VLH - TIK 2022-09-24

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav Varanen » fre sep 23, 2022 4:31 pm

Gött med hemmamatch. Dags att ta hem säsongens första vinst. Honhunden har börjat kaxigt, men nu är det plats! :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav steve_saviano_theking » fre sep 23, 2022 6:42 pm

Det känns som att vi inte ska hoppas på för mycket i denna matchen. Timrå kommer flyga fram, och det kommer se ut som att vi har skridskorna fulla av bly, tror jag, tyvärr.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav Dansun » fre sep 23, 2022 7:37 pm

Tror att Timrå måste va ruskigt bra för att slå oss imorgon.
Laget kommer vara riktigt revanschsuget och hemmapremiär på det gör att jag tror att vi ror hem 3 pinnar.
Kom igen nu Lakers!!!
Dansun
Forumamatör
 
Inlägg: 16
Blev medlem: lör jan 23, 2021 10:27 pm

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav StenhårtSlagskott » fre sep 23, 2022 7:58 pm

Alla till Vida för tre poäng och hylla Sam.

Elias Pettersson är bäst i familjen :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav Dysterqvist » fre sep 23, 2022 8:00 pm

Det känns helt absurt att man som Växjö supporter ska sitta och ha ångest redan efter två omgångar , dessutom mot Timrå av alla lag . Men där är jag nu , det blir en lång vinter .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav Stupet » fre sep 23, 2022 9:05 pm

Är inte heller sådär jätte hundra på att vi plockar någon poäng imon även att vi har hemmapremiär. Ska vi plocka ens 1 pinne så måste hela 1:a och 2:a linan upp i nivå något enormt och det har vi inte sett mycket av i de första 2 matcherna.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav Towen » fre sep 23, 2022 9:31 pm

Det spelar då ingen roll att vi kontrakterar spelande backar - när vi värvar forwards som inte vill spela alls.

Det tar emot att säga det, men medelmåttorna från Medelpad är favoriter imorgon: Bättre spets (uppenbarligen), bättre självförtroende (evidently), har hausse (titta i tabellen).

Mitt hopp imorgon, står till att:

♡ LAGET SPELAR FÖR ATT HYLLA SAM ♡

Då slår vi alla lag i den här ligan. När vi minns vilka vi är..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav vlk » fre sep 23, 2022 11:09 pm

Larmi står igen ..


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav Dysterqvist » lör sep 24, 2022 1:07 am

Vet inte om jag någonsinn sett en enda tema match med Växjö där dom vunnit . Känns som att varje gång dom hittat på nåt slags tema till exempel enkronasmatch , 10 årsjubileum osv så har spelet skitit sig . Hoppas det äntligen blir vinst . ”Festen kom av sig” den rubriken har man sett ett antal gånger. Det värkar vara med temamatcher som med premiärer.

”Målvakterna kommer vara mycket bättre i år pga vi har bättre backar , dom kommer få mer hjälp av försvaret” vet inte hur många gånger jag sett detta nämnas här inne men hittills är det väll snarare tvärtom? Larmi utsöndrar osäkerhet men han får också noll hjälp av försvaret , IkO och framförallt FBK fick åka in och skymma med både en och två spelare vid nästan varje skott . Växjö är helt rökta imorrn om man inte kan få bort detta . Timrås målvakt 95 i räddningsprocent hitills, Larmi 89.

En sak till:Kalle Kossila är välldigt efterlängtad . Vad är status där? Var han så pass skadad redan när han värvades då fattar jag verkligen ingenting av den värvningen. Han pressenterades först av alla , kändes som detta var en spelare Växjö verkligen haft koll på. Ska han spela nästa år eller? Bäst spelare i HA kanske.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 24, 2022 8:05 am

vlk skrev:Larmi står igen ..


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Lite synd tycker jag. Inte för att Larmi varit dålig utan för att det handlar om att vinna hockeymatcher. Känns som att Jörgen har pratat med målvakterna och sagt att Larmi är etta.
Åhman tycker jag alltid har vuxit med rollen i Växjö. Han har alltid varit tvåa på pappret men har alltid successivt spelat till sig förstaspraden. Jag hade spelar Åhman idag.
Men sedan kan det också vara så att jörgen och målvakterna har bestämt att de kör tre fyra matcher var i början för att komma in i det även om det är mer troligt att Larmi är uttalade etta.

