VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav Aleks » lör feb 04, 2023 10:18 pm

Gött med en vinst innan lita paus och möjlighet till ett djupt andetag för att köra mot slutspel.

MEN, ska vi börja prata klack i Växjö igen? Om 5 år kommer VIDA vara helt tyst. Eller redan nästa år om man inte är ett topplag. Så tråkigt att se och höra utvecklingen. I allsvenskan var klacken ett monster i ladan och de första åren i SHL var VIDA känt för sin fina stämning. Men vart är vi på väg nu? Stämningen är en stor anledning till att gå på hockey live, publiken och laget/klubben är någonstans beroende av den.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav vlk » lör feb 04, 2023 10:20 pm

Ja, idag var det en stor mättnad i klacken. Suck

För lite folk på västra stå också


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav bratsson » lör feb 04, 2023 11:13 pm

bratsson skrev:Malmö, Oskarshamn, 2 lag som vi sällan klarar av att spela av enkelt.
Oskarshamn med sin konstiga offensiv som ställer till det, Malmö med sina tunga spelare.

Jag tror vi har enklare mot ett skadedrabbat Färjestad faktiskt.
Känns som vårat lag är mer på tårna mot "svårare" motstånd.
Typiskt Växjö
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav mollers » sön feb 05, 2023 1:26 am

Aleks skrev:Gött med en vinst innan lita paus och möjlighet till ett djupt andetag för att köra mot slutspel.

MEN, ska vi börja prata klack i Växjö igen? Om 5 år kommer VIDA vara helt tyst. Eller redan nästa år om man inte är ett topplag. Så tråkigt att se och höra utvecklingen. I allsvenskan var klacken ett monster i ladan och de första åren i SHL var VIDA känt för sin fina stämning. Men vart är vi på väg nu? Stämningen är en stor anledning till att gå på hockey live, publiken och laget/klubben är någonstans beroende av den.
Ingen driver ju klackverksamheten. Det finns några gedigna själar i klackledare, trummis och tifo som gör sitt bästa men det finns inga som driver läktarkulturen. Man tappade en stor skara med personer födda från cirka 90-00 när man valde att kollektivt ta avstånd och utfrysa PCT. Men Putte sitter väl säkert nöjd på medialäktaren och njuter av vad han åstadkommit.
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav PutteA » sön feb 05, 2023 1:43 am

mollers skrev:
Aleks skrev:Gött med en vinst innan lita paus och möjlighet till ett djupt andetag för att köra mot slutspel.

MEN, ska vi börja prata klack i Växjö igen? Om 5 år kommer VIDA vara helt tyst. Eller redan nästa år om man inte är ett topplag. Så tråkigt att se och höra utvecklingen. I allsvenskan var klacken ett monster i ladan och de första åren i SHL var VIDA känt för sin fina stämning. Men vart är vi på väg nu? Stämningen är en stor anledning till att gå på hockey live, publiken och laget/klubben är någonstans beroende av den.
Ingen driver ju klackverksamheten. Det finns några gedigna själar i klackledare, trummis och tifo som gör sitt bästa men det finns inga som driver läktarkulturen. Man tappade en stor skara med personer födda från cirka 90-00 när man valde att kollektivt ta avstånd och utfrysa PCT. Men Putte sitter väl säkert nöjd på medialäktaren och njuter av vad han åstadkommit.
Vad JAG åstadkommit??? Utveckla gärna det. Verkar få kred för nått jag inte har med att göra över huvudtaget???


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav StenhårtSlagskott » sön feb 05, 2023 9:33 am

Vilken otroligt tung seger! :clap:
Viktigt att få utdelning i PP för det får hela laget energi av. Just igår tycker jag inte VLH fick stop i spelet och Färjestad kunde skapa många ganska farliga lägen. Trots nollan bakåt så krävs det bättre försvarsspel mot slutet på säsongen. :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav Varanen » sön feb 05, 2023 11:19 am

Vi var klart mer påkopplade igår, men FBK såg bleka ut. Skadorna givetvis, men jag misstänker att coach Mitells enorma loser-mentalitet också spelar in. Enligt honom så var matchen helt körd efter första perioden. Ger man upp matchen när man har 40 min effektiv hockey och 3 mål att ta igen förtjänar man inga poäng.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav Aleks » sön feb 05, 2023 11:37 am

mollers skrev:
Aleks skrev:Gött med en vinst innan lita paus och möjlighet till ett djupt andetag för att köra mot slutspel.

