Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Varanen » lör sep 17, 2022 4:59 pm

Det här tar vi. Vi ger inte upp pga en skitperiod. Fjärdekedjan tar täten.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Varanen » lör sep 17, 2022 5:04 pm

Rieder accelererar snabbare än Batmobilen. :D
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav PutteA » lör sep 17, 2022 5:09 pm

Vi är ganska svaga i kampspelet, svagare än vad jag trodde vi skulle vara.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Varanen » lör sep 17, 2022 5:17 pm

Håller med, men vi är giftigare offensivt den här säsongen. Bättre runt kassen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Person » lör sep 17, 2022 5:31 pm

Gud va passivt.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav vlk » lör sep 17, 2022 5:39 pm

Måste Larmi ligga på rygg hela tiden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Person » lör sep 17, 2022 5:49 pm

Vad är syftet med Blichfeld om han som målskytt inte tar en straff?
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Dysterqvist » lör sep 17, 2022 5:51 pm

Person skrev:Vad är syftet med Blichfeld om han som målskytt inte tar en straff?

Han är kanske på väg bort ? har inte visat ett skit på hela försäsongen eller nu i premmiären.
Kattastrofvärvning om det fortsätter så här .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Kloker » lör sep 17, 2022 5:52 pm

Detta bådar gott. Nyförvärven och målvaktssidan ser intressant ut. Mot GULDET!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Sura-pelle » lör sep 17, 2022 6:03 pm

Jag vet inte vad jag ska säga. Uselt att inte vinna denna matchen. Hade varit så viktigt att få en bra start på en säsong för en jävla gångs skull.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 17, 2022 6:04 pm

Lite blandad kompott efter första matchen. Som det såg ut i andra är jag nöjd med sista perioden men med ledning tre gånger och så sent i sista känner man sig lite besviken.
Målvakterna som många kritiserat kan knappast lastas för förlusten, Larmi gör en bra match. Tyvärr sitter inte försvarsspelet tillräckligt bra och är inte tillräckligt kalla i avgörande lägen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav PutteA » lör sep 17, 2022 6:10 pm

Man kanske inte ska dra jätteväxlar efter första matchen, men det känns som vi är väldigt trubbiga trots allt. Jag hade förväntat mig mer av väldigt många. Rosén = Osynlig, Joel Persson = Osynlig, Lukas Bengtsson = Osynlig, Brian Cooper = Svag och ovårdad, Joachim Blichfeld = Var han med? + till Rieder, Sexton, Ludvig Nilsson. Halbgewachs får godkänt med tanke på att han inte spelat en match tidigare och bara fyra träningar med laget.

Sett till våra ledande spelare, en mycket svag insats för att vara en premiär. Inte ens nån av dom mer än Sexton som stiger fram när det ska avgöras. Så med facit i hand, en poäng är rätt bra. Men detta håller inte mot FBK på torsdag, då blir vi uppätna totalt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 17, 2022 6:19 pm

Spelet första tio var riktigt bra. raka snabba uppspel var riktigt bra. Det måste hända oftare. Det måste hända oftare än under andra och tredje. Allt blir så mycket mer självklart då och man får med sig situationer som utvisningar och bra lägen istället för att hamna på hälarna.

Men betänk att det var Jörgens första match. Förhoppningsvis kan laget fokusera mer på sitt nu när premiären med Jörgen i båset är avklarad. Behöves fler matcher för att bedöma styrkan på laget på ett seriöst sätt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Dysterqvist » lör sep 17, 2022 6:31 pm

Var är kännslan? Det är för fan premiär då ska det slå gnistor om ledande spelare , dom ska få i bräschen innte gömma sig bakom andra . En genom usel premiär , alla mina farhågor besannades , B l a klen offensiv och svaga framför egen kasse .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Towen » lör sep 17, 2022 6:50 pm

Jag säger som 'Stubben', ge Jörgen lite tid. Det kunde varit värre. Du kunde hållt på Frölunda. Mött bönder från Medelpad inför 11.000 i Scandinavium - och fått smäll. Den vill du inte sitta på en lördagkväll? Nej vi skall vara stolta för vilka vi är. Åtminstone en tre-fyra omgångar till :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav PutteA » lör sep 17, 2022 6:52 pm

Dysterqvist skrev:Var är kännslan? Det är för fan premiär då ska det slå gnistor om ledande spelare , dom ska få i bräschen innte gömma sig bakom andra . En genom usel premiär , alla mina farhågor besannades , B l a klen offensiv och svaga framför egen kasse .
Håller med. Även om det bara är en match och en premiär så blir jag också bedrövad över att våra tänkta ledande spelare var totalt osynliga idag. Vår backlinje som ska leda vårt anfallsspel stämplade inte in alls idag. Rent av svaga allihop. Jag hade faktiskt väntat mig mer av den här premiären. Vi har ingen Smejkal, Karlkvist eller Oksanen i vår lag idag. Som var villiga att offra några hörntänder för att vinna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav bratsson » lör sep 17, 2022 7:08 pm

Sam's tråkhockey är ju passé i alla fall.
Full fart framåt för det mesta.
Skoj! Men inget vi är vana med efter dessa 10 år.

Och Larmi är inte min favorit

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav PutteA » lör sep 17, 2022 8:27 pm

Intressant jämförelse när man ser hur Färjestad agerar för att försvara en ledning mot Lakers i samma sits. Det var inget passivt där. Man klev på, satte press och gav inte Leksand en chans att hitta nånting. Lakers ställer upp som fem statyer och låter Oskarshamn etablera tryck. Stor skillnad, avgörande skillnad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav vlk » lör sep 17, 2022 11:24 pm

Synd att man matchar Rosen , Sexton och Glenn sista två minuterna. En gåta för mig.

Jag tycker vi väger för lätt framför eget mål, vi blir intryckta flera gånger och Larmi sprattlar som en snöängel varje gång.

Vårt bästa försvar med detta lags sammansättning är nog anfall. I egen zon ska vi inte befinna oss.

Mitt tips är att 86 inte spelar i Lakers efter 25 omgångar av serien. Vi får se.

Vår första förlust någonsin mot Oskarshamn. Men jag är nöjd med en poäng ändå. Straffmålet mellan benen såg dock väl billigt ut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Sura-pelle » sön sep 18, 2022 9:14 am

Vi förlorade hemma mot Oskarshamn förra säsongen vlk.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav vlk » sön sep 18, 2022 9:44 am

Sura-pelle skrev:Vi förlorade hemma mot Oskarshamn förra säsongen vlk.
Jasså, ? Måste jag förträngt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » sön sep 18, 2022 1:40 pm

Larmi igen på Torsdag eller byta? Jag tycker vi byter målvakt. Inte för att Larmi var dålig men är många matcher och båda kan komma in i det och tävla om det.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Towen » sön sep 18, 2022 3:11 pm

Jag saknar 17/18. Allt var så mycket lättare då. Du behövde inte fundera så mycket, varken i båset eller på isen - och som supporter .. jeesus.. det var en enda lång bröllopsdag. Peter GABRIEL som livs levande står och sjunger "The Book of Love" intill 'prällen' - i omgång efter omgång:

Den kärleken. Till laget. Klubben. Färgerna. ♡♡♡
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » sön sep 18, 2022 3:54 pm

Towen skrev:Jag saknar 17/18. Allt var så mycket lättare då. Du behövde inte fundera så mycket, varken i båset eller på isen - och som supporter .. jeesus.. det var en enda lång bröllopsdag. Peter GABRIEL som livs levande står och sjunger "The Book of Love" intill 'prällen' - i omgång efter omgång:

Den kärleken. Till laget. Klubben. Färgerna. ♡♡♡


Det var ju once in a lifetime.
Men hur roligt är det att nå finalen och man är lite spänd och så blir det 7-0 i första matchen och helt avgjort. Inte för att jag vill ge upp guldet men tycker nästan det är roligare att brottas lite med andra lag i mitten eller toppen med stor osäkerhet. Men kanske bara är jag. :D
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Dysterqvist » sön sep 18, 2022 11:31 pm

Både Växjö och IKO lär vara indragna i bottenstriden i vinter , kan visa sej vara ett par välldigt viktiga poäng som försvann där på slutet för Växjös del .

SMP sågar samtliga nyförvärven efter premiärmatchen , jag kan bara instämma . Inte så överaskad tyvärr detta har synts under försässongen , har dom inte varit skadade har dom varit anonyma eller osynliga . Bengtsson och nån till har väll glimrat till i någon match , men mest har det varit oroväckande slätstruket .

.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » mån sep 19, 2022 7:06 am

Dysterqvist skrev:Både Växjö och IKO lär vara indragna i bottenstriden i vinter , kan visa sej vara ett par välldigt viktiga poäng som försvann där på slutet för Växjös del .

SMP sågar samtliga nyförvärven efter premiärmatchen , jag kan bara instämma . Inte så överaskad tyvärr detta har synts under försässongen , har dom inte varit skadade har dom varit anonyma eller osynliga . Bengtsson och nån till har väll glimrat till i någon match , men mest har det varit oroväckande slätstruket .

.


Sågar gör de inte. Läser att de förväntar sig mer. vad olika man kan tolka samma text.
Två mål och ett par assist på nyförvär.

Sexton har näsa för målet. Cooper är väldigt delaktig. Tyvärr tar han förmånga utvisningar man det händer saker och han agerar. Ågren jobbar på och får utdelning..Den enda som jag hade förväntat mig mer av är dansken. De flesta andra ett försiktigt godkänt. Och flera kommer bli bättre.

Men som du säger finns det risk att Växjö ligger lite längre ner hur långt ner är svårt att säga efter första matcherna.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Dysterqvist » mån sep 19, 2022 7:34 am

Här är texten:

Vilka vibbar ger Lakers nyförvärv?

Alexander Jepsen: Slätstruket egentligen rakt över. Litet plus för Manuel Ågren möjligen. Brian Cooper är bra men tre utvisningar sänker betyget. I övrigt..njae. Det borde finnas mer att kräma ur av egentligen samtliga.

Daniel Enestubbe: Väldigt svårt att säga efter bara en match men normalt sett brukar man tänka ”Wow!” om någon eller ett par nyförvärv. Jag fick inte den känslan av någon, men konstaterar att Cooper är en spelare som kommer att skapa en del rubriker, både på gott och ont. Men vi såg mål av Ågren, mål av Sexton, två ass av Cooper och ett av Halbgewachs. De hamnade ändå direkt i poängprotokollet och det är nog både positivt och viktigt för dem själva.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Person » mån sep 19, 2022 7:53 am

Dysterqvist skrev:Här är texten:

Vilka vibbar ger Lakers nyförvärv?

Alexander Jepsen: Slätstruket egentligen rakt över. Litet plus för Manuel Ågren möjligen. Brian Cooper är bra men tre utvisningar sänker betyget. I övrigt..njae. Det borde finnas mer att kräma ur av egentligen samtliga.

Daniel Enestubbe: Väldigt svårt att säga efter bara en match men normalt sett brukar man tänka ”Wow!” om någon eller ett par nyförvärv. Jag fick inte den känslan av någon, men konstaterar att Cooper är en spelare som kommer att skapa en del rubriker, både på gott och ont. Men vi såg mål av Ågren, mål av Sexton, två ass av Cooper och ett av Halbgewachs. De hamnade ändå direkt i poängprotokollet och det är nog både positivt och viktigt för dem själva.
Det där är väl ändå ganska långt ifrån en sågning?
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav steve_saviano_theking » mån sep 19, 2022 9:35 am

De enda nyförvärven som får godkänt från mig är Ågren och Halbgewachs, visst Sexton gjorde mål, utöver det var han ganska osynlig.

