Hemmapremiär: Växjö vs HV71

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Hemmapremiär: Växjö vs HV71

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 21, 2024 6:15 pm

Varanen skrev:Jag vet inte vilken värdemätare detta var. Jag är nöjd med VLHs spel (förutom psykbrytet i slutet av 3:e), samtidigt tycker jag HV var sunkiga taktiskt. De hade INGA idéer. Att det blev jämnt på slutet har BARA med vår egen sunkighet att göra. Fanns egentligen ingen anledning att det skulle bli så.

VLH är bättre än jag trodde.


Svårt att avgöra men målskyttet är jag fortfarande orolig för. Alltså i vilka lägen laget gör sina mål för det var flera mål som var tveksamma. Men efter sex raka premiärer utan vinst så tar vi tre poäng :clap:
Senast redigerad av StenhårtSlagskott lör sep 21, 2024 6:18 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5064
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Hemmapremiär: Växjö vs HV71

Inläggav Varanen » lör sep 21, 2024 6:16 pm

Så j-a enkelt! :hbang:

Nu mötte vi HV som tippas åka ur, men jag gillade vad jag såg från flera håll. Maratonloppet har börjat.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14228
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Hemmapremiär: Växjö vs HV71

Inläggav Aleks » lör sep 21, 2024 7:06 pm

3 poäng in och första premiärvinsten på evigheter, taget! Inte tid att djupanalysera var vi står än då hela serien måste sätta sig för att vi ska veta vilken värdemätare som står på andra sidan också.

Lundberg klev av i första och kom sedan tillbaka för ett försök i andra men spelade sedan inte mer om jag såg rätt? Nu är vi i det där läget där vi precis ställer ett lag på isen, om man då inte räknar med våra utlånade juniorer. Därmed till frågan, hur ser kontrakten med våra utlånade juniorer ut? Har vi rätt att avbryta hur som helst vid behov?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1347
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Hemmapremiär: Växjö vs HV71

Inläggav Varanen » lör sep 21, 2024 7:11 pm

StenhårtSlagskott skrev:Rasmussen ser bättre ut än jag trodde. Han är stark och vinner puckar och ser till och med snabb ut :clap: !


Varanen skrev:Delar din analys. Raz har varit aktuell för Tre Kronor hela sin karriär. Är det någon jag inte varit orolig för så är det honom. Han är EHT-nivå en dålig dag och VM-aktuell i övrigt. Och det känns konstigt att behöva påminna er svennar om att ni har ett av världens bästa landslag. :lol:


Expressen rankade seriens 25 största stjärnor i SHL. Vi hade Larmi och Persson med på listan, men Raz, som har varit, aktuell för Tre Kronor nästan hela hans liv finns inte med.

Jag älskar när vi är underskattade, och det är vi nu med Raz.

Ok then. Vi kan ingen hockey och vår förstecenter platsar inte i Taif.

51 omgångar kvar där vi kan chocka motståndet med doldisen Raz. Happy times. :D
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14228
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Hemmapremiär: Växjö vs HV71

Inläggav DeLarge » lör sep 21, 2024 7:13 pm

... och ja, Rasmussen märker man ju redan nu är för bra för SHL.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1126
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Hemmapremiär: Växjö vs HV71

Inläggav MalZon » lör sep 21, 2024 9:24 pm

Finnen kommer att bli intressant. Ser lugn ut och bra puckkontroll. Robert likaså, kan bli intressant.
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 396
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Hemmapremiär: Växjö vs HV71

Inläggav vlk » lör sep 21, 2024 10:30 pm

Fantastiskt att inleda en säsong med en seger. Stabilt spel periodvis, framförallt utifrån alla skador.

Men ska vi behöva släppa in 3 mål en sådan här match?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8797
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Hemmapremiär: Växjö vs HV71

Inläggav Ettan » lör sep 21, 2024 10:58 pm

Bra match av många men Elias Rosén gör det grymt bra tycker jag :clap:
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 222
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

Re: Hemmapremiär: Växjö vs HV71

Inläggav Varanen » sön sep 22, 2024 9:23 am

vlk skrev:Fantastiskt att inleda en säsong med en seger. Stabilt spel periodvis, framförallt utifrån alla skador.

Men ska vi behöva släppa in 3 mål en sådan här match?

Det är verkligen ett orosmoln. Gäller att vi äger mycket puck i matcherna.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14228
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Hemmapremiär: Växjö vs HV71

Inläggav Härmapan » sön sep 22, 2024 3:30 pm

Har ögnat igenom HV’s forum!

De är lite splittrade men majoriteten anser ändå att:

-HV spelade bra igår
-Alla Lakers mål var tur och slump
-Domarna var värdelösa och dömde bort HV
-Med en annan målvakt hade man troligen vunnit
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3394
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Hemmapremiär: Växjö vs HV71

Inläggav Towen » sön sep 22, 2024 4:54 pm

"Vi var oslagbara. Vi sköt från höften. Vi hade svaret på allt. Alla flickor log och vi gav vi tog. Vi gick ut och natten skulle aldrig ta slut."

Det blev en varm lördagsnatt i september. För att vara premiär såg det precis lagom bra ut. HV var aldrig nära. Vi ägde utan att flasha för mycket. Du vill inte flasha för mycket i september. Det är också okej att släppa tre pytsar i första skarpa matchen, du hela tiden ändå är i ledning och har snyggaste backen borta.

KOIVULA är vår hetaste tolva sedan 'Chief' chockade hockeysverige med att lyfta över ett försynt och kortväxt spelgeni från Karlskoga med starpower som Mick JAGGER. Han SER bra ut bara han kliver ut på isen.

Otroligt viktigt att RÅBÄÄÄR får hänga den tidigt. Den ettrige lille franskanadicken ser ut och för sig som en viss Ruud VAN NISTELROOY kring målburen. Med en förmodat brant inlärningskurva bådar det gott.

Trevlig publiksiffra. Vågar man tro på att toppa snittet från ifjol? Med lite mer artisteri och den guldlängtan* som följer efter en mellansäsong, kan det gå.

Bonus från premiäromgången: SAIK springer in i en KÄFTSMÄLL i Malmö - och ligger på kvalplats :clap:


* Fotnot: Du eventuella LHC-supporter som läser i forumet, guldlängtan är när det gått 24 månader eller mer sedan senaste guldet. Bucklan och guldhjälmarna du sett på tv.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1769
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster