FHC - VLH 2022-09-27

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: FHC - VLH 2022-09-27

Inläggav Towen » ons sep 28, 2022 12:17 am

Besvikelsen gör att man så gärna vill generalsåga för hela säsongen. Vi var bleka idag. Men jag tycker inte Frölunda imponerar heller. Frölunda som nyss fick stryk hemma av samma Timrå vi nyss körde över..
Prestationen blandas friskt i många lag. Jag ger det gärna en full vända, 12-15 matcher innan jag sorterar upp och ner i tabellen.

Det syns att #15, S-E-X-T-O-N(!) är teknisk när han vill. Glimrar till. Men i hans roll är det ändå bara poängen som räknas.

Och VAAR är PODEIN?? Han som går in och bara frenetiskt kör och smäller på - och får med sig HELA laget när vi ser loja och baktunga ut. En pjäs som gjort skillnad ikväll.

Min oro är lite om elpriser och dyl i vinter innebär att vi får mindre pung än brukligt och beräknat att fräscha upp roostern med. Kan suga pung..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: FHC - VLH 2022-09-27

Inläggav Dysterqvist » ons sep 28, 2022 8:49 am

Visst svänger det i resultaten men jag tycker nog att Frölunda imponerar , dom spelar med en helt annan fart och pondus än många lag däribland Växjö . Timrå vann där i premmiären ja , men skotten slutade 36-18 långa stunder spel mot ett mål . Timrå har värvat in spetts för att avgöra matcher , stjäla poäng här ock där . Det var precis vad som hände.
Vad har Evertsson värvat för spetts ?

För några år sedan var Växjö ett topplag , en maskin där bottenlagen fick hoppas stjäla poäng av med hjälp av enskilda spelares skicklighet ,spetts . Nu är Växjö själva ett mitten / botten lag som ska försöka sno åt sig poäng här ock där. I år kommer det bli svårt tror jag , många lag har rustat hårt sammtidigt som Växjö väl inte direkt har plockat på sig några superstjärnor . Dom som ska göra poäng kommer göra lite poäng här och där men dom är inte speciellt delaktiga i spelet , blekt och slätstruket i inledningen i alla fall . Halbgewachs gjorde sin bästa match sa Jönsson , kanske det men han syntes inte mycket ändå . Jag har tippat Växjö 12a , med detta poängsnittet lär dom inte äns klara av det.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: FHC - VLH 2022-09-27

Inläggav bratsson » ons sep 28, 2022 9:59 am

Ja jag är förvånad att så många höjer laget till skyarna efter att ha vunnit mot Timrå? Har vi hamnar så lågt ner att en vinst mot Timrå manar till bubbel och Stortorget? [emoji28]



Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: FHC - VLH 2022-09-27

Inläggav Aleks » ons sep 28, 2022 5:37 pm

Nu var det visserligen längesedan man kände sig alltför nöjd efter ett bortamöte mot Frölunda, det är verkligen vårt boogie-lag som vi aldrig kommer åt i Scandinavium. Inför matchen kände jag ändå visst hopp med den spelskickliga backsida som vi besitter. Men allt måste ju göras i högre fart!! Annars spelar det inte någon roll hur spelskicklig du är. I år har vi helt klart de tyngsta namnen på backsidan, de måste prestera även offensivt där vi saknar lite tyngd bland forwards.

Ett litet hopp på forwardsidan är om Reider och Kossila kan komma in som "nyförvärv" lite senare och spetsa till ett grundspel som förhoppningsvis har satt sig.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: FHC - VLH 2022-09-27

Inläggav bratsson » ons sep 28, 2022 6:04 pm

Ska kolla Oskarshamn - Frölunda imorgon och se om deras "spela in till någon i mitten framför eget mål" löser Frölundas presspel istället för att få den vidare via sarg.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: noneedforaname och 17 gäster