Kvartsfinal4: VLH - FHC 7/4 2022 kl.19.00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Kvartsfinal4: VLH - FHC 7/4 2022 kl.19.00

Inläggav Stupet » tor apr 07, 2022 8:05 pm

6 man på plan för Frölunda i första PP och ingen utvisning. Lika dant flertalet situationer som borde varit utvisning men ingenting. Domarna visar så jävla tydligt vilka dom håller på.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Kvartsfinal4: VLH - FHC 7/4 2022 kl.19.00

Inläggav MalZon » tor apr 07, 2022 8:07 pm

Kan detta vara den mest orättvisa matchen hittils i historien?
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Kvartsfinal4: VLH - FHC 7/4 2022 kl.19.00

Inläggav vlk » tor apr 07, 2022 8:10 pm

Vi har för dåliga målvakter , för dåliga backar (dock billiga) men framförallt en jävla massa svindyra forwards som inte borde kunna sova i natt på grund av skam. Holmberg, Rosen, Rieder, Nättinen och Calof var inte mycket att ha när det gällde. De har genom hela kvarten varit anskrämligt dåliga


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Senast redigerad av vlk tor apr 07, 2022 8:18 pm, redigerad totalt 1 gång.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal4: VLH - FHC 7/4 2022 kl.19.00

Inläggav vlk » tor apr 07, 2022 8:16 pm

Nu har vi givit upp , grattis Frölunda , ni var bättre


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal4: VLH - FHC 7/4 2022 kl.19.00

Inläggav bratsson » tor apr 07, 2022 8:25 pm

vlk skrev:Vi har för dåliga målvakter , för dåliga backar (dock billiga) men framförallt en jävla massa svindyra forwards som inte borde kunna sova i natt på grund av skam. Holmberg, Rosen, Rieder, Nättinen och Calof var inte mycket att ha när det gällde. De har genom hela kvarten varit anskrämligt dåliga


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Vårat spel hänger på att våra backar kan försvara sig och leverera snabba pass när det väl gäller. Utan sådana backar så blir vårat anfall sådär.
Men vi har gjort väldigt mycket mål den här säsongen ändå så skulle nog säga att försvaret är det stora som fallerat den här säsongen.
Nä nu är det silly season på G! Härligt

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Kvartsfinal4: VLH - FHC 7/4 2022 kl.19.00

Inläggav vlk » tor apr 07, 2022 8:28 pm

bratsson skrev:
vlk skrev:Vi har för dåliga målvakter , för dåliga backar (dock billiga) men framförallt en jävla massa svindyra forwards som inte borde kunna sova i natt på grund av skam. Holmberg, Rosen, Rieder, Nättinen och Calof var inte mycket att ha när det gällde. De har genom hela kvarten varit anskrämligt dåliga


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Vårat spel hänger på att våra backar kan försvara sig och leverera snabba pass när det väl gäller. Utan sådana backar så blir vårat anfall sådär.
Men vi har gjort väldigt mycket mål den här säsongen ändå så skulle nog säga att försvaret är det stora som fallerat den här säsongen.
Nä nu är det silly season på G! Härligt

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Just nu spelar de ovan nämnda forwards sin sämsta hockey för säsongen. Jag är medveten om att de gjort mycket bra innan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal4: VLH - FHC 7/4 2022 kl.19.00

Inläggav Stupet » tor apr 07, 2022 8:31 pm

Tycker nog inte att Rieder har varit dålig. Dessutom så har ju Calof inte spelat så mycket. Sen är det ju bara att konstatera att vi har för många spelare borta i försvaret. Det är där som Evertsson har fallerat totalt i år. Det som är så märkligt är att Evertsson inte har lärt sig ett jävla skit av guldåren. Varje gång vi har vunnit så har vi haft en general där bak. I år finns det ingen general och då ser vi hur det ser ut.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Kvartsfinal4: VLH - FHC 7/4 2022 kl.19.00