MEN, ska vi börja prata klack i Växjö igen? Om 5 år kommer VIDA vara helt tyst. Eller redan nästa år om man inte är ett topplag. Så tråkigt att se och höra utvecklingen. I allsvenskan var klacken ett monster i ladan och de första åren i SHL var VIDA känt för sin fina stämning. Men vart är vi på väg nu? Stämningen är en stor anledning till att gå på hockey live, publiken och laget/klubben är någonstans beroende av den.
Ingen driver ju klackverksamheten. Det finns några gedigna själar i klackledare, trummis och tifo som gör sitt bästa men det finns inga som driver läktarkulturen. Man tappade en stor skara med personer födda från cirka 90-00 när man valde att kollektivt ta avstånd och utfrysa PCT. Men Putte sitter väl säkert nöjd på medialäktaren och njuter av vad han åstadkommit.


Alla turer om Inferno och PCT verkar ingen vilja snacka om. Jag själv har inte koll på detaljerna och behöver väl inte veta heller. Summan av kardemumman blev ändå en schism mellan två grupper och klubben hakade på Lakejerna och den ena gruppen drog därefter. Sedan dess har trycket sakta blivit sämre.

Nu finns det några som försöker men helt ärligt är de otroligt få. Man försökte kicka igång olika grupper som ska driva supporterdelen i början av säsongen. Men problemet är att det just nu saknas en generation som kunde ha funnits.

Det är på VISMA man ska vara, Växjö är trots allt en fotbollsstad i grunden...
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav PutteA » mån feb 06, 2023 8:21 am

Jag är öppen att diskutera vad som hände, även om jag är dåligt insatt. Men ställde en följdfråga, men fick ingen återkoppling. Kasta skit på folk är okej, men att följa upp är mindre intressant tydligen. Lite av dagens dilemma i sociala medier. Man sitter bakom tangentbordet och skriver vad man vill utan att ta nått ansvar i förlängningen och följa upp den skit man kastat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav Aleks » mån feb 06, 2023 7:25 pm

Om det kan leda till en konstruktiv diskussion är den intressant. Ett antal händelser runt 2014 och framåt leder till ett bakslag för supporterkulturen på Västra. Egentligen är skadan skedd men kanske finns någon lärdom att dra om man vill bygga något nytt.

Känslan var att Växjö Lakers som klubb tog sig för stora friheter i supporterleden och även använde Lakejerna som en förlängd arm att få igenom sitt. Jag fattar också att det fanns saker som gjorde PCT och kanske även Inferno några år tidigare svåra att tackla men klubben får inte gå in på det sättet och Lakejerna och andra grupper borde kunna samexistera på läktaren. Med PCT menar jag inte bara faktiska medlemmar utan även de som fanns runt.

Det som stör mig är att i en annan värld hade kanske 30 st mellan 25-30 åringar funnits kvar på ståplats samtidigt som att fler unga anslutit som nästa generation av klacken. Det hade varit enorm skillnad.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav mollers » mån feb 06, 2023 9:34 pm

Ja vi blev ju inte riktigt heller informerade om hur beslutet tagits fram utan det las bara fram. Anledningen att jag kanske felaktigt antydde att du var delaktig och drivande i detta har att göra med att du innan skrev något i stil med "PCT har ingen aning om vilken knipa dom sitter i" samt att du under hela mötet satt med ett sådant jävla hånleende och såg ut att njuta av situationen. Och det är väl det som bränts fast i min näthinna. Det och när Hallam på parkering skämdes och bad om ursäkt över att behöva stå bakom beslutet i rollen som VLH representant. Så ja du får gärna beskriva vad du vet om hur det gick till.
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav StenhårtSlagskott » tis feb 07, 2023 9:16 pm

Intressant med olika synvinklar. Tolkar det som vanligt att folk är så lättkränkta. Istället för att bara släppa det och komma på något mer intelligent skapas konflikt.

Vi vill bara HATA HV <—> Vi vill bara ÄLSKA VLH

En lekmans tolkning av vad som hände, men antar att det fanns andra personliga konflikter också om vem som får göra vad. Men i grunden är det alltid små löjliga saker det handlar om. Bara det att klubbarna måste försöka lösa det är problematiskt och slutar aldrig bra. Exakt samma sak i alla klubbar. Att det ofta handlar om unga människor är ofta också ett problem ganska ofta eftersom de flesta av oss inte är särskilt visa i unga år.

Får kanske fråga Sam om vad som hände. Men antar att det finns många sanningar. Finns det något att diskutera idag vore det intressant eftersom alla är äldre idag. Svårt att det skulle mynna ut i något som gynnar någon idag. Men vafan vet jag.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav Aleks » ons feb 08, 2023 6:16 pm

Lite så är det, det måste finnas lite utrymme för dessa unga supportrar. Ibland att det blir fel men faktiskt också att oftast blir det väldigt rätt. De yngre blir till slut äldre men förhoppningsvis finns de även då med i klacken samtidigt som nya yngre tagit platsen som de mer "livliga" och "riviga" supportrarna, det är så ekosystemet på ståplats måste fungera.

Just nu är det en "fin" och lugn stämning där säkert många upplever det som väldigt trevligt på ståplats. Problemet är att det blivit glesare och gjorts på bekostnad av trycket i arenan. Det lite som tarmludd. när man väl förstört det tar det väldigt lång tid innan det repar sig.

Om intresset fortsätter nedåt så blir Lakers precis den plastklubben som kultureliten i Sverige alltid önskat och förutspått. Poplaget som ingen egentligen tyckte om och var bara byggt kring en hype. Vi ska fortsätta vara en "pain in the ass", men supportrar behövs för att vara det.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav PutteA » fre feb 10, 2023 12:35 am

mollers skrev:Ja vi blev ju inte riktigt heller informerade om hur beslutet tagits fram utan det las bara fram. Anledningen att jag kanske felaktigt antydde att du var delaktig och drivande i detta har att göra med att du innan skrev något i stil med "PCT har ingen aning om vilken knipa dom sitter i" samt att du under hela mötet satt med ett sådant jävla hånleende och såg ut att njuta av situationen. Och det är väl det som bränts fast i min näthinna. Det och när Hallam på parkering skämdes och bad om ursäkt över att behöva stå bakom beslutet i rollen som VLH representant. Så ja du får gärna beskriva vad du vet om hur det gick till.
Jag känner faktiskt inte igen detta över huvudtaget. Skulle jag ha sagt att ”PCT har ingen aning om vilken knipa dom sitter i”??? Och att jag skulle suttit och hånlett. Jag måste säga att jag är helt borta här? Jag är kassör och ekonomiskt ansvarig i styrelsen och har egentligen inte varit operativ i LL sedan vi gick upp i SHL. Ekonomin tar tillräckligt med tid. Det enda jag yppade internt gällande PCT var att jag tyckte det var jäkligt synd att dom inte kunde lägga allt fokus på stämningen på läktaren istället för allt runt omkring som ledde till en storm från LL:s medlemmar. Och oavsett vad du tycker om LL och styrelsen så är det medlemmarna som äger en ideell förening och sätter dess stadgar. Reagerar medlemmar måste styrelsen agera oavsett vad klubben heter. Så jag tror att du av någon outgrundlig anledning har misstolkat mig totalt, vilket jag finner enormt märkligt, eftersom mitt engagemang rent operativt var ganska svalt då jag hade annat att göra. Skulle nog säga att din vrede egentligen i så fall borde ligga på LL:s medlemmar.

I grunden kan jag säga att LL:s styrelse var besvikna på att det blev som det blev, då stämningen på läktaren utgjordes till största delen av PCT. Det som PCT missade och kanske aldrig förstått är att LL och Växjö Lakers är samarbetspartners och att LL är officiell supporter klubb till VLH sedan 2001. Och detta genererar en hel del ansvar, vilket gör att båda klubbarna måste agera i vissa lägen gentemot både de egna medlemmarna och media. Så utan att ha fullständigt facit så satte PCT LL i en situation där dom tvingades välja sida. Jag tror det är så enkelt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav venomizer » fre feb 10, 2023 11:12 am

Bra med en konstruktiv ärlig dialog. Som vanligt vid konflikter har alltid någon blivit kränkt, och det kan redas ut så som ni börjat. Fortsätt göra det snyggt utan personangrepp.
Ville mest säga det.
Tror du träffade rätt med mycket av din förklaring Putte.

Personligen uppskattar jag väldigt mycket den linje lakejerna valt, att heja på sitt eget lag och mindre/inget hat mot andra. Kan varit detta som ställdes på sin spets med lite ”vildare” grupper.

Och det är ju offtopic, men men
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav Daniel » fre feb 10, 2023 2:27 pm

PutteA skrev:
mollers skrev:Ja vi blev ju inte riktigt heller informerade om hur beslutet tagits fram utan det las bara fram. Anledningen att jag kanske felaktigt antydde att du var delaktig och drivande i detta har att göra med att du innan skrev något i stil med "PCT har ingen aning om vilken knipa dom sitter i" samt att du under hela mötet satt med ett sådant jävla hånleende och såg ut att njuta av situationen. Och det är väl det som bränts fast i min näthinna. Det och när Hallam på parkering skämdes och bad om ursäkt över att behöva stå bakom beslutet i rollen som VLH representant. Så ja du får gärna beskriva vad du vet om hur det gick till.
Jag känner faktiskt inte igen detta över huvudtaget. Skulle jag ha sagt att ”PCT har ingen aning om vilken knipa dom sitter i”??? Och att jag skulle suttit och hånlett. Jag måste säga att jag är helt borta här? Jag är kassör och ekonomiskt ansvarig i styrelsen och har egentligen inte varit operativ i LL sedan vi gick upp i SHL. Ekonomin tar tillräckligt med tid. Det enda jag yppade internt gällande PCT var att jag tyckte det var jäkligt synd att dom inte kunde lägga




allt fokus på stämningen på läktaren istället för allt runt omkring som ledde till en storm från LL:s medlemmar. Och oavsett vad du tycker om LL och styrelsen så är det medlemmarna som äger en ideell förening och sätter dess stadgar. Reagerar medlemmar måste styrelsen agera oavsett vad klubben heter. Så jag tror att du av någon outgrundlig anledning har misstolkat mig totalt, vilket jag finner enormt märkligt, eftersom mitt engagemang rent operativt var ganska svalt då jag hade annat att göra. Skulle nog säga att din vrede egentligen i så fall borde ligga på LL:s medlemmar.

I grunden kan jag säga att LL:s styrelse var besvikna på att det blev som det blev, då stämningen på läktaren utgjordes till största delen av PCT. Det som PCT missade och kanske aldrig förstått är att LL och Växjö Lakers är samarbetspartners och att LL är officiell supporter klubb till VLH sedan 2001. Och detta genererar en hel del ansvar, vilket gör att båda klubbarna måste agera i vissa lägen gentemot både de egna medlemmarna och media. Så
utan att ha fullständigt facit så satte PCT LL i en situation där dom tvingades välja sida. Jag tror det är så enkelt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Ja det hela slutade med at ca 20- 40 medlemar ur LL inte fick vara kvar
För de flesta i pct var med i LL
men det var väll bra att styrelsen lysnade på några av sina melemmar för att inte lysna på andra.

sen saken med de plakaten som var med uppe i Jönköping som det blev sådant liv om kan man väll diskutera om varför inte det stoppades i bussen när några i styrelsen åkte på samma buss.
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: VLH - FBK 4/2 2023 kl.18.00

Inläggav Aleks » lör feb 11, 2023 1:21 pm

Hade velat ha en match, EN MATCH, där alla bara la allt åt sidan, tar sig till Västra stå och sjunger tills strupen kollapsar. Efter det kan alla fundera på vad som kunde varit och om det inte är värt att jobba för det. Jag vill som gammal också komma till en arena där man kan njuta av stämningen och det lag man följt hela sitt liv.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: noneedforaname och 18 gäster