Dysterqcist. Jag är en av de som sagt att målvakterna kommer vara bättre och tittar du på matcherna så har de också det. Nu är det lite få match men målvakt har varit minsta problemet trots att laget släppt något mål mer än önskvärt.

Som jag ser set måste backarna och forwards ligga mer rätt. Käka puck. Ta rygg på lundberg som får pucken på sig, till sig i egen zon. Bryr mig inte i om Dansken inte gör mycket mål inledningsvis men käkar han inte puck i försvaret så blir jag beaviken. Det är lättast och effektivast att forwards förhindrar mål då de oftast är närmast pucken när moståndrna anfallar skjuter.

Sedan har vi mycket zontid men tycker inte försvararna träffat mål och forwards är inte framför mål när puckarna väl kommer mot mål. Syncen där måste vli bättre för att inte få spelvändnngar.

Tycker det är framför målen vi har varit lite svagare än motståndarna och förlorat matcherna.

Sedan kan man som smålandsposten och många här tycka att målvakterna varit dåliga för att stoppa puckar är deras uppgift. Men då tycker jag man gör det väldigt lätt för sig och glömmer att titta på skott emot eller hur spelet ser ut i övrigt.

Puckkäkandet måste upp en nivå och vi kan aldrig vinna matcher om motståndarna käkar mer puck. Ställ fram lite pucko att skölja ner det med efter matchen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav steve_saviano_theking » lör sep 24, 2022 8:37 am

Dysterqvist skrev:Vet inte om jag någonsinn sett en enda tema match med Växjö där dom vunnit . Känns som att varje gång dom hittat på nåt slags tema till exempel enkronasmatch , 10 årsjubileum osv så har spelet skitit sig . Hoppas det äntligen blir vinst . ”Festen kom av sig” den rubriken har man sett ett antal gånger. Det värkar vara med temamatcher som med premiärer.

”Målvakterna kommer vara mycket bättre i år pga vi har bättre backar , dom kommer få mer hjälp av försvaret” vet inte hur många gånger jag sett detta nämnas här inne men hittills är det väll snarare tvärtom? Larmi utsöndrar osäkerhet men han får också noll hjälp av försvaret , IkO och framförallt FBK fick åka in och skymma med både en och två spelare vid nästan varje skott . Växjö är helt rökta imorrn om man inte kan få bort detta . Timrås målvakt 95 i räddningsprocent hitills, Larmi 89.

En sak till:Kalle Kossila är välldigt efterlängtad . Vad är status där? Var han så pass skadad redan när han värvades då fattar jag verkligen ingenting av den värvningen. Han pressenterades först av alla , kändes som detta var en spelare Växjö verkligen haft koll på. Ska han spela nästa år eller? Bäst spelare i HA kanske.



Riktigt synd att man chansade med Kossila som inte verkar komma till spel alls, nu kan vi ju inte heller värva något heller med tanke på elkrisen. Det håller ju tyvärr inte riktigt att be kommunen om pengar och sen värva en dyr ersättare till Kossila, det är bara att bita i det sura äpplet.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav Varanen » lör sep 24, 2022 11:11 am

Hal är redan ersättare för Kossila.

Har vi redan gett upp säsongen? Är allting kört? Har Kulturen vunnit?

Kom igen! Om detta nu är sista SHL-säsongen så bör vi njuta av den.

Min personliga uppfattning är att vi kan kriga om en topp6 med detta laget. Och något annat förväntade jag mig inte.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav Stupet » lör sep 24, 2022 12:06 pm

Är det så att Kossila är borta resten av säsongen så är det nog fan dags att kolla över scoutingen i klubben. För den verkar vara totalt värdelös.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav vlk » lör sep 24, 2022 12:29 pm

StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:Larmi står igen ..


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Lite synd tycker jag. Inte för att Larmi varit dålig utan för att det handlar om att vinna hockeymatcher. Känns som att Jörgen har pratat med målvakterna och sagt att Larmi är etta.
Åhman tycker jag alltid har vuxit med rollen i Växjö. Han har alltid varit tvåa på pappret men har alltid successivt spelat till sig förstaspraden. Jag hade spelar Åhman idag.
Men sedan kan det också vara så att jörgen och målvakterna har bestämt att de kör tre fyra matcher var i början för att komma in i det även om det är mer troligt att Larmi är uttalade etta.

Dysterqcist. Jag är en av de som sagt att målvakterna kommer vara bättre och tittar du på matcherna så har de också det. Nu är det lite få match men målvakt har varit minsta problemet trots att laget släppt något mål mer än önskvärt.

Som jag ser set måste backarna och forwards ligga mer rätt. Käka puck. Ta rygg på lundberg som får pucken på sig, till sig i egen zon. Bryr mig inte i om Dansken inte gör mycket mål inledningsvis men käkar han inte puck i försvaret så blir jag beaviken. Det är lättast och effektivast att forwards förhindrar mål då de oftast är närmast pucken när moståndrna anfallar skjuter.

Sedan har vi mycket zontid men tycker inte försvararna träffat mål och forwards är inte framför mål när puckarna väl kommer mot mål. Syncen där måste vli bättre för att inte få spelvändnngar.

Tycker det är framför målen vi har varit lite svagare än motståndarna och förlorat matcherna.

Sedan kan man som smålandsposten och många här tycka att målvakterna varit dåliga för att stoppa puckar är deras uppgift. Men då tycker jag man gör det väldigt lätt för sig och glömmer att titta på skott emot eller hur spelet ser ut i övrigt.

Puckkäkandet måste upp en nivå och vi kan aldrig vinna matcher om motståndarna käkar mer puck. Ställ fram lite pucko att skölja ner det med efter matchen.
Jo, det är just pågrund av att Larmi inte hållit måttet som Åman måste in. Man har rätt att kräva mer av en målvakt i SHL än vad han visat både denna och förra säsongen


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav bratsson » lör sep 24, 2022 1:11 pm

Vad kan vi slå fast med Jürgen som coach?
Han är ännu mindre ändringsbenägenn Sam.
Sam hade ställt Åhman den här matchen alla dar i veckan.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav Varanen » lör sep 24, 2022 1:20 pm

Jag tror, precis som Svartvadet, att Larmis spelstil påverkar hur man uppfattar honom. Den sk saltstod-stilen har dominerat så länge att allt som avviker anses som dåligt. Lite samma som Källgren råkade ut för även om han hade mer av den gamla stilen kvar. En mer aktiv MV-stil där man står upp längre är på inkommande.

Med det sagt så hade givetvis Larmi kunnat göra flera ingripanden bättre, precis som backarna framför eget mål eller forwardsen i markeringen/skottäcket. Absolut är det så.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 24, 2022 1:54 pm

Vet inte det. Målvaktens spelstil spelar ingen roll för mig. Men lagets prestation gör. Vissa tycker att målvakterna inte håller. Men då kan man lika gärna säga att anfallarna inte håller. Hade de gjort ett mål mer i varje match hade vi haft minst en seger, kanske två. Då hade pratet om Larmi varit mer sansat.

Men jag hade hellre sett Åhman idag som jag motiverade innan. Nu gäller det att ta poäng och någonstans där har laget inte levererat. Då är det läge att byta.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav Dysterqvist » lör sep 24, 2022 2:00 pm

StenhårtSlagskott skrev:Vet inte det. Målvaktens spelstil spelar ingen roll för mig. Men lagets prestation gör. Vissa tycker att målvakterna inte håller. Men då kan man lika gärna säga att anfallarna inte håller. Hade de gjort ett mål mer i varje match hade vi haft minst en seger, kanske två. Då hade pratet om Larmi varit mer sansat.

Men jag hade hellre sett Åhman idag som jag motiverade innan. Nu gäller det att ta poäng och någonstans där har laget inte levererat. Då är det läge att byta.


Det gör dom inte heller , ingen import har visat någon större edge .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 24, 2022 2:11 pm

Dysterqvist skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Vet inte det. Målvaktens spelstil spelar ingen roll för mig. Men lagets prestation gör. Vissa tycker att målvakterna inte håller. Men då kan man lika gärna säga att anfallarna inte håller. Hade de gjort ett mål mer i varje match hade vi haft minst en seger, kanske två. Då hade pratet om Larmi varit mer sansat.

Men jag hade hellre sett Åhman idag som jag motiverade innan. Nu gäller det att ta poäng och någonstans där har laget inte levererat
. Då är det läge att byta.


Det gör dom inte heller , ingen import har visat någon större edge .


Bättre än så kan du. Du håller ju samma låga nivå.

Sexton har varit bra och halvmänniskan har också varit bra. Cooper har varit bra även om han är back.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav Härmapan » lör sep 24, 2022 4:00 pm

Stupet skrev:Är det så att Kossila är borta resten av säsongen så är det nog fan dags att kolla över scoutingen i klubben. För den verkar vara totalt värdelös.
Ja, jag hörde att Larmi förväntas vara skadad hela 2020-talet…

Ofattbart dålig scouting!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 24, 2022 5:05 pm

Just nu ligger vi sist. Behövs en vinst ikväll :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav Svartvadet » lör sep 24, 2022 5:14 pm

Första gången på länga jag har känslan: "Det kan gå hur som helst ikväll"

Inget skulle förvåna mig. Vinst 7-0, förslut 0-7, 0-0, 3-3... Otroligt oklart.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav bratsson » lör sep 24, 2022 5:24 pm

Gott med Bengtsson tillbaka.
Gott med Ågren lite högre upp.
Gott med Hugo får speltid

Surt att Larmi står


Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav Kloker » lör sep 24, 2022 5:25 pm

Jag hoppas och förväntar mig tre poäng. Men gud förbannat den som kritiserar Henrik Evertsson och hans värvningar. Försäsongen och de inledande seriematcherna har inte sett bra ut. Torsk-på-Tallin-värvningarna talar sitt tydliga språk - men utan ifrågasättning ifrån styrelsen.

Var är den defensiva knytnävsslagpondusen som är så jävla viktig (melart, welch)? Offensiven och målvaktssidan ska vi inte bara prata om.

Ett jävla snålbygge. Blir det inte tre poäng i afton så måste det ageras. Från Svenska Mästare till ett drängalag kan inte vara acceptabelt!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav PutteA » lör sep 24, 2022 5:42 pm

Vi behöver bli starkare bakåt, tveklöst. Vi har släppt in 9 mål på två matcher. Det är inte godkänt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 24, 2022 6:22 pm

PutteA skrev:Vi behöver bli starkare bakåt, tveklöst. Vi har släppt in 9 mål på två matcher. Det är inte godkänt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Det kommer! Viktigaste är att det inte tar förlång tid att styra upp.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav vlk » lör sep 24, 2022 6:25 pm

Det var tryck i dom handlederna [emoji23][emoji23]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 24, 2022 6:25 pm

Dyster. Vad säger du om det avslutet?

SNIPER :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav bratsson » lör sep 24, 2022 6:30 pm

Shl är för enkelt för Växjö Lakers

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav västrastå » lör sep 24, 2022 6:32 pm

Var är Rieder?
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 471
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav PutteA » lör sep 24, 2022 6:41 pm

Bästa jag sett på ett par år tror jag. Och Blichfeld syns!! [emoji106] 40 kvar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav Svartvadet » lör sep 24, 2022 6:45 pm

Mycket kvar, gäller fortsätta på samma sätt. Kan gå jävligt fort annars!

Annars mycket bra rakt över, vi bjuder på nada och skarpa framåt!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 24, 2022 6:50 pm

verkligen. gäller att fortsätta kontrollera tempot. jobbet måste göras. :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav Ettan » lör sep 24, 2022 7:14 pm

Hoppas på minst 5-0 innan den blöta filten läggs på.
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 216
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

Re: VLH - TIK 2022-09-24

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 24, 2022 7:26 pm

Vad gör Martin Lundberg inne på ett Powerplay? Måste gilla hans powerplayspel. Står någon ivägen i offensiv zon ska han bara bort. :clap:

Har vi ingen med klubban innåt istället för Sexton i PP1. Så att han kan dra direkt. Skulle lyfta ett redan bra PP.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 12 gäster