Det är mot lag som Oskarshamn vi inte har råd att förlora. Jag bryr mig inte om vi förlorar mot lag som tillexempel Rögle, Färjestad eller Frölunda, för där förväntar jag mig inget annat. Men poängen som tappades i förrgår kan visa sig vara viktiga i bottenstriden.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Dysterqvist » mån sep 19, 2022 9:40 am

Person tycker du det låter possitivt med ”slätstruket rakt över och ingen wow känsla alls” ?
Det är klart att det kommer trilla in poäng lite här ock där på nyförvärven , andra assist om inte annat, men någon matchvinnare har inte jag sett än i alla fall . Ortega gjorde också en del poäng .
Jag kollade Rögle mot Brynäs i lördags , där snackar vi nyförvärv med wow känsla , i båda lagen .
Det är tidigt änn , vi får se vart detta tar vägen men jag är i alla fall oroad.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » mån sep 19, 2022 6:15 pm

Dysterqvist skrev:Person tycker du det låter possitivt med ”slätstruket rakt över och ingen wow känsla alls” ?
Det är klart att det kommer trilla in poäng lite här ock där på nyförvärven , andra assist om inte annat, men någon matchvinnare har inte jag sett än i alla fall . Ortega gjorde också en del poäng .
Jag kollade Rögle mot Brynäs i lördags , där snackar vi nyförvärv med wow känsla , i båda lagen .
Det är tidigt änn , vi får se vart detta tar vägen men jag är i alla fall


Vet inte hur grön du är men om du minns inledningen på 2019. Spelet var riktigt risigt. Spelare som nyförvärven Gynge, Pettersson var för gamla och slut. De var inte bra nog. Fasth hade sin bästa tid bakom sig och evertsson skulle avgått för länge sedan. Efter sju matcher hade vi sex förluster och efter elva matcher ca 7 poäng.

Nu har vi en poäng och flera nyförvärven gjorde poäng vilket är okej. Spelet i första perren var riktigt bra och delar av tredje var godkänt. Visst kan du tycka alla är skit och så men betänk vad spelare som Gynge, Pettersson och Fasth uträttade efter det. Och Evertsson. De spelade hem ett guld och var alla bärande spelare efter det. Du får det att låta som att vi värvat sex Forsbacka-Karlsson men det kan jag lova dig att vi inte har. Spelare och lag behöver ibland lite tid och några kommer lyckas. vad lär vi oss då av detta? Att Gynge inte är en matchvinnare? Att Emil Pettersson inte är bra nog? Att Fasth är slut?

Några kommer lyckas och någon kommer floppa. Ge Jörgen lita tid att trolla. Sam hade problem första året också innan han hittade rätt. Åker vi ut gör vi det efter 52 omgångar och inte efter första matchen.

Sexton känns som en riktig målskytt. Syns inte. Hörs inte men när du läser målprotokollet efter matchen så är han där. Tror han kan bli en riktig joker och matchvinnare. Cooper var bra. bara något övertaggad mot sin gamla klubb. Kommer vara riktigt bra redan på torsdag tror jag.. Tycker de två har varit allt annat än slätstrukna.

Rieder är tyvärr borta mot Färjestad enligt smp.
– Vi vet inte så mycket mer i dag. Han ska på ytterligare undersökningar i dagarna men det blir inget spel på torsdag, säger Jönsson.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Varanen » tis sep 20, 2022 11:45 am

Vi var nära 3 pinnar. Inte helt skit av ett lag som inte vunnit en premiär i mannaminne. Insatsen mot IKO oroar inte mig. Visst hade jag hoppats på piggare insatser av vissa och bättre magi i kedjorna. Men det kommer förhoppningsvis framöver.

Det är inte många som vet att det är längre till byte i andra perioderna. Tänk vad coolt det vore om vi kunde utnyttja det istället för att själva inte kunna ta oss ur zon. Låt motståndet fälla tårarna istället. Fullt ös framåt!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav bratsson » tis sep 20, 2022 3:00 pm

Oskarshamn är inte dåliga.
Är inte bara att promenerar ner och hämta poäng i ladan.
Det jag inte gillar är att vi släpper in så mycket mål.

Larmi är ingen höjdarmålvakt och kommer bli utkonkurrerad av Adam snart tror jag. Åmans lungna stil passar bättre än larmis flax och tappa ut puckar mitt i banan och E4an mellan benen.
Jag tror inte man kan ändra en målvakts stil utan han har en stil i grunden som kan poleras lite grann. Larmi är den han är.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav vlk » tis sep 20, 2022 7:45 pm

bratsson skrev:Oskarshamn är inte dåliga.
Är inte bara att promenerar ner och hämta poäng i ladan.
Det jag inte gillar är att vi släpper in så mycket mål.