Inläggav vlk » tor apr 07, 2022 8:35 pm

Stupet skrev:Tycker nog inte att Rieder har varit dålig. Dessutom så har ju Calof inte spelat så mycket. Sen är det ju bara att konstatera att vi har för många spelare borta i försvaret. Det är där som Evertsson har fallerat totalt i år. Det som är så märkligt är att Evertsson inte har lärt sig ett jävla skit av guldåren. Varje gång vi har vunnit så har vi haft en general där bak. I år finns det ingen general och då ser vi hur det ser ut.
Den har vi lyft flera gånger. Rieder producerar noll i ett slutspel. Jag hade lite högre förväntningar. Han producerar inte ens energi.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal4: VLH - FHC 7/4 2022 kl.19.00

Inläggav Stupet » tor apr 07, 2022 8:48 pm

Måste ju även säga att domarnivån är under all jävla kritik. Folin får till och med sätta in en huvudtackling på Stjernborg utan att det blir utvisning. Hade det varit tvärtom så hade det garanterat blivit minst 2 min. Men man har blivit van vid att svenska domare håller vissa lag om ryggen mer än andra lag. Och ett av dom är Frölunda.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Kvartsfinal4: VLH - FHC 7/4 2022 kl.19.00

Inläggav vlk » tor apr 07, 2022 8:51 pm

Stupet skrev:Måste ju även säga att domarnivån är under all jävla kritik. Folin får till och med sätta in en huvudtackling på Stjernborg utan att det blir utvisning. Hade det varit tvärtom så hade det garanterat blivit minst 2 min. Men man har blivit van vid att svenska domare håller vissa lag om ryggen mer än andra lag. Och ett av dom är Frölunda.
Han blir nog avstängd i efterhand , men det hjälper ju inte oss

Vi behöver nytt att bygga laget kring. Kanske Stjernborg om vi inte förstör honom. Han har fått alldeles för lite speltid


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal4: VLH - FHC 7/4 2022 kl.19.00

Inläggav bratsson » tor apr 07, 2022 9:09 pm

bratsson skrev:Lundberg borta. Katastrof
Ingen Hardy
En junior, 2 allsvenska backar. Same same.

Kommer rinna iväg då vi kommer ta målvakten i 3e. 2-5 kanske?Bild

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
[emoji1745]

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Kvartsfinal4: VLH - FHC 7/4 2022 kl.19.00

Inläggav StenhårtSlagskott » tor apr 07, 2022 9:13 pm

Tack gubbar på forumet. Bra kämpat alla. Ses i sillytråden!!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Kvartsfinal4: VLH - FHC 7/4 2022 kl.19.00

Inläggav bnils » tor apr 07, 2022 9:32 pm

Ridå.
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: Kvartsfinal4: VLH - FHC 7/4 2022 kl.19.00

Inläggav PutteA » tor apr 07, 2022 10:12 pm

Men detta borde de flesta kunnat konstatera redan när HE tog in tre utfyllnadsbackar medan våra närmsta konkurrenter tog in ren och skär spets på samma position. För mig var det ett tydligt meddelande om att vi ska överleva den här säsongen i första hand, inget annat. Vi var ju inte i närheten av ett slutspelslag. IKO har ju ett lag som är mer ämnat för slutspel än vad vi har. Det är bara att se sanningen, man byggde inte för att utmana i år. Over and out.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Kvartsfinal4: VLH - FHC 7/4 2022 kl.19.00

Inläggav vlk » fre apr 08, 2022 6:42 am

PutteA skrev:Men detta borde de flesta kunnat konstatera redan när HE tog in tre utfyllnadsbackar medan våra närmsta konkurrenter tog in ren och skär spets på samma position. För mig var det ett tydligt meddelande om att vi ska överleva den här säsongen i första hand, inget annat. Vi var ju inte i närheten av ett slutspelslag. IKO har ju ett lag som är mer ämnat för slutspel än vad vi har. Det är bara att se sanningen, man byggde inte för att utmana i år. Over and out.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ja, i år gick vi inte för det. Evertsson trodde inte ens själv på det och ville inte ödsla pengar i onödan. Istället skulle de sparas till att ge Jörgen en extra bra trupp att starta med. Jag tycker säsongen känns rätt ok, jag hade inte större förväntningar och det känns bättre att åka ut med känslan av att vi faktiskt var det sämre laget.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster