TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav Person » tis okt 05, 2021 8:10 pm

Inte en enda passning som sitter på bilder sista 5 min. Pinsam inställning.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1835
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav Varanen » tis okt 05, 2021 8:12 pm

Vilken skitmatch vi gör. J-a tur att jag inte stannade i Finland en vecka till. Inte roligt att bli förnedrad med hockeybyxorna nere. :(
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14034
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav vlk » tis okt 05, 2021 8:13 pm

Bra om vi åker ut. Spelarna har av någon anledning inget intresse i detta. Då har inte jag heller det. Synd att vi tar upp en plats för ett annat lag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav PutteA » tis okt 05, 2021 8:14 pm

Herregud vilka problem det här laget har rent mentalt, inställningsmässigt. Det har man visat ganska många gånger den här säsongen. Där försvann nog vår chans till avancemang.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav StenhårtSlagskott » tis okt 05, 2021 8:14 pm

Hoppas på lite mer fart på torsdag. Att de blir lite mer attack mot kassen.
Förlusten stör inte mig men sättet och är ju lite segt. Bra att inga synliga skador på truppen. Ny tag i SHL :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav Varanen » tis okt 05, 2021 8:16 pm

Samtidigt om man är egoistisk så upptar vi en plats en konkurrent i SHL skulle kunna ha nytta av. Visst är det trist för oss att se laget åka runt och softa mot Pinguins och TPS, men samtidigt kan inte ex MIF glädja sig åt stärkande internationella segrar med många mål.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14034
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav vlk » tis okt 05, 2021 8:19 pm

Varanen skrev:Samtidigt om man är egoistisk så upptar vi en plats en konkurrent i SHL skulle kunna ha nytta av. Visst är det trist för oss att se laget åka runt och softa mot Pinguins och TPS, men samtidigt kan inte ex MIF glädja sig åt stärkande internationella segrar med många mål.
Så är det så klart.

Hoppas de tar en rejäl fylla nu och tar Åbo by night.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav Varanen » tis okt 05, 2021 8:22 pm

De skulle tydligen flyga hem ikväll. Men Ganje kanske kan bjuda på lite ganja innan de boardar. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14034
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav StenhårtSlagskott » tis okt 05, 2021 9:15 pm

Första fyra omgångarna av SHL tog vi kommandot och ledningar med 2-0 i alla matcher. Nu har vi börjat vänta tills det är 9:30 kvar av sist perioden innan spelarna försöker anfalla mot mål. Vad handlar det om? Idag gav Sam order om att gå in mot mål med endast 5:40 kvar. Hördes tydligt i mikrofonen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav PutteA » tis okt 05, 2021 9:57 pm

På nått sätt så känns det som vanligt när det gäller Lakers, som om dom inte är intresserade av att spela vidare i CHL. Detta är ju redan kört. Bremerhaven behöver vara en poäng för att säkra slutspel och Prag 2 pinnar. Otroligt tråkigt att dom inte har viljan att mobilisera det som krävs. Faktiskt väldigt besviken på vilket sätt dom havererar CHL den här gången. [emoji107]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav StenhårtSlagskott » tis okt 05, 2021 10:12 pm

Jag kan förstå det för när shl väl drar igång är det som gäller. Mer drag i allt. Det som är lite oroande är ju tendenserna att Växjö börjar chl ganska bra men när de klämmer in matcherna under säsong så brukar laget göra sina svagaste insatser för säsongen. Vad det beror på är svårt att veta men inte mycket var väl roligt med dagens match förutom att Växjö borde ha något mer att spela för. Frågan är vad de spelar chl för(alltså vad de verkligen känner för chl)? Trött tvsändning, ingen publik, en motståndare som inte har något att spela för. Kanske måste klubbarna och CHL kraftsamla för att få till fulla hus så det blir något att berätta om. Men hur fan löser klubbarna och chl det med matcher mitt i veckan? Färre matcher och bara helgmatcher kanske? Betyder chl något för spelarna eller är det något som bara finns där för att. Har det gjorts någon anonym undersökning och förslag från klubbar, tränare, spelare, publik om vad de känner och vad som kan göras. Borde göras internt i Växjö för att känna av stämning och höja nivån på chlprestationerna om ambitionerna finns för att presterna på en jämnare nivå i chl.

Det är ingen ursäkt för prestationerna i senast chlmatcherna utan mer ett återkommande tema och symptom på något som måste lösas.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav PutteA » tis okt 05, 2021 11:03 pm

Alla säsonger i SHL så finns det ju individuella vinster att göra. Det finns bonusar för alla spelare att hämta beroende på hur långt säsongen bär. Detta ger ju varje enskild spelare en massa att spela för. Därför är det ju rätt intressant att veta om det finns något individuellt för spelarna i Lakers att vinna på att gå långt i CHL. Jag är tveksam till att den moroten existerar över huvudtaget. Och då om det inte gör det, vem vill då gå in med kraft för att gå långt i en turnering där bara klubben har nått att vinna.

Vore ytterst intressant att veta om och i så vad spelarna ha extra för ett bra resultat i CHL.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav Svartvadet » tis okt 05, 2021 11:42 pm

Tycker dock det faktiskt är lite annorlunda i år...

Tidigare år har vi haft en bredare trupp, då kan vi matcha lite annorlunda. Nu är det dock snarare riskabelt att gå in där det gör ont. Alla som vet hockey - vågar man inte gå in där det gör ont, då vinner man inga matcher!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6417
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav vlk » ons okt 06, 2021 12:20 am

Svartvadet skrev:Tycker dock det faktiskt är lite annorlunda i år...

Tidigare år har vi haft en bredare trupp, då kan vi matcha lite annorlunda. Nu är det dock snarare riskabelt att gå in där det gör ont. Alla som vet hockey - vågar man inte gå in där det gör ont, då vinner man inga matcher!
Innan säsongen sades det att vi skulle ha en bred trupp denna säsong med tanke på CHL. Så blev det inte. Vi har en tunnare trupp snarare än tidigare. Varför blir det så här?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav Stupet » ons okt 06, 2021 8:43 am

Finns bara ett svar på det. Pengar. Tittar man på Frölunda eller Färjestads trupp så har dom väldigt breda trupper och skulle något fattas eller gå sönder så agerar man. Titta bara vad Färjestad gjorde härom dan. Man insåg att vi har det tunt på målvaktsidan och då värvar man Furch. Logiken som Evertsson la fram inför denna säsongen är för mig enormt svår att förstå. Han vill ha en bred trupp men samtidigt banta kostnaderna i truppen. Det går inte ihop någonstans om du inte bara satsar på spelare från typ Hockeyallsvenskan. Mindre pengar = tunnare trupp. Mer pengar = bredare trupp. Känslan i Växjö är att vi har inte utrymme för att värva in några ersättare ifall någon viktig spelare går sönder. Bara pga att man har bantat budgeten i A-laget. Visst att man bantar budgeten för att se hur det blir med Covid-19. Men med tanke på risken med att du nu kan åka ur SHL så måste du satsa. Det är ju knappast så att många övriga klubbar inte kommer klara ett bakslag rent ekonomiskt om Covid-19 gör att arenorna stänger igen. Isf skulle dom inte heller satsa. Min känsla är att denna truppen som vi besitter är alldeles för tunn för att både fixa spel i CHL och i SHL. Och det vet Evertsson oxå. Däremot att gå ut och säga att vi ska ha en bredare trupp men samtidigt banta budgeten är för mig rent idiotiskt. Det går inte ihop liksom.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav StenhårtSlagskott » ons okt 06, 2021 9:26 am

Många lämpliga frågor till chefen. När är nästa avstämning? kommer de ta frågor. Det är något för Carolina att styra upp.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav bratsson » ons okt 06, 2021 11:17 am

Självklart letar Evertsson förstärkningar men han tar ju bara in någon om det gör laget bättre, vilket han alltid påpekar.

Eller ni vill att han ska göra som alla "normala" sportchefer och värva in Ledin eller Jämtin bara för att stilla eran hunger på nyförvärv?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav StenhårtSlagskott » ons okt 06, 2021 11:26 am

bratsson skrev:Självklart letar Evertsson förstärkningar men han tar ju bara in någon om det gör laget bättre, vilket han alltid påpekar.

Eller ni vill att han ska göra som alla "normala" sportchefer och värva in Ledin eller Jämtin bara för att stilla eran hunger på nyförvärv?


Ta in spelare löser ju inte automatiskt inställningen. Frågan är hur klubben behandlar shl kontra chl? En del av myntet kan ju vara att det ser jäkligt lojt ut ibland att det kostar att ligga på topp och laget ska vara som bäst tidigast om fyra månader och eftersom "alla" vet, inklusive spelarna att det kommer hända grejer på spelarsidan och klubben satsar för att vinna smtecknet och vill vara bäst efter jul så känns ju chl inte som något laget satsar på utan spelar för att de ska göra det och det får gå som det går. Själv offrar jag gärna chl till förmån för att ha ett bättre lag i februari men frågan är hur klubben prioriterar och hur de pratar om chl internt med tanke på att de spetsar laget sent och vad de sänder för signaler till spelarna.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav Primeau » ons okt 06, 2021 11:31 am

Det fattar man ju, att han letar spelare. Det konstiga är ju att han långt innan säsongen drog igång gick ut med att man kommer ha en bredare trupp i år, bl a. på grund av CHL. Det stämmer ju inte alls.

Sen fattar jag fortfarande inte vad Taif:s andrakeeper gör i dom regerande svenska mästarna… :roll:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav Primeau » ons okt 06, 2021 11:34 am

Man kommunicerade också ut att man skulle satsa på CHL, att man var ordentligt revanschsugna bla bla bla.
Jodåsåatte…
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav StenhårtSlagskott » ons okt 06, 2021 11:36 am

Kanske behöver det här ökas ordentligt för att Chefen ska tycka det ska vara värt med att gå in med en fullvärdig slutspelstrupp för att vinna championshockeyleague.
Så här fördelas prispengarna i CHL 2021/22:

Gruppspel: 60 000 euro

Åttondelsfinal: 90 000 euro

Kvartsfinal: 120 000 euro

Semfinal: 165 000 euro

Final: 325 000 euro

Vinnare: 495 000 euro

Sedan är ju frågan vad statusen är på chl just nu?
Eller är det så enkelt att årets trupp inte är tillräckligt bra och har överträffat sig själva rent poängmässigt i svenska hockeyligan. Men det vill vi ju inte tro :roflol:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav Primeau » ons okt 06, 2021 12:14 pm

StenhårtSlagskott skrev:Sedan är ju frågan vad statusen är på chl just nu?
Eller är det så enkelt att årets trupp inte är tillräckligt bra och har överträffat sig själva rent poängmässigt i svenska hockeyligan. Men det vill vi ju inte tro :roflol:


Lyssnade precis på Lakerspodden, dom var inne lite på detta; sett till hur spelet har sett ut är det konstigt att VLH leder serien, men den fina poängskörden förklaras av att man haft rejält flyt i några av matcherna. T ex senast mot DIF, att deras back hivar iväg pucken rakt upp i slottet till RR, sånt händer knappt! Sen är det en styrka att kunna vinna fast man inte spelar bra, men över tid ska vi nog inte räkna med att VLH ligger i topp, inte med det spelet och denna truppen.
SHL tappar mark gentemot övriga ligor, många f d. blåbärslag kan idag mäta sig med de svenska topplagen. Det är nog också en förklaring till varför det ser så illa ut som det gör i CHL för bl a. Växjö. Jag såg Lif tappa 2-0 och torska mot ett schweiziskt lag igår, bl a.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav bratsson » ons okt 06, 2021 12:32 pm

StenhårtSlagskott skrev:
bratsson skrev:Självklart letar Evertsson förstärkningar men han tar ju bara in någon om det gör laget bättre, vilket han alltid påpekar.

Eller ni vill att han ska göra som alla "normala" sportchefer och värva in Ledin eller Jämtin bara för att stilla eran hunger på nyförvärv?


Ta in spelare löser ju inte automatiskt inställningen. Frågan är hur klubben behandlar shl kontra chl? En del av myntet kan ju vara att det ser jäkligt lojt ut ibland att det kostar att ligga på topp och laget ska vara som bäst tidigast om fyra månader och eftersom "alla" vet, inklusive spelarna att det kommer hända grejer på spelarsidan och klubben satsar för att vinna smtecknet och vill vara bäst efter jul så känns ju chl inte som något laget satsar på utan spelar för att de ska göra det och det får gå som det går. Själv offrar jag gärna chl till förmån för att ha ett bättre lag i februari men frågan är hur klubben prioriterar och hur de pratar om chl internt med tanke på att de spetsar laget sent och vad de sänder för signaler till spelarna.
Med konkurrens om platserna så kommer förmodligen inställningen bli bättre på träningar, sedemera på matcher osv.
Ingen ska vara säker på sin plats och kunna glida omkring.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav Varanen » ons okt 06, 2021 1:19 pm

Inställningen igår. Särskilt i andra perioden handlar inte om något annat än bristande professionalism. I första spelade vi konstant PP och TPS lyckades få till 2 skott på mål. Vi börjar andra fortsatt i PP och slappheten tog överhanden totalt. Direkt där borde coach Hallam tagit timeout. Fiaskot igår är inget man löser med nyförvärv. Spelar ingen roll vilka man har i truppen om man tror man kan glida sig smärtfritt till en seger.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14034
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav vlk » ons okt 06, 2021 2:12 pm

StenhårtSlagskott skrev:
bratsson skrev:Självklart letar Evertsson förstärkningar men han tar ju bara in någon om det gör laget bättre, vilket han alltid påpekar.

Eller ni vill att han ska göra som alla "normala" sportchefer och värva in Ledin eller Jämtin bara för att stilla eran hunger på nyförvärv?


Ta in spelare löser ju inte automatiskt inställningen. Frågan är hur klubben behandlar shl kontra chl? En del av myntet kan ju vara att det ser jäkligt lojt ut ibland att det kostar att ligga på topp och laget ska vara som bäst tidigast om fyra månader och eftersom "alla" vet, inklusive spelarna att det kommer hända grejer på spelarsidan och klubben satsar för att vinna smtecknet och vill vara bäst efter jul så känns ju chl inte som något laget satsar på utan spelar för att de ska göra det och det får gå som det går. Själv offrar jag gärna chl till förmån för att ha ett bättre lag i februari men frågan är hur klubben prioriterar och hur de pratar om chl internt med tanke på att de spetsar laget sent och vad de sänder för signaler till spelarna.
Får man sitta bänk om man har dålig inställning så påverkar bred trupp eller nyförvärv inställningen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav StenhårtSlagskott » ons okt 06, 2021 4:58 pm

Vilken inställning och vilken förlust? Jag har supporterminne och minns inget från gårdagen eller chl. Ser fram emot att krossa LHC som de serieledare vi är. :clap:
Bänkning kan säkert ge effekt någon enstaka gårng men jag tror mer på att bygga spelaren. Coacha och spela honom istället för att bänka någon. Ingen blir bättre av att sitta på bänken av den anledningen. Det är en myt som behöver jobbas bort på samma sätta som att sparka tränare gör laget bättre. Att det sedan hjälper något lag, någon gång, någonstans må vara hänt. Men att jobba långsiktigt är fördelaktigt i många fler avseenden. En bred trupp behövs för att klara skador i min bok.

Du kanske inte håller med. Men så tänker jag
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav vlk » ons okt 06, 2021 5:05 pm

StenhårtSlagskott skrev:Vilken inställning och vilken förlust? Jag har supporterminne och minns inget från gårdagen eller chl. Ser fram emot att krossa LHC som de serieledare vi är. :clap:
Bänkning kan säkert ge effekt någon enstaka gårng men jag tror mer på att bygga spelaren. Coacha och spela honom istället för att bänka någon. Ingen blir bättre av att sitta på bänken av den anledningen. Det är en myt som behöver jobbas bort på samma sätta som att sparka tränare gör laget bättre. Att det sedan hjälper något lag, någon gång, någonstans må vara hänt. Men att jobba långsiktigt är fördelaktigt i många fler avseenden. En bred trupp behövs för att klara skador i min bok.

Du kanske inte håller med. Men så tänker jag
Varför ska man spela med spelare som har dålig inställning.? Så länge man sliter och gör sitt bästa köper jag att man inte kan mer. Men när man uppenbart inte gör det är det demoraliserande för övriga laget. En bred trupp klarar så klart skador bättre. Einstein hade t o m hållit med om det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav Varanen » ons okt 06, 2021 8:05 pm

Igår var det definitivt ingen enskild spelare som stack ut med kass inställning. Laget sög kollektivt. Det var slappt och mjukt lite här och var. VLH som klubb måste analysera varför internationella matcher inte taggar. Kommer det fel signaler uppifrån? Är det för tät matchning? Är spelarna rädda för utlänningar (särskilt finländare och tyskar) eller vad beror det på? Vi kan inte alltid möta våra söta kusiner från O-hamn eftersom vi är...skall vara en europeisk toppklubb.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14034
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav PutteA » ons okt 06, 2021 8:26 pm

2-2 nu in i andra perioden mellan Prag och Bremerhaven. Som jag sagt innan, tror vi kan glömma slutspel. Dessa två lag kommer göra jobbet som krävs.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav bratsson » ons okt 06, 2021 9:22 pm

PutteA skrev:2-2 nu in i andra perioden mellan Prag och Bremerhaven. Som jag sagt innan, tror vi kan glömma slutspel. Dessa två lag kommer göra jobbet som krävs.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Prag verkar vinner efter full tid?
Hur ser förutsättningarna ut inför sista omgången?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav StenhårtSlagskott » ons okt 06, 2021 9:31 pm

Sparta måste vinna efter full tid och Växjö måste vinna efter full tid. Svårt att se Växjö göra det är den här insatsen.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott tor okt 07, 2021 9:09 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav Dansun » ons okt 06, 2021 10:26 pm

Om Bremerhaven tar två poäng och Sparta en poäng i sista matchen är växjö utslaget. Vid alla andra resultat är Växjö vidare om de tar tre poäng mot tps i sista matchen.

Rätta mig gärna om jag har fel. :D
Dansun
Forumamatör
 
Inlägg: 17
Blev medlem: lör jan 23, 2021 10:27 pm

Re: TPS TURKU - Växjö Lakers CHL 20211005

Inläggav PutteA » ons okt 06, 2021 11:41 pm

Dansun skrev:Om Bremerhaven tar två poäng och Sparta en poäng i sista matchen är växjö utslaget. Vid alla andra resultat är Växjö vidare om de tar tre poäng mot tps i sista matchen.

Rätta mig gärna om jag har fel. :D
Njae, om Bremerhaven tar 3 pinnar så avgörs det på målskillnad mellan Sparta och Lakers. Förutsatt att Lakers vinner. Just nu har Sparta ett försprång med 3 mål.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster