FHC-VLH 20/11 1515

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav bratsson » lör nov 20, 2021 6:00 pm

Sam tar en time out. Ytterst sällan han gör det.
Bra att alla är på tårna.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav vlk » lör nov 20, 2021 6:02 pm

Usch, vi har ingenting nu. Kommer aldrig att gå detta


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Svartvadet » lör nov 20, 2021 6:02 pm

Rid ut det!! Kämpa!!

Kalnins räddar oss just nu
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav vlk » lör nov 20, 2021 6:04 pm

Det är fan en katastrof detta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Svartvadet » lör nov 20, 2021 6:05 pm

Två fenomenala perioder, men det var tyvärr lite risk för att det skulle se ut såhär...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav bratsson » lör nov 20, 2021 6:05 pm

Nu känner man igen Frölunda.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav vlk » lör nov 20, 2021 6:10 pm

Det var det de….precis som jag trodde. Kommer 1-2 så vänder matchen helt. Frölunda har ett betydligt bättre och namnkunnigare lag, det visar dom nu. Vi är juniorer igen.

Men det är riktigt oroväckande att vi blir så ängsliga så fort vi släpper in ett mål. Ser ut som för 2-3 säsonger sedan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Senast redigerad av vlk lör nov 20, 2021 6:19 pm, redigerad totalt 1 gång.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Stupet » lör nov 20, 2021 6:18 pm

Vi sjunger oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj.
Som sagt detta visste vi ju att det skulle ske.
Nu är känslan ännu större att det blir 0 poäng.
Skillnaden är att vi har lägen men då har Frölunda Tomkins
Och det har inte vi.
Vi kommer dyka i tabellen rättså rejält nu. Vi har ju ingenting att sätta emot när motståndarna börjar spela hårt.
Senast redigerad av Stupet lör nov 20, 2021 6:20 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav bratsson » lör nov 20, 2021 6:20 pm

Snart är vi uppe i 4mål i baken per match.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Overkill » lör nov 20, 2021 6:21 pm

Vi måste värva nu!
Ingen minns en fegis!
Användarvisningsbild
Overkill
Forumamatör
 
Inlägg: 199
Blev medlem: tor nov 30, 2017 11:21 pm
Ort: Växjö

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Primeau » lör nov 20, 2021 6:22 pm

Det blev klasskillnad till slut, som väntat.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Svartvadet » lör nov 20, 2021 6:22 pm

Det är just det, saknas en fältherre och en riktig målvakt bakåt. Kalnins har gjort några bra räddningar, men det blir ihåligt på direkten nu.

Man borde rent av försöka komma fram till en deal med Kalnins, han kan ju omöjligt själv vara nöjd med under 90% och komma från KHL? Åhman är dessutom en tredjemålvakt i min värld, vilket gör det hela än mer skrämmande.

Men, som sagt, det är egentligen mest tråkigt att vi kan göra två så fenomenalt bra perioder och sedan ha inställningen "nu kommer vi förlora" så fort de sätter fart i tredje...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav vlk » lör nov 20, 2021 6:22 pm

Overkill skrev:Vi måste värva nu!
Nej nej nej !!!!!!! Hur vågar du säga så [emoji23][emoji23]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav PutteA » lör nov 20, 2021 6:23 pm

Jag tycker vi ganska enkelt kan konstatera att vi har ett lag som i sina bästa stunder spelar en bra hockey. Men vi har inte ett lag som kan spela 60 minuter SHL. Det är bara så. Vi har inte kapaciteten över en hel match. Idag klarade vi hålla emot spelMässigt i 37 minuter innan det rasar ihop som ett korthus igen. Så nu ska jag också vara ironisk och säga att nä, vi behöver inte förstärka detta laget nu, det kan vänta. Vi har visat att vi kan göra det bra i mer än en halv match, det räcker nog. Vi släpper bara 5 mål idag, i en period. 10 mål på två matcher. Det löser sig!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Kloker » lör nov 20, 2021 6:26 pm

Helvete vilket ruckel till snålbygge värdigt Svenska Mästare Henrik Evertsson snålpletat ihop.Finns det ingen styrelse som kan avsätta detta självgoda rövhål?

AGERA för i helvete!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Svartvadet » lör nov 20, 2021 6:26 pm

:lol: :lol: :lol:

Nåväl, vi får fel se helt enkelt.

Vi har mött Örebro, Rögle, SAIK och Frölunda på bortaplan. Det är otroligt svåra matcher.
Mest rädd för att vi gör en HV och börjar bomba på med legoknektar som inte kommer göra någon skillnad alls, utan bara fördärva än mer.

