ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Svartvadet » sön apr 25, 2021 4:20 pm

Disciplinen i sista är riktigt bra!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Varanen » sön apr 25, 2021 4:21 pm

Så j-a enkelt! :headbang:

Vi har Sveriges bästa målvaktspar. Och ändå trodde några att det var kört när Fasth skadade sig.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav vlk » sön apr 25, 2021 4:22 pm

Blir tungt att se Kjellgren i Frölunda


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Härmapan » sön apr 25, 2021 4:23 pm

Svartvadet skrev:Gör Örebro mål nu, så gör de troligen ett till snabbt inpå. Vi har inget krut kvar alls.
Men det gjorde dom inte! [emoji12]

Fy helvete vad skönt [emoji2][emoji2][emoji2]

Skål [emoji106]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Stupet » sön apr 25, 2021 4:26 pm

Man måste ju säga att det inte känns helt hundra att förlora Källgren till Frölunda nästa säsong. Visst att Fasth är bra men det skiljer oxå 15 år på Fasth och Källgren.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Jocke86 » sön apr 25, 2021 4:32 pm

Spelarnas säkerhet så borde denna anmälas

https://twitter.com/f_rohdin/status/138 ... 97539?s=19

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Varanen » sön apr 25, 2021 4:34 pm

Stjernborg var riktigt bra idag. Med rätta fick han förtroende även på slutet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav StenhårtSlagskott » sön apr 25, 2021 4:35 pm

Nässen gjorde sin bästa match. Klev in med kroppen och märktes inte. Precis så han ska spela utan att strula till det :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Varanen » sön apr 25, 2021 4:37 pm

Absolut. Härligt med spelare som gör sina bästa matcher när det gäller som mest. Till skillnad från vissa andra...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Stupet » sön apr 25, 2021 4:48 pm

Folin får Evertsson mer än gärna förlänga kontraktet med.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav bratsson » sön apr 25, 2021 4:50 pm

StenhårtSlagskott skrev:Nässen gjorde sin bästa match. Klev in med kroppen och märktes inte. Precis så han ska spela utan att strula till det :clap:
Eller hur. Kul att se [emoji106]

Men Josefsson. Wow. 86% i tekningar?

Världsklass
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav vlk » sön apr 25, 2021 4:56 pm

Pettersson är chanslös på en tröja i NHL


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Towen » sön apr 25, 2021 4:58 pm

Vem vet, 'SYLVE' kanske spelar till sig nytt kontrakt. FOLIN = Love you. Vår nye RAHIMI. Två-tre år till på honom tack.

HOLMBERG stannar väl en 'sässe' till innan han drar över? Hur blir det med 'KARLA', paddlar han över i sommar?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Härmapan » sön apr 25, 2021 5:29 pm

Och hela Örebro lipar om att Erixon filmade till sig en ”matchavgörande?” tvåa - när Melart precis fått FEM matcher efter Abols patetiska agerande... [emoji15]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Person » sön apr 25, 2021 5:36 pm

Folin påminner sjukt mycket om Laakso.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav PutteA » sön apr 25, 2021 6:20 pm

Ja till slut blev det bra. Bortsett från första periodens kramp och korkade utvisningar ala Emil Pettersson så var detta en väl utförd bortamatch. Idag stängde man ner. Enda hotet blev Petterssons dumma utvisning som kom utav att han säljer sig och tjuva och blir förpassad till baksätet och sen blir det en fasthållning på det. Andra matchen i rad där jag ser Emil drabbas av lättja och helt sluta jobba med fötterna och skallen.

Även Calof alibispelar i stort sett hela tiden. Han åker runt och fyller år, låter andra göra jobbet. Däremot mycket mer nöjd med Rosén idag. Han klev upp ett antal steg idag. Men det är trean som fortsätter att leda oss. Sen håller jag med om Folin. Älskar hans resoluta spel och hans fysik. En del Örebroare som har lite ont efter honom nu tror jag.

Källgren är grym, bara att konstatera. Tufft att förlora en så ung och lovande målvakt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav bratsson » sön apr 25, 2021 6:56 pm

PutteA skrev:Ja till slut blev det bra. Bortsett från första periodens kramp och korkade utvisningar ala Emil Pettersson så var detta en väl utförd bortamatch. Idag stängde man ner. Enda hotet blev Petterssons dumma utvisning som kom utav att han säljer sig och tjuva och blir förpassad till baksätet och sen blir det en fasthållning på det. Andra matchen i rad där jag ser Emil drabbas av lättja och helt sluta jobba med fötterna och skallen.

Även Calof alibispelar i stort sett hela tiden. Han åker runt och fyller år, låter andra göra jobbet. Däremot mycket mer nöjd med Rosén idag. Han klev upp ett antal steg idag. Men det är trean som fortsätter att leda oss. Sen håller jag med om Folin. Älskar hans resoluta spel och hans fysik. En del Örebroare som har lite ont efter honom nu tror jag.

Källgren är grym, bara att konstatera. Tufft att förlora en så ung och lovande målvakt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ja Källgren är lite tufft.
Man hörde under intervjun idag att han va lite "sur" på att inte ens få stå 3 matcher på raken under säsongen.
Svårt när Fasth spelat världsklasshockey.

Sedan sa Evertsson en sak under en av hans avstämningsintervjuer och det är att han aldrig diskuterar kontrakt under ett slutspel och att han förmodligen förlorat en del spelare p.g.a. och det är nog det som hänt med Källgren nu.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Varanen » sön apr 25, 2021 7:35 pm

Jag känner verkligen för det här laget. Lagbygget är ungefär så som jag vill att ett hockeylag ska se ut. Lagom mix av kreativitet, taktik och storlek. Spelare med lite olika profil och personliga styrkor, men med det gemensamt att de förstår att hockey är en lagsport. Målvaktssidan har varit The Dream med SHL-mått. Backsidan är exakt som jag vill ha det. Centersidan likaså. Det är på yttern förbättringspotentialen hade funnits, men resurserna är inte oändliga.

Kommer vara jävligt surt att se Källgren i en annan klubb nästa säsong. Den minnesgode vet att jag haussat honom sedan han först värvades, och eftersom jag följer TPS vet jag vilken succé han gjorde där. Men det är som det är. Jag förstår att han inte vill stå i Fasths skugga och trodde, vilket jag skrivit på forumet, att han skulle ta över förstaspaden. Så blev det inte. Dessutom vet jag ingenting om de ekonomiska aspekterna. Synd att vi inte blev hans enda SHL-klubb innan utlandsäventyren.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Towen » sön apr 25, 2021 7:52 pm

Då måste väl Viktor och 'Hank' ha en muntlig överenskommelse om en fortsättning?
KÄLLGREN kommer läcka som ett såll i tredje perioderna nästa säsong - han kommer vara så nedtränad att han inte orkar få upp 'plocken' över midjan.

Erik blir den mest övertränade målvakten i Europa.

Lex Roger.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Dannedd » sön apr 25, 2021 10:37 pm

Många verkat missa Lundberg? Lär ta mycket energi från motståndarna.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Svartvadet » sön apr 25, 2021 11:25 pm

Lundberg är sjukt dominant.

Vinner närkamper, spelar på gränsen hela tiden. Stor nytta i det tysta.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Stupet » mån apr 26, 2021 3:25 am

Fasth i alla ära men han blir ändå 40 bast nästa år. Och tillslut måste vi hitta någon yngre att satsa på. Förstår att Källgren vill ha mer istid. Och med det spelet han nu visar upp så är det en riktig käftsmäll till Sam och Evertsson. Någon pratade om Hugo Alnefelt från Hv. Där säger jag tack men nej tack. Han stod inte en enda match mellan Hv och Brynäs och det han visade upp i JVM var ingen höjdare. Visst att han kan bli bra på sikt men ingen jag skulle vilja ge första spaden till säsongen 22/23. Vi vet att han isf kommer få lika lite speltid som Källgren fått i år och då utvecklas han ju inte ett skit. Och sen komma in och ta första spaden direkt säsongen efter känns sådär. Vill egentligen inte säga detta men det bästa hade nog varit om vi tog SM-Guld i år och Fasth slutade på topp och sen att vi hade satsat på Källgren i 3 år till.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Åryd Lakej » mån apr 26, 2021 10:39 am

Vi förtjänar inte, det är stöld att Lakers vinner! Vi får fixa en ny liga där man får poäng för finlir, taktik, mest skott på mål etc för så här kan vi inte ha det att man har ett anfall som är klockrent å gör mål på det så vinner man......
Oavsett hur det går så skiter jag fullständigt i hur man spelar bara Lakers vinner mot Örebro.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1670
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Varanen » mån apr 26, 2021 11:13 am

Du har missuppfattat det hela. Laget med bäst underliggande statistik koras till vinnare. Om inte semifinallagen skärper sig så blir det HV som tar hem titeln. Fantastiska stats. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Svartvadet » mån apr 26, 2021 12:23 pm

Gällande Källgren/Fasth - det är en lurig situation, men det finns några aspekter:

1. Kommer Källgren vara lika bra i Frölunda som i VLH? Andrén gjorde med ett sjukt slutspel, bytte lag och sa såhär till MinHockey:
"– Det är ingen hemlighet att Växjö har haft ett bra försvarsspel under många många år och där har jag blivit räddad fler gånger än jag trodde. Jag har kanske inte alls varit så bra individuellt som jag trodde utan har haft ett försvar som har hjälpt mig. Nu (i Brynäs) har jag blivit synad."

2. OM Källgren är lika bra i Frölunda, då är han där bara en säsong - sedan bye bye för NHL

3. Fasth är 38, men han är också målvakt. De klarar av att spela betydligt längre än utespelare, så länge de har motivation och är noga med fysen. Ed Belfour var 43 när han dominerade i Leksand (helt OK i NHL innan dess med). Hasek var 46 sitt sista år i KHL och var fenomenal. Martin Brodeur var 43. Gerber var 38 när han kom till oss (hur bra var han?!) och fortsatte tills han blev 43!

Kanske låter löjligt att jämföra med målvaktslegender, men Fasth är den med flest MVP:s som målvakt i SHL/Elitseriens historia. Dessutom en brutal vinnarskalle och "i mitt livs form" som han själv sagt.

Jag har ju hellre en Fasth, som spelar till kroppen säger nej (41 kanske?), istället för att han lägger av nu och sedan Källgren som lämnar om en säsong - då skulle vi ha riktigt stora problem.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav Dannedd » mån apr 26, 2021 1:48 pm

Problemet är väl att det finns en risk att fasth lägger skridskorna på hyllan efter ett sm-guld? Men visst det är inte så sannolikt att vi vinner i år ärligt talat så...
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: ÖHK - VLH 25/4 semifinal 3:5

Inläggav vlk » mån apr 26, 2021 2:23 pm

Man får inte glömma att Fasth reste sig på 7 efter att varit utkonkurrerad i början av serien. Den målvakt som är bredvid Fasth måste kunna ge honom en rejäl match om spaden


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster