VLH - Saik 1/3 2022 kl. 19.00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH - Saik 1/3 2022 kl. 19.00

Inläggav Varanen » ons mar 02, 2022 8:05 pm

Kloker skrev:Det är ett allmänt känt talesätt. Men som det small i stolpramarna igår bakom Åhman så kom Vi undan jävligt billigt med tre poäng.

Det går inte att fabulera bort. Hoppas på samma tur i morgon.

Knappt någon som har nämnt att Gynge, Rosén och Nättinen gjorde en kanonmatch! Fortsätt så…


I tråden inför nästa match undrar jag hur vi får igång gubbarna. Vad är det du vill? Att jag jag erkänner att vi bara vann på tur? Det gör jag inte. Vi hade en svacka efter Thomas utvisning. Men laget tog sig samman och vann.

Vi hade inte kommit bra överens på isen Kloker om du hade ältat alla stolp/ribbträffar motståndarna lyckades med i periodpauserna. I min värld har de misslyckats/vår keeper lyckats.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - Saik 1/3 2022 kl. 19.00

Inläggav Kloker » ons mar 02, 2022 8:35 pm

Jaja, vi säger så. Men du, Nättinen och resten av förstakompaniet får tummen upp eller…?
Jag tycker att Vi på tur snodde tre poäng mot ett skadeskjutet Saik.

I morgon vill jag se en gedigen och välförtjänt Trea. Och att dom som ska leverera - LEVERERAR.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: VLH - Saik 1/3 2022 kl. 19.00

Inläggav Varanen » ons mar 02, 2022 8:42 pm

Nej, Nättinen och gubbarna får inte godkänt. Men fyran som sugit stora delar av säsongen får mer än godkänt de senaste matcherna. Vem hade trott det när de sög som mest? Laget vinner - laget förlorar - oavsett stolpträffar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - Saik 1/3 2022 kl. 19.00

Inläggav StenhårtSlagskott » tor mar 03, 2022 5:30 pm

Ny match, nya möjligheter. Då var då, nu är nu. Bollen är rund och allt kan hända. Tycker Nättinen vann lite pucker senast vilket han inte gjort tidigare. Skjuter mycket men hittar inte nättet än. Ser jag i syn eller ser det ut som laget sitter ihop mer igen eller är det endast men en hjärnhalva som försöker inbilla mig det :) Skal Saik göra mål så ska det vara på tur eller på en studspuck. Inga returer framför mål eller skott i slottet. Får vara slut på bjudningar nu. :bash: Rejält framför mål!

Samma lag som senast? eller tog pucken så illa i ansiktet på Cleasson att han måste vila?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 17 gäster