VLH - LHC 25/2 kl 19:00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH - LHC 25/2 kl 19:00

Inläggav StenhårtSlagskott » fre feb 26, 2021 12:10 am

PutteA skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Luktar det guld?


Nej, det luktar tidigt respass. Golfsäsongen kommer ganska fort, och när man se som dom spelar just nu så känns det faktiskt som det är det dom mest suktar efter just nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Ajdå. Det lukar alltså nyfriserade sommar greener.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - LHC 25/2 kl 19:00

Inläggav vlk » fre feb 26, 2021 12:13 am

Jag vill se att vi vänder denna 10 matcher långa trend av dåligt sunkigt anfallsspel innan slutspelet. Så här kan vi inte gå in i slutspelet. Då åker vi garanterat ut direkt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - LHC 25/2 kl 19:00

Inläggav PutteA » fre feb 26, 2021 12:18 am

Ska bli mycket intressant att se matchen mot Luleå på lördag. Fortsätter vi på inslagen väg så lär vi bli fullständigt uppätna. Vi bör få en ganska tydlig indikation på var detta laget är just nu, mot Lule.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - LHC 25/2 kl 19:00

Inläggav DeLarge » fre feb 26, 2021 1:23 am

blir tre enklar poäng på lördag
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1072
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: VLH - LHC 25/2 kl 19:00

Inläggav Varanen » fre feb 26, 2021 7:30 am

Samtidigt ska man komma ihåg att vi ligger tvåa och tog in 2 poäng på RBK igår. Kunde varit varit värre. Kunde varit som HV. Hos oss vattnas ögonen efter en seger trots sunkigt spel, Hos HV rinner tårarna som floder nerför kinderna för de kan inte ta poäng hemma trots max insats. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

VLH - LHC 25/2 kl 19:00

Inläggav vlk » fre feb 26, 2021 7:35 am

Varanen skrev:Samtidigt ska man komma ihåg att vi ligger tvåa och tog in 2 poäng på RBK igår. Kunde varit varit värre. Kunde varit som HV. Hos oss vattnas ögonen efter en seger trots sunkigt spel, Hos HV rinner tårarna som floder nerför kinderna för de kan inte ta poäng hemma trots max insats. :lol:


Man måste kunna ha dubbla känslor och se helheten. Att glädjas över två poäng och styrkan att vinna trots sunkig offensiv igen, samtidigt som man oroas för den långa svit som nu radas upp av tempofattigt och offensivlöst spel inför slutspelet. Självklart vill ingen vara i HV:sits. Men varför bry oss överhuvudtaget om hockey när det finns så mycket elände i världen som borde uppta vår tid och vårt engagemang.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - LHC 25/2 kl 19:00

Inläggav Varanen » fre feb 26, 2021 7:47 am

Men det är ju precis det jag gör. Ser båda sidor. Trots skitspel tar vi poäng och tar in på täten. Och referensen till HV är ett sätt för mig personligen att trösta mig. Mitt lag ger mig 0 underhållning, men gräset är inte grönare på andra sidan. Snarare så finns där inget gräs utan en leråker.

Helt ok om man tycker det är fel att gotta sig i HVs elände, men jag gör det ändå. Tycker inte de kan klassas som en humanitär katastrof, eller vad du försöker antyda. Finns så mycket allvarligare saker på planeten än elitidrottare som inte kan vinna.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

VLH - LHC 25/2 kl 19:00

Inläggav Person » fre feb 26, 2021 7:48 am

vlk skrev:
Varanen skrev:Samtidigt ska man komma ihåg att vi ligger tvåa och tog in 2 poäng på RBK igår. Kunde varit varit värre. Kunde varit som HV. Hos oss vattnas ögonen efter en seger trots sunkigt spel, Hos HV rinner tårarna som floder nerför kinderna för de kan inte ta poäng hemma trots max insats. :lol:


Man måste kunna ha dubbla känslor och se helheten. Att glädjas över två poäng och styrkan att vinna trots sunkig offensiv igen, samtidigt som man oroas för den långa svit som nu radas upp av tempofattigt och offensivlöst spel inför slutspelet. Självklart vill ingen vara i HV:sits. Men varför bry oss överhuvudtaget om hockey när det finns så mycket elände i världen som borde uppta vår tid och vårt engagemang.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

För att det behövs något som kan glädja en?

Om inte LHC var helt klara för kvalspelet inför gårdagen så är de definitivt det nu. De behöver hålla högre poängsnitt än vad vi haft hela säsongen för att ha en chans att undvika kvalet. Det händer inte.
Något som mest kändes som ett önsketänkande för ett par månader sedan kan alltså bli verklighet: HV i ett kval! Jag skulle vilja påstå att de måste vinna imorgon mot MIF. Annars har de två poäng upp till IKO, men med tre matcher mer spelade.

Så efter gårdagens frustration gick jag snabbt in på HV:s forum, hämtade en öl och njöt. Det var sjukt underhållande att läsa samtidigt som jag led med supportrarna. Fy fan vilken sits att vara i, för en HV-supporter fanns inte detta scenario ens i den värsta mardrömmen. Tänk hur vi kände och klagade förra säsongen, det är ingenting mot HV:s säsong!

En annan sak jag tänkt på i efterhand är att detta var vår andra match på tre veckor. Och dessutom ett covid-19 utbrott, nu i efterhand känns det realistiskt att det såg ut som det gjorde. Det fanns inget flow, och utan det är det svårt att spela med hög intensitet. Det är ingen bortförklaring men det är en anledning till att det såg så illa ut som det gjorde igår.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: VLH - LHC 25/2 kl 19:00

Inläggav vlk » fre feb 26, 2021 8:17 am

Person skrev:
vlk skrev:
Varanen skrev:Samtidigt ska man komma ihåg att vi ligger tvåa och tog in 2 poäng på RBK igår. Kunde varit varit värre. Kunde varit som HV. Hos oss vattnas ögonen efter en seger trots sunkigt spel, Hos HV rinner tårarna som floder nerför kinderna för de kan inte ta poäng hemma trots max insats. :lol:


Man måste kunna ha dubbla känslor och se helheten. Att glädjas över två poäng och styrkan att vinna trots sunkig offensiv igen, samtidigt som man oroas för den långa svit som nu radas upp av tempofattigt och offensivlöst spel inför slutspelet. Självklart vill ingen vara i HV:sits. Men varför bry oss överhuvudtaget om hockey när det finns så mycket elände i världen som borde uppta vår tid och vårt engagemang.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

För att det behövs något som kan glädja en?

Om inte LHC var helt klara för kvalspelet inför gårdagen så är de definitivt det nu. De behöver hålla högre poängsnitt än vad vi haft hela säsongen för att ha en chans att undvika kvalet. Det händer inte.
Något som mest kändes som ett önsketänkande för ett par månader sedan kan alltså bli verklighet: HV i ett kval! Jag skulle vilja påstå att de måste vinna imorgon mot MIF. Annars har de två poäng upp till IKO, men med tre matcher mer spelade.

Så efter gårdagens frustration gick jag snabbt in på HV:s forum, hämtade en öl och njöt. Det var sjukt underhållande att läsa samtidigt som jag led med supportrarna. Fy fan vilken sits att vara i, för en HV-supporter fanns inte detta scenario ens i den värsta mardrömmen. Tänk hur vi kände och klagade förra säsongen, det är ingenting mot HV:s säsong!

En annan sak jag tänkt på i efterhand är att detta var vår andra match på tre veckor. Och dessutom ett covid-19 utbrott, nu i efterhand känns det realistiskt att det såg ut som det gjorde. Det fanns inget flow, och utan det är det svårt att spela med hög intensitet. Det är ingen bortförklaring men det är en anledning till att det såg så illa ut som det gjorde igår.


Denna match så ungefär ut som flertalet av de föregående 10 matcherna.

HV:s bedrövelse blir ju knappast lägre av att experter i tv studion säger att om HV åker ur riskerar de att inte kunna ta sig upp igen. Den klubben behöver jobba lite med sin ödmjukhet och det sker nu. Deras forum var fyllt av glada och muntra kommentarer då Lakers förra året var i gungning. Så jag har ingen större sympati med dem. Men det finns andra personliga skäl också för det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - LHC 25/2 kl 19:00

Inläggav bratsson » fre feb 26, 2021 12:09 pm

Kollat på JFKs senaste mål... Han har börjat göra skitmål så att säga... Framför kassen... Där det "händer".

Och sådant är inget man lär sig hos Växjö Lakers utan det ska finspelas enda in över mållinjen med en fin smekning, lavendelolja och 17 Ave Maria innan pucken får glida in...

Blir ett kort slutspel det här om inte någon vill få ont....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - LHC 25/2 kl 19:00

Inläggav StenhårtSlagskott » fre feb 26, 2021 1:40 pm

Från och med den 2:e Mars kommer shlmatcherna spelas vid 18 istället för 19 av någon anledning.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - LHC 25/2 kl 19:00

Inläggav bnils » fre feb 26, 2021 1:44 pm

StenhårtSlagskott skrev:Från och med den 2:e Mars kommer shlmatcherna spelas vid 18 istället för 19 av någon anledning.

Ska vara en konsekvens pga nya begränsningar i tider för servering. Folk ska hinna käka färdigt.
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: VLH - LHC 25/2 kl 19:00

Inläggav Härmapan » fre feb 26, 2021 5:07 pm

bnils skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Från och med den 2:e Mars kommer shlmatcherna spelas vid 18 istället för 19 av någon anledning.

Ska vara en konsekvens pga nya begränsningar i tider för servering. Folk ska hinna käka färdigt.
Poängen är att man ska hinna titta klart på matcherna!

Eftersom restauranger stänger 20.30 och hela plan 4 är en restaurang så hade det ju inte gått annars!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3275
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster