LIF - VLH 20/1 19:00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav Primeau » tor jan 20, 2022 10:07 pm

Såklart inte, menar bara att Krutil kom in med rätt bra energi, sen har han sänkt sig till VLH-nivå.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav bratsson » tor jan 20, 2022 10:08 pm

Andersson - Krutil
Kämpa
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav vlk » tor jan 20, 2022 10:10 pm

Vi ligger 11 i bortatabellen. Det syns. Ta några poäng till hemma så vi kan säkra vår SHL plats, sen får vi slicka såren. Det blev fel detta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav Kloker » tor jan 20, 2022 10:13 pm

Fy fan vad Henrik Evertssons Svenska Mästare skämmer ut sig. Pinsamt!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav Primeau » tor jan 20, 2022 10:15 pm

vlk skrev:Vi ligger 11 i bortatabellen. Det syns. Ta några poäng till hemma så vi kan säkra vår SHL plats, sen får vi slicka såren. Det blev fel detta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Ja, jag var lite för snabb innan när jag skrev att SHL-platsen redan är säkrad.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav bratsson » tor jan 20, 2022 10:15 pm

Linköping vinner över Frölunda.
Höll på vinna mot Rögle borta.
Nä, det är den här matchen som är tvärkass.
Färjestad hade inte en chans, inte Luleå i 5vs5 heller..
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav vlk » tor jan 20, 2022 10:17 pm

11:a i bortatabellen förklarar man inte bort. Vi är svaga mentalt. Felbyggt lag. Vi saknar karaktärerna som lyfter laget då det bär emot. För många blöta spelare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav Varanen » tor jan 20, 2022 10:21 pm

Vi är för dåliga defensivt för att vara ett bra bortalag. På forwardssidan är de defensivt starka spelarna lätt räknade, tyvärr även för få solida backar. Men skadehelvetet den här säsongen är vi inte vana vid. Dessutom känns det som att våra bästa konstant är borta i en konstellation eller annan.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav Kloker » tor jan 20, 2022 10:26 pm

Tycker ändå att Calof, Evertsson och Nättinen gör en bra match. Igen…
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav Primeau » tor jan 20, 2022 10:31 pm

Nu kanske jag slaktar en helig ko… men alltså, finns det något lag i ligan som har en mer anonym kapten? Han säger fortfarande rätt saker i intervjuer innan, under och efter match… men visar det inte längre på isen.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav bratsson » tor jan 20, 2022 10:31 pm

Kloker skrev:Tycker ändå att Calof, Evertsson och Nättinen gör en bra match. Igen…
Och du är bäst och har de skarpaste reflektionerna på det här forat [emoji106][emoji3531]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav vlk » tor jan 20, 2022 10:32 pm

Vi måste ha in Hugo Gustavsson igen. Det är inte försvarbart att mala på med en del rundningsmärken.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav PutteA » tor jan 20, 2022 10:37 pm

Man kan ju också säga att Hallam och Co faktiskt inte alls lyckats att sätta försvarsspelet den här säsongen. I fjol stämde det som Kronwall sa, att Lakers är trygga i egen zon, men det stämmer inte den här säsongen. Vi är inte tillräckligt fysiskt starka i år, samtidigt som vi inte har den spelskicklighet som krävs i vår backuppsättning. Vi får för långa stunder i egen zon, där vi till slut inte orkar hålla motståndet på utsidan. Förra säsongen gjorde vi det. Det var därför vi tryckte ner Rögle i finalspelet. Dom kom inte åt oss även om dom hade mycket puck.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav StenhårtSlagskott » tor jan 20, 2022 10:47 pm

Förra året var laget ganska virrigt fram till nyår för att sedan bli en maskin.
Att laget är svagere nu syns ju tydligt. Men hade varit trevligt om merparten av spelarna fått chansen att visa upp sig i 5-6 matcher med ungefär samma formationer.

Rosen sjuk lär ju inte spela på lördag. Sedan Lundberg troligen borta. Borde vara läge att kalla hem Hugo.

Sedan Kalnins. Hur går han vidare efter det här.
Men med vainio, och framförallt Koivisto och Persson så skulle det behövs mer pondus i försvaret. Men var fan hittar man det såhär års?!?!?

Nä, vi får nog lita till det vi har och vänta tills februari innan alla är tillbaka och då får vi se om vi har chans att ta en topp sexa eller play-in.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav PutteA » tor jan 20, 2022 10:59 pm

Efter detta debaclet så är frågan om dom inte måste bryta med Kalnins. Om han inte är enormt psykiskt stark så kommer han ju inte kunna leverera efter detta. Så känner jag i alla fall. In med Bojie och försök hitta en ersättare som kan stötta Åhman.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav StenhårtSlagskott » tor jan 20, 2022 11:05 pm

Första målet ska han ha men sedan får han ju ingen hjälp av övriga laget. Tycker han ska få någon mer match.

Men bryta kostar ju säker en slant om inte Kalnins vill och hittar en annan klubb. Den kostnaden tycker inte jag klubben ska ta för att hitta en målvakt som ska gå bakom åhman. Ska det brytas bör det finnas en målvakt som ska kunna gå in som etta till en början.

Annars spara pengarna till nästa år.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav Primeau » tor jan 20, 2022 11:19 pm

Rönnqvist försökte vara någorlunda diplomatisk när Wikegård frågade honom om Kalnins målvaktsspel, men han sa ändå det som en soffcoach likt mig själv redan sett: han är felpositionerad allt som oftast, har dålig balans och kommer ut med sidan eller t o m ryggen mot skottet
:eeeh:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav Svartvadet » tor jan 20, 2022 11:42 pm

Primeau skrev:Nu kanske jag slaktar en helig ko… men alltså, finns det något lag i ligan som har en mer anonym kapten? Han säger fortfarande rätt saker i intervjuer innan, under och efter match… men visar det inte längre på isen.


Josen har tyvärr passerat bäst-före!

Har har varit, och kommer alltid vara, en jävla Legend för oss! Hans resa är enorm, det ska inte ta ifrån honom. Men åldern har kommit ikapp nu, han har haft en för slitsam roll under för många år.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav vlk » fre jan 21, 2022 8:09 am

Svartvadet skrev:
Primeau skrev:Nu kanske jag slaktar en helig ko… men alltså, finns det något lag i ligan som har en mer anonym kapten? Han säger fortfarande rätt saker i intervjuer innan, under och efter match… men visar det inte längre på isen.


Josen har tyvärr passerat bäst-före!

Har har varit, och kommer alltid vara, en jävla Legend för oss! Hans resa är enorm, det ska inte ta ifrån honom. Men åldern har kommit ikapp nu, han har haft en för slitsam roll under för många år.
Det är ett par tre dyra nyckelnamn till som passerat bäst före datum. Då är det svårt att få resultaten med sig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav Person » fre jan 21, 2022 8:52 am

När spetsen inte levererar blir vi otroligt lidande. Vi har alldeles för dåliga breddspelare. Instämmer i att Josen passerat bäst före. Ludde Nilsson är alldeles för endimensionell. Han är bra utan puck men det går inte att spela på elitnivå 2022 och inte kunna tillföra något med pucken. Jag får lite samma känsla med honom som jag hade med Markusson i SHL. Det är kvalitetsmässigt en nivå för hög oavsett hur hårt man än sliter.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jan 21, 2022 9:37 am

Det viktiga med Josen är ju att det finns en kärnstomme med spelare som varit och kommer vara i Växjö flera år efter Josen slutar. Vem vilka kommer föra Växjös tänk vidare kommande år och har den vinnarmentaliteten som gör att Växjö kan fortsätta vara med och vinna ibland. Lundberg kunde varit kapten men han kommer troligen flytta till Skellefteå något år snart. Rosen? Persson?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav Primeau » fre jan 21, 2022 11:00 am

Det blir sur mellanmjölk av alltihop när inte stjärnorna levererar, jämför igår t ex Camper + Verenneau med Calof + Nättinen. Det är sån sjuk klasskillnad i spets och agerande.
Evertsson har misslyckats med i princip alla nyförvärv i år, utom Rieder och Claesson. Målvakterna är helt åt helvete, Lycksell och Glenn G gör det ganska ok men det räcker inte till i ett lag som saknar spets, nu får dom fel roll. Hugo G är tillbaka i SSK, Hugo P är borta med vinden. Vad har vi mer? Joel Kellman kan kanske bli bra nästa säsong, men hittills ser han lite småseg ut. Han är i alla fall inte den injektionen jag hoppades på, än. Arvid Lundberg, har aldrig fattat varför han ville tillbaka hit. Eller varför Växjö vill ha hit honom igen. Enda gången han inte lirat landslagshockey var hans förra sejour här, och nu upprepar han detta.
Evert räknade med utveckling på flera spelare, det har blivit tvärtom hittills: Nilsson, Josefsson, Häman, Vainio, Persson har gått ner sig jämfört med fjol. Holmberg glimtar till ibland, men är långt från hans hysteriska form i slutspelet.

Detta skiter sig rejält.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav Primeau » fre jan 21, 2022 11:11 am

Plus det här jävla tråkiga KUKSPELET som blivit Växjös signum; hur många gånger har man inte hört att ”Växjö lägger en våt filt över spelet”? Effektivt, javisst. Men underhållningsvärdet är i princip obefintligt i 70% av matcherna. Man står ju ut bara för att det leder hela vägen till SM-guld. Jag hade hellre sett ett lag som spelar mer anfallsinriktad hockey, typ Rögle eller Leksand. Än har ingen av dessa vunnit något i modern tid, men jag tycker Rögle under Abbots ledning har bevisat att det går både vinna och spela publikfriande hockey. Växjö är pisstråkiga att kolla på långa perioder, lite som Luleå fast utan fysik.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jan 21, 2022 12:06 pm

Primeau skrev:Plus det här jävla tråkiga KUKSPELET som blivit Växjös signum; hur många gånger har man inte hört att ”Växjö lägger en våt filt över spelet”? Effektivt, javisst. Men underhållningsvärdet är i princip obefintligt i 70% av matcherna. Man står ju ut bara för att det leder hela vägen till SM-guld. Jag hade hellre sett ett lag som spelar mer anfallsinriktad hockey, typ Rögle eller Leksand. Än har ingen av dessa vunnit något i modern tid, men jag tycker Rögle under Abbots ledning har bevisat att det går både vinna och spela publikfriande hockey. Växjö är pisstråkiga att kolla på långa perioder, lite som Luleå fast utan fysik.


Det där uttrycket är ju bara för att Växjö varit så överlägsna. Det har ingenting med att vi spelar tråkigt att göra. Som jag ser det så har Växjö när de vunnit guld inte spelat tråkigt. De har gjort mycket mål, haft en solid defensiv OCH en blixtrade anfallshockey. Starka i fem mot fem. Men det är ju såklart en smaksak vad man tycker.
Det som Rögle visar upp nu är ju inte helt olikt Växjös spel åren Växjö varit bäst. Stark defensiv. Snabba kontringar. Effektivitet i avsluten.
Problemet är inte Växjös hockey utan att laget eller spelarna inte är tillräckligt skickliga tillsammans just nu. Det kommer Rögle och Leksand som du nämner drabbas av nästa säsong eller nästa igen. Då är det två andra lag som gör det bra. Det går i vågor.

Slutligen tror jag inte du skulle vara så nöjd om ett lag som inte vinner guld eller skulle spela helt utan försvar. Leksand vann igår och hade bra fart i målskyttet men tror inte Leksands ledare var så nöjda med försvarsspelet och skulle de spela såhär över 52 omgångar eller i slutspelet så skulle de ryka riktigt snabbt. Jag kan ju ha fel eftersom jag inte känner dig men tror du skulle bli ganska sne av att aldrig stå högst upp ganska snabbt. Är inget roligt att inte vinna titlar. Fråga bara linköpingfans. De skulle nog sälja en njure och spela tråkigaste hockeyn sedan 1-3-1 för att ens få en chans till på att utmana om guldet en sista gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: LIF - VLH 20/1 19:00

Inläggav PutteA » fre jan 21, 2022 10:33 pm

Primeau skrev:Det blir sur mellanmjölk av alltihop när inte stjärnorna levererar, jämför igår t ex Camper + Verenneau med Calof + Nättinen. Det är sån sjuk klasskillnad i spets och agerande.
Evertsson har misslyckats med i princip alla nyförvärv i år, utom Rieder och Claesson. Målvakterna är helt åt helvete, Lycksell och Glenn G gör det ganska ok men det räcker inte till i ett lag som saknar spets, nu får dom fel roll. Hugo G är tillbaka i SSK, Hugo P är borta med vinden. Vad har vi mer? Joel Kellman kan kanske bli bra nästa säsong, men hittills ser han lite småseg ut. Han är i alla fall inte den injektionen jag hoppades på, än. Arvid Lundberg, har aldrig fattat varför han ville tillbaka hit. Eller varför Växjö vill ha hit honom igen. Enda gången han inte lirat landslagshockey var hans förra sejour här, och nu upprepar han detta.
Evert räknade med utveckling på flera spelare, det har blivit tvärtom hittills: Nilsson, Josefsson, Häman, Vainio, Persson har gått ner sig jämfört med fjol. Holmberg glimtar till ibland, men är långt från hans hysteriska form i slutspelet.

Detta skiter sig rejält.
Jag håller med om det mesta utom Arvid Lundberg. Uppskattar man renodlade defensiva backar så ser man det som gör Arvid till en av ligans bästa defensiva backar. Otroligt stabil back med den bästa gap kontrollen jag sett. Enormt stark trots att han inte är jättestor, och nästan omöjlig att gå förbi en mot en. Gör sällan några ödesdigra misstag. En av mina absoluta favoriter när det gäller renodlade defensiva backar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster