Slutspelet 2020/2021

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Slutspelet 2020/2021

Inläggav bratsson » mån apr 05, 2021 11:46 am

Jaha då är det dags för årets höjdpunkt.
Eller?

Ett slutspel utan någon publik, alla sitter hemma i soffan.

Visst, vi är alla vana nu efter att ha suttit här i soffan i ett halvår. Men självklart blir det väldigt skevt att sitta hemma.

Men men.... Nu är det så det är....


Kommer Växjö Lakers ha någon chans i ett slutspel? Vi slutade ju ändå 1a?

Som den pessimist i mitt livs form jag är så tror jag faktiskt att det inte kommer falla så väl ut i år. Varför? Jo...

1. Visst, laget har vunnit mycket men på vilket sätt?
Defensiven och målvakterna har verkligen stått på tårna och vunnit många matcher åt oss vilket inte är fel så klart men håller det i ett långt slutspel där motståndarna möter varandra hela tiden och hinner gnugga på Växjös svagheter?
Tänk på att det inte blir 3vs3 eller straffar utan det ska spelas 5vs5 där vi inte alltid för spelet utan lever på defensiven.

2. Offensivt så har det fungerat bra, ibland.
Men vi gör inte mer mål än någon annan utan enstaka matcher har det drivit iväg. (8-0 Frölunda).
Behövs mer än 1 kedja som producerar i ett slutspel.

3. Vem är generalen i laget som kan driva på? Har vi en Welch? Nej!

4. Ungtupparna... Dom har gjort det bra.
Hardy, Holmberg, Sylve, Drury, Stjernberg.
Men kan dom fortsätta i ett slutspel där allt blir tightare och tuffare? Nej, jag tror inte det.

5. Underliggande statistik.
Kollar vi på den underliggande statistiken (expected goals) så borde Växjö ligga 8a, medans Frölunda borde ligga solklart 1a.
Säger inte att statistik är allt(vilket bevisas tydligt i dessa fall) men det ger en fingervisning hur laget presterar över hela säsongen.


Det positiva är att vi har många som varit med förr och vunnit, tränarstab som vet var som gäller och alla spelarna vet sina roller.

Ni positiva kan ju fylla i det som talar för oss i ett slutspel.

Jag tror Skellefteå och Leksand kommer gå långt då jag tycker dom varit jobbigaste att möta och vi har inte klarat av deras snabba spel och höga press.

Vi kommer åka ut mot Djurgården.

Guldet går till Skellefteå tror jag.... I final mot Rögle.
Over and out

Mvh pessimisten

PS. Jag är en usel tippare DS. [emoji28]
Senast redigerad av bratsson mån apr 05, 2021 3:04 pm, redigerad totalt 1 gång.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav MalZon » mån apr 05, 2021 11:53 am

Ska vi hoppas Frölunda och Malmö vinner åttondelen? Då får vi Malmö i kvarten, bäst inbördes mot Malmö...
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav Person » mån apr 05, 2021 12:30 pm

bratsson skrev:Jaha då är det dags för årets höjdpunkt.
Eller?

Ett slutspel utan någon publik, alla sitter hemma i soffan.

Visst, vi är alla vana nu efter att ha suttit här i soffan i ett halvår. Men självklart blir det väldigt skevt att sitta hemma.

Men men.... Nu är det så det är....


Kommer Växjö Lakers ha någon chans i ett slutspel? Vi slutade ju ändå 1a?

Som den pessimist i mitt livs form jag är så tror jag faktiskt att det inte kommer falla så väl ut i år. Varför? Jo...

1. Visst, laget har vunnit mycket men på vilket sätt?
Defensiven och målvakterna har verkligen stått på tårna och vunnit många matcher åt oss vilket inte är fel så klart men håller det i ett långt slutspel där motståndarna möter varandra hela tiden och hinner gnugga på Växjös svagheter?
Tänk på att det inte blir 3vs3 eller straffar utan det ska spelas 5vs5 där vi inte alltid för spelet utan lever på defensiven.

2. Offensivt så har det fungerat bra, ibland.
Men vi gör inte mer mål än någon annan utan enstaka matcher har det drivit iväg. (8-0 Frölunda).
Behövs mer än 1 kedja som producerar i ett slutspel.

3. Vem är generalen i laget som kan driva på? Har vi en Welch? Nej!

4. Ungtupparna... Dom har gjort det bra.
Hardy, Holmberg, Sylve, Drury, Stjernberg.
Men kan dom fortsätta i ett slutspel där allt blir tightare och tuffare? Nej, jag tror inte det.

5. Underliggande statistik.
Kollar vi på den underliggande statistiken (expected goals) så borde Växjö ligga 8a, medans Frölunda borde ligga solklart 1a.
Säger inte att statistik är allt(vilket bevisas tydligt i dessa fall) men det ger en fingervisning hur laget presterar över hela säsongen.


Det positiva är att vi har många som varit med förr och vunnit, tränarstab som vet var som gäller och alla spelarna vet sina roller.

Ni positiva kan ju fylla i det som talar för oss i ett slutspel.

Jag tror Skellefteå och Leksand kommer gå långt då jag tycker dom varit jobbigaste att möta och vi har inte klarat av deras snabba spel och höga press.

Guldet går till Skellefteå tror jag.... I final mot Rögle.
Over and out

Mvh pessimisten

PS. Jag är en usel tippare DS. [emoji28]
Då kontrar jag med:

1. Offensiven vinner enskilda matcher, defensiven vinner över tid. Att ha den bästa defensiven och målvakten i ligan tar en jäkligt långt.

2. Vi har gjort ett mål mindre än SAIK över 52 matcher, ett SAIK som hyllas för offensiven de besitter.

3. Melart? Folin?
Vi har matchvinnare så det räcker. Rosén har visat att han kan producera även i slutspel flera gånger om. Fasth älskar dessa matcher. Och dessutom har vi en rejäl backsida samt fjärdekedja med rutin. Jodå, vi har allt som krävs.

4. Du tror inte att de kan fortsätta leverera? Jag säger att jag väntar med att döma ut dem tills de åtminstone fått chansen att bevisa sig.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav Svartvadet » mån apr 05, 2021 12:51 pm

Jag har inte heller någon bra magkänsla - tyvärr.

Däremot så känns denna säsongen inte som en "riktig" säsong. Skulle inte kännas som ett "riktigt" Guld om vi vann heller.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav bratsson » mån apr 05, 2021 1:03 pm

Person skrev:
bratsson skrev:Jaha då är det dags för årets höjdpunkt.
Eller?

Ett slutspel utan någon publik, alla sitter hemma i soffan.

Visst, vi är alla vana nu efter att ha suttit här i soffan i ett halvår. Men självklart blir det väldigt skevt att sitta hemma.

Men men.... Nu är det så det är....


Kommer Växjö Lakers ha någon chans i ett slutspel? Vi slutade ju ändå 1a?

Som den pessimist i mitt livs form jag är så tror jag faktiskt att det inte kommer falla så väl ut i år. Varför? Jo...

1. Visst, laget har vunnit mycket men på vilket sätt?
Defensiven och målvakterna har verkligen stått på tårna och vunnit många matcher åt oss vilket inte är fel så klart men håller det i ett långt slutspel där motståndarna möter varandra hela tiden och hinner gnugga på Växjös svagheter?
Tänk på att det inte blir 3vs3 eller straffar utan det ska spelas 5vs5 där vi inte alltid för spelet utan lever på defensiven.

2. Offensivt så har det fungerat bra, ibland.
Men vi gör inte mer mål än någon annan utan enstaka matcher har det drivit iväg. (8-0 Frölunda).
Behövs mer än 1 kedja som producerar i ett slutspel.

3. Vem är generalen i laget som kan driva på? Har vi en Welch? Nej!

4. Ungtupparna... Dom har gjort det bra.
Hardy, Holmberg, Sylve, Drury, Stjernberg.
Men kan dom fortsätta i ett slutspel där allt blir tightare och tuffare? Nej, jag tror inte det.

5. Underliggande statistik.
Kollar vi på den underliggande statistiken (expected goals) så borde Växjö ligga 8a, medans Frölunda borde ligga solklart 1a.
Säger inte att statistik är allt(vilket bevisas tydligt i dessa fall) men det ger en fingervisning hur laget presterar över hela säsongen.


Det positiva är att vi har många som varit med förr och vunnit, tränarstab som vet var som gäller och alla spelarna vet sina roller.

Ni positiva kan ju fylla i det som talar för oss i ett slutspel.

Jag tror Skellefteå och Leksand kommer gå långt då jag tycker dom varit jobbigaste att möta och vi har inte klarat av deras snabba spel och höga press.

Guldet går till Skellefteå tror jag.... I final mot Rögle.
Over and out

Mvh pessimisten

PS. Jag är en usel tippare DS. [emoji28]
Då kontrar jag med:

1. Offensiven vinner enskilda matcher, defensiven vinner över tid. Att ha den bästa defensiven och målvakten i ligan tar en jäkligt långt.

2. Vi har gjort ett mål mindre än SAIK över 52 matcher, ett SAIK som hyllas för offensiven de besitter.

3. Melart? Folin?
Vi har matchvinnare så det räcker. Rosén har visat att han kan producera även i slutspel flera gånger om. Fasth älskar dessa matcher. Och dessutom har vi en rejäl backsida samt fjärdekedja med rutin. Jodå, vi har allt som krävs.

4. Du tror inte att de kan fortsätta leverera? Jag säger att jag väntar med att döma ut dem tills de åtminstone fått chansen att bevisa sig.


Nej, jag tror dom kommer få det svårt i ett slutspel.
Melart kan bli en Welch men tycker inte han är lika dominant där bak som Welch var. MVP-Welch
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav Varanen » mån apr 05, 2021 1:14 pm

Vi har det bästa målvaktsparet och bästa speacialteams. Brukar anses som avgörande faktorer i ett slutspel. Lägg till rutinen i laget och Ilari The Mighty (+övriga backar) så har du mitt svar. Vi är favoriter och jag tror vi tar hem Guldet. Jag bygger det på objektiv analys även om jag är känslomässigt engagerad i VLH.

Självklart skulle det kännas bättre om vi hade kunnat smyga med som extrema underdogs (med alla fakta varit som de är), men det kan vi inte. Och det är inte den poppiga stilen. SM-bucklan hör hemma i Växjö och vi ska kriga hem den.

ROCK ON! :hbang:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 05, 2021 2:10 pm

Generellt tycker jag laget ser bra ut efter 52 omgångar. Laget är ett av de bättre i serien. Men det betyder ingenting nu mer än att vi sett styrkor och svagheter hos lag. Här är absolut inte Växjö sämre än Rögle, Leksand, Skellefteå. Det handar om att vara på sin topp nu. Det avgör. Gör Drury sina bästa matcher eller överglänser Seider honom? Det är så små saker som avgör. Men växjö kommer vi till senare.

Med risk för att göra bort mig fullständigt kommer här min analys av play-in. Vi inleder med två underdogvinster. Kanske är det vad jag hoppas på snarare än vad som är logiskt.

Djurgården-Frölunda
Stockholm har 3-1 mot Göteborg men stort frågetecken på bredden på dif. Frölunda har det bredare laget men Dif har ett par spetsar i Rhett, Bobby som måste göra årsbästa. Frölunda har i serien osannoligt låg produktion med de chanserna de skapar. Det forsätter i slutspelet. Som lag skjuter de mycket men slarvar bakåt och det håller inte i slutspel. Djurgården har inte spelat bra på slutet och får en chans till upprättelse med en vinst. Sista showen med gänget innan många lämnar Järnkaminerna. Kan vara en nackdel men väljer att se det som en möjlighet.
Djurgården slår i underläge och chockar Frölunda direkt 1-0 i matcher.

Malmö-Färjestad
Här kommer det var Fbk som för spelet men malmö som gör målen. Malmö litar på försvar och stället om. Dessutom kommer de vänta på powerplay och lossa stora backsläggan från blå. Färjestad känns inte i fas med två nya gamla fbkhjältar i båset. Känns bara fel. Framförallt pelle prästberg. Det blir inte det svängiga spel som Fbk behöver för att vinna och malmö tar 1-0 i matcher.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav Varanen » mån apr 05, 2021 5:19 pm

Mycket tyder på att vi får möta FBK i kvarten. Båda hemmalagen förlorade idag och måste vinna två raka borta för att ta sig vidare. Känns helt ok för mig.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 05, 2021 5:25 pm

Ja, det sket sig. Försökte tippa fram de "sämre" lagen. Malmö var väl det som hotade mest. Djurgården hade inte alls samma tryck. Men skulle malmö kunna böka fram en tredje match är det nog inte fel. Gärna en lång sudden death

Färjestad känns troligt. Hur har det slutat mot dem i serien?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav MalZon » mån apr 05, 2021 11:09 pm

StenhårtSlagskott skrev:Färjestad känns troligt. Hur har det slutat mot dem i serien?

7-5p i Växjö favör.
Vi har full pott mot Malmö.
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav Dansun » tis apr 06, 2021 12:45 pm

Om målet är att plocka hem SM-guldet (vilket det givetvis är!) spelar det ingen roll om DIF, FBK eller MIF står på andra sidan i en kvartsfinal. I en serie på 7 matcher ska Lakers slå alla dessa lag. Lakers har alla de verktyg och skills som krävs för att slå alla dessa lag i en kvartsfinal.
Skulle Lakers förlora kvartsfinalen har man inte gjort sig förtjänt av något Sm-guld, så enkelt är det.

Får jag välja röstar jag på FBK i kvarten. Svag målvaktssida, medioker backuppsättning och inte tillräckligt bred offensiv. Endast viksten & co som hotar men hallam har hittat rätt nycklar för att lägga en våt filt över Färjestads offensiv. :D
Dansun
Forumamatör
 
Inlägg: 16
Blev medlem: lör jan 23, 2021 10:27 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav Varanen » tis apr 06, 2021 5:11 pm

Otroligt konstig intervju med coach Eriksén för J18-landslaget på MinHockey. Han verkar extremt irriterad över att få en fråga om Stjernborg.

- Det handlar absolut inte om att kränka någon när vi tar ut en spelare, det tror jag också att du förstår.

Hela den korta intervjun verkar han extremt defensiv. Vi kan alla ha dåliga dagar, men lite mediaträning vore bra för förbundskaptenerna (om de inte redan får det). Istället för att bli stött över att det finns intresse för J18-landslaget och det egna jobbet kring laget, så borde coach Eriksén inse att intresse för verksamheten, ja hockey i allmänhet, är positiv. Mer ödmjukhet vore önskvärt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav Towen » ons apr 07, 2021 4:10 pm

HUR coolt vore det inte - i händelse av clash med MUPPARNA i kvarten - att plocka in en brutalt revanschsugen Peter ANDERSSON som extra pepp- och videocoach i laget?
Vi vinner de första tre matcherna på ren psykning av att PA i blotta närvaron står med ilsken uppsyn i vårt bås. 8)

Brynäs borde f ö göra ett studiebesök hos oss. På tema hållbar utceckling och kontinuitet - de har ju sparkat fler tränare än hela övriga Europa tillsammans. Ta Roger MELIN, en snubbe som fastnat som i en vinkelvolt kring klubben - och alltid kommer tillbaka - och alltid gör bort sig - och alltid får sparken - och..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav StenhårtSlagskott » ons apr 07, 2021 6:50 pm

Vi behöver ingen dyr låtsascoach i peter andersson. Vi behöver peter andersson, sheriff och dörrvakt, som inte släpper någon över bron eller blålinjen.
https://m.facebook.com/cmorehockey/vide ... 463602213/
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav bratsson » ons apr 07, 2021 9:56 pm

Nej, jag vill inte ha Djurgården som sagt.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav StenhårtSlagskott » tor apr 08, 2021 1:21 pm

FBK eller DIF?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav Aleks » tor apr 08, 2021 6:13 pm

StenhårtSlagskott skrev:FBK eller DIF?


Känner att vi ska slå båda utan problem egentligen. DIF var inte långt ifrån ett kval om man synar tabellen, åker vi ut mot dem har vi inte i slutspel att göra ändå. Känner att det vore kul att se Roger lite extra röd ikväll, håller en tumme för DIF även om vi förmodligen har enklare att såra FBK.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav StenhårtSlagskott » tor apr 08, 2021 9:15 pm

Växjö-Färjestad
Rögle-Frölunda
Leksand-Örebro
Skellefteå-Luleå

Nu kör vi :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav bratsson » tor apr 08, 2021 9:46 pm

Har vi någonsin slagit ut Färjestad i ett slutspel?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav StenhårtSlagskott » tor apr 08, 2021 9:53 pm

bratsson skrev:Har vi någonsin slagit ut Färjestad i ett slutspel?


Om vi har slagit Färjestad?
https://youtu.be/0ksyrsPxHoU

Första gången i semi så fôrlorade vi men klubben lärde sig vad som krävs för att vinna och använde det för att vinna guld. :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav bratsson » tor apr 08, 2021 11:03 pm

StenhårtSlagskott skrev:
bratsson skrev:Har vi någonsin slagit ut Färjestad i ett slutspel?


Om vi har slagit Färjestad?
https://youtu.be/0ksyrsPxHoU

Första gången i semi så fôrlorade vi men klubben lärde sig vad som krävs för att vinna och använde det för att vinna guld. :clap:
Jaja, får väl bli första gången i år då [emoji846]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav Daste » fre apr 09, 2021 12:08 am

StenhårtSlagskott skrev:
bratsson skrev:Har vi någonsin slagit ut Färjestad i ett slutspel?


Om vi har slagit Färjestad?
https://youtu.be/0ksyrsPxHoU

Första gången i semi så fôrlorade vi men klubben lärde sig vad som krävs för att vinna och använde det för att vinna guld. :clap:

Sylvegård har varit där och vänt med
https://www.youtube.com/watch?v=ykxsmaGlAik
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav Person » fre apr 09, 2021 8:50 am

Jag tar mycket hellre FBK än DIF. Vi har spelmässigt haft ett övertag på FBK.

DIF spelar ganska snarlikt IKO, trots att det varit två bottenlag så har vi haft väldigt svårt för de spelsystemen.

FBK var dessutom underlägsna MIF. Visst, hockey handlar om att göra fler mål än motståndarna men hade den matchserien varit bäst av sju hade MIF vunnit.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav StenhårtSlagskott » fre apr 09, 2021 12:39 pm

Färjestad har ett par tre riktiga spetsar men som lag känns Växjö något jämnare. Hoppas det faller väl ut över sju matcher. Gäller att vara med från början :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav Härmapan » fre apr 09, 2021 12:51 pm

Möjligen kan Bulans bortförklaringar och gnäll när Luleå är ute konkurrera men annars är väl självgoda Fäjesta det laget man helst vill slå ut...?

Jag kan inte med deras patetiskt självgoda och överlägsna attityd!

Och då har ändå Wallin slutat...

Nu jävlar kör vi!!!!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav Person » fre apr 09, 2021 1:19 pm

På förhand ser jag nog Lakers-Färjestad som den ”lättaste” att tippa. För Rögle-Frölunda kan gå åt båda håll, Örebro har rejält övertag inbördes mot Leksand och Luleå har kapaciteten att gå långt.
Spännande och öppet slutspel enligt mig!

Växjö-Färjestad 4-1
Rögle-Frölunda 4-2
Leksand-Örebro 3-4
Skellefteå-Luleå 4-3
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav bnils » lör apr 10, 2021 10:56 am

Kör vi matchdiskussionerna i denna tråden? Nu duggar matcherna tätt! Lör-sön, tis-ons!
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav StenhårtSlagskott » tor apr 15, 2021 9:43 pm

Då var det klart. Växjö mot Örebro i semi.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav bratsson » tor apr 15, 2021 9:55 pm

StenhårtSlagskott skrev:Då var det klart. Växjö mot Örebro i semi.
Örebro ser hemskt bra ut.
Spelar fult, tekniskt och gör mål och kan stänga ner toppspelare, kryddat med 2 bra målvakter...
Och det värsta... 2 Växjödräpare i Kovac och Emil Larsson. [emoji848]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav StenhårtSlagskott » tor apr 15, 2021 10:03 pm

Mycket chanspuckar och så går dem och hoppas två mot ettor. Gäller att vara på rätt sida i hemjobbet. Hoppas vi kan fånga dem i håven och kan kontra på dem istället.

Örebro har sldrig mött en karlström i toppform :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav vlk » fre apr 16, 2021 6:10 pm

Börja med att låta Melart köra över honom fullständigt , efter det kan han prata om favoritmotstånd https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... tmotstand/


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav PutteA » fre apr 16, 2021 6:28 pm

Jag tror det kan bli en riktigt svår matchserie för oss. Örebro spelar en typ av chanshockey som vi har svårt för. Sen är det mycket tjyvsmällar. Få se om Hallams taktiska fingerspitzgefühl kan få de svarta på fall.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav bratsson » lör apr 17, 2021 9:11 am

bratsson skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Då var det klart. Växjö mot Örebro i semi.
Örebro ser hemskt bra ut.
Spelar fult, tekniskt och gör mål och kan stänga ner toppspelare, kryddat med 2 bra målvakter...
Och det värsta... 2 Växjödräpare i Kovac och Emil Larsson. [emoji848]
Jag glömde Jörgen Jönsson [emoji50]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav Härmapan » lör apr 17, 2021 10:06 am

”Åhhh nej inte Örebro... Det är helt jävla kört! Vi har förlorat hela säsongen mot dom och sen har dom Derek Ryan...
Vi har inte en chans! Lika bra att lämna VO...”

Så lät det för typ 6 år sen...

Klart vi spöar Örebro och får möta Saik i final igen [emoji2]

Enda risken är att Kiiskinen befinner sig på fel sida...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Slutspelet 2020/2021

Inläggav bratsson » lör apr 17, 2021 12:56 pm

Härmapan skrev:”Åhhh nej inte Örebro... Det är helt jävla kört! Vi har förlorat hela säsongen mot dom och sen har dom Derek Ryan...
Vi har inte en chans! Lika bra att lämna VO...”

Så lät det för typ 6 år sen...

Klart vi spöar Örebro och får möta Saik i final igen [emoji2]

Enda risken är att Kiiskinen befinner sig på fel sida...
Skillnaden är att dom har många Derek i år [emoji848]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 13 gäster