Larmi är ingen höjdarmålvakt och kommer bli utkonkurrerad av Adam snart tror jag. Åmans lungna stil passar bättre än larmis flax och tappa ut puckar mitt i banan och E4an mellan benen.
Jag tror inte man kan ändra en målvakts stil utan han har en stil i grunden som kan poleras lite grann. Larmi är den han är.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Smp podden sågar Lakers i efteranalysen. Främst sågar de Larmi, forwards och i viss mån coachning. Kan bara instämma. Men det var väntat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Premiär Oskarshamn - Växjö 17/9 15.15

Inläggav Dysterqvist » tis sep 20, 2022 11:21 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Dysterqvist skrev:Person tycker du det låter possitivt med ”slätstruket rakt över och ingen wow känsla alls” ?
Det är klart att det kommer trilla in poäng lite här ock där på nyförvärven , andra assist om inte annat, men någon matchvinnare har inte jag sett än i alla fall . Ortega gjorde också en del poäng .
Jag kollade Rögle mot Brynäs i lördags , där snackar vi nyförvärv med wow känsla , i båda lagen .
Det är tidigt änn , vi får se vart detta tar vägen men jag är i alla fall


Vet inte hur grön du är men om du minns inledningen på 2019. Spelet var riktigt risigt. Spelare som nyförvärven Gynge, Pettersson var för gamla och slut. De var inte bra nog. Fasth hade sin bästa tid bakom sig och evertsson skulle avgått för länge sedan. Efter sju matcher hade vi sex förluster och efter elva matcher ca 7 poäng.

Nu har vi en poäng och flera nyförvärven gjorde poäng vilket är okej. Spelet i första perren var riktigt bra och delar av tredje var godkänt. Visst kan du tycka alla är skit och så men betänk vad spelare som Gynge, Pettersson och Fasth uträttade efter det. Och Evertsson. De spelade hem ett guld och var alla bärande spelare efter det. Du får det att låta som att vi värvat sex Forsbacka-Karlsson men det kan jag lova dig att vi inte har. Spelare och lag behöver ibland lite tid och några kommer lyckas. vad lär vi oss då av detta? Att Gynge inte är en matchvinnare? Att Emil Pettersson inte är bra nog? Att Fasth är slut?

Några kommer lyckas och någon kommer floppa. Ge Jörgen lita tid att trolla. Sam hade problem första året också innan han hittade rätt. Åker vi ut gör vi det efter 52 omgångar och inte efter första matchen.

Sexton känns som en riktig målskytt. Syns inte. Hörs inte men när du läser målprotokollet efter matchen så är han där. Tror han kan bli en riktig joker och matchvinnare. Cooper var bra. bara något övertaggad mot sin gamla klubb. Kommer vara riktigt bra redan på torsdag tror jag.. Tycker de två har varit allt annat än slätstrukna.

Rieder är tyvärr borta mot Färjestad enligt smp.
– Vi vet inte så mycket mer i dag. Han ska på ytterligare undersökningar i dagarna men det blir inget spel på torsdag, säger Jönsson.

Jo jag minns att Växjö startade segt och slutade som segrare , samma sak hände Färjestad förra sässongen.
Kan bara inte riktigt se den utvecklingen ske med detta Växjö . Dom är tippade 7a - 10a av i princip alla experter , FBK var tippade etta av i stort sätt alla experter , och Växjö var väl också högt tippade av många inför den sässongen 19/20. Det var en konstig sässong på många sätt , med coronan och flera lag som i princip bara la ner sattsningen på guldet.
Jag tycker Stjernborg har sett lite seg ut efter JVM , där är väll annars en som skulle kunna utvecklas ordentligt i vinter. Sen vet jag inte mer vad man kan hoppas på , kanske att Halbgewacht kann bli bra när han vant sej vid stor rink , svenska domare osv. Annars vet jag inte . Och som många redan varit inne på , målvakterna kommer nog bli största problemet i vinter . Två andremålvakter.
Lyssna på Lakerspodden dom blir toksågade, allt från Larmi till coachningen , Lowe mest speltid av alla backar hur gick det till ??
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster