SMÅLANDSDERBY(!)- IK Oskarshamn - Växjö Lakers 16/10

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: SMÅLANDSDERBY(!)- IK Oskarshamn - Växjö Lakers 16/10

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 16, 2021 10:56 pm

vlk skrev:Imponerande att vinna idag. Men hur sjutton ska vi få fler poäng från Holmbergkedjan ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Enklast är nog att massera den medhårs mot olika typer av motstånd och vänta och se. Först skulle vi skicka iväg Emil Pettersson, sedan var det Gynge som inte var bra nog. Allt har sin tid.

När några av de skadad ör tillvaka och Tobias ör på plats. Det är då vi får se vad laget går för. Rosens lina kommer hamna i svackor. Då ska andra i laget kliva fram. Lite som förra året. Är beredd att ge dem fler matcher där vi rullar på fyra lines.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott lör okt 16, 2021 11:02 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

SMÅLANDSDERBY(!)- IK Oskarshamn - Växjö Lakers 16/10

Inläggav vlk » lör okt 16, 2021 11:02 pm

StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:Imponerande att vinna idag. Men hur sjutton ska vi få fler poäng från Holmbergkedjan ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Enklast är nog att massera den medhårs mot olika typer av motstånd och vänta och se. Först skulle vi skicka iväg Emil Pettersson, sedan var det Gynge som inte var bra nog. Allt har sin tid.
Frågan var ställd utan avsikt att skeppa någon. Dock behöver ju poängen börja trilla in.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SMÅLANDSDERBY(!)- IK Oskarshamn - Växjö Lakers 16/10

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 16, 2021 11:09 pm

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:Imponerande att vinna idag. Men hur sjutton ska vi få fler poäng från Holmbergkedjan ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Enklast är nog att massera den medhårs mot olika typer av motstånd och vänta och se. Först skulle vi skicka iväg Emil Pettersson, sedan var det Gynge som inte var bra nog. Allt har sin tid.
Frågan var ställd utan avsikt att skeppa någon. Dock behöver ju poängen börja trilla in.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro



Jag försår det. Menar bara att Gynge och Pettersson var iskalla och ifrågasatta ett helt år innan de vaknade till. Så mitt tips var alltså att ge det lite tid. Ser hellre att de spelar fem matcher där de släpper in ett eller två mål. Just nu görs det mycket mål. Värre blir det när Gynge kallnat lite. Men tänk att vi ska ha in Nätet(om nu inte ryktet stämmer) och Toby i de första tre linorna. Kanske även Martin Lundberg. Tycker det ser skarpt ut framåt. Faktiskt böttre än förra året. Bakåt är det stora problemet.

Laget har gjort trettiosju mål framåt och det är flest(tillsammans med knätoffsarna) men släppt in hela trettio mål bakåt och det är bara fem lag som släppt in fler. Bottenlagen plus Färjestad. Det håller inte att släppa in så mycket mål.

Holmberg har sju poäng på elva matcher, Calof två på sju. Men han spelar inte så mycket powerplay. Sedan är det Lycksell och Glenn som spelat där och de har också gjort nio respektive sju. Tycker inte det är så dåligt även om många varit i powerplay.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: SMÅLANDSDERBY(!)- IK Oskarshamn - Växjö Lakers 16/10

Inläggav Towen » sön okt 17, 2021 6:00 am

Varför skulle 87 och 10 hamna i svackor? Mogna lirare av den här digniteten blir bara bättre med säsongen.

#2012


Varför inte pytsa ner RIEDER att centra mellan CALOF och HOLMBERG en tid?


FILANDER är frisk nog att erkänna "-Vi förlorar mot ett bättre lag" - Ett sätt att berätta för 'Chief' han är redo för viktigare uppgifter, i en större och vackrare klubb?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: SMÅLANDSDERBY(!)- IK Oskarshamn - Växjö Lakers 16/10

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 17, 2021 1:57 pm

Towen skrev:Varför skulle 87 och 10 hamna i svackor? Mogna lirare av den här digniteten blir bara bättre med säsongen.

#2012


Varför inte pytsa ner RIEDER att centra mellan CALOF och HOLMBERG en tid?


FILANDER är frisk nog att erkänna "-Vi förlorar mot ett bättre lag" - Ett sätt att berätta för 'Chief' han är redo för viktigare uppgifter, i en större och vackrare klubb?


Sannolikheten antar jag. Att de inte kommer snitta nästan två poäng per match och sluta på hundra poäng när serien är slut.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: SMÅLANDSDERBY(!)- IK Oskarshamn - Växjö Lakers 16/10

Inläggav Härmapan » sön okt 17, 2021 2:35 pm

Det spelar väl ingen roll vem som gör poängen så länge laget vinner…???

Att vi ska vinna alla matcher med tvåsiffrigt och att poängen fördelas mellan kedjorna är ju en (förvisso önskvärd) utopi!

Men det lät ju exakt likadant förra året - fast då var det RR och Gynge som var måltavlorna.

Dom var totalt slut och vi levde bara på EP och tredjekedjan - vilket absolut inte skulle hålla!

Kritiken höll i sig långt fram i finalserien mot Rögle - trots överlägsen serieseger och SM-guld!

Kraven ska vara höga men ibland blir det nästan löjligt…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: SMÅLANDSDERBY(!)- IK Oskarshamn - Växjö Lakers 16/10

Inläggav Varanen » sön okt 17, 2021 2:50 pm

Ja, vem trodde bara för någon säsong sedan att vi skulle vinna en SHL-match med 5 fjuniga junisar? :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SMÅLANDSDERBY(!)- IK Oskarshamn - Växjö Lakers 16/10

Inläggav vlk » sön okt 17, 2021 3:29 pm

Helvete vad känsligt det är att ens ställa frågan ”hur kan vi få igång Holmbergkedjan mer” ,


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SMÅLANDSDERBY(!)- IK Oskarshamn - Växjö Lakers 16/10

Inläggav Varanen » sön okt 17, 2021 4:58 pm

Lycksell går väl in där när Reider är spelklar? Alternativt så går tysken in i Holmberg-linan. Vi får väl se vad det innebär för produktionen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SMÅLANDSDERBY(!)- IK Oskarshamn - Växjö Lakers 16/10

Inläggav Towen » sön okt 17, 2021 5:17 pm

Oavsett vill jag se vår nye Führer ihop med Andrew - lite BLITZKRIEG kan vara precis vad som sparkar igång 91 till att snitta 1+1 igen..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 15 gäster