Optimalt vore, som sagt, entlediga Kalnins på gemensamma grunder. Värva in en rutinerad keeper (eller iaf någon som vi vet håller i SHL) och även en back som klarar av det tunga jobbet likt Folin. Det finns ju tydligen en marknad, så Evert försöker bara ljuga för oss supportrar. Tänker mig typ:

Anders Lindbäck
Viktor Svedberg
Senast redigerad av Svartvadet lör nov 20, 2021 6:37 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Sura-pelle » lör nov 20, 2021 6:27 pm

Det sjuka är att jag inte ens är förvånad över matchutvecklingen trots att vi släpper 5 i röven på mindre än en hel period.

Jag vet inte vad som ska göras. Är det ens lönt att värva så som vi spelar i grunden?
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav StenhårtSlagskott » lör nov 20, 2021 6:27 pm

RÖV! Frölunda är lite där vi var förra året.

Två bra perioder :clap:
Senast redigerad av StenhårtSlagskott lör nov 20, 2021 6:28 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav vlk » lör nov 20, 2021 6:27 pm

PutteA skrev:Jag tycker vi ganska enkelt kan konstatera att vi har ett lag som i sina bästa stunder spelar en bra hockey. Men vi har inte ett lag som kan spela 60 minuter SHL. Det är bara så. Vi har inte kapaciteten över en hel match. Idag klarade vi hålla emot spelMässigt i 37 minuter innan det rasar ihop som ett korthus igen. Så nu ska jag också vara ironisk och säga att nä, vi behöver inte förstärka detta laget nu, det kan vänta. Vi har visat att vi kan göra det bra i mer än en halv match, det räcker nog. Vi släpper bara 5 mål idag, i en period. 10 mål på två matcher. Det löser sig!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Orkar inte analysera mer idag. Min känsla från tidigare kvarstår. Gå med i min ”värva in några nya klubben”. Vi saknar ju uppenbart ingredienser som behövs. En riktigt jävla bra målvakt, 1-2 hårda backar, och ett par riktiga forwards. Slut.

Om vi vill vara med och leka om guldet. Vill vi bara spela av säsongen så bara kör på….vi bör hålla oss kvar med vårt fina hemmaspel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Senast redigerad av vlk lör nov 20, 2021 6:40 pm, redigerad totalt 1 gång.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav MalZon » lör nov 20, 2021 6:28 pm

Jag är mållös...
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Stupet » lör nov 20, 2021 6:30 pm

Som sagt vi ser så jävla tydligt nu att vi har sparat in 10 miljoner på spelarbudgeten. Är vår ekonomi så dålig att vi måste göra det eller vad är anledningen? Ingen annan klubb gör ju det.
Att Evertsson sen säger att det inte finns några namn på marknaden är ju patetiskt. Det handlar bara om att Evertsson inte vill öppna plånboken.
Men det funkar ju inte längre. Vi ser ju alla det.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Svartvadet » lör nov 20, 2021 6:39 pm

Som jag skrev i början, så var kanske denna näsbrännan exakt det som behövs för att det ska börja värvas rejält!

Går vi i konkurs eller har stram budget nästa år - då får vi helt enkelt jobba efter det då!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Stupet » lör nov 20, 2021 6:43 pm

Lär tyvärr inte hända ett skit på värvningsfronten innan januari. Är det någon som vet varför vi sparar in 10 miljoner på spelarbudgeten? Växjö borde vara en av de rikaste klubbarna i hela ligan. Vi går ju plus varje år. Så förstår inte?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav vlk » lör nov 20, 2021 6:45 pm

Stupet skrev:Lär tyvärr inte hända ett skit på värvningsfronten innan januari. Är det någon som vet varför vi sparar in 10 miljoner på spelarbudgeten? Växjö borde vara en av de rikaste klubbarna i hela ligan. Vi går ju plus varje år. Så förstår inte?
Livrem för Corona. Svårare är det inte. Markusson styrde upp det. Han var snabbt ute i en intervju och offentliggjorde det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Svartvadet » lör nov 20, 2021 6:50 pm

Exakt! De ville vara passiva, iom det var oklart med situationen.

Men, ponera att det faktiskt är så att det finns en marknad men att vi är lite för "fega" för att agera. Då är det frågan som gäller:

1. Rida ut det just nu, acceptera att vi kommer vara på 9:onde i Januari och fullkomligt bomba in vettiga värvningar till reapris

2. Agera nu, till ett högre pris och inte riktigt ta de spelare vi vill

Bägge alternativen kommer ju med en dålig eftersmak, även om jag vill stå fast vid alternativ ett. Jag är exakt lika frustrerad som alla ni andra, men jag försöker också se den stora perspektivet.

DÄREMOT om rätt spelare finns, till en lite större prislapp redan nu - då är det hål i huvudet att försöka vara Smålänningar idag!!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav bratsson » lör nov 20, 2021 6:53 pm

Svartvadet skrev:[emoji38] [emoji38] [emoji38]

Nåväl, vi får fel se helt enkelt.

Vi har mött Örebro, Rögle, SAIK och Frölunda på bortaplan. Det är otroligt svåra matcher.
Mest rädd för att vi gör en HV och börjar bomba på med legoknektar som inte kommer göra någon skillnad alls, utan bara fördärva än mer.

Optimalt vore, som sagt, entlediga Kalnins på gemensamma grunder. Värva in en rutinerad keeper (eller iaf någon som vi vet håller i SHL) och även en back som klarar av det tunga jobbet likt Folin. Det finns ju tydligen en marknad, så Evert försöker bara ljuga för oss supportrar. Tänker mig typ:

Anders Lindbäck
Viktor Svedberg
Henrik Karlsson
https://www.eliteprospects.com/player/4 ... k-karlsson
Senast redigerad av bratsson lör nov 20, 2021 6:56 pm, redigerad totalt 1 gång.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Lakershjärta71 » lör nov 20, 2021 6:54 pm

Lakers läcker som ett såll
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Stupet » lör nov 20, 2021 6:55 pm

Vem har sagt att vi kommer bomba in med värvningar i Januari? Eller är det bara något du hoppas på?
Lär fortsatt bli Kalnins och Åhman i målet. Även om vi alla vill ha en mer rutinerad.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Svartvadet » lör nov 20, 2021 6:59 pm

Ingen som sagt! Men jag tror det är så man resonerar.

Annars är det ju ingen sense alls med lagbygget som det är. Som ni tidigare skrev, VLH har alltid redovisat plusresultat och dessutom har man en pengapåse sedan tidigare.

Anledningen till varför man inte värvat är pga Corona och att nya restriktioner och publikfritt skulle innebära kaos. Då vet man att denna truppen, rent budgetmässigt, överlever en sådan situation.

Hur mycket kommer covid-passen göra? Ytterst oklart.

Jag ser hellre att vi slutar 10:a och överlever som förening, än att vi satsar allt och blir sexa för att uppleva stålbad i några år framöver.

Det är nu vi får bekänna färg - vad gör Markusson? Evert? Sam? Josefsson?

Värva sig ur kriser har aldrig fungerat, någonsin. Det gäller att förstå bakgrunden till varför vi är där vi är, pinpointa problemet och agera därefter. Faktum är, trots senaste tidens horribla resultat - vi är fortfarande topp-6. Det kan såklart ändras fort.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav vlk » lör nov 20, 2021 7:10 pm

Svartvadet skrev:Ingen som sagt! Men jag tror det är så man resonerar.

Annars är det ju ingen sense alls med lagbygget som det är. Som ni tidigare skrev, VLH har alltid redovisat plusresultat och dessutom har man en pengapåse sedan tidigare.

Anledningen till varför man inte värvat är pga Corona och att nya restriktioner och publikfritt skulle innebära kaos. Då vet man att denna truppen, rent budgetmässigt, överlever en sådan situation.

Hur mycket kommer covid-passen göra? Ytterst oklart.

Jag ser hellre att vi slutar 10:a och överlever som förening, än att vi satsar allt och blir sexa för att uppleva stålbad i några år framöver.

Det är nu vi får bekänna färg - vad gör Markusson? Evert? Sam? Josefsson?

Värva sig ur kriser har aldrig fungerat, någonsin. Det gäller att förstå bakgrunden till varför vi är där vi är, pinpointa problemet och agera därefter. Faktum är, trots senaste tidens horribla resultat - vi är fortfarande topp-6. Det kan såklart ändras fort.
Det är ingen kris. Vi har inte ett lag som är tillräckligt bra för guld. Det är inte mer än så. De börjar känna det och säger sig tvivla på sin förmåga.

Vi kan antingen göra något åt de brister som finns och gå för guldet, eller så tar vi en mellansäsong. Vi har snålat i värvningar på forwardssidan (chansningar) och i mitt tycke värvat väldigt konstigt vad gäller målvakter och backar. Faktiskt direkt dåligt för att vara växjö. Jag trodde alla guldår med Welch, Rhahimi , Follin och Melart hade lärt oss vad som krävs. Men tydligen hade ingen lärdom dragits.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav bratsson » lör nov 20, 2021 7:15 pm

vlk skrev:
Svartvadet skrev:Ingen som sagt! Men jag tror det är så man resonerar.

Annars är det ju ingen sense alls med lagbygget som det är. Som ni tidigare skrev, VLH har alltid redovisat plusresultat och dessutom har man en pengapåse sedan tidigare.

Anledningen till varför man inte värvat är pga Corona och att nya restriktioner och publikfritt skulle innebära kaos. Då vet man att denna truppen, rent budgetmässigt, överlever en sådan situation.

Hur mycket kommer covid-passen göra? Ytterst oklart.

Jag ser hellre att vi slutar 10:a och överlever som förening, än att vi satsar allt och blir sexa för att uppleva stålbad i några år framöver.

Det är nu vi får bekänna färg - vad gör Markusson? Evert? Sam? Josefsson?

Värva sig ur kriser har aldrig fungerat, någonsin. Det gäller att förstå bakgrunden till varför vi är där vi är, pinpointa problemet och agera därefter. Faktum är, trots senaste tidens horribla resultat - vi är fortfarande topp-6. Det kan såklart ändras fort.
Det är ingen kris. Vi har inte ett lag som är tillräckligt bra för guld. Det är inte mer än så. De börjar känna det och säger sig tvivla på sin förmåga.

Vi kan antingen göra något åt de brister som finns och gå för guldet, eller så tar vi en mellansäsong. Vi har snålat i värvningar på forwardssidan (chansningar) och i mitt tycke värvat väldigt konstigt vad gäller målvakter och backar. Faktiskt direkt dåligt för att vara växjö. Jag trodde alla guldår med Welch, Rhahimi , Follin och Melart hade lärt oss vad som krävs. Men tydligen hade ingen lärdom dragits.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ni som vet, kan vi verkligen inte matcha tyska ligans löner?
Jag menar, bygga en backbesättning runt Melart hade varit riktigt stabilt.

Eller räknar Evertsson alltid pengar/hockey och ger aldrig topplön till någon?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav vlk » lör nov 20, 2021 7:18 pm

bratsson skrev:
vlk skrev:
Svartvadet skrev:Ingen som sagt! Men jag tror det är så man resonerar.

Annars är det ju ingen sense alls med lagbygget som det är. Som ni tidigare skrev, VLH har alltid redovisat plusresultat och dessutom har man en pengapåse sedan tidigare.

Anledningen till varför man inte värvat är pga Corona och att nya restriktioner och publikfritt skulle innebära kaos. Då vet man att denna truppen, rent budgetmässigt, överlever en sådan situation.

Hur mycket kommer covid-passen göra? Ytterst oklart.

Jag ser hellre att vi slutar 10:a och överlever som förening, än att vi satsar allt och blir sexa för att uppleva stålbad i några år framöver.

Det är nu vi får bekänna färg - vad gör Markusson? Evert? Sam? Josefsson?

Värva sig ur kriser har aldrig fungerat, någonsin. Det gäller att förstå bakgrunden till varför vi är där vi är, pinpointa problemet och agera därefter. Faktum är, trots senaste tidens horribla resultat - vi är fortfarande topp-6. Det kan såklart ändras fort.
Det är ingen kris. Vi har inte ett lag som är tillräckligt bra för guld. Det är inte mer än så. De börjar känna det och säger sig tvivla på sin förmåga.

Vi kan antingen göra något åt de brister som finns och gå för guldet, eller så tar vi en mellansäsong. Vi har snålat i värvningar på forwardssidan (chansningar) och i mitt tycke värvat väldigt konstigt vad gäller målvakter och backar. Faktiskt direkt dåligt för att vara växjö. Jag trodde alla guldår med Welch, Rhahimi , Follin och Melart hade lärt oss vad som krävs. Men tydligen hade ingen lärdom dragits.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ni som vet, kan vi verkligen inte matcha tyska ligans löner?
Jag menar, bygga en backbesättning runt Melart hade varit riktigt stabilt.

Eller räknar Evertsson alltid pengar/hockey och ger aldrig topplön till någon?
Tror knappt det hade hjälpt, vi har lyckats värva ligans i särklass sämsta målvaktsduo. Faktiskt uselt gjort av Evertsson.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Svartvadet » lör nov 20, 2021 7:23 pm

De som tjänar bäst i Tyskland är svåra att matcha, tyvärr.

Jag tror Melart mer är inne på att dra in så mycket deg som möjligt, inte att vinna fler mästerskap eller spela hockey på högsta möjliga nivå. Annars är jag helt enig i han som namn!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav bratsson » lör nov 20, 2021 7:24 pm

Svartvadet skrev:De som tjänar bäst i Tyskland är svåra att matcha, tyvärr.

Jag tror Melart mer är inne på att dra in så mycket deg som möjligt, inte att vinna fler mästerskap eller spela hockey på högsta möjliga nivå. Annars är jag helt enig i han som namn!
Ja då kan man förstå Evertsson om det är så. [emoji106]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Kloker » lör nov 20, 2021 7:25 pm

Och då är den mediaskygga klippan i grund och botten målvaktstränare.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster