Tredje året :idea:
Kossila , Rieder och Bengtsson borta idag , tre toppspelare . Tre Bra äss i rockärmen för Jönsson att hala fram så småningom.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav Towen » sön okt 23, 2022 12:51 am

Vi tar guld vart TREDJE år. Finns ingen anledning att ändra på den vanan. Se på Frölunda. De betalar multum för att få fram klubbloggor som påminner om TREDJE RIKET :P

# Du är så dåligt tränad Roger.


Positivt 1: Vi gör två mål idag utan BENGTSSON.

Positivt 2: Det är TONVIS med hockey kvar att spela om.

Sen, en viktig observation: Ja, många av oss är besvikna på 'Chief' nu -MEN - Vi har inte en passiv sportchef. Det kommer hända saker.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav venomizer » sön okt 23, 2022 9:00 am

Towen skrev:Vi tar guld vart TREDJE år. Finns ingen anledning att ändra på den vanan. Se på Frölunda. De betalar multum för att få fram klubbloggor som påminner om TREDJE RIKET :P

# Du är så dåligt tränad Roger.


Positivt 1: Vi gör två mål idag utan BENGTSSON.

Positivt 2: Det är TONVIS med hockey kvar att spela om.

Sen, en viktig observation: Ja, många av oss är besvikna på 'Chief' nu -MEN - Vi har inte en passiv sportchef. Det kommer hända saker.


Så tänker jag också, och det sista har bevisats så många gånger. Evert ser det vi ser under säsongen åtminstone och agerar alltid. Sen är det inte så lätt att få in rätt spelare när man håller hårt i pengarna samtidigt. Men långsiktigt ska det ju vara en fördel för företaget Lakers.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav MalZon » sön okt 23, 2022 11:00 am

Lundberg stängs av 3 matcher.
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: HV - VLH 22/10 kl.18.00

Inläggav Härmapan » lör nov 05, 2022 7:27 pm

Härmapan skrev:
steve_saviano_theking skrev:Om några omgångar är vi på kvalplats, vem sätter emot?
Jag - vad sätter vi? 50 000 på att vi inte är på kvalplats om några omgångar!
Är du med?
Hur många är ”några omgångar”???
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster