IKO-VLH 16/2

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav Anders L » ons feb 17, 2021 9:25 am

PutteA skrev:Bekvämlighet är en attityd problematik. Varanen brukar prata om naturlig hockeyilska. Det saknar detta laget just nu och har gjort ett tag. Man visar inga känslor heller. Jag hoppas detta blir en väckarklocka.


Skulle man inte kunna låta #38 gå ner i omklädningsrummet å tala om vad naturlig hockeyilska är!?
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav vlk » ons feb 17, 2021 9:48 am

Det spelet lakers ägnar sig åt nu fungerar om man är helt överlägsen. Tyvärr är vi inte det, och då synas vårt alibispel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav Jocke86 » ons feb 17, 2021 10:43 am

Vi föll på eget grepp. När våra målisar var lite under isen förra året plockade man in Källgren. Då började de helt plötsligt ta puckar igen. Samma med Cannata, sett några matcher med IK innan och i flera av dessa har han inte varit bra alls. Igår var han någon minut ifrån att göra en perfekt match. Dagen innan värvade de en ny målvakt. Kopiera Lakers så får du framgång :wink:
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav vlk » ons feb 17, 2021 11:05 am

Jocke86 skrev:Vi föll på eget grepp. När våra målisar var lite under isen förra året plockade man in Källgren. Då började de helt plötsligt ta puckar igen. Samma med Cannata, sett några matcher med IK innan och i flera av dessa har han inte varit bra alls. Igår var han någon minut ifrån att göra en perfekt match. Dagen innan värvade de en ny målvakt. Kopiera Lakers så får du framgång :wink:


Vi skapade knappt en riktigt farlig målchans på hela matchen, de kunde åtminstone räknas på fem fingrar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav PutteA » tor feb 18, 2021 8:43 am

vlk skrev:
Jocke86 skrev:Vi föll på eget grepp. När våra målisar var lite under isen förra året plockade man in Källgren. Då började de helt plötsligt ta puckar igen. Samma med Cannata, sett några matcher med IK innan och i flera av dessa har han inte varit bra alls. Igår var han någon minut ifrån att göra en perfekt match. Dagen innan värvade de en ny målvakt. Kopiera Lakers så får du framgång :wink:


Vi skapade knappt en riktigt farlig målchans på hela matchen, de kunde åtminstone räknas på fem fingrar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Så är det faktiskt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav Anders L » tor feb 18, 2021 11:12 am

Tänker på en reklamfilm från KPA.
Flickan till fröken: Min pappa sa att de spelade som flickor. Men så bra var de inte!
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav bratsson » tor feb 18, 2021 11:18 am

PutteA skrev:
vlk skrev:
Jocke86 skrev:Vi föll på eget grepp. När våra målisar var lite under isen förra året plockade man in Källgren. Då började de helt plötsligt ta puckar igen. Samma med Cannata, sett några matcher med IK innan och i flera av dessa har han inte varit bra alls. Igår var han någon minut ifrån att göra en perfekt match. Dagen innan värvade de en ny målvakt. Kopiera Lakers så får du framgång :wink:


Vi skapade knappt en riktigt farlig målchans på hela matchen, de kunde åtminstone räknas på fem fingrar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Så är det faktiskt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Är det så lätt att stänga ner våran offensiv eller var det bara en dålig dag?

Lär ju knappast bli enklare i ett slutspel...
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

IKO-VLH 16/2

Inläggav PutteA » tor feb 18, 2021 11:44 am

bratsson skrev:
PutteA skrev:
vlk skrev:[quote="Jocke86"]Vi föll på eget grepp. När våra målisar var lite under isen förra året plockade man in Källgren. Då började de helt plötsligt ta puckar igen. Samma med Cannata, sett några matcher med IK innan och i flera av dessa har han inte varit bra alls. Igår var han någon minut ifrån att göra en perfekt match. Dagen innan värvade de en ny målvakt. Kopiera Lakers så får du framgång :wink:


Vi skapade knappt en riktigt farlig målchans på hela matchen, de kunde åtminstone räknas på fem fingrar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Så är det faktiskt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Är det så lätt att stänga ner våran offensiv eller var det bara en dålig dag?

Lär ju knappast bli enklare i ett slutspel...[/quote]

Nä, jag tror inte IKO stängde ner oss. Den kapaciteten besitter inte dom, då hade dom inte legat där dom ligger. Vi är inte tillräckligt tävlingsklara helt enkelt. Bekväma och ovilliga att ta den strid som krävs. Laget anser sig inte behöva ta den striden, då dom är ett topplag och IKO är ett bottenlag. Men med lite distans till matchen igår tror jag precis som en del andra skrivit och sagt att det kanske var det bästa som kunde hända trots allt. Förhoppningsvis en rejäl väckarklocka.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav bratsson » tor feb 18, 2021 11:48 am

PutteA skrev:
bratsson skrev:
PutteA skrev:[quote="vlk"][quote="Jocke86"]Vi föll på eget grepp. När våra målisar var lite under isen förra året plockade man in Källgren. Då började de helt plötsligt ta puckar igen. Samma med Cannata, sett några matcher med IK innan och i flera av dessa har han inte varit bra alls. Igår var han någon minut ifrån att göra en perfekt match. Dagen innan värvade de en ny målvakt. Kopiera Lakers så får du framgång :wink:


Vi skapade knappt en riktigt farlig målchans på hela matchen, de kunde åtminstone räknas på fem fingrar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Så är det faktiskt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Är det så lätt att stänga ner våran offensiv eller var det bara en dålig dag?

Lär ju knappast bli enklare i ett slutspel...[/quote]

Nä, jag tror inte IKO stängde ner oss. Den kapaciteten besitter inte dom, då hade dom inte legat där dom ligger. Vi är inte tillräckligt tävlingsklara helt enkelt. Bekväma och ovilliga att ta den strid som krävs. Laget anser sig inte behöva ta den striden, då dom är ett topplag och IKO är ett bottenlag. Men med lite distans till matchen igår tror jag precis som en del andra skrivit och sagt att det kanske var det bästa som kunde hända trots allt. Förhoppningsvis en rejäl väckarklocka.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro[/quote]Jag har matchen innan det på näthinnan också...
Kanske dom helt enkelt läst av oss?

Men är vi inte tända på lördag mot Malmö så vet jag inte vad...
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav StenhårtSlagskott » tor feb 18, 2021 11:55 am

Tycker laget kämpade och slet. Tog puckar på mål och vara starka framför kassarna. Pucken ville inte in varken för växjö eller Oskarshamn. Sedan får de ett slumpmål och laget blir lite stressade och går bort sig. Som enkild match känns det mer som det inte var växjös dag än något annat. Trenden känns neutral. Varken bra eller dåligt men hoppas kunna se en positiv tendens över kommande matcher. Spelar vi en till match av den här typen så vinner laget.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav Svartvadet » tor feb 18, 2021 1:37 pm

Det är ju just det som är så skumt?

Vi kommer från 16 raka matcher med poäng. Serieledare.
Min förväntan är att vi går in och tar tag i det från start (vilket vi gör första fem) och sedan bara maler på. Likt en maskin. Så gjorde vi första Guldet, även andra. Från första till sista sekund, fullt jävla ös. Stick to the plan. En för alla, alla för en.

Igår spelar vi bra första fem, sedan får IKO ett PP och... Vi börjar slänga puckar till höger och vänster. Sarg ut? Det är väl för fan OLAGLIGT i vår verksamhet?!

Ligger och fiskar på offensiva blå som Calof och Forslund gör - vem har givit detta direktiv? Påminner mer om U12 än SHL.

Påminner om när vi mötte Leksand borta 06/07 1/11 - LIF har ett lag som håller för Elitserien, utan tvekan. De ska bara vinna mot oss. Inget snack. Istället spelar vi efter våra resurser, få de att hamna i vårt tempo och när frustrationen kommer - då gör vi mål! 3-2 till VLH när matchen är slut. Glömmer det aldrig.

Torsten Yngvesson sa till SMP efter matchen: "Det är kul när en massa dyra stjärnspelare bara åker omkring på isen och skaka på huvudet"

Den kommentaren hade kunnat varit från Jonas Engström till Barometern igår.

Pinsamt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav PutteA » tor feb 18, 2021 1:43 pm

StenhårtSlagskott skrev:Tycker laget kämpade och slet. Tog puckar på mål och vara starka framför kassarna. Pucken ville inte in varken för växjö eller Oskarshamn. Sedan får de ett slumpmål och laget blir lite stressade och går bort sig. Som enkild match känns det mer som det inte var växjös dag än något annat. Trenden känns neutral. Varken bra eller dåligt men hoppas kunna se en positiv tendens över kommande matcher. Spelar vi en till match av den här typen så vinner laget.


Du kan inte mena att dom tog puckar mot mål. Det är ju precis det som är problemet just nu. Dom tar INTE puckarna på mål. Dom spelar på utsidan. 31 av 33 skott igår kom utanför skottsektorn. Kanske t.o.m 32 av 33 för jag tror även EP:s stolpskott kom från utsidan. Alla vet att majoriteten av alla mål i hockey görs från insidan. Att kasta puckar mot mål utifrån är inte att ta pucken mot mål. Det krävs en stor dos av Varanens hockeyilska och vilja för att ta sig in på insidan. Där gör det ont, vilket våra spelare just nu inte vill ta. Vi har spelat bekväm ishockey ett bra tag nu, och fått resultaten med oss. Igår var det slut med det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav Svartvadet » tor feb 18, 2021 1:49 pm

Vill även slänga iväg en hyllning till Martin Filander - hugg om tillfälle ges! Han kan fan i mig koka soppa på en spik.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav vlk » tor feb 18, 2021 1:57 pm

Svartvadet skrev:Vill även slänga iväg en hyllning till Martin Filander - hugg om tillfälle ges! Han kan fan i mig koka soppa på en spik.


Skulle vara kul att se lakers tillämpa insticken mot centrala delarna av egen zon. Det känns som långt ifrån de uppspel vi tillämpar som är betydligt mer fokus på safe och puckkontroll.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav StenhårtSlagskott » tor feb 18, 2021 4:39 pm

PutteA skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Tycker laget kämpade och slet. Tog puckar på mål och vara starka framför kassarna. Pucken ville inte in varken för växjö eller Oskarshamn. Sedan får de ett slumpmål och laget blir lite stressade och går bort sig. Som enkild match känns det mer som det inte var växjös dag än något annat. Trenden känns neutral. Varken bra eller dåligt men hoppas kunna se en positiv tendens över kommande matcher. Spelar vi en till match av den här typen så vinner laget.


Du kan inte mena att dom tog puckar mot mål. Det är ju precis det som är problemet just nu. Dom tar INTE puckarna på mål. Dom spelar på utsidan. 31 av 33 skott igår kom utanför skottsektorn. Kanske t.o.m 32 av 33 för jag tror även EP:s stolpskott kom från utsidan. Alla vet att majoriteten av alla mål i hockey görs från insidan. Att kasta puckar mot mål utifrån är inte att ta pucken mot mål. Det krävs en stor dos av Varanens hockeyilska och vilja för att ta sig in på insidan. Där gör det ont, vilket våra spelare just nu inte vill ta. Vi har spelat bekväm ishockey ett bra tag nu, och fått resultaten med oss. Igår var det slut med det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Vad menar du med skottsektorn?
Framför mål blir det inte ofta skott. Där hackar man och slår och ibland träffar sprlaren pucken och den går.
Holmberg försökte trycka sig. Karlström tvekar inte att försöka trycka sig förbi sin back med fart. Men bäst gjorde gaunce det där han helt ensam ut i sarge håller undan. Röjer får med sig pucken och kommer in i slottet och skjuter. Även fjärde försökte ofta gräva sig in från sargen till målet.
Växjö spelar ju hellre upp på back för skott istället för att chansa in i gröten. Spelar på oddsen att inte släppa kontring men ändå chsns på mål.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav Kloker » tor feb 18, 2021 8:54 pm

Svartvadet skrev:Det märktes med att "di äldre" hade lite problem med timingen efter uppehållet.

Hur länge pågår kvalserien till slutspelet, en veckas uppehåll allt som allt ungefär? Hur går det då med de bästa betaldas timingen i VLH, något man kan skylla på om man skämmer ut sig?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav Svartvadet » tor feb 18, 2021 9:04 pm

Bra fråga.

Låt oss hoppas att det är skillnad för det är slutspel...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav bratsson » tor feb 18, 2021 9:37 pm

Hur 17 ska vi klara av Malmö som gör det vi inte klarade av, att slå Oskarhamn borta? [emoji851]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav PutteA » tor feb 18, 2021 10:44 pm

StenhårtSlagskott skrev:
PutteA skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Tycker laget kämpade och slet. Tog puckar på mål och vara starka framför kassarna. Pucken ville inte in varken för växjö eller Oskarshamn. Sedan får de ett slumpmål och laget blir lite stressade och går bort sig. Som enkild match känns det mer som det inte var växjös dag än något annat. Trenden känns neutral. Varken bra eller dåligt men hoppas kunna se en positiv tendens över kommande matcher. Spelar vi en till match av den här typen så vinner laget.


Du kan inte mena att dom tog puckar mot mål. Det är ju precis det som är problemet just nu. Dom tar INTE puckarna på mål. Dom spelar på utsidan. 31 av 33 skott igår kom utanför skottsektorn. Kanske t.o.m 32 av 33 för jag tror även EP:s stolpskott kom från utsidan. Alla vet att majoriteten av alla mål i hockey görs från insidan. Att kasta puckar mot mål utifrån är inte att ta pucken mot mål. Det krävs en stor dos av Varanens hockeyilska och vilja för att ta sig in på insidan. Där gör det ont, vilket våra spelare just nu inte vill ta. Vi har spelat bekväm ishockey ett bra tag nu, och fått resultaten med oss. Igår var det slut med det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Vad menar du med skottsektorn?
Framför mål blir det inte ofta skott. Där hackar man och slår och ibland träffar sprlaren pucken och den går.
Holmberg försökte trycka sig. Karlström tvekar inte att försöka trycka sig förbi sin back med fart. Men bäst gjorde gaunce det där han helt ensam ut i sarge håller undan. Röjer får med sig pucken och kommer in i slottet och skjuter. Även fjärde försökte ofta gräva sig in från sargen till målet.
Växjö spelar ju hellre upp på back för skott istället för att chansa in i gröten. Spelar på oddsen att inte släppa kontring men ändå chsns på mål.


Du drar en triangel från mitten på målet och ut till de bägge tekningspunkterna. Det är insidan. Även Hallam har påpekat detta nu i ett antal matcher. Ett bekvämt gäng. Visst finns det försök i mellanåt, men det är ju inte tillräckligt med vilja så dom lyckas ju inte. Dom spelar bekväm ishockey just nu. Punkt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav vlk » tor feb 18, 2021 10:53 pm

Det är tydligt de senaste 7-8 matcherna att vi inte tävlar tillräckligt mycket. Vi spelar och broderar men inget händer. Vi måste få upp tävlingsmomentet igen, det är inte bara att trycka på en knapp då det blir slutspel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav Varanen » fre feb 19, 2021 3:15 pm

Håller med. Tävlingsinstinkten måste upp. Vi kan inte vika ner oss och alibispela så fort motståndet kämpar järnet och tro vi själva kommer kämpa hårt senare i ett slutspel. När en hockeyspelare lär sig lalla återfaller han gärna till barbapappa mys.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: IKO-VLH 16/2

Inläggav StenhårtSlagskott » fre feb 19, 2021 5:22 pm

Just därför kan det kanske vara nyttigt att bli riktigt kränkta av Smålandskollegan från höger på en kartbild sett uppifrån.
Kanske läge att bli riktigt förnedrade av malmö och sedan komma ut fullständigt Vansinniga mot Linköping. Både Malmö och Linköping har förnedrat övertränade frölunda senaste veckan. Så gäller att det inte underskattas.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster