SHL: VLH - LHC 7/10

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 07, 2021 8:58 pm

Holma!!

Gå för första nollan nu!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav Varanen » tor okt 07, 2021 9:00 pm

Ja, det förtjänar Kalnins idag.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav bratsson » tor okt 07, 2021 9:02 pm

Vet inte hur många felpass Joel lyckats med ikväll? [emoji848]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3927
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav västrastå » tor okt 07, 2021 9:06 pm

Jag sticker ut huvudet och säger att #55 är en av seriens bästa backar
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 07, 2021 9:07 pm

bratsson skrev:Vet inte hur många felpass Joel lyckats med ikväll? [emoji848]


Fast han gör mycket bra också. Han måste åndå få chansa lite mer än andra. Är endel av hans spel. Sedan kan det bli bättre.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav Varanen » tor okt 07, 2021 9:12 pm

Så j-a enkelt! :hbang:

Skitnödigt värre. Tur att vi mötte LHC. Vår egen lilla poängspargris.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 07, 2021 9:34 pm

Nu har vi mött Djurgården och Linköping och de är två lag som är på allsvensk nivå. Djugården brukar vi ha lite problem med så de får gärna åka ur. Linköping kan vi ha kvar för mjölka lite lätta poäng.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav Stupet » tor okt 07, 2021 9:39 pm

Känns som att vi måste få in något nytt snart i laget. Efter bilderna så ser det ut som att Stjernborg blir borta en längre tid. Plus Vainio på det. Känns som att vi inte har råd med att förlora spelare med tanke på att vi inte har någon som ersätter. Bred trupp är något som vi verkligen inte har. Tunnare än isen i Vida.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 07, 2021 9:55 pm

Samtidigt har vi börjat säsongen historiskt bra. Något kommer att komma in snart men det måste vara något som verkligen får laget att växa. Och inte rubbar balansen som gör att laget vinner.

Tycker ändå en back behövs först.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav DeLarge » tor okt 07, 2021 10:03 pm

Tre poäng som räknas. 8) 8) 8) 8) 8)
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav Svartvadet » tor okt 07, 2021 10:19 pm

Det är ju just detta som gör oss så jävla bra!

Jag varnade för det innan - underskattning! Vi är inte inne i en jättebra period, märks att vårt stäm inte är där helt. Förstå styrkan att vi likförbannat lyckas vinna? Varje match dessutom (bortser CHL).

Detta med en extremt smal trupp på 38 mkr är fan i mig bara att lyfta på hatten åt! Fortsätter publiken komma till matcherna har vi råd med tre riktigt finfina toppspelare till. Det vore en mardröm för alla lag.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav Varanen » tor okt 07, 2021 10:31 pm

Så är det givetvis. Vi vinner även när det inte stämmer. Man kan tycka att stjärnorna inte levererar, men Kalnins håller nollan, RR stjäl pucken med sin spelförståelse till 1-0 och Koivisto/Holmberg snickrar snyggt fram 2-0.

Vill ge en extra eloge till Claesson. Ett fynd. Enkelt, effektivt och moralhöjande spel.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav PutteA » tor okt 07, 2021 10:34 pm

Tror inte detta håller så länge till om vi spelar på detta sätt. Sen är det givetvis starkt att vinna ändå, men det här är definitivt inget hållbart. I den här matchen såg det mer ut som LHC var det lag som leder serien, inte vi.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav Härmapan » tor okt 07, 2021 10:42 pm

PutteA skrev:Tror inte detta håller så länge till om vi spelar på detta sätt. Sen är det givetvis starkt att vinna ändå, men det här är definitivt inget hållbart. I den här matchen såg det mer ut som LHC var det lag som leder serien, inte vi.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Varför postar du exakt samma inlägg som du gjorde 10 gånger förra säsongen ;)

Allt är dåligt, snart skiter det sig - vi har bara tur och det här håller inte i längden…

Jag tycker inte heller att spelet imponerar men vinner ju hela tiden… Nåt bra gör vi ju bevisligen :)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav vlk » tor okt 07, 2021 10:44 pm

Svartvadet skrev:Det är ju just detta som gör oss så jävla bra!

Jag varnade för det innan - underskattning! Vi är inte inne i en jättebra period, märks att vårt stäm inte är där helt. Förstå styrkan att vi likförbannat lyckas vinna? Varje match dessutom (bortser CHL).

Detta med en extremt smal trupp på 38 mkr är fan i mig bara att lyfta på hatten åt! Fortsätter publiken komma till matcherna har vi råd med tre riktigt finfina toppspelare till. Det vore en mardröm för alla lag.
3721 personer idag, det tror jag är all time low faktiskt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav Varanen » tor okt 07, 2021 10:44 pm

Fast vi har ju spelat MYCKET bättre, än matchen mot TPS och idag, tidigare under säsongen. Vi är kanske i en formsvacka och det gäller att hålla nere skadeverkningarna så gott det går. Dessutom tror jag att vårt nya spel fungerar mycket bättre mot lag som inte kör ultradefensivt. Det nya denna säsongen att vi ska ställa om snabbare och komma mer i flygande anfall. Det är materialet anpassat för (kanske inte gubbarna då) så lagledningen måste fundera på hur vi möter lag som går in för att hålla nollan och hoppas på ett par pytsar i PP. Så som TPS och LHC gjorde.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 07, 2021 10:53 pm

Beror ju på vad du menar? Vad som inte håller. Att laget är bäst i serien tror jag inte utan några lag kommer att gå förbi när vi spelat lite fler matcher samt lika i antal. Men att laget faller långt ner tror jag inte samt att förstärkningar komner att tas in. Så vad är det som inte kommer hålla anser du?
.
Egentligen är det ju bara Rosen, Gynge och nätet som troligen överpresterat poängmässigt. Att de ska hålla det snittet går ju inte.

Men kanske kan Persson, Glenn, Lycksell, Calof och Holma höja sitt poängsnitt något samtidigt som någon ny spelare tillför lite poäng och energi.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav Jocke86 » tor okt 07, 2021 11:09 pm

vlk skrev:
Svartvadet skrev:Det är ju just detta som gör oss så jävla bra!

Jag varnade för det innan - underskattning! Vi är inte inne i en jättebra period, märks att vårt stäm inte är där helt. Förstå styrkan att vi likförbannat lyckas vinna? Varje match dessutom (bortser CHL).

Detta med en extremt smal trupp på 38 mkr är fan i mig bara att lyfta på hatten åt! Fortsätter publiken komma till matcherna har vi råd med tre riktigt finfina toppspelare till. Det vore en mardröm för alla lag.
3721 personer idag, det tror jag är all time low faktiskt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Dags för Växjö att sänka priserna lite. Dyrt att gå på hockey tyvärr. Sen är väl vissa rädda för Corona än tyvärr.

Känns som förra året, vi var aldrig riktigt bra men vann ändå. Se hur länge det håller denna säsongen.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav Stupet » fre okt 08, 2021 1:02 am

Ett rejält prov på detta är på Lördag. Luleå borta kommer bli svårt. Ser spelet ut som idag så håller vi inte nollan iaf. Skulle inte bli förvånad om Shinnimin stänker in 2 mål på Lördag. Det som man verkligen hoppas på är inga fler skador.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav Towen » fre okt 08, 2021 5:31 am

Sveriges bästa hockeylag, oavsett klubb eller år, är sällan ett lag som spelar drömhockey över 52 omgångar plus slutspel. Men det är ett lag som VÄXER med uppgiften, och gör vad som krävs. NÄR det krävs.
Det är också precis vad Sam's gossar gjort till varumärke, och som lyft in tre titlar i arenan.
DÄRFÖR slår vi Luleå. Och slåss om seriesegern igen.

Sen tycker jag 87's och 10's fantastiska öppning är värd vår eloge - och lite tilltro. Många går dystopiskt och väntar på att kranen skall strypas. Varför kan inte LASCH sluta 3:a i poängligan i år..?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: SHL: VLH - LHC 7/10

Inläggav bratsson » fre okt 08, 2021 8:11 am

https://twitter.com/betterthanamnky/sta ... cPScQ&s=19

Linköping gjorde det bra igår och kämpade stenhårt, men har inte spelare som Rosén eller Koivistu
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3927
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 17